Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 17:00
kaisz
kaisz is offline
Citaat:
Volgens onze leraar is de norm dit jaar zeker wel boven de 0,8.
????
een normering is tog altijd standaard 1...als hij te makkelijk is gaat de normering omlaag...als hij moeilijk is gaat hij juist omhoog!!!

iedereen vond hem behoorlijk moeilijk dus zal hij eerder naar een 1,2 gaan dan nar een 0,8

-------------------------------------------------------------------------
woei 38 punten das ongeveer ietsie meer dan een 5.5 die ik moest halen
Oud 27-05-2004, 17:09
indewar
indewar is offline
bah, tussen de 4,3 en 5,8.. en ik moest een 5,5 hebben
dus nu nog geen zekerheid!
(niet dat je die zowiezo al kunt hebben)
Oud 27-05-2004, 17:17
indewar
indewar is offline
ik klets, ik moet een 4.9 hebben
Oud 27-05-2004, 17:22
QidoN
QidoN is offline
Ik vond dit examen echt zwaar klote!!! Als je kijkt naar de exames van de vorige jaren en met name verleden jaar, die waren veel makkelijker...ook ik kwam in tijdnood daardoor heb ik opgave 7 helemaal niet gezien!! Hoop dat de normering beetje soepel word...moet minimaal een 4.2 hebben voor een 5.5 en dus een 6!! Ik heb denk 25 punten..misschien iets meer...Waarschijnlijk heb ik het dus net gehaald...tenzij de norm dus onder de 1 gaat zitten!!
Oud 27-05-2004, 17:24
Verwijderd
Al 1312 klachten.
Oud 27-05-2004, 17:28
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Sookie schreef op 27-05-2004 @ 18:24 :
Al 1312 klachten.
Ja, het gaat hard.

Maar waarover klaagt men dan?
Oud 27-05-2004, 17:30
Liss
Liss is offline
Citaat:
kaisz schreef op 27-05-2004 @ 18:00 :
????
een normering is tog altijd standaard 1...als hij te makkelijk is gaat de normering omlaag...als hij moeilijk is gaat hij juist omhoog!!!

iedereen vond hem behoorlijk moeilijk dus zal hij eerder naar een 1,2 gaan dan nar een 0,8

-------------------------------------------------------------------------
woei 38 punten das ongeveer ietsie meer dan een 5.5 die ik moest halen
Nee, de norm is altijd tussen de 0,5 en 2 en bij Engels tussen de 0 en 2.

Edit: verkeerd gelezen wat je zei maar vorig jaar was die 0,8 en dat is volgens mijn leraar ook het gemiddelde wat de norm normaal bij m&o is, maar dit jaar is die zeker hoger dan 0,8 omdat dat normaal is en die nu moeilijker was, dus kan idd 1,2 zijn.

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 17:32.
Oud 27-05-2004, 17:34
Liss
Liss is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 27-05-2004 @ 18:28 :
Ja, het gaat hard.

Over de lengte denk ik, bij ons was er nog bijna niemand klaar en nog helemaal niemand weg. En over dat sommige dingen te verwarrend waren, maar goed dat is nou eenmaal zo bij m&o, dat je veel dingen moet uitzoeken
Oud 27-05-2004, 17:42
Verwijderd
ik vond het kut,ik ben vrij goed in m en o dus ik denk: dat doe ik wel even.
maar het was moeilijk,veel en de bijlages waren veel.
Oud 27-05-2004, 17:46
Impry
Impry is offline
Ik heb er drie letters voor:

K U T

Ik was al niet goed in M&O en dan nog zo'n klote examen om af te sluiten
Oud 27-05-2004, 18:07
kaisz
kaisz is offline
Citaat:
Nee, de norm is altijd tussen de 0,5 en 2 en bij Engels tussen de 0 en 2.

Edit: verkeerd gelezen wat je zei maar vorig jaar was die 0,8 en dat is volgens mijn leraar ook het gemiddelde wat de norm normaal bij m&o is, maar dit jaar is die zeker hoger dan 0,8 omdat dat normaal is en die nu moeilijker was, dus kan idd 1,2 zijn.
ja ik snap ook wel dat de nrom tussen die 05 en 2 zit...maar das een heel groot verschil!

er moet wel een standaard norm zijn voor alle vakken
en dat dunkt mij als het 1 is

het kan best zijn dat het 0.8 vorig jaar was, als deze idd moeilijker was dan hebben wij hogere norm ja...

1 vraagje krijg je punten als je halve antwoorden goe hebt? zoals bij wiskunde??

ik heb dus bvb bij iets waar je 3 punte kon halen, mezelf 1 punt gegeven want ik heb 1/3 goed
of kan dit niet??

(ga me aub neit vertellen dat ik streng voor mezelf moet rekenen want dan heb ik geen hoop meer !)
Oud 27-05-2004, 18:09
kaisz
kaisz is offline
Citaat:
Ja, het gaat hard.

1. hij was lang

2. volgens vele was hij moeilijk

3. vraag 32 sloeg 300x nergens op !!!!!!!
Oud 27-05-2004, 18:12
luchtballon
luchtballon is offline
@ kaisz: In het antwoordmodel staat per stap (iig bij wiskunde) het aantal punten dat je hebt. Dat vond ik wel logisch? Iig, waarschijnlijk krijg je dan idd 1 punt.

Ja, hij was idd moeilijk. En veel mensen deden er idd wel lang over (ik niet: 2 uur 10 minuten). Nouja, okee, klaagse iedereen
Oud 27-05-2004, 18:21
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
kaisz schreef op 27-05-2004 @ 19:09 :
1. hij was lang

2. volgens vele was hij moeilijk

3. vraag 32 sloeg 300x nergens op !!!!!!!
waar ging die ook alweer over???
Oud 27-05-2004, 18:26
idontcare
idontcare is offline
oja, dat er veel informatie bronnen en al die shit waren idd! het was echt een zooitje bij mij op me niet al te grote tafeltje! waarom doen ze niet gewoon nietjes in die boekjes?? te duur ofzo? lijkt mij echt wel een heel stuk handiger! dan hoef je niet alles eerst helemaal uit te zoeken
Oud 27-05-2004, 18:36
GeiteSolleWok
GeiteSolleWok is offline
kun je wel lekker met z'n allen gaan klagen.. maar dat klagen is geen lijn om de norm te laten versoepelen

als je sommige dingen niet weet, weet je dat gewoon niet.. alles wat ze vroegen heb je wel gehad aan stof, en er is inzicht voor nodig..

naja ik heb em ook slecht gemaakt hoor daar niet van.. maar het lijkt wel of dat klagen alleen word gebruikt om het cijfer hoger te maken
Oud 27-05-2004, 18:38
kaisz
kaisz is offline
Citaat:
oja, dat er veel informatie bronnen en al die shit waren idd! het was echt een zooitje bij mij op me niet al te grote tafeltje! waarom doen ze niet gewoon nietjes in die boekjes?? te duur ofzo? lijkt mij echt wel een heel stuk handiger! dan hoef je niet alles eerst helemaal uit te zoeken
jij bedoelt te veel vragen
maar ik bedoel egt vraag 32

de vraag was wrm zou frisia iemand 12,9 % laten betalen ipv 9,6 ofzo

de antwoord was...hij is oud of ziek
ik snap wel wat ze bedoelen en dat hij mayB eerder dood kan gaan

maar zoiets zet je tog NIET in een EXAMEN dat niet zo makkelijk was?

en is wel 2 punten
Oud 27-05-2004, 18:42
GeiteSolleWok
GeiteSolleWok is offline
Citaat:
idontcare schreef op 27-05-2004 @ 19:26 :

ja idd .. ik zat daar ook te zoeken tussen alle bronnne.. en dan ben je weer zon blad met vragen kwijt

wat een mess
Oud 27-05-2004, 18:44
Jaspie
Jaspie is offline
Bah Bah Bah,
Wat een puinhoop.
Was gelukkig op tijd klaar, en heb het ook nog eens super goed gemaakt, maar ze moesten het weer moeilijk maken !!

Jaspie
Oud 27-05-2004, 18:47
brennie xx
brennie xx is offline
Citaat:
Nick BoXeM schreef op 04-05-2004 @ 14:42 :
[afbeelding]

M&O is echt een kutvak, ut is niet eens managment en organisatie. Ik wil dit vak wel halen natuurlijk maar echt geen motivatie om die 2 boeken van 300 pagina's effe door te nemen
Wie heeft effe een Samenvattinkje ofzo voor mij want anders komt ut echhie nie goei
leuke foto.. maaruh ben jij de linkse of de rechtse?
Oud 27-05-2004, 18:49
brennie xx
brennie xx is offline
ff een vraagje..als iedereen dit een kut vak vind maarom heeft iedereen dit vak dan? of zit t dan in je profiel? kan me nie voorstellen dat iemand zo'n vak gaat kiezen...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 18:55.
Oud 27-05-2004, 18:52
Liss
Liss is offline
Citaat:
brennie xx schreef op 27-05-2004 @ 19:49 :
ff een vraagje..als iedereen dit een kut vak vind maarom heeft iedereen dit vak dan? of zit t dan in je profiel? kan me nie voorstellen dat iemand zo'n vak gaat kiezen...
Ik vind het geen kutvak ofzo en het is in geen enkel profiel verplicht, zou het niet weten dus. Misschien dat ze andere vakken nog rotter vinden en dan maar dit kiezen
Oud 27-05-2004, 18:53
kaisz
kaisz is offline
Citaat:
kun je wel lekker met z'n allen gaan klagen.. maar dat klagen is geen lijn om de norm te laten versoepelen

als je sommige dingen niet weet, weet je dat gewoon niet.. alles wat ze vroegen heb je wel gehad aan stof, en er is inzicht voor nodig..

naja ik heb em ook slecht gemaakt hoor daar niet van.. maar het lijkt wel of dat klagen alleen word gebruikt om het cijfer hoger te maken

word het ook......
niet direct maar wel indirect...
als er 3000 mensne klagen (stel situatie) gaan de mensen daaro tog nadenken van.... goh zou hij nou niet egt te moeilijk zijn geweest???

die mensen die daar zitten snappen dit allang . zij merken geeneens of het te moeilijk of te makkelijk is geweest!
dus ook wij bepalen de norm
Oud 27-05-2004, 19:03
Verwijderd
pfuuu...ik heb dit ding echt van voren, van achteren van links en rechts opgefoekt...niet normaal moeilijk
en volgens mij gewoon zowieso lekker gaan klagen...heb ik tot nu toe steeds gedaan, die mensen die daar de telefoon opnemen zijn zooooo grappig en die lijn is er niet voor niks hm?
Oud 27-05-2004, 19:30
Wanderer
Wanderer is offline
Ik maak me een beetje zorgen... Ik heb namelijk steeds, als ik van een bepaald bedrag het percentage moest berekenen, het percentage ook gewoon in de berekening gezet. Voorbeeld:

Als je 5% van 100 moest berekenen, heb ik als berekening:
100x5%=5
(Erg simpel voorbeeld trouwes...)

In het antwoord model staat steeds:
100x0,05=5

Wordt mijn antwoord nou foutgerekend?
Oud 27-05-2004, 19:37
karinn
karinn is offline
Citaat:
Wanderer schreef op 27-05-2004 @ 20:30 :
Ik maak me een beetje zorgen... Ik heb namelijk steeds, als ik van een bepaald bedrag het percentage moest berekenen, het percentage ook gewoon in de berekening gezet. Voorbeeld:

Als je 5% van 100 moest berekenen, heb ik als berekening:
100x5%=5
(Erg simpel voorbeeld trouwes...)

In het antwoord model staat steeds:
100x0,05=5

Wordt mijn antwoord nou foutgerekend?
Dat heb ik ook gedaan hoor! leek mij ook het meest logische.... k zou het echt dom vinden als ze dat fout gaan rekenen. Dan hou ik echt niets van mijn punten over!
Oud 27-05-2004, 19:41
kaisz
kaisz is offline
nee tuurlijk word dat niet fout gerekend
kom op zeg!

je mag het best op je einge manier doen zolang het maar goed uit komt...
als dat wel zo is...ben ik voor dit en voor wiskunde gezakt!
Oud 27-05-2004, 19:45
Energie
Energie is offline
voor dit heb ik een HEelll kleinen kansje dat ik nog me 4,3 haal
Oud 27-05-2004, 19:50
Wanderer
Wanderer is offline
Citaat:
karinn schreef op 27-05-2004 @ 20:37 :
Dat heb ik ook gedaan hoor! leek mij ook het meest logische.... k zou het echt dom vinden als ze dat fout gaan rekenen. Dan hou ik echt niets van mijn punten over!
Ik heb een berichtje gestuurd naar eindexamen.nu, met deze vraag. Zodra ik bericht heb zet ik het wel op dit forum.

Maar ik denk zelf ook dat ze dit wel goedkeuren... Ik heb het met proefwerken ook altijd op deze manier gedaan, dus ik neem aan dat ze daar geen punten voor gaan aftrekken.
Oud 27-05-2004, 19:53
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Wanderer schreef op 27-05-2004 @ 20:50 :
Ik heb een berichtje gestuurd naar eindexamen.nu, met deze vraag. Zodra ik bericht heb zet ik het wel op dit forum.

Maar ik denk zelf ook dat ze dit wel goedkeuren... Ik heb het met proefwerken ook altijd op deze manier gedaan, dus ik neem aan dat ze daar geen punten voor gaan aftrekken.
Je leraar kijkt het in eerste instantie gewoon zelf na. Dus als jij het zo geleerd hebt en het altijd zo gedaan hebt zal het wel goed gerekend worden
Oud 27-05-2004, 22:03
Arox
Arox is offline
Ik kijk nu naar die antwoorden. Ik ben benieuwd wat ik voor cijfer hieruit haal, ik durf echt niet zelf na te kijken
Oud 27-05-2004, 23:00
Energie
Energie is offline
Citaat:
idontcare schreef op 27-05-2004 @ 19:26 :
precies en daar door zat ik meer als een uur op vraag 5 tot 8 te denken en niet kunnen invullen doordat ik niet zag dat ik bron 3 er ook bij kon gebruiken ik dacht dat bron 3 voor een hele andere vraag was ..
Oud 29-05-2004, 00:45
Teejow
Teejow is offline
Dat stomme examen van M&O was gewoon ongelooflijk KLOTE!!!!!!, k zou t terecht vinden als de normering 1.5 is ofzo, stom klote examen
Advertentie

Regels voor berichten