Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 09:51
Joris
Joris is offline
Ik ga in de zomervakantie voor 5 weken naar india met een vriendin van mij. We gaan naar de provincie Tamil Nadu (zeg maar het zuidelijkste puntje). Heeft iemand nog tips over wat daar leuk is om te zien (we hebben al een heleboel, maar nog meer is natuurlijk nooit overbodig )
Oud 25-05-2004, 17:35
Verwijderd
*kijkt jaloers uit haar oogjes*

WAAH Wat ontzettend gaaf dat je naar India gaat! Ik heb helaas geen ervaring of tips, maar ik wil je wel alvast een heel gave reis toewensen!
Oud 26-05-2004, 19:34
Joris
Joris is offline
Citaat:
Xia schreef op 25-05-2004 @ 18:35 :
*kijkt jaloers uit haar oogjes*

WAAH Wat ontzettend gaaf dat je naar India gaat! Ik heb helaas geen ervaring of tips, maar ik wil je wel alvast een heel gave reis toewensen!
haha, dankjewel, ik kijk er natuurlijk ook ontzetten naar uit.

Uhm, we hebben een kleine reisoverzicht gemaakt, en de bedoeling is om de volgende steden aan te doen:

Madras, Mahabalipuram (en Kanningapuram, iig de sloppenwijk daar). Verder Pondicherry, met auroville uiteraard. Hierna richting Kumbakonam en Swamimalai. In Kumbakonam zoeken we nog een redelijk tot goed engelssprekend, middeklas hotel, dus als iemand ervaringen heeft daar, zou hdat heel handig zijn. We kunenn onderhand wel een beetje Tamil, maar het wordt nog knap lastig om in dat gedeelte ons wegwijs te maken, en een vast punt is dan wel handig). Als het goed is gaan we hierna naar Madurai en daarna helemaal door naar het zuidelijkste puntje.

Verder is het eventueel een optie als we het te warm zouden krijgen om een paar daagjes naar kodaikanal te gaan. Maar daar weten we eigenlijk helemaal niets over, enkel dat het in de bergen ligt en het er koel is. Dus als iemand daar nog suggesties over heeft wat daar te doen is en goed te bereiken is (bus/brommer/fiets). Heel graag.

Verder wil ik natuurlijk de ervaringen hebben van mensen die er geweest zijn. Ik ga met een vriendin die er ooit (6 jaar geleden) een keer geweest is, maar voor mij is het totaal nieuw...
Oud 28-05-2004, 21:14
Rensketje
Rensketje is offline
India is schitterend! Echt zoooo mooi. ik ben echt verliefd geworden. (lekker loos dit) zelf zat ik in karnataka.. dat ligt boven tamil nadu dacht ik zo. Er is een heeeeel groot paleis daar op afstand van, echt megamega.. voor één amn. zo tegenstrijdig met de armoede die je ziet!

Ik zoek wel ff de naam op van het paleis.. als je erin de buurt zit
Oud 29-05-2004, 12:16
Cartosa
Cartosa is offline
Ik ben in Madras, Pondy, Mahabalipuram, Kanchipuram, Karaikal, Trichy, Madurai en nog wat kleinere plaatsjes geweest.

Kodaikanal ga je best met de bus heen (net als heel tamil nadu btw), het is een erg gezellig reisje en kodaikanal is vooral een plaats om te relaxen bij het grote meer.

Kumbakonam: Shiva International, is goedkoop en ontzettend goed en vriendelijk personeel.

Mijn ervaring:

*Madras: weinig te zien maar je zit in een indiase grootstad dus dat is opzich al fantastisch, hier zal je meteen merken dat tamils erg vriendelijke mensen zijn en dat het leven in madras in vergelijking met andere grootsteden een pak relaxter is, het is ook erg proper (naar hun normen)
*Pondy: aan auroville vind ik persoonlijk niks, maar ik ben geboren in pondy dus kan het ook daaraan liggen, als je iets gaat eten probeer dan zeker Satsanga, fantastisch eten aan een leuke prijs in gezellige omgeving.
*Trichy en Madurai: dit zijn twee typische tamilsteden, grote tempels, lekkere drukte en overal wel iets te doen, trichy heeft een gezellige markt en een mooi fort. Madurai is tevens beetje cultureel en intellectueel centrum van TN, dus je vind hier ook veel boekenwinkels, antiek, etc. Zeker ook je kalender eens checken want er zijn heel veel hindoefestivals in Madurai, altijd de moeite. (btw, eten in trichy: vincent's garden)
*Kanchipuram: kun je met de bus bereiken vanuit Mahabalipuram, is dé tempelstad van TN en tevens een van de heilige steden van India en dan ook nog eens dé zijdestad van het zuiden, eigenlijk een must-see want de mooiste tempels zie je hier. Over heel India komen hier pelgrims naartoe waardoor er een heel speciale sfeer in de straten hangt.
*Mahabalipuram is heel leuk omdat je waarschijnlijk net uit de drukte van Madras komt en het kalme Mah is dan relaxt, leuk strand, mooie kusttempel en verder de stad van het beeldhouwwerk, je kan hier op verschillende plaatsen verukkelijke vis eten en er is hier ook een uitstekend restaurant waar je vegetarisch kan eten (mamala bhavan).

Laat weten hoe het was he!
Oud 19-07-2004, 21:52
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
leuk om te lezen die reacties allemaal, ik kom nl zelf uit India.. maar ga pas volgend jaar weer terug...

Regels voor berichten