Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Schappie schreef op 25-05-2004 @ 17:51 :
En nog even op Dr Zoidberg, mensen die WO hebben zijn lang niet altijd slim, slim ben je als je mensenkennis hebt en wereldkennis en als je een doel in je leven hebt. Dan vind ik persoonlijk iemand slim maargoed dat is mijn mening. Je kunt nog zo slim zijn en professor weet ik veel wat zijn maar als je je dagen dan slijt in kroegen en weet ik veel wat zonder doel vind ik je nog dommer dan iemand die een lage opleiding heeft en gewoon geen werk kan vinden.
Ik ben het helemaal eens met je kijk of slim of dom zijn. Maar mensen die geen levenservaring hebben om een kind op te voeden, kunnen het wel leren. Geestelijk gehandicapten niet.

Daarom zeg ik ook dat iedereen het wel kan. Alleen bij sommige mensen onbreekt de wil om te LEREN. Of ze doen er niet genoeg moeite voor en dergelijke.

Geestelijk gehandicapen kunnen het nou eenmaal niet. En ze zullen het ook niet kunnen leren.

Ik ben het trouwens wel eens met Nare Man dat je dit zaak voor zaak moet bekijken. Er zijn zeker een klein handjevol geestelijk gehandicapten die een kind hebben, en kunnen verzorgen.

Bijvoorbeeld mensen die op het randje zitten tussen geestelijk gehandicapt en "normaal". Dat heb ik eens op tv gezien. Die kunnen het dan net wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 08:33
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Kinderen van Geestelijk Gehandicapten krijgen zoiezo een ontwikkelingsachterstand, die ouders kunnen ze niet alles leren namelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 08:52
Isa
Isa is offline
donder op zeg, ik ga mensen niet verbieden een kind te krijgen tenzij het een zeer heilige reden heeft
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 26-05-2004 @ 09:52 :
heilige reden
En wat versta je onder een heilige reden?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:51
sellie
sellie is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 26-05-2004 @ 01:39 :
Mensen mogen van mij geen kinderen krijgen wanneer ze het niet goed kunnen opvoeden, een geestelijk gehandicapte kan dit meestal niet, m.i.
Ja maar kijk....het wil niet zeggen dat ze het niet goed zullen opvoeden, maar anders....en natuurlijk krijgen ze er hulp bij.... dus het komt uiteindelijk allemaal heus wel goed.....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:55
sellie
sellie is offline
Citaat:
Sadistik_Fukk schreef op 26-05-2004 @ 01:13 :
etpacidnahg nesnem negom neeg thcersnaatseb nebbeh, neizegnaa ez laatot neeg tsmokeot nebbeh ne la laameleh neeg negardjib roov ed jippahcstaam njiz.

maar dat is mijn mening.
Dat vind ik helemaal bullshit... ik bedoel diegene kan er toch ook niks aan doen dat die 1 of andere handicap heeft. en dat ze geen toekomst hebben slaat al helemaal alles, diegene kan met hulp en zorg ook nog een toekomst hebben.....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:04
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
etpacidnahg nesnem negom neeg thcersnaatseb nebbeh, neizegnaa ez laatot neeg tsmokeot nebbeh ne la laameleh neeg negardjib roov ed jippahcstaam njiz.

maar dat is mijn mening.
Verklaart direct je nick.

Zo bang om het gewoon te schrijven?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:32
professor2
professor2 is offline
Citaat:

maar dat is mijn mening.
.zijn maatschappij de voor bijdragen geen helemaal al en hebben toekomst geen totaal ze aangezien ,hebben bestaansrecht geen mogen mensen ghandicapte

tip voor de volgende keer
typ of normaal
?''eisanehtue'' njiz ne reltih the raan guret rekkel ? nekamfa laamella nad nesnem etpacidnaheg tem kjilnegie ej uow taw enne

tnatirri gre si tid nedroow ed neella tein ne mo sella nad iaard raam nerovetsrethca pyt fo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:13
iekie
iekie is offline
Citaat:
professor2 schreef op 26-05-2004 @ 16:32 :
.zijn maatschappij de voor bijdragen geen helemaal al en hebben toekomst geen totaal ze aangezien ,hebben bestaansrecht geen mogen mensen ghandicapte

?''eisanehtue'' njiz ne reltih the raan guret rekkel ? nekamfa laamella nad nesnem etpacidnaheg tem kjilnegie ej uow taw enne

natirri gre si tid nedroow ed neella tein ne mo sella nad iaard raam nerovetsrethca pyt fo
Kunnen we het even in een normale taal houden? het is een serieuze kwestie.... er zijn genoeg gehadicpaten die echt zeer graag een kind willen. Maar de ouders van de geestelijk gehadicapten willen dit niet, want uiteindelijk komt de zorg van het kind op hun terug (op de opa en oma dus)
en de overheid heeft naar mijn idee geen geld genoeg om iemand te helpen met de opvoeding van een kind...
we moeten het wel reeel houden hier, en niet de meest onmogelijke argumenten en oplossingen gaan opsommen.. daar schieten we alsnog helemaal niks mee op!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
sellie schreef op 26-05-2004 @ 14:51 :
Ja maar kijk....het wil niet zeggen dat ze het niet goed zullen opvoeden, maar anders....en natuurlijk krijgen ze er hulp bij.... dus het komt uiteindelijk allemaal heus wel goed.....
Rot op. Dat is politiek correct geleuter. Mijn stiefbroer is zelf geestelijk gehandicapt en nee, die kan echt geen kind opvoeden. Bovendien is de kans groot dat ze zelf een gehandicapt kind krijgen, wat nog meer extra zorg met zich meebrengt. Nee dus
Oud 26-05-2004, 16:54
sellie
sellie is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 26-05-2004 @ 17:51 :
Rot op. Dat is politiek correct geleuter. Mijn stiefbroer is zelf geestelijk gehandicapt en nee, die kan echt geen kind opvoeden. Bovendien is de kans groot dat ze zelf een gehandicapt kind krijgen, wat nog meer extra zorg met zich meebrengt. Nee dus
Jij hebt er dan wel ervaring mee, maar er zijn toch ook gehandicapten die minder erg zijn....maar goed het zit bij jou wel emotioneel...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:29
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
sellie schreef op 26-05-2004 @ 17:54 :
Jij hebt er dan wel ervaring mee, maar er zijn toch ook gehandicapten die minder erg zijn....maar goed het zit bij jou wel emotioneel...
Het is niet omdat het bij haar eventueel ook emotioneel kan zitten dat ze er geen rationele uitspraak kan over doen.
Als je ervaring hebt met mensen met een mentale handicap zie je de dingen, volgens mij wel wat realistischer in.
Ik heb bij volwassenen met een mentale handicap gestaan en geen enkele bewoner zou in staat zijn om een kind op te voeden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:19
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
sellie schreef op 26-05-2004 @ 17:54 :
O, dus omdat ik er ervaring mee heb zit het ineens emotioneel niet goed en kan ik geen rationele uitspraak doen
Oud 26-05-2004, 18:38
Schappie
Schappie is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 26-05-2004 @ 17:51 :
[Bovendien is de kans groot dat ze zelf een gehandicapt kind krijgen, wat nog meer extra zorg met zich meebrengt. Nee dus [/B]
Ja dat is precies waar ik eerder ook al op doelde. iedereen heeft het er wel over of gehandicapten wel of niet in staat zijn om een kind op te voeden. Maar niemand heeft het erover dat ook de kans bestaat dat het kind zelf ook gehandicapt kan zijn. Terwijl naar mijn mening dat toch ook wel een heel erg belangrijk punt is omdat dat kind dan ook weer meer hulp nodig heeft en het dan al helemaal niet te doen valt, zeker als er al hulp nodig is bij de opvoeding. Ik geloof ook wel dat er ook nog grensgevallen zijn die nog net wel een kind zouden kunnen opvoeden en als dan de omgeving er ook mee eens is enzovoorts dat is natuurlijk wel prettig voor als er dan nog eens hulp nodig is. En natuurlijk er getest wordt of het kind gezond zal zijn of niet en er wordt een gezond kind geboren en goed opgevoed dan vind ik het geweldig. Maarja het probleem is dat in de meeste gevallen dit niet het geval is..
Oud 26-05-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
sellie schreef op 26-05-2004 @ 14:51 :
Wat een ongelooflijke dooddoener. Geestelijk gehandicapten kunnen vaak kinderen gewoon niet opvoeden. Dan kun je wel zeggen dat ze 'anders' opvoeden en niet per se 'fout', maar dat is gewoon gezwam. Er zijn zeker wel maatstaven voor een goede opvoeding. Als je bang bent om een oordeel te geven over mensen, reageer dan niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:56
sientjuh
sientjuh is offline
Ik ben er tegen dat gehandicapte mensen kinderen krijgen.
Ze kunnen vaak niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind. Daarbij komt dat deze mensen de maatschappij al geld genoeg kosten, vanwege extra verzorging terwijl ze vaak geen baan hebben, laat staan een baan die goed genoeg is om alle voorzieningen die zij in huis nodig hebben te kunnen financieren, als zij een kind krijgen hebben zij nog meer zorg en hulp in huis nodig. Ik denk dat gehandicapte mensen moeten beseffen dat zij nu eenmaal sommige dingen niet kunnen doen vanwege hun handicap, dat hoort ook bij het leven. Ik kan ook niet alles doen wat ik wil door bepaalde omstandigheden die nu eenmaal bij mijn leven horen, en dat geldt voor iedereen lijkt me.
Oud 26-05-2004, 20:07
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
ghandicapte mensen mogen geen bestaansrecht hebben, aangezien ze totaal geen toekomst hebben en al helemaal geen bijdragen voor de maatschappij zijn.

maar dat is mijn mening.
Maar dat geloof ik niet
Oud 26-05-2004, 20:14
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Schappie schreef op 26-05-2004 @ 19:38 :
Maar niemand heeft het erover dat ook de kans bestaat dat het kind zelf ook gehandicapt kan zijn.
Brilletje nodig?

Citaat:
In het grootste deel van de gevallen is de handicap erfelijk, zodus.
(zei ik)

En dit zei je zelf:

Citaat:
En zoals eerder genoemd moet je natuurlijk ook rekening mee houden dat bij veel geestelijk gehandicapten de 'ziekte' ook weer doorgegeven kan worden aan de kinderen.
En 't is btw een stoornis (nu wordt het een beperking genoemd), geen ziekte.
Een ziekte kan eventueel nog genezen worden.

Maar behalve al mijn kritiek ben ik het wel met je eens, je bent één van de weinigen die zijn mening kan argumenteren.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:51
Schappie
Schappie is offline
Ja sorry je hebt gelijk, maargoed ik bedoelde eigenlijk dat een heleboel erop doorgaan over of gehandicapten nou wel of niet in staat zijn een kind op te voeden terwijl het overdragen van die BEPERKING ook heel belangrijk is en ik bedoelde daar niet mee dat niemand het daarover had. En je hebt gelijk een heleboel mensen zeggen gewoon maar wat en weten niet waar ze het over hebben. Als je zegt dat gehandicapten een kind op kunnen voeden ben je blind en weet je er totaal niets vanaf.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen die wel een kind kunnen opvoeden maar daar zijn er maar weinig van.

Er zijn echt super veel verschillende soorten gehandicapten maar zoals ik eerder heb gezegd ik heb ertussen gewerkt, de zwaardere gevallen kunnen daar gaat het niet om die kunnen gewoon absoluut geen kind opvoeden en die kunnen vaak ook nauwelijks praten.
De lichtere gevallen die wel 'gewoon' door het leven kunnen vaak nog de gedachtegang van een kind. En bedenk eens zelf zeker voor de meisjes hoe vaak je zelf niet een kind in je buik hebt gehad die het volgende moment weer verdwenen was.
Hoe serieus moet je in dat geval de kinderwens nemen?

Ik bedoel maar er zijn zoveel verschillende soorten gehandicapten dat ik vind dat je niet radicaal kunt zeggen dat gehandicapten geen/wel kinderen mogen krijgen!
Oud 26-05-2004, 21:04
Verwijderd
Als gehandicapten met een erfelijke aandoening kinderen willen krijgen moeten ze die maar adopteren. Hetzelfde vind ik overigens gelden voor mensen met een recessieve genetische afwijking (die zich kan manifesteren in het nageslacht).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:27
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-05-2004 @ 22:04 :
Als gehandicapten met een erfelijke aandoening kinderen willen krijgen moeten ze die maar adopteren. Hetzelfde vind ik overigens gelden voor mensen met een recessieve genetische afwijking (die zich kan manifesteren in het nageslacht).
Dan kan er nog steeds pseudo-debiliteit optreden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:30
phensicske
phensicske is offline
@ Schappie: Er zijn idd veel verschillende vormen van handicaps.

ALs iemand een matig tot ernstig mentale handicap heeft is het volgens mij zowiezo uitgesloten een kind te kunnen opvoeden.

Bij een licht mentale handicap is het nog te overwegen, maar dan spreek ik eerder over mensen die het BUSO* doen/gedaan hebben. En ook zo'n mensen komen meestal in een beschutte werkplaats terecht.

* bijzonder secondair onderwijs : voor mensen met een achterstand (kan zich op verschillende vlakken manifesteren)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:47
sellie
sellie is offline
Citaat:
phensicske schreef op 26-05-2004 @ 22:30 :
@ Schappie: Er zijn idd veel verschillende vormen van handicaps.

ALs iemand een matig tot ernstig mentale handicap heeft is het volgens mij zowiezo uitgesloten een kind te kunnen opvoeden.

Bij een licht mentale handicap is het nog te overwegen, maar dan spreek ik eerder over mensen die het BUSO* doen/gedaan hebben. En ook zo'n mensen komen meestal in een beschutte werkplaats terecht.

* bijzonder secondair onderwijs : voor mensen met een achterstand (kan zich op verschillende vlakken manifesteren)
dus jij maakt een verschil tussen erge en niet erge handicappen. Jij bekijkt dus elk geval apart of ze het wel of niet kunnen....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:00
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
sellie schreef op 27-05-2004 @ 13:47 :
dus jij maakt een verschil tussen erge en niet erge handicappen. Jij bekijkt dus elk geval apart of ze het wel of niet kunnen....
Het is niet zo moeilijk om dit te doen, aangezien mensen met een mentale handicap bij een onderzoek reeds een etiket worden opgeplakt. (licht-matig-ernstig)

Ik zou het dus enkel overwegen voor de licht mentale, maar ook dat ben ik nog niet helemaal zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten