Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 14:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Footprint schreef op 25-05-2004 @ 14:37 :
hehe grapjas een rookcafe voor alleen een peuk
haha inderdaad...."kom hier uw sigaretten oproken"
Oud 25-05-2004, 14:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
He, maar wat wil je dan? Die rookvrije horeca KOMT ER. Waarschijnlijk redelijk snel. Anders over paar jaar. Maar het komt. Dan kan je nergens meer roken.

Dan is dit toch goede oplossing.

Rookvrije dansen, springen, chillen, ..... I can't wait!

Harry
Oud 25-05-2004, 14:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
(plus dat 't werkelijk nergens op slaat. sta je te zuipen in de kroeg, moet je naar 'n andere kroeg 2 straten verder om te roken... maar natuurlijk. )

Niemand verplicht jou toch die peuk te doen!
Alternatief: je gaat buiten staan....

Harry

PS: hebben jullie ideeen voor rookvrije sigaret?
Oud 25-05-2004, 14:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
bepaal jij ineens dat er geen alcohol mag worden verkocht?

Nee, dat bepaal ik niet. Maar in veel steden moeten shops kiezen of ze alcohol schenken of dat ze wiet/hash verkopen. Goede zaak. Want zo kun je die dingen scheiden.

Wellicht is dit model bruikbaar voor roken.

Harry
Oud 25-05-2004, 14:34
Verwijderd
Ik vind dat men alleen mag roken in een jongerencentra als er ook geblowed mag worden.
Oud 25-05-2004, 14:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-05-2004 @ 15:34 :
Ik vind dat men alleen mag roken in een jongerencentra als er ook geblowed mag worden.
haha, leuk geprobeeerd....Ik zou er ok groot voorstander van zijn, maar aangezien een jongerencentrum vanaf 16 jaar is mag er officieel niet geblowd worden....
Oud 25-05-2004, 15:03
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 15:26 :
He, maar wat wil je dan? Die rookvrije horeca KOMT ER. Waarschijnlijk redelijk snel. Anders over paar jaar. Maar het komt. Dan kan je nergens meer roken.
Zo'n vaart zal dat vooralsnog niet lopen, er is ontiegelijk veel weerstand. en terecht.
Oud 25-05-2004, 15:05
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 15:27 :
Niemand verplicht jou toch die peuk te doen!
Alternatief: je gaat buiten staan....
Nee dopey, 't feit dat 't rookcafé alcoholvrij moet zijn slaat als 'n lul op 'n slagroomgebakje. dat scheidingsmodel café/coffeeshop is ook totaal niet bruikbaar voor roken, als je dat denkt ben je goed krankjorum.
Oud 25-05-2004, 15:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
scheidingsmodel café/coffeeshop is ook totaal niet bruikbaar voor roken, als je dat denkt ben je goed krankjorum

Thanks for the compliment.

Dan inhoudelijk:

Hoezo niet? Het punt is: je moet het natuurlijk onaantrekkelijk maken, die rookcafe's. Ja, dat klinkt lullig. Maar anders zegt natuurijk elk rookcafe: wij doen ook gewoon alcohol. En dan ben je weer terug bij de huidige situatie.

Elke coffeeshop wil toch ook het liefst EN drank EN wiet/hash verkopen.

Het punt is: 'we' willlen roken terugdringen EN mensen tegen meeroken beschermen.

Dan moet je maatregelen nemen. Dat kan je niet aan de 'markt' overlaten.

Wederom: er is een cultuuromslag nodig. Daarvoor moet je bepaade 'externaliteiten' veranderen. De cultuuromslag, dat proces, als het ware een beetje helpen. Anders lukt het nooit.

Vergelijk: de overheid helpt telecom bedrijven, anders kunnen ze nooit tegen KPN op.

Nogmaals: er is verandering nodig. En om deze dynamiek te geven, zijn maatregelen nodig.

Misschien zeg jij: ik wil die verandering helemaal niet. Dat kan! Dat mag! Zorg dan dat de tweede kamer een wet aan neemt die het terugdraait. JA, DIT KLINKT LULLIG.

Maar ik wil zoveel dingen niet /

Rookvrije horeca komt. Dan kunnen we toch nu beter beginnen. En als jeugdhonk NU bezig is met rookvrije ruimte maken, dan ga ik echt niet moeilijk doen (al is het dan JAREN te laat).

Laten we gewoon beetje relaxed doen.

Maar de tijd van 'overal' gewoon roken is voorbij!

Harry
Oud 25-05-2004, 15:51
Verwijderd
alles goed verder?

rokers hun pleziertje niet gunnen om een biertje te drinken is gewoon kinderachtig. waarom mag er in godsnaam niet gedronken worden in de zgn rook cafe's ?
dan zijn we helemaal niet terug bij af want dan zijn er
anti rook cafe's (waar mensen als jij terecht kunnen) en rook cafe's (waar het altijd gezellig is). tja en iedereen kan wel voorspellen dat het bij de rookcafe's storm loopt, en bij het anti rook cafe een harry hendrixx in zn eentje aan de bar zit.
kortom.. give it up jongen.. verhuis naar new york als je zo graag niet in de rook wilt staan.
Oud 25-05-2004, 15:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Goed, volgens jouw plan gaat het dus allemaal gescheiden worden. Of je nou wilt of niet...Mensen willen toch roken en bier drinken, desnoods bij mij in de schuur...

En geloof me, coffeeshops willen niet allemaal alcohol gaan verkopen. Sowieso omdat (in de praktijk is het nou eenmaal zo) coffeeshops vaak ietwat dubieuzere figuren aantrekt dan het gemiddelde café. Bovendien zijn er veel mensen die niet tegen de combinatie alcohol en wiet kunnen. 90% Zal zijn grenzen kennen, de andere tien kotst de hele boel onder of wordt irritant.

En de manier die jij beschrijft lijkt aardig veel op een regering die niet democratisch handelt: de minderheid beslist.

Toch ben ik met je eens dat het voor jou niet fijn is. Maar als er geen goede oplossing kan worden gevonden dan zie ik geen andere mogelijkheid dan de huidige...
Oud 25-05-2004, 16:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
alles goed verder?

Ja, thanks for asking. Druk bezig...

rokers hun pleziertje niet gunnen om een biertje te drinken is gewoon kinderachtig. waarom mag er in godsnaam niet gedronken worden in de zgn rook cafe's ?

Kijk, als jij liever 100%-rookvrije horeca hebt: PRIMA. Dan doen we dat.
Maar als mensen dan TOCH PERSE willen roken als ze uitgaan, dan lijkt een rookcafe me een goede oplossing.
Maar dan moet het nat. niet een gewoon cafe zijn!

anti rook cafe's (waar mensen als jij terecht kunnen) en rook cafe's (waar het altijd gezellig is).

Dat doen we dus niet, want dan verandert er niks! En nogmaals: 'we' willen het roken toch terugdringen en mensen beschermen tegen meeroken!

tja en iedereen kan wel voorspellen dat het bij de rookcafe's storm loopt, en bij het anti rook cafe een harry hendrixx in zn eentje aan de bar zit.

Wie weet!
Maar omdat te voorkomen, moeten we dus zorgen dat normale cafe's (die dan dus rookvrij zijn) de normale cafe's zijn. ROOKVRIJ MOET DE NORM WORDEN.

kortom.. give it up jongen.. verhuis naar new york als je zo graag niet in de rook wilt staan.

Hoewel ik graag in New York ben, blijf ik lekker in Nederland.
Enne.... ik geef niks op. Hoef niks op te geven. Jongerencentra zijn al rookvrij. Horeca volgt wel. Echt.....

Bedankt voor je reactie weer!

Harry
Oud 25-05-2004, 16:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:00 :

ROOKVRIJ MOET DE NORM WORDEN.

Hoe kan dat nou, als de meerderheid het er niet mee eens is?
Oud 25-05-2004, 16:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Toch ben ik met je eens dat het voor jou niet fijn is. Maar als er geen goede oplossing kan worden gevonden dan zie ik geen andere mogelijkheid dan de huidige...

Maar wat is die huidige oplossing dan?

Harry

PS: ik zal wel heel dom zijn, maar wat is nou simpeler als: GEWOON NOOIT ROKEN WAAR NIET-ROKERS BIJ ZIJN. En ja, cafe e.d. is openbare ruimte, dus daar wordt niet gerookt. Begin rookclub in je eigen huis.... geen probleem. Behalve als je kinderen hebt (want ik vind roken in de buurt van kinderen ASOCIAAL). En je kunt dan geen personeel in dienst nemen vanwege de Tabakswet-2004....
Oud 25-05-2004, 16:06
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:03 :
Begin rookclub in je eigen huis.... geen probleem.

Die rookclub zal uitgroeien tot een café waar mensen komen die roken, die leidt vervolgens weer tot het SJOERD-IMPERIUM WAAR IEDEREEN VERPLICHT MOET ROKEN MOAHAHAHAA.... nee serieus, dat leidt toch weer tot horeca-gelegenheden waar je wel mag roken? Of wil je dat mensen illegaal buiten in de bosjes moeten roken?

Als er een systeem wordt uitgevonden dat rook grotendeels afzuigt ben ik er 100% voor, maar tot die tijd... heeft de (grote) minderheid pech.

edit: al 2 dagen niet gerookt woohoo
Oud 25-05-2004, 16:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline

De meerderheid van de Nederlanders rookt niet. En - WEDEROM - voor veel mensen is roken nog 'normaal'. Hoe vaak ik niet hoor: "tja, ik heb er erg last van, maar ja, ..... men rookt nou eenmaal in cafe".
DAT IS NIET NORMAAL. Die cultuuromslag is nodig.

Enne: meerderheid beslist altijd? Zulllen we dan alle miljonairs in NL maar onteigenen.... de meerderheid is vast voor!

Je hebt DEMOCRATIE.
Je hebt RECHTSTAAT (o.a. Rousseau).

Die twee dingen moeten we in evenwicht met elkaar brengen.

RECHTSTAAT -> ik moet niet onnodig in situatie worden (!) gebracht die mijn lichamelijke gezondheid bedreigt.

Harry
Oud 25-05-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:00 :
alles goed verder?

Ja, thanks for asking. Druk bezig...

Kijk, als jij liever 100%-rookvrije horeca hebt: PRIMA. Dan doen we dat.
Maar als mensen dan TOCH PERSE willen roken als ze uitgaan, dan lijkt een rookcafe me een goede oplossing.
Maar dan moet het nat. niet een gewoon cafe zijn!

anti rook cafe's (waar mensen als jij terecht kunnen) en rook cafe's (waar het altijd gezellig is).

Dat doen we dus niet, want dan verandert er niks! En nogmaals: 'we' willen het roken toch terugdringen en mensen beschermen tegen meeroken!

tja en iedereen kan wel voorspellen dat het bij de rookcafe's storm loopt, en bij het anti rook cafe een harry hendrixx in zn eentje aan de bar zit.

Wie weet!
Maar omdat te voorkomen, moeten we dus zorgen dat normale cafe's (die dan dus rookvrij zijn) de normale cafe's zijn. ROOKVRIJ MOET DE NORM WORDEN.

Hoewel ik graag in New York ben, blijf ik lekker in Nederland.
Enne.... ik geef niks op. Hoef niks op te geven. Jongerencentra zijn al rookvrij. Horeca volgt wel. Echt.....

Bedankt voor je reactie weer!

Harry
1) okay mooi dan
2) niet mee eens, je hebt dan toch rook cafe en niet rookcafe's. dan zijn alle groepen voorzien van een eigen cafe. leuk toch.
dat je rokers niet gunt een rookcafe te hebben waar geschonken wordt is dan natuurlijk een beetje kinderachtig.
3) er gebeurd wel wat want anti rokers kunnen in een niet rook cafe gezellig doen.
4) nee. wat is er eigenlijk mis met een anti rook area binnen de horeca gelenheid ?
5) ik hoop het voor je
Oud 25-05-2004, 16:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
heeft de (grote) minderheid pech.

Dus jouw genot (niet-essentieel) gaat boven mijn gezondheid (essentieel)?

Pech.....

Ik vind dit een redenatie die me bijna doet huilen.

Maar: bedankt voor je reactie!

Harry
Oud 25-05-2004, 16:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:07 :

De meerderheid van de Nederlanders rookt niet. En - WEDEROM - voor veel mensen is roken nog 'normaal'. Hoe vaak ik niet hoor: "tja, ik heb er erg last van, maar ja, ..... men rookt nou eenmaal in cafe".
DAT IS NIET NORMAAL. Die cultuuromslag is nodig.

De meerderheid van Nederland die in cafés komt rookt WEL!

Ok, moet je horen....Veel mensen vinden dat het geluid te hard staat bij concerten/discotheken..........zachter zetten?????? nou?
Oud 25-05-2004, 16:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:08 :
heeft de (grote) minderheid pech.

Dus jouw genot (niet-essentieel) gaat boven mijn gezondheid (essentieel)?

Pech.....

Ik vind dit een redenatie die me bijna doet huilen.

Maar: bedankt voor je reactie!

Harry

De verhoudingen waarin het staat bewijzen inderdaad dat ons genot boven jouw gezondheid staat
Oud 25-05-2004, 16:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Of wil je dat mensen illegaal buiten in de bosjes moeten roken?

nee hoor

Maar gewoon nergens waar niet rokers er aan blootgesteld worden.

Vroeger rookte men in bioscoop, collegezaal,....
Dat vinden we nu niet normaal. Er is historisch gezien een verschuiving gaande van OVERAL ROKEN naar OP MINDER PLAATSEN ROKEN. Dit zal zich voortzetten.

Bingo-avonden? Rookvrij! Als ze in buurtcentrum zijn. Zie je, dingen veranderen....
ECHT!

Harry
Oud 25-05-2004, 16:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
@ henri de penri....volgende week een keer bier drinken?en een pakje zware shag oproken in een treincoupe?
Oud 25-05-2004, 16:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
De verhoudingen waarin het staat bewijzen inderdaad dat ons genot boven jouw gezondheid staat

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar laat ik dit zeggen: als je ooit kinderen krijgt, en die hebben astma, dan denk ik dat je anders redeneert....
Echt

Harry
Oud 25-05-2004, 16:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:12 :
Of wil je dat mensen illegaal buiten in de bosjes moeten roken?

nee hoor

Maar gewoon nergens waar niet rokers er aan blootgesteld worden.

Harry
inderdaad, een rookvrij café dus.... als julie het zo erg vinden richt je toch je eigen rookvrije horecagelegenheid op??????
Oud 25-05-2004, 16:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline

Dat vraag ik me af. Maar al is dat zo: moet ik daarom meegenieten. ECHT, IEDEREEN MAG VAN MIJ ROKEN. Maar niet waar een niet-roker bij is.

GA HIER SERIEUS OP IN, PLEASE ->>>>>>

Kan er geen rookvrije sigaret komen.
Soort lollie
Dan krijg jij je nicotine-shot en heb ik er geen last van.
Geen rook in de ruimte.
PROBLEEM OPGELOST!

Ok, moet je horen....Veel mensen vinden dat het geluid te hard staat bij concerten/discotheken..........zachter zetten?????? nou?

Goed punt
Maar ik vind vergelijking mank gaan. Want muziek hoort inherent bij concert. Roken hoort niet bij uitgaan.
Trouwens, roken zou er nooit moeten zijn geweest. Had heel veel doden geschild....

Harry
Oud 25-05-2004, 16:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:14 :

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar laat ik dit zeggen: als je ooit kinderen krijgt, en die hebben astma, dan denk ik dat je anders redeneert....
Echt

Harry

gast, ik heb astma gehad, m'n ma heeft altijd gerookt en ik heb ook gerookt tijdens m'n astma... Heb ik ergens last van? Maar dit is inderdaad ook een stomme vergelijking aangezien de een erger astma heeft dan de ander. MAAR!!!!Moet het openbaar vervoer in de stad stil komen liggen omdat ik schadelijke uitlaatstoffen inadem? NEE!!! Want anderen willen/kunnen nou eenmaal niet veel lopen.... I rest my case.
Oud 25-05-2004, 16:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
inderdaad, een rookvrij café dus.... als julie het zo erg vinden richt je toch je eigen rookvrije horecagelegenheid op??????

Verkeerd om geredeneerd: de roker doet iets waar anderen last van hebben. Dan moet die zich maar aanpassen (naar buiten bijvoorbeeld, of naar rookruimte). Of een andere club beginnen....

Maar nogmaals: daar roken moet verdwijnen uit openbare leven gaan we natuurlijk niet de bal bij de niet-roker leggen. Kom nou

Harry

OPMERKING: ik heb het niet over buiten rokenof in eigne huis roken....
Oud 25-05-2004, 16:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:17 :

1. Dat vraag ik me af. Maar al is dat zo: moet ik daarom meegenieten. ECHT, IEDEREEN MAG VAN MIJ ROKEN. Maar niet waar een niet-roker bij is.

GA HIER SERIEUS OP IN, PLEASE ->>>>>>

2. Kan er geen rookvrije sigaret komen.
Soort lollie
Dan krijg jij je nicotine-shot en heb ik er geen last van.
Geen rook in de ruimte.
PROBLEEM OPGELOST!

1. Nee, want in ruimtes waar gerookt is blijft die lucht nou eenmaal een tijdje hangen. En bovendien kun je niet aan iemands lelijke kop zien of hij/zij rookt of niet.

2. Nee, want roken opzich zelf is lekker. De nicotine zorgt voor verslaving, niet voor smaak.
Oud 25-05-2004, 16:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
birthmark,

Ik hoop dat je astma over is.

Vergelijking met tram/e.d. .....

Tja, weetje, ik zie het zo:

Vervoer/transport is tot op zekere hoogte ESSENTIEEL. Roken NIET....

Roken is genot. Dus: kan het: leuk.
Kan het niet: jammer. Ja, jammer. Geen man overboord. Niet heel erg. Snap je. Het is maar roken!

Pak mij m'n kauwgom af en ik ga wel pepermunt eten. Snapje

Harry
Oud 25-05-2004, 16:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:20 :

Haha, mooi dat je het zegt. Als dit een keuze was geweest dan hadden veel horecagelegenheden ervoor gekozen om mensen die anti-roken zijn, te weren.Want de rokers + de mensen die het niet erg vinden dat er gerookt wordt zijn massaal in de meerderheid.
Oud 25-05-2004, 16:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 17:23 :
birthmark,

Ik hoop dat je astma over is.

Vergelijking met tram/e.d. .....

Tja, weetje, ik zie het zo:

Vervoer/transport is tot op zekere hoogte ESSENTIEEL. Roken NIET....

Roken is genot. Dus: kan het: leuk.
Kan het niet: jammer. Ja, jammer. Geen man overboord. Niet heel erg. Snap je. Het is maar roken!

Pak mij m'n kauwgom af en ik ga wel pepermunt eten. Snapje

Harry
ten eerste is ov niet essentieel in een stad, verre van.

En pak mij m'n peuk af en ik ga blowen...nuff said.
Oud 25-05-2004, 16:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
birthmark,

Ik geloof ECHT dat jij met iedereen rekening wilt houden. Maar dat werkt misschien op een klein feestje....

Maar in een openbare gelegenheid?

(1) Rook verspreid zich. Je moet dus dan aan IEDEREEN vragen: heb je er bezwaar tegen als ik peuk opsteek.

(2) Rook blijft hangen: stel dat iemand LATER binnenkomt.... Dan zou je aan iedereen die zou willen komen, moeten gaan vragen of hij/zij last van je rook heeft.
En stel dat iemand onverwachts komt....

Ik trek het in het absurde, maar het probleem met roken is juist dat rook zich verspreid en dat rook blijft hangen.

Doe ik moeilijk over jouw nicotine pleisters?

Harry
Oud 25-05-2004, 16:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
birthmark,

Ik pak je peuk niet af. En je joint ook niet

Maar kijk nou eens ABSTRACT naar deze materie. Je doet iets waar iemand anders last van heeft.....

OV in de stad: ik zie je punt. Maar vervoer tussen steden dan...

En nogmaals: ik snap echt niet dat jullie zo moeilijk doen over roken. Verbied morgen kauwgom en....... ik vind het misschien niet leuk, maar ach....

Harry
Oud 25-05-2004, 17:01
Verwijderd
Ja roken is opzich ook wel heel erg verslavend en een stuk boeiender dan kauwgom.
Maarrrrrr ik ben deze discussie moe, rokers en niet rokers, we worden het toch niet met elkaar eens.
En in hoeverre de plannen nou echt doorgaan, valt ook wel weer mee. Als de eigenaar van een jc het goed blijft vinden dat er wordt gerookt, stelt die wet weinig voor.
En btw hoe kom je erbij dat die wet al zo oud is?
Oud 25-05-2004, 17:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als de eigenaar van een jc het goed blijft vinden dat er wordt gerookt, stelt die wet weinig voor.

Eigenaar? Volgens mij is de overheid dat in vrijwel alle gevallen....
Als de beheerder de wet niet wilt implementeren.... dan ga je gewoon naar http://vwa en dan meldt je dat daar.
De controleurs komen langs, en de JC is rookvrij!
(natuurlijk moet dit niet nodig zijn)

En btw hoe kom je erbij dat die wet al zo oud is?

Omdat dat dat zo is
1990 !!!

Harry
Oud 25-05-2004, 17:19
Verwijderd
Heb je een bron dan? Ik heb het nergens kunnen vinden en kan het me eerlijk gezegt ook niet voorstellen.
Oud 25-05-2004, 17:34
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Harry neemt ons gewoon in de zeik.
Je gaat me niet vertellen dat je serieus achter al die "achterlijke" ( sorry kon het niet nuanceren ) uitspraken van je staat toch? Een rookverbod in uitgaansgelegenheden zal nooit maar dan ook nooit van toepassing zijn. Gewoonweg omdat je dan geen mensen meer binnen krijgt ( althans een stuk minder! ). En vergeet niet dat die mensen juist de inkomsten zijn voor een uitgaansgelegeheid.
Oud 25-05-2004, 17:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Je kan kijken op http://RokenEnWet.nl

Let wel: die wet van 1990 is meerdere keren aangepast. Zo was er jaren geen sanctiemogelijkheid.
Dus roken was verboden, maar er kon geen boete worden opgelegd!

Harry
Oud 25-05-2004, 17:40
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Kan iemand mij trouwens nog even uitleggen wat er verstaan wordt onder een jongerencentrum?
Oud 25-05-2004, 18:02
Footprint
Footprint is offline
haha wat een vervelend topic
als die wet echt wordt doorgedrukt vraag ik me af wat ze met die rookmachine's in al die kroegen doen
als ze die aanzetten zou het helemaal tever gaan.
Oud 25-05-2004, 18:35
Gadje
Gadje is offline
oplossing: een rookgedeelte en een nietrookgedeelte

en trouwens niet alle nietrokers ondervinden er last van, het zijn wellis waar meerokers maar ik denk toch zeker wel de helft vind het geen probleem om meeteroken.een jc is een soort uitgaansgelegenheid waar vrijwilligers avinden voor jongeren organiseren, dat kan zijn: disco's, concerten, spelletjes avonden/middagen
kortom alles om de jongeren bezig te houden en te zorgen dat ze niet op straat hangen om overlast te veroorzaken
Oud 25-05-2004, 18:49
Gadje
Gadje is offline
wat vinden we hiervan?

Artikel uit BN/DeStem van 04-05-2004
Werken in disco? Alleen voor rokers

Van onze verslaggever

Dinsdag 4 mei 2004 - VALKENBURG – Verstokte rokers die maar niet kunnen wennen aan hun rookvrije werkplek, kunnen desgewenst solliciteren bij discotheek Ahoy in Valkenburg.

Daar is roken namelijk verplicht voor het personeel. Eigenaar Pieter Heunen zegt onlangs een stuk of 25 reacties te hebben gekregen op een personeelsadvertrentie waarin hij expliciet om een rokende medewerk(st)er vroeg.

In de loop van deze maand zoekt hij voor het zomerseizoen in het toeristenoord nog zes rokende medewerkers.

Hij wil alleen rokend personeel omdat ook een groot deel van zijn klanten rookt en hij er vanuit gaat dat rokende werknemers daar niet over zeuren. „Bovendien wil ik op die manier uitsluiten dat personeelsleden zich ziek melden omdat ze last van de rook hebben. Ik heb geen zin in rechtszaken zoals in Amerika waarin mensen hun baas aansprakelijk stellen voor lichamelijke klachten als gevolg van roken op de werkplek.“ Niet iedereen reageert enthousiast op de voorkeursbehandeling die Heunen paffende sollicitanten geeft. „Er hebben mensen gebeld die vonden dat ik discrimineer, maar dat vind ik onzin. Een werknemer die na verloop van tijd besluit te stoppen met roken, hoeft uiteraard niet te vertrekken zolang hij of zij goed werkt.“
Oud 25-05-2004, 21:23
Luna
Luna is offline
slim.
Oud 25-05-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 25-05-2004 @ 19:49 :
wat vinden we hiervan?

Artikel uit BN/DeStem van 04-05-2004
Werken in disco? Alleen voor rokers

Van onze verslaggever

Dinsdag 4 mei 2004 - VALKENBURG – Verstokte rokers die maar niet kunnen wennen aan hun rookvrije werkplek, kunnen desgewenst solliciteren bij discotheek Ahoy in Valkenburg.

Daar is roken namelijk verplicht voor het personeel. Eigenaar Pieter Heunen zegt onlangs een stuk of 25 reacties te hebben gekregen op een personeelsadvertrentie waarin hij expliciet om een rokende medewerk(st)er vroeg.

In de loop van deze maand zoekt hij voor het zomerseizoen in het toeristenoord nog zes rokende medewerkers.

Hij wil alleen rokend personeel omdat ook een groot deel van zijn klanten rookt en hij er vanuit gaat dat rokende werknemers daar niet over zeuren. „Bovendien wil ik op die manier uitsluiten dat personeelsleden zich ziek melden omdat ze last van de rook hebben. Ik heb geen zin in rechtszaken zoals in Amerika waarin mensen hun baas aansprakelijk stellen voor lichamelijke klachten als gevolg van roken op de werkplek.“ Niet iedereen reageert enthousiast op de voorkeursbehandeling die Heunen paffende sollicitanten geeft. „Er hebben mensen gebeld die vonden dat ik discrimineer, maar dat vind ik onzin. Een werknemer die na verloop van tijd besluit te stoppen met roken, hoeft uiteraard niet te vertrekken zolang hij of zij goed werkt.“
waar kan ik solliciteren !??
Oud 25-05-2004, 22:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik geef deze inventieve mijnheer weining kans. Hij stelt waarschijnlijk een vraag die hij niet mag vragen...

Daar komt bij dat ALS horeca rookvrij wordt, hij DAN *moet* zorgen voor rookvrije werkplek...

Harry
Oud 25-05-2004, 22:37
cha0s
cha0s is offline
je geniet ervan he. je beperkt mensen wel in hun vrijheid dan, kan nooit de bedoeling zijn.
Oud 25-05-2004, 22:39
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
cha0s schreef op 25-05-2004 @ 23:37 :
je geniet ervan he. je beperkt mensen wel in hun vrijheid dan, kan nooit de bedoeling zijn.
aardig blijven!
hij is het helemaal met de wet eens, en op dat punt kan je m ok geen ongelijk geven
Oud 25-05-2004, 22:43
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
henneri, ik wil met je mee solliciteren!
Oud 25-05-2004, 22:53
Notorious P.I.S
ik zoek niet alles na te lezen in dit topic, daar ben ik te lazy voor, maar mijn standpunt is als volgt:

als er niet meer gerookt mag worden, komen er misschien 50 mensen (niet rokers en naar rato) meer, omdat het jongerencentrum nu aantrekkelijker voor hen is.
wat about de 150 mensen die nu wegblijven omdat er niet meer gerookt mag worden? Dat maakt de positie van (o)jc's in nl alleen maar benauwder. We mogen in onze handjes klappen dat er zoiets bestaat als een (o)jc..... en dan zijn ze zo van plan het met de grond gelijk te maken......

meer kids op straat, overlast rondom de (o)jc's dus kortom meer geld te besteden voor allerlei instanties, terwijl dat geld ook gebruikt kan worden voor het aanpakken van drunk-drivers, kinderverkrachters en ander gespuis.

Dus Harry Hendrik, rot op met je beredenatie, ik word er een beetje misselijk van, de meeste mensen die roken mijden dus ECHT wel de zaal/kroeg waar HELEMAAL niet meer gerookt mag worden. Wat nou je komt voor de band, 70 procent van de bezoekers komt voor een gezellige avond, die band is bijzaak..... denk je echt dat iedereen voor die paar regionale zaad-bandjes komt??? Dacht het niet. Feit is, veel mensen blijven weg, geen inkomsten dus voor de (o)jc's, is dus geen goede programmering voor de (o)jc's, is dus weg subsidie, is dus einde verhaal (o)jc's.....

Ik moet er godverdomme niet aan denken dat ik mijn rituele sjekkie niet meer mag roken tijdens het stemmen van mijn musicman.....

correct of niet? laat het me horen, ben altijd down met feedback!

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 23:22.
Oud 25-05-2004, 23:13
Notorious P.I.S
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 13:46 :

Mijn idee:

Maak 4 soorten horeca:

(1) Restaurants / Cafetaria's -> natuurlijk rookvrij! Eten en in de rook zitten is GOOR!

(2) Gewone Cafe's -> rookvrij! Ik hoef niet mee te genieten van jouw rookverslaving!

(3) Rook-cafe's -> hier mag je roken. MAAR WORDT GEEN ALCOHOL VERKOCHT. Hier ga je dus puur heen om een peuk te doen.
Vergelijk coffeeshops. Die moeten allenaal alcohol-vrij worden. Uitbater moet kiezen: wiet of drank.

(4) Coffeeshops -> hier mag je blowen. MAAR DAN MOET DAT WEL WETTELIJK GEREGELD WORDEN. Gedogen is fout! Nederland moet nek eens uitsteken. Of verbieden. Of toestaan.

Heel makkelijk toch:

wil je drankje -> cafe
wil je peuk -> rooksalon ()
wil je blowen -> coffeeshop

1: ik heb liever niet dat je eet terwil ik rook

2: ik hoef ook niet mee te genieten van jou alcohol lucht, bier, alcohol etc is voor jou wel een primaire behoefte met uitgaan, zie ik dan niet een soort zielige afhankelijkheid van jou kant?

3: fuck off, sinds wanneer is de combi alcohol en nicotine gevaarlijk.

4: Nederland moet helemaal NIKS, nergens in de wereld geeft het softdrugs zo weinig problemen als in Nederland, laat maar lekker gedogen, ik hoor niemand zeiken....

dude, kijk eens of je jezelf wat realistischer kan opstellen, want dit slaat als een lul op een drumstel.

Emiel.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 08:00.
Advertentie

Regels voor berichten