Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 00:02
Verwijderd
ik heb het idee dat meisjes vaker en sneller het initiatief nemen (tenzij die jongen in kwestie misschien een super ervaren player is...). hoe zit dat bij jullie. niet alleen qua sex dus, maar qua aanspreken, voor het eerst zoenen, voor het eerst hand in hand lopen enz.
bij mijn vriendje en mij was ik de initiatief nemer, niet dat ik het erg vond hoor. maar hoe zat/zit dat bij jullie????

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 00:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ben niet zo'n held (lees: ENORM verlegen en sowieso niet zo'n "Hey zij is leuk dus laat ik er opaf stappen" persoon)
Dus ik vermoed dat zij het initiatief zal moeten gaan nemen. (ooit)
Oud 22-05-2004, 06:25
Verwijderd
Bij ons was het fifty/fifty. Maarja, tis alweer uit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:13
Sparkle.
Sparkle. is offline
Alleen bij eerste keer zoenen was hij de initiatiefnemer, nadat er genoeg signalen over en weer waren gevlogen.
Mr wat de rest betreft, is het ong. gelijk verdeeld. Haha vaak is 1 blik al genoeg, om te weten "hoe laat het is"...
Oud 22-05-2004, 09:14
cyntha
cyntha is offline
Bij ons was het ongeveer gelijk verdeeld. Hij nam in het begin meer initiatief, naderhand ik. Maarja nu is het uit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:35
luchtballon
luchtballon is offline
In het begin hij met eerste zoen en eerste keer handen vast, en eerste keer aanspreken nadat we zo'n beetje iets hadden.
Nu qua zoenen neem ik meestal het initiatief, en verder 50/50 denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:55
Gothic
Gothic is offline
ik geloof dat ik wel begonnen ben met initiatief nemen, als was het op dat moment voor mij niet erg serieus, ik had een vriend, dus ik kon eigenlijk veilig flirten, zonder een blauwtje te lopen oid ... Maar uiteindelijk zoende hij mij
Oud 22-05-2004, 10:21
Elmoo
Elmoo is offline
Sex: beide
Zoenen: beide
Aanspreken: beide
Hand vastpakken: beide

Gewoon een hele gelijkwaardige relatie dusss
Oud 22-05-2004, 10:43
Verwijderd
Het verschilt eigenlijk nogal..

Bij mijn ex heb ik in het begin alle initiatief genomen. Bij de ex daarvoor nam hij alle initiatief en zo ook bij mn vriend nu. Al was dat niet volledig aan zijn kant. Ik heb hem uitgenodigd mee te gaan met mij op Koninginnedag en hij heeft me die nacht gezoend. Van de sex weet ik de initiatiefnemer niet meer..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:18
Verwijderd
Bij mijn ex-vriend was ik dat meestal, bij mijn vriend was het meestal zo dat we allebei tegelijk op hetzelfde idee kwamen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:36
In_stilte
In_stilte is offline
Bij het zoenen hij; maar hij had dan ook een vriendin dus dan zoen je iemand niet zomaar. Verder is t meestal 50/50 alhoewel ik denkik iets meer initiatief neem.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:13
Verwijderd
Elmo, zie hier uwe copy, in Mendacem vorm
Handy....

Sex: ik
Zoenen: beide
Aanspreken: hij
Hand vastpakken: ik

Niet echt een gelijkwaardige relatie dus
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:44
Sade
Sade is offline
Qua contact maken zette ik de eerste stap, vanaf dat moment kwam de aanzet tot de eerste date weer vanuit hem. Eerste zoen namen we beiden initiatief en qua verder lichamelijk contact nam hij als eerst het initiatief. Dus

Edit: Hand vastpakken was mijn initatief. Dus gaat wel aardig gelijk op
Oud 22-05-2004, 17:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
In het begin was hij met alles de initiatiefnemer... Maar nu nemen we beiden het initiatief.
Ik moet gewoon in het begin heel erg wennen aan een nieuw persoon en dan is het voor mij nogal even aftasten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:43
sn0w
sn0w is offline
hij was de initiatiefnemer
Oud 22-05-2004, 19:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben heel verlegen, of ik nou vrijgezel ben of een relatie heb... ik neem dus niet vaak initiatieven...
Oud 23-05-2004, 16:43
droomkoningin
droomkoningin is offline
Toen we nog niks hadden, wilde hij me steeds zoenen, maar ik wees hem steeds af om hem te pesten *hehe* Maar op een gegeven moment heb ik hem gewoon onverwachts gezoend (was wel leuk)
Verder ging alles wel gelijk op
Oud 23-05-2004, 18:53
MissMeike
MissMeike is offline
Ik heb op dit moment geen vriend..
Maar als het gaat om wie er bij mijn vorige vriendje bijv. als 1ste vertelde we elkaar leuk vonden.. dat was ik.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:35
Verwijderd
aangezien ik ontzettend verlegen en afwachtend ben, komt zo bijna alle initiatief van hem, hij sprak mij aan, hij begon mij te zoenen, hij vroeg of ik t met m zou willen, maar hij belt ook vaak om wat af te spreken enzo

hmmz...als ik dat zo bekijk, is dat bes slecht verdeeld

ow, wel 1 ding dat vanuit mij kwam: ik heb hem toegevoegd op msn, tog wel knap van mij
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:39
Verwijderd
Hij heeft initiatief genomen op gebied van; ik ben verliefd op jou. Met vertellen dus.
Qua zoenen hadden we volgens mij allebei wel een beetje. Beetje zo'n film idee.. Je gaat steeds dichter bij elkaar zitten enzo, en ja, dan opeens zoen je met elkaar.
Hand vasthouden deed ik voor het eerst, maar wat seks betreft nam hij toch wel steeds initiatief. Hoewel dat de laatste tijd ook wel heel erg veranderd is
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:45
Lorelei
Lorelei is offline
Bij m'n ex nam ik eeuwig en altijd het initiatief. Dit is dan ook een van de redenen dat het fout ging. Vreselijk. Hij heeft in het jaar dat we samen waren.. precies 1 keer voorgesteld iets te gaan doen. Verder kwam het allemaal van mij. Behalve seks, dat was redelijk gelijk.
Bij m'n huidige vriend weet ik het niet want zolang zijn we nog niet samen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:14
Verwijderd
ik neem dus het meeste initiatief, dat komt ook doordat hij wel n beetje verlegen is enzo. we zijn nog niet zo lang samen dus ik weet niet of hij gewoon verder wel veel initiatief zal nemen. maar ach dat zie ik wel. maar ik vind het niet zo erg
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:04
Verwijderd
ik weet het niet.. ik keek hem heel lang aan en kreeg toen bier aangeboden.. en we hebben beiden het initiatief genomen voor de rest
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:19
Verwijderd
eerst was hij alleen maar degene die probeerde een afspraakje te maken, maar ik hapte niet

toen het eindelijk zo ver was, ging hij me niet zoenen, terwijl ik hem toch wel heel erg leuk bleek te vinden (verlegen?)
dus toen heb ik hem maar gezoend
en sindsdien eigenlijk van beide kanten evenveel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:43
Verwijderd
qua aanspreken - ik was de initiatief nemer, ik wilde hem wel leren kennen, hij kende mij niet, via msn beetje praten en ik ben op school ook voor het eerst naar hem toe gegaan

qua sex - het ligt er maar net aan wie er zin heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 20:48
Verwijderd
Hmm, eigenlijk wel heel erg gelijk... Maar ik denk dat ik in het begin vooral meer initiatief nam, hij was toen nog heel bescheiden (omdat ik zoveel jonger was/ben).
(Zo vroeg ik hem een week te komen logeren - idee van mijn moeder - hij wilde het natuurlijk voor ik het vroeg al wel, maar durfde zoiets niet te vragen. Bang dat hij te opdringerig over zou komen.)

Maar nu is het heel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 10:40
duvelke21
duvelke21 is offline
ligt eraan ene keer ik andere keer me vriendje
Oud 27-05-2004, 10:54
Slettelina *
Slettelina * is offline
Allebei wel gelijk denk ik.
Oud 27-05-2004, 10:55
Verwijderd
Ik neem alleen het initiatief als het zeker is dat het beantwoord wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 10:56
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Meestal mag het pas bij goedkeuring van het meisje, dus daar heb je al niet veel over te zeggen.
Maar echt over initiatief nemen... Net zoals ik al in een ander topic zei, gewoon vragen! Dus dan zou ik de initiatiefnemer zijn. Ik ben ook echt wel eens afgewezen, maar het is niet zo van "joh flikker op", maar gewoon zeggen waarom niet, niks mis mee IMHO.
Oud 27-05-2004, 11:07
KreZor
KreZor is offline
Ik ben meestal wel degene die het contact maakt... maar ik praat ook wel gewoon altijd tegen mensen aan (zijn die ''mensen'' niet altijd even gecharmeerd van trouwens ) Maar het initiatief nemen om te gaan zoenen... nee, ben ergens toch bang om afgewezen te worden (ik ben het niet zo eens met het ''liever een blauwtje lopen dan een groentje blijven'' spreekwoord)
Oud 27-05-2004, 15:09
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ik heb zijn telefoonnummer gevraagd, hem opgebeld, hem uitgenodigd en hem voor het eerst gezoend.

Gelukkig had hij gevraagd of ik wat met hem wilde
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:55
Verwijderd
ik denk dat het zo'n beetje fifty/fifty ging bij ons...

[we hebben elkaar leren kennen op een feestje, hij en zijn vriend zaten dicht bij mij en mijn vriendin. beetje aan de praat geraakt met z'n vier, vriendin was even weg, vriend was drinken halen, wij twee praten lekker door, "damn, ik heb toch koude handen" (), handjes vasthouden, hints geven ivm gsm-nummers uitwisselen ("die kerel vroeg net m'n nummer, wat denkt ie wel niet?" - "heeey, mag ik je nummer?") enz enz bij de eerste kus kwamen we ook tegelijkertijd dichter en dichter en ... e.d.]

leren kennen is fiiiiiijjjjjjjjjn (maar al een tijdje samen zijn is fijneeeeeeeeeeeer )

xxx
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:30
DvoorA
DvoorA is offline
bij de meeste van mijn ex-vriendjes nam ik het initiatief. Omdat ik geen player als vriend wil en als ik een jongen dat vertel, worden ze een beetje verlegen, zodat ik het initiatief wel MOEST nemen. Bij mn dates was ik meestal de afwachtende partij.
Oud 28-05-2004, 18:04
Kissjoeh
Kissjoeh is offline
Halloww,
ik ben nieuw hier maar wilde toch ff reageren..
ik heb ook al een tijdje een vriend, nu ongeveer 2 maanden
maar ik ben nogal jong, ik ben net 14..
hij respecteerd alles en begrijpt het dat ik niet verder wil gaan.
tenminste, dat zegtie..
tot nu toe neemt hij altijd initiatief, maar hij zei dat hij het leuk zou vinden als ik dat ook deed.. hij zei dat hij het niet lullig bedoelde en ik begreep hem ook helemaal..
ik krijg alleen de laatste tijd de indruk dat hij het echt niet leuk vind, dat ik niet verder wil.. hij maakt van die opmerkingen, zodat het lijkt alsof het een grapje is maar ze komen bij mij toch wel echt over.. snappen jullie?!
ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu.. hebben julliej een idee??

xx
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:52
Cruz
Cruz is offline
Hij is de initiatiefnemer.
Oud 29-05-2004, 16:13
funkypunk
funkypunk is offline
de jongen die nu mijn vriendje is/wordt is echt superverlegen en ik vind het zoooo leuk!
Oud 29-05-2004, 16:19
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Op gebied van verliefdheid heb ik initiatief genomen, ale ik bedoel ik heb het er echt moeten uitsleuren dat hij op mij verliefd was.

Op hand nemen: ik
OP zoenen: ik
voor seks : IK

Begint wel wat tegen te steken, zou graag hebben dat hij het ook eens deed , maar we werken eraan
Oud 29-05-2004, 19:28
Stefanie
Stefanie is offline
Beiden namen het initiatief...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:54
Gammaray
Gammaray is offline
wij alle bij
Reageren

Regels voor berichten