![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan maak je dus een schema met eerst de ontvangsten en daaronder de uitgaven en dat trek je dan van elkaar af en dat is de tot liquiditeitsstroom. En dat tel je dan op/trek je dan af van het saldo wat je al had. En resultatenbegroting is de een overzicht van de verwachte opbrengsten en kosten. In mijn boek staat een schema hoe je dat maakt maar ik heb geen idee of je dat uit je hoofd moet kennen en of jij het ook zo geleerd hebt. Ik ken het iig niet uit mijn hoofd maar ik kan het schema wel opschrijven als je wilt? Iig kosten zijn niet altijd hetzelfde als uitgaven. Alleen als je ervoor betaald hebt zijn het uitgaven. Zelfde geldt voor ontvangsten/obrengsten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dankje, ik begrijp het nu wel meer! Ik heb ook zo'n lijst in samengevat staan, maar daar staan alles zo kort uitgelegd... Gadver over 2 uur zit ik daar al een beetje die kutsommetjes te maken ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
dekkingsbijdrage: brutowinst - variabele kosten hm, ik mis het bedrag van de omzet? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het antwoord is: 20%*omzet-4%*omzet-80000=nettowinst=0 break-evenomzet=80000/16*100=500000
||
![]() |
Citaat:
Want je moet eerst de dekkingsbijdrage berekenen
||
Citaat:
Iemand van jullie wel? Kom wel zover dat 20-4=16% en dat dat percentage en die 80000 van de omzet af moeten, maar verder..
||
Citaat:
Succes in ieder geval allemaal straks ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ze doen het ook nog op een andere manier, daarom daacht ik dat het wel moest kloppen, maargoed. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar uh... als dat het enige is wat jij belangrijk vindt, dan vergeet je wel heel veel!
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb dat zelf altijd, als ik er veel inzet dat ik dan net op een verkeerd knopje druk (clear ipv quit ofzo ![]() Heb nu wel heel dat beoordelings gedoe erin staan (rev en solvabiliteit en dat gedoe) daar weet ik weinig tot niets van uit mn hoofd, denk dat dat bij mij lang gaat duren om op te zoeken en de goede te hebben enz ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
0,8 was de norm vorig jaar en dit was een veel moeilijker examen zei die en ook erg lang waardoor sommige het niet eens af hebben.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Gezocht online bijles voor management en organisatie Verwijderd | 7 | 04-12-2011 20:57 | |
Management en Organisatie Verwijderd | 7 | 16-09-2011 14:22 | |
Studeren |
Management & Organisatie Profielkeuze! | 26 | 06-05-2011 10:49 | |
Management en Organisatie in balans antwoorden Lennert_S | 6 | 20-11-2005 10:48 | |
Management en Organisatie in balans antwoorden Lennert_S | 3 | 09-11-2005 16:15 | |
HAVO |
M&O Thaksie | 152 | 30-05-2005 19:22 |