Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 15:23
Verwijderd
Een paar maanden geleden heeft mijn ex-vriend onze relatie beëindigd. Achteraf ben ik hier blij om, aangezien ik zelf niet het lef had om de knoop door te hakken en alles wou proberen en doen voor onze relatie, en het dus eigenlijk van één kant kwam. (wat een lange zin )

Nu is het al een paar maanden uit en het bevalt me eigenlijk allemaal heel goed. Ik kan lekker doen wat ik wil, flirten met wie ik wil en weet ik wat allemaal. Allemaal leuk en aardig, maar de laatste tijd vraag ik me soms af of ik ooit nog wel een jongen zou ontmoeten die ik echt leuk zou gaan vinden. Of er iemand nog wel aan mijn ex zou kunnen ‘tippen’. Ik merk namelijk dat ik gewoon bijna iedereen met hem vergelijk. Ja, hij had dat ook, of juist dat hij dat niet had, en ga zo maar door. Van uiterlijk tot innerlijk.
En nee, mijn ex was echt niet perfect hoor. Maar dat hoeft ook niet.

Ik ben wel over hem heen hoor. Als ik met hem praat voel ik niets meer dan vriendschap etc en ik heb ook nog niet de behoefte aan een nieuwe relatie (mocht het op mijn pad komen dan is het zo, maar het is niet zo dat ik heel graag weer een relatie wil. Daarnaast ben ik ook bang dat ik een relatie begin vanuit het gemis van een relatie). Maar ik ben gewoon soms bang dat ik alleen blijf omdat er niemand zo is als hij. En dit geldt dus ook op het gebied van seks. Ik ben gewoon bang dat anderen tegenvallen omdat alles met hem zo fijn was.

Naja, dat is nu dus mijn "probleempje". Het is niet zo dat het een zware last is ofzo of dat ik er heel erg mee zit, maar af en toe kruipt het weer in mijn gedachten en ik dacht, laat ik het eens opschrijven. Daar is dit forum tenslotte voor Zijn er mensen die dit herkennen? En hoe zijn jullie er dan mee omgegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2004, 15:33
Dzjes
Dzjes is offline
Ik denk dat dit heel normaal is hoor, je hebt net een erg fijne relatie achter de rug. Tuurlijk zal het met een andere jongen helemaal anders zijn, maar daarom zeker niet slechter!

Veel mensen zitten hiermee in hoor, het is ook niet altijd zo gemakkelijk, je bent nu eenmaal zo ingesteld op de behoeften van die ene jongen, en je kan je niet voorstellen hoe het met een ander zou zijn..
Als je opnieuw dolverliefd bent zal je merken dat je niet meer zo zal inzitten met dit "probleempje" en dat alles vanzelf zal gaan.Ook dat vergelijken zal nog wel een tijdje blijven denk ik, maar uiteindelijk gaat het misschien zo zijn dat je denkt dat die andere jongen enkele eigenschappen heeft die jou beter bevallen dan die van je ex.. ?

Ook denk ik niet dat je nu nog een relatie zal nemen om het gemis van een relatie op te vullen. (rare zinsbouw ) Je zegt zelf dat je over hem bent, (fijn voor je trouwes !) en dat je nu wel geniet van het 'vrijgezellige' leventje. Er komt heus nog wel iemand waar je net zo verliefd op zal worden, of zelfs nog verliefder. Jij en je ex hebben misschien wel enkele fouten gemaakt in jullie relatie, en die fouten zal je hopelijk wel in gedachten houden bij een volgende relatie

Edit: iets teveel smiley's naar mn zin

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:36
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Is normaal als je iemand echt graag zag, maar je zegt zelf dat je er over bent dus komt alles wel in orde... Je zal wel iemand anders tegen komen die je intressant vind en je je goed bij voelt. Misschien dat je hem ook wel vergelijkt ,maar anders kan ook leuk zijn je een beetje openstellen voor andere mensen kan misschien helpen, ik weet niet of je dat echt doet. Niet op zoek gaan naar een tweede hem, maar gewoon genieten van het leven en zien wat er op je afkomt
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:24
Verwijderd
ik vergelijk een jongen ook te snel met mijn ex, want er zijn nou eenmaal dingen die ik zo dus echt niet wil hebben wat wel bij een ex gebeurd is, en dingen die ik wel wil hebben, dus t is alleen maar normaal,want je gaat door ervaring meer eisen aan een ander stellen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:26
Sasbeest
Sasbeest is offline
Zoals al gezegd is, het is heel normaal en er zijn een hoop mensen die dat ook doen.
Ik deed het ook, zelf terwijl het tussen die ex waar het om ging en mij verre van super ging. Maar ik denk dat zo gauw als je iemand echt leuk vindt, die gedachtes snel verdwijnen!
Oud 23-05-2004, 21:52
MazeMouse
MazeMouse is offline
Heel normaal opzich.
Sterker nog, ik vergelijk niet alleen het knuffelen maar zelfs het gewone normale kletsen met iemand al...
Oud 23-05-2004, 22:34
Luna
Luna is offline
Ik had dit alleen met de sex eigenlijk
Toen het uitging vroeg ik me af of er wel een jongen was die dat beter kon dan hij. Maar dat is natuurlijk wel zo, want na een tijd een relatie gehad te hebben leer je elkaar gewoon kennen(elkaars lichaam) en dan gaat alles gewoon makkelijk en vanzelf. Bij een nieuwe relatie moet dat ook weer groeien maar het komt wel...
Oud 24-05-2004, 09:06
Verwijderd
Ik heb dit in het begin ook gehad, heb al vaker verteld hoe alles met mn liefdesleven is gelopen, maarkomt ie nog een keer, dan ist wat duidelijker...

Ik had een vriend, kreeg weer contact met mn ex, ik zoende met mn ex, maakte het uit met mijn vriend en kreeg 20 dagen later iets met mijn ex.

Beknopte versie..

Ik ben voor ik iets met mijn ex kreeg al vaak bij hem geweest, hebben we gezoend en gepraat, gelachen, gelegen en gehangen. Ik vergelijkte echt alles! Ik werd er gek van, was voor mijn nieuwe vriend ook niet leuk. Ik vergeleek inderdaad ook de manier van zoenen, praten, vasthouden en op den duur ook de manier van sex.
Tot ik me realiseerde dat iedereen anders is, god zij dank. Ik denk dat het gewoon een knopje omzetten is, dat je zoiets hebt van: Hee, hij lijkt totaal niet op ...(exvriend), dit is een heel ander persoon!

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten