Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 23:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
1: ik heb liever niet dat je eet terwil ik rook

Heel leuk. Maar dat komt niet voor, want restaurants moeten dan rookvrij zijn.
Dat er over cafe's wordt gediscussieerd snap ik nog heeeeeeeeel klein beetje, maar over restaurants. Zit je lekker te eten, kom je in een rookwalm te zitten... Erg fijn...

2: ik hoef ook niet mee te genieten van jou alcohol lucht, bier, alcohol etc is voor jou wel een primaire behoefte met uitgaan, zie ik dan niet een soort zielige afhankelijkheid van jou kant?

(2.1) Die dranklucht is op zich niet schadelijk...
(2.2) Zeg ik ergens dat ik drink...

3: fuck off, sinds wanneer is de combi alcohol en nicotine gevaarlijk, zullen we dan gelijk bordjes ophangen jude raus?

Het gaat erom (zie ook vorige berichten) dat we moeten zorgen dat roken gescheiden gaat worden van normale horeca. Want 'we' willen roken terugdringen.... Jij misschien niet, maar de meerderheid van de bevolking wel...

4: Nederland moet helemaal NIKS, nergens in de wereld geeft het softdrugs zo weinig problemen als in Nederland, laat maar lekker gedogen, ik hoor niemand zeiken....

Gedogen is ZIELIG. Of het mag. Of het mag niet. Wet aanpassen? PRIMA!

Bedankt voor je reactie!

Harry
Advertentie
Oud 25-05-2004, 23:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Notorious P.I.S

Bleven mensen weg toen ze niet meer mochten roken in bioscopen...

Beste NPIS, er is een omslag nodig. En omslagen (grenzen, grensgevallen, overgangen) gaan altijd gemoeid met pijn, moeite.

Een beetje relaxed-heid van beide kanten kan wonderen doen.

Als we allemaal toe willen werken na 100% rookvrije horeca dan ga ik niet moeilijk doen, als er iemand de eerste maanden soms nog een peuk doet. Bijv. 5 min. voor sluitingstijd. Of tijdens opruimen (ja, ik help wel eens opruimen).

Als we maar naar ROOKVRIJ toewerken.

Deal?

Harry
Oud 25-05-2004, 23:46
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 00:38 :
1: ik heb liever niet dat je eet terwil ik rook

Heel leuk. Maar dat komt niet voor, want restaurants moeten dan rookvrij zijn.
Dat er over cafe's wordt gediscussieerd snap ik nog heeeeeeeeel klein beetje, maar over restaurants. Zit je lekker te eten, kom je in een rookwalm te zitten... Erg fijn...

2: ik hoef ook niet mee te genieten van jou alcohol lucht, bier, alcohol etc is voor jou wel een primaire behoefte met uitgaan, zie ik dan niet een soort zielige afhankelijkheid van jou kant?

(2.1) Die dranklucht is op zich niet schadelijk...
(2.2) Zeg ik ergens dat ik drink...

3: fuck off, sinds wanneer is de combi alcohol en nicotine gevaarlijk, zullen we dan gelijk bordjes ophangen jude raus?

Het gaat erom (zie ook vorige berichten) dat we moeten zorgen dat roken gescheiden gaat worden van normale horeca. Want 'we' willen roken terugdringen.... Jij misschien niet, maar de meerderheid van de bevolking wel...

4: Nederland moet helemaal NIKS, nergens in de wereld geeft het softdrugs zo weinig problemen als in Nederland, laat maar lekker gedogen, ik hoor niemand zeiken....

Gedogen is ZIELIG. Of het mag. Of het mag niet. Wet aanpassen? PRIMA!

Bedankt voor je reactie!

Harry
1: als je in gezelschap bent in het restaurant, spreek je elkaar toch aan op die rooklucht? ik kan me niet voorstellen dat je last hebt van andere tafels.

2: je geeft wel aan dat bier/etc bij het uitgaan hoort, als je het zo bekijkt, hoort bier/etc net zoveel bij het uitgaan als roken... het is allebei een genotsmiddel, je kunt het allebei kopen in de uitgaansgelegenheid, en door allebei komt ruzie.

3: gelijke mensen, gelijke rechten. omdat jij drinkt, en niet rookt, geeft jou dat dan meteen het recht om rokers van hun biertje af te houden? ik vind dat je al genoeg eist, door ons nergens meer te laten roken.

4: wet aanpassen? zoals zoveel dingen in nederland klopt dit idd niet. Maar het is wel een van de weinige wetten die niet kloppen, maar die WEL werken, let it be.....

Emiel.
Oud 25-05-2004, 23:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
je geniet ervan he. je beperkt mensen wel in hun vrijheid dan, kan nooit de bedoeling zijn.

Ja, maar jij maakt (als je in mijn bijzijn rookt) inbreuk op mijn gezondheid....
Wat weegt zwaarder...

Harry
Oud 25-05-2004, 23:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Footprint:

hehe je mag gewoon naar binnen als je niet rookt, maar je weet dat er in die kroeg gerookt gaat worden dus mensen met astma, gevoelige ogen of wat dan ook weten dat ze die kroeg beter niet binnen kunnen stappen.

Maar dat klinkt bijna als 'het recht van de sterkste'. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Harry
Oud 25-05-2004, 23:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ja, en zorg dat jongerencentra torenhoge boetes krijgen zodat ze failliet gaan, kunnen we weer lekker buiten hangen in de winter

Maar als iedereen zich aan het al jaren oude rookverbod houdt, dan krijgt toch niemand boetes?

Harry
Oud 25-05-2004, 23:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
twen himself , op wie doel je?

Harry
Oud 25-05-2004, 23:58
Notorious P.I.S
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 00:42 :
Notorious P.I.S

Beste NPIS, er is een omslag nodig. En omslagen (grenzen, grensgevallen, overgangen) gaan altijd gemoeid met pijn, moeite.

Als we allemaal toe willen werken na 100% rookvrije horeca dan ga ik niet moeilijk doen, als er iemand de eerste maanden soms nog een peuk doet. Bijv. 5 min. voor sluitingstijd. Of tijdens opruimen (ja, ik help wel eens opruimen).

Deal?

Harry
als ik 6 uur achter elkaar monitor sta te mixen, opbouwen/afbreken, bandjes vertellen wat de bedoeling is en naar diezelfde poep-bandjes sta te luisteren en er ook nog een goed geluid neer moet zetten, rook ik graag een peuk. dit alles op vrijwillige basis.... als ik tijdens mijn vrijwilligers werk niet meer mag roken, houd het voor mij op. dan is de ontspanning eraf voor mij. geld dit niet voor meer vrijwiliigers?
Oud 26-05-2004, 00:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
als ik 6 uur achter elkaar monitor sta te mixen, opbouwen/afbreken, bandjes vertellen wat de bedoeling is en naar diezelfde poep-bandjes sta te luisteren en er ook nog een goed geluid neer moet zetten, rook ik graag een peuk

Luister, dat snap ik...... niet.... maar..... ik bedoel..... blijkbaar is het voor jou belangrijk.
OK. Dat kan dan toch in rookruimte. Of buiten.
Maar niet meer binnen. De tijd van meeroken is (bijna) voorbij!

Harry

PS: je bent blijkbaar vrijwillger ->
Oud 26-05-2004, 00:11
Notorious P.I.S
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 01:08 :
als ik 6 uur achter elkaar monitor sta te mixen, opbouwen/afbreken, bandjes vertellen wat de bedoeling is en naar diezelfde poep-bandjes sta te luisteren en er ook nog een goed geluid neer moet zetten, rook ik graag een peuk

Luister, dat snap ik...... niet.... maar..... ik bedoel..... blijkbaar is het voor jou belangrijk.
OK. Dat kan dan toch in rookruimte. Of buiten.
Maar niet meer binnen. De tijd van meeroken is (bijna) voorbij!

Harry

PS: je bent blijkbaar vrijwillger ->
die bandjes krijgen betaald, die bandjes spelen volgens schema, tussen die bandjes zit een kwartier ombouw tijd, tijdens die bandjes ben je aan het mixen.... wanneer is er dan tijd om te roken? afwisselen gaat niet, je bent met 2 man, zaal techniek en podium techniek. meer animo voor geluidstechniek is erniet, en als het er is, zit je opgescheept met kneuzen die het voor gratis (daar is ie weer) bier doen.......

ik zie geen oplossing?
Oud 26-05-2004, 00:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
wanneer is er dan tijd om te roken? afwisselen gaat niet, je bent met 2 man, zaal techniek en podium techniek. meer animo voor geluidstechniek is erniet, en als het er is, zit je opgescheept met kneuzen die het voor gratis (daar is ie weer) bier doen.......

Tja.....
Roken zal ook steeds lastiger worden.
'We' willen er uiteindelijk ook vanaf. Ik bedoel, het kost ons enorm veel geld. En immateriele schade (vroegtijdige sterfgevallen).

Kortom: beetje bij beetje zal het lastiger worden.
Tip? Ja, ik kom niet verder dan stoppen. Sorry, maar ik snap gewoon niet dat een redelijk persoon als jij blijkbaar bent kan leven met een levensgevaarlijke verslaving.

Maar goed: roken / niet-roken : moet iedereen zelf weten!

Maar het zal steeds lastiger worden....
We zitten in OVERGANG...

Harry
Oud 26-05-2004, 00:24
Notorious P.I.S
nog eentje voor het slapen gaan

hoe dan ook, jou utopia bestaat niet, nooit zal 100 % stoppen met roken........ en nogmaals..... wie gaat al die wilde plannen betalen? wij belasting betalers waarschijnlijk...... ik zie al een hoop illegale wanpraktijken opduiken......

het is kiezen of delen, en ik gok erop dat het delen blijft.
Oud 26-05-2004, 00:24
Verwijderd

Tja.....
Roken zal ook steeds lastiger worden.
'We' willen er uiteindelijk ook vanaf. Ik bedoel, het kost ons enorm veel geld. En immateriele schade (vroegtijdige sterfgevallen).

haha.. weetje wel hoeveel de overheid verdiend met rokers aan accijns....daar valt die immateriele schade in het niets bij

Kortom: beetje bij beetje zal het lastiger worden.
Tip? Ja, ik kom niet verder dan stoppen. Sorry, maar ik snap gewoon niet dat een redelijk persoon als jij blijkbaar bent kan leven met een levensgevaarlijke verslaving.

nee emiel is niet redelijk en hij komt je halen !

Maar goed: roken / niet-roken : moet iedereen zelf weten!
Maar het zal steeds lastiger worden....
We zitten in OVERGANG...
}

je klinkt als een oud wijf in de ... juist
Oud 26-05-2004, 00:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
1: als je in gezelschap bent in het restaurant, spreek je elkaar toch aan op die rooklucht? ik kan me niet voorstellen dat je last hebt van andere tafels.

Helaas, dat heb ik soms wel. Dat geeft ook het vervelende probleem met rook goed weer: het verpreid zich

Harry
Oud 26-05-2004, 00:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
haha.. weetje wel hoeveel de overheid verdiend met rokers aan accijns....daar valt die immateriele schade in het niets bij

Ja, ik snap dat je dat noemt. De overheid pikt flink graantje mee!
Immateriele schade: ik zou het heel erg vinden als jij vroegtijdig zou overlijden ten gevolge van roken. Want: het is onnodig!

Harry
Oud 26-05-2004, 00:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
hoe dan ook, jou utopia bestaat niet, nooit zal 100 % stoppen met roken........ en nogmaals..... wie gaat al die wilde plannen betalen?

Is dat mijn utopia? Weetje, iedereen moet het uiteindelijk zelf weten: roken/niet-roken.

Op welke kosten doel je?

Harry
Oud 26-05-2004, 06:48
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 00:50 :

Maar dat klinkt bijna als 'het recht van de sterkste'. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Harry
Dat heet een democratie.

En welke meerderheid van de bevolking wil roken verdringen uit de horeca? Volgens mij staan de mensen die daar echt voor gaan nog altijd in de minderheid, maar dat is gewoon even een inschatting die ik maak .
Oud 26-05-2004, 08:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Haha, die hhendrixx is zeker een nieuwe stunt voor een antirook campagne van de overheid. En jij zegt dat we in die 'overgang' zitten...Na meerdere vergaderingen hebben wij besloten roken te gedogen, puur vanwege het feit dat voor elke boete die wij krijgen, wij een avond minder kunnen organiseren. Ons budget is niet zo groot.

Tevens hebben wij beredeneerd, dat wanneer wij het verbieden, het toch stiekem zal gebeuren. Op het moment dat je dan mensen uit je jc gaat verwijderen, zul je ze ook niet snel meer terug zien.

Jij bent net zo kortzichtig als het huidige kabinet. Op papier zou het best werken, maar in praktijk gaat het nou eenmaal niet zo.
Oud 26-05-2004, 17:20
H@NS
H@NS is offline
Volgens mij snapt harry het niet helemaal... hij gaat volgens mij alle gastenboeken af.. om het roken tegen te gaan.

Ten eerste zijn wij wel een jongerensoos.. maar hebben wij een horecavergunning.. dus is roken niet verboden.

En ons bestuur bestaat voor meer dan 75 procent uit rokers.. dus het zal wel een tijdje duren voor dat de asbakjes verdwijnen.. en de automaat van de muur wordt gesloopt..
Oud 26-05-2004, 17:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ten eerste zijn wij wel een jongerensoos.. maar hebben wij een horecavergunning.. dus is roken niet verboden.

Dat is nog maar de vraag. Het gaat om gesubsidieerd zijn of niet...

En ons bestuur bestaat voor meer dan 75 procent uit rokers.. dus het zal wel een tijdje duren voor dat de asbakjes verdwijnen.. en de automaat van de muur wordt gesloopt..

Tja, dat doet er dus niet toe he!
ALS jullie onder rookverbod vallen, dan moeten de asbakjes dus weg....
En die automaat mag volgens mij sowieso niet...

Harry
Oud 26-05-2004, 17:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
"Recht van de sterkste ?"

Dat heet een democratie.

Hmm, dat ben ik niet met je eens. Democratie is.... de meerderheid belist, met rekening houden met minderheid.

En wat roken betreft: moet iedereen zelf weten, maar niet waar niet-roker bij is....

Harry
Oud 26-05-2004, 17:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
En jij zegt dat we in die 'overgang' zitten...Na meerdere vergaderingen hebben wij besloten roken te gedogen, puur vanwege het feit dat voor elke boete die wij krijgen, wij een avond minder kunnen organiseren. Ons budget is niet zo groot.

Dat snap ik niet. Als jullie gedogen (dus wel roken), DAN krijg je toch juist boetes?

Enne: budgetten van JC's mogen best omhoog!

Harry

PS: Gedogen is zielig. Of iets mag, of iets mag niet. Niet met iets eens? Prima, verander de wet!
Oud 26-05-2004, 17:31
H@NS
H@NS is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 00:42 :
Notorious P.I.S

Deal?

Harry
Bij ons mag je gewoon roken in de bioscoop... alleen niet met kinderfilms... en ik heb nog nooit een gezelliger bioscoop gezien. tenminste geen trillende zenuwachtige knietjes van de mensen naast je... laat ze toch een peuk rioken.. als er een goeie afzuiging is. merk je er bijna niks van
Oud 26-05-2004, 17:35
H@NS
H@NS is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 18:25 :

Dat is nog maar de vraag. Het gaat om gesubsidieerd zijn of niet...

Tja, dat doet er dus niet toe he!
ALS jullie onder rookverbod vallen, dan moeten de asbakjes dus weg....
En die automaat mag volgens mij sowieso niet...

Harry
Wij zijn een zelfstandig bestuur van 35 vrijwilligers.. met een eigen gebouw wat iedere week bomvol zit.. en we draaien geheel zonder subsidie als wij een rookverbod zouden krijgen, Zeg maar dag tegen de omzet. Hoe moeten we dan de investeringen betalen... kunnen we de boel wel opdoeken..
Oud 26-05-2004, 17:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Bij ons mag je gewoon roken in de bioscoop... alleen niet met kinderfilms... en ik heb nog nooit een gezelliger bioscoop gezien. tenminste geen trillende zenuwachtige knietjes van de mensen naast je... laat ze toch een peuk rioken.. als er een goeie afzuiging is. merk je er bijna niks van

OK, roken onder film -> heel sneu!

Afzuiging -> beste (en dat meen ik!) H@NS, afzuiging werkt niet goed genoeg. Je zal altijd rommel in de lucht houden. En bij een film... als je naast iemand zit, die zit te roken, stink je toch.

Daarbij ook een moreel argument: doe niks waar een ander last van heeft! Mag ik in jouw honk met asbest-poeder gaan strooien?

Hopelijk gaat het goed met je honk. Succes ermee!

Enne: eigen gebouw PLUS totaal geen subsidie -> geen rookverbod!

Harry
Oud 26-05-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 18:26 :

Hmm, dat ben ik niet met je eens. Democratie is.... de meerderheid belist, met rekening houden met minderheid.

Harry
daar is niks van waar dude
denk ff na voordat je iets zegt.
zowiezo vindt ik echt dat je wat meer moet nadenken voordat
je hier alles zomaar neergooit want de meeste dingen die je
hier zegt slaat nergens op
Oud 26-05-2004, 19:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
zowiezo vindt ik echt dat je wat meer moet nadenken voordat je hier alles zomaar neergooit want de meeste dingen die je

Hmmmm. OK. Noem eens wat. Dan ga ik er op in (serieus).

Harry
Oud 26-05-2004, 19:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Meer rookdiscussie op 3voor12 (van de VPRO):

http://react.vpro.nl/3voor12/forum/list_messages/927

Harry
Oud 26-05-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 20:11 :
zowiezo vindt ik echt dat je wat meer moet nadenken voordat je hier alles zomaar neergooit want de meeste dingen die je

Hmmmm. OK. Noem eens wat. Dan ga ik er op in (serieus).

Harry
ik heb daar nu geen zin in. misschien een ander keertje.
all i wanna say is... think before you act!
Oud 26-05-2004, 21:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
all i wanna say is... think before you act!

Bedankt voor je - ongetwijfeld goed gemeende - advies....

Maar geldt dat ook niet voor roken: think before you act?

Je wilt peuk opsteuken in een bepaalde ruimte... STOP! Denk na!

- rook verspreidt zich door ruimte - is er niemand in de HELE ruimte die daar bezwaar tegen kan hebben? Ga het aan iedereen vragen! (je wilt immers niemand tot last zijn)

- rook blijft hangen - weet je zeker dat er later niemand komt die bezwaar tegen die rook heeft?

Harry
Oud 26-05-2004, 22:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
*** SLIGHTLY OFF-TOPIC ***

( Meer algemene discussie over roken - http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=852148 )
Oud 27-05-2004, 02:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
*** SLIGHTLY OFF-TOPIC ***

( Gevonden via google:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/cigarette/anat_text.html
De rookvrije (?) sigaret )
Oud 27-05-2004, 19:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dinsdag zou men met de minister praten over de Tabakswet. Helaas ging dit niet door...

Harry
Oud 27-05-2004, 20:59
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Alsof er dan verandering in was gekomen
Oud 27-05-2004, 22:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline

Tja, niet direct natuurlijk. De situatie nu: horeca wordt rookvrij (YES!), maar wanneer is niet duidelijk!
Jongerencentra zijn al rookvrij (YES!).

Het komt allemaal. Duurt alleen zo lang

Harry
Oud 27-05-2004, 22:51
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2004 @ 00:50 :
Footprint:

hehe je mag gewoon naar binnen als je niet rookt, maar je weet dat er in die kroeg gerookt gaat worden dus mensen met astma, gevoelige ogen of wat dan ook weten dat ze die kroeg beter niet binnen kunnen stappen.

Harry
als je in een kroeg rokers kan hebben voor het algehele Niet roken dan vind ik dat je er ook een kan hebben voor het Wel roken heeft niets met recht van de sterkste te maken, jij doet het overkomen alsof je wel met de rokers in 1 kroeg wilt maar niet met hun rook.
Oud 27-05-2004, 23:22
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-05-2004 @ 23:21 :

Tja, niet direct natuurlijk. De situatie nu: horeca wordt rookvrij (YES!), maar wanneer is niet duidelijk!
Jongerencentra zijn al rookvrij (YES!).

Het komt allemaal. Duurt alleen zo lang

Harry
Horeca wordt niet rookvrij in de tijd dat ik leef, en ik bedoel het niet op de manier van: "Ik steek daar wel even een stokje voor" maar doel op de duur
Oud 27-05-2004, 23:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Horeca wordt niet rookvrij in de tijd dat ik leef, en ik bedoel het niet op de manier van: "Ik steek daar wel even een stokje voor" maar doel op de duur

Ik snap dat je zo bedoeld. Tuurlijk. Want je bent redelijk persoon (neem ik aan).

Ik denk: binnen 5 jaar is horeca rookvrij.

Onvermijdelijk:

* de horeca heeft nu een uitzondering gekregen. Dat kan niet blijven duren...

* zie ontwikkelingen in VS, Australie, Groot-Brittanie, Ierland, Noorwegen, Zweden...

Ik kan niet wachten!

Harry
Oud 27-05-2004, 23:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
jij doet het overkomen alsof je wel met de rokers in 1 kroeg wilt maar niet met hun rook.

Zo bedoel ik het ook! Rokers, niet-rokers: IEDEREEN WELKOM. Alleen dat roken zal in rookruimte moeten of buiten....
Wat is het probleem?

Harry
Oud 28-05-2004, 15:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OFF-TOPIC: BLOWEN

Over gedogen van blowen:

4: wet aanpassen? zoals zoveel dingen in nederland klopt dit idd niet. Maar het is wel een van de weinige wetten die niet kloppen, maar die WEL werken, let it be.....

Maar als de Nederlandse omgang met blowen goed werkt, waarom maken we er dan geen wet van? Zo geef je een verkeerd signaal: het mag niet, maar ga je gang....

Harry
Oud 28-05-2004, 20:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Weet iemand wanneer het debat over roken in de Tweede Kamer nu gaat plaatsvinden?

Harry
Oud 29-05-2004, 11:57
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-05-2004 @ 16:40 :

Over gedogen van blowen:

Maar als de Nederlandse omgang met blowen goed werkt, waarom maken we er dan geen wet van? Zo geef je een verkeerd signaal: het mag niet, maar ga je gang....

Harry
wat wil je dan in de wet zetten?
dat blowen wel mag?nu mag dat dus niet, het wordt gedoogd.
ik ivnd het eigenlijk wel goed zo,we zijn dus wel een erg vrij land, en dat willen de meeste wel zo houden
Oud 29-05-2004, 13:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline

wat wil je dan in de wet zetten?
dat blowen wel mag?nu mag dat dus niet, het wordt gedoogd.
ik ivnd het eigenlijk wel goed zo,we zijn dus wel een erg vrij land, en dat willen de meeste wel zo houden

Ik zou graag zien dat de wet en de praktijk overeenstemmen. Als 'we' willen dat blowen mag, dan moet wiet/hasj dus van de opium-lijst (of hoe heet dat ding). Heel simpel.
Is ook goed signaal naar buitenland. Want in Frankrijk doet men bijv. net alsof het allemaal niet bestaat. Maar het bestaat wel...

Zoals het nu gaat is heel schijnheilig.

Harry
Oud 29-05-2004, 17:17
tarekh16
tarekh16 is offline
iedereen mag van mij drugs gebruiken , zolang je daarmee andere mensen niet lastig valt is daar niks mis mee. Maar roken in openbare gelegenheden moeten ze verbieden. Dat je de gezondheidsrisico's neemt dat is de keuze van elke roker. Meeroken en dan gezondheidsrisico's lopen is niet je eigen keuze
Oud 29-05-2004, 20:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dat je de gezondheidsrisico's neemt dat is de keuze van elke roker. Meeroken en dan gezondheidsrisico's lopen is niet je eigen keuze

Precies. Ik hoef niet mee te genieten...
Oud 29-05-2004, 20:33
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-05-2004 @ 00:38 :
Ik denk: binnen 5 jaar is horeca rookvrij.
Ik denk 't niet hoor, hoogstens "officieel."

Citaat:
Onvermijdelijk:

* de horeca heeft nu een uitzondering gekregen. Dat kan niet blijven duren...

* zie ontwikkelingen in VS, Australie, Groot-Brittanie, Ierland, Noorwegen, Zweden...

Ik kan niet wachten!
Mjoah, heb je de ontwikkelingen gezien? Gesloten cafés, bezoekersaantallen die met 75% kelderen. Ik kan niet wááááchten.
Oud 29-05-2004, 20:44
Vice
Vice is offline
Lekker boeiend. Cafe's zijn toch een stel geldwolven. Veel te duur. Ik ga liever met wat vrienden wat bij de super halen en thuis ervan genieten.

Natuurlijk heb dan ook mensen die werkloos worden.
Oud 30-05-2004, 13:54
Notorious P.I.S
Citaat:
Vice schreef op 29-05-2004 @ 21:44 :
Lekker boeiend. Cafe's zijn toch een stel geldwolven. Veel te duur. Ik ga liever met wat vrienden wat bij de super halen en thuis ervan genieten.

Natuurlijk heb dan ook mensen die werkloos worden.
zeg dan niks.

vind je het gek dat de consumptie prijzen omhoog gaan in cafe's etc? verdiep je iets meer in de feiten voordat je hier gaat blaaaaaaten.
Oud 30-05-2004, 14:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
fuckin' kort-door-de-bocht-cda'er
Oud 30-05-2004, 18:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-05-2004 @ 21:44 :
Lekker boeiend.
'tuurlijk, zolang 'jouw' probleem maar wordt opgelost mag de rest verkankeren.

Regels voor berichten