Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 12:13
Upke
Upke is offline
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met deze bewoners van de Ether-wereld? En heeft iemand hier al ervaring mee? Zo jah zou je willen vertellen wat er zoal was gebeurd, en hoe het contact verliep tussen jou en de natuurwezen?
Advertentie
Oud 05-05-2004, 17:00
Verwijderd
nou, ik heb dr nooit contact mee gehad, maar ik denk ook da da nie zo makkelijk is, ik bedoel, je moet er zowiezo in geloven, anders schiet t nog nix op, maar jij gelooft er wel in...
en ja hoe je t moet doen, kheb echt geen id..
Oud 05-05-2004, 17:24
Rieno
Rieno is offline
eeeeehm...Salamanders heb ik nog wel in mn achtertuin?? Lijkt me niet zo lastig om te vinden. Die andere wezens zijn naar mijn mening verzinsels...maar goed, das dan natuurlijk mijn mening en mochten ze wel bestaan zal ik ze op die manier ook nooit zien....wa-ter-dicht
Oud 07-05-2004, 14:06
Banshee
Banshee is offline
ben daar net een boek over aan het lezen en er staat een heel hoofstuk over contact leggen in. heb nu ff geen tijd om te kijken, maar zal het straks doen en je iets laten weten.
Oud 08-05-2004, 15:53
Upke
Upke is offline
Citaat:
Banshee schreef op 07-05-2004 @ 15:06 :
ben daar net een boek over aan het lezen en er staat een heel hoofstuk over contact leggen in. heb nu ff geen tijd om te kijken, maar zal het straks doen en je iets laten weten.
Okee dankjewel!
Oud 08-05-2004, 16:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
staat er niks over op spiritualiteit.pagina.nl of iets dergelijks?
Oud 19-05-2004, 23:04
Fainne
Fainne is offline
je kunt misschien het boek " Elfen, een tastbare wereld" (ofzoiets, ik heb het zelf maar vind het niet) van dora gelder(ofzoiets) lezen.
aan deze halve auteur en naam heb je waarschijnlijk ni zo veel , maar het gaat over de ervaringen van die helderziende vrouw met elfen, alle soorten staan erin en haar ontmoetingen met hun. En het is non-fictie.

Over andere wzens weet ik niets
Oud 20-05-2004, 00:42
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fainne schreef op 20-05-2004 @ 00:04 :
je kunt misschien het boek " Elfen, een tastbare wereld" (ofzoiets, ik heb het zelf maar vind het niet) van dora gelder(ofzoiets) lezen.
aan deze halve auteur en naam heb je waarschijnlijk ni zo veel , maar het gaat over de ervaringen van die helderziende vrouw met elfen, alle soorten staan erin en haar ontmoetingen met hun. En het is non-fictie.

Over andere wzens weet ik niets
Oke bedankt.
Oud 20-05-2004, 11:51
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Upke schreef op 20-05-2004 @ 01:42 :
Oke bedankt.
foutje: het is Dora van Gelder
Oud 23-05-2004, 18:08
Banshee
Banshee is offline
natuurwezens bestaan wel. tis niet omdat je iets niet ziet, dat het er niet is. (hetzelfde gevoel dat sommige mannen hebben als ze hun broek uitdoen: ze weten wel dat er iets is, maar ze zien het niet).
verdomme toch
Oud 23-05-2004, 18:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Banshee schreef op 23-05-2004 @ 19:08 :
natuurwezens bestaan wel. tis niet omdat je iets niet ziet, dat het er niet is. (hetzelfde gevoel dat sommige mannen hebben als ze hun broek uitdoen: ze weten wel dat er iets is, maar ze zien het niet).
verdomme toch
In principe lijkt elk wezen mij een natuurwezen.
Oud 23-05-2004, 18:26
Banshee
Banshee is offline
ok, lichtwezen, elfje, sylf, aardgeest, deva e.d. dan. en ik blijf er bij, die dingen bestaan.
Oud 24-05-2004, 06:54
Shade
Shade is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-05-2004 @ 13:13 :
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met deze bewoners van de Ether-wereld? En heeft iemand hier al ervaring mee? Zo jah zou je willen vertellen wat er zoal was gebeurd, en hoe het contact verliep tussen jou en de natuurwezen?
Ja ik weet hoe je er mee in contact kan komen!
En ik heb er zelfs ervaring mee!

Antwoord:
Lees een boek.

Het liefst een fantasy genre boek, maar sience fiction wil ook nog wel eens helpen.

M'n ervaring:
In de ban van de ring Deel1,2,3 (Lord of the Rings) waren erg leuk en spannend. Kwamen bijv aardmannen in voor.

Verder kan je natuurwezens en salamanders wel ergens in het bos vinden. En insecten en vogels zijn ook natuurwezens dus kijk uit het raam

succes nog
Oud 24-05-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Banshee schreef op 23-05-2004 @ 19:26 :
ok, lichtwezen, elfje, sylf, aardgeest, deva e.d. dan. en ik blijf er bij, die dingen bestaan.
waarom
Oud 24-05-2004, 16:26
Banshee
Banshee is offline
hm, laat eens kijken, ik leg uit waarom ik daar in geloof en laat me vervolgens door jou uitlachen... nee, ik denk het toch maar niet.
Oud 25-05-2004, 17:42
CyWu
CyWu is offline
mensen die in fantasiewerelden wonen zijn toch leuk. Elfen, sylfen e.d. leuk. Salamander is een dier, het bestaat echt.
Oud 27-05-2004, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Banshee schreef op 24-05-2004 @ 17:26 :
hm, laat eens kijken, ik leg uit waarom ik daar in geloof en laat me vervolgens door jou uitlachen... nee, ik denk het toch maar niet.
leg het dan zo uit dat het overtuigend overkomt? Zo heb jij het tenslotte ook opgenomen niet?

Of weet je van jezelf dat het goedgelovig is?
Oud 28-05-2004, 07:36
Banshee
Banshee is offline
weet je waarom het zo geloofwaardig overkomt bij mij? omdat ik al naar lichtwezens zocht toen ik nog zo'n snotneus was zoals jij.
Oud 28-05-2004, 08:35
Verwijderd
Echt?

Ik geloofde nog in elfjes toen ik nog in mijn eigen poep zat te graaien op mijn 4e levensjaar. Misschien geloof je op je 30e niet meer in lichtwezens dan.
Oud 28-05-2004, 08:42
Banshee
Banshee is offline
sorry dat ik je moet ontgoochelen lieverd, maar op 4 jaar nog in je eigen poep zitten graaien is niet normaal. ik hoop dus dat je daar intussen mee gestopt bent.
en ik ben er vrij zeker van dat ik op mijn 30ste nog wel in lichtwezens ga geloven.
Oud 28-05-2004, 09:36
Verwijderd
Op je 30e in kleine legolasjes geloven is zeker wel ethisch verantwoord?
Oud 28-05-2004, 10:46
Banshee
Banshee is offline
geloof jij in iets? om het even wat.
Oud 28-05-2004, 11:24
Verwijderd
Ik geloof niet in iets, ik geloof niet in niets.
Oud 28-05-2004, 11:49
Banshee
Banshee is offline
dus jij gelooft nergens in. zelfs niet in jezelf?
Oud 28-05-2004, 11:51
Verwijderd
Wat valt er in jezelf te geloven, behalve het feit dat je weet dat je bent?
Advertentie
Oud 28-05-2004, 11:54
Banshee
Banshee is offline
dat was nu net wat ik wilde horen. dank je.
kijk, jij gelooft dat jij er bent. ik heb je nog nooit gezien, maar wil dat daarom zeggen dat jij er niet bent?
ik geloof dat er lichtwezens zijn. jij hebt die nog nooit gezien, maar wil dat daarom zeggen dat zij er niet zijn?
Oud 28-05-2004, 14:42
Verwijderd
Wat is dat nou voor theorie.

Als je me wil zien, dan moet je hierheen komen. Als ik elfjes wil zien, moet ik naar de efteling gaan.
Oud 28-05-2004, 14:47
Banshee
Banshee is offline
ik heb tenminste een theorie en eentje die nog klopt ook. leg jij mij maar eens uit waarom jij er niet in gelooft en liefst met een even goede theorie.

de efteling ben ik, in tegenstelling tot jou, al lang ontgroeid. en elfjes vind ik in mijn tuin ook.
en jou moet ik niet zien. ik kan niet tegen kleuters
Oud 28-05-2004, 15:22
Verwijderd
Hehe, wat een offensief opeens van een goedgelovige dwaze vrouw.

Je theorie slaat nergens op. Ik ben tastbaar, en voor iedereen's begrippen besta ik. Ik ben geenzins te vergelijken met al jouw fantasiefiguurtjes.

Ik heb bewijs dat ik besta. Bewijs jij maar dat jouw metafysische wezentjes bestaan.
Oud 28-05-2004, 15:30
Banshee
Banshee is offline
hola, dat is seksistisch!
in elk geval. ik heb weinig zin om aan jou wat te gaan bewijzen, maar vooruit dan maar.
jouw point is en blijft dus dat iets tastbaar moet zijn om te bestaan. is liefde tastbaar? is verdriet tastbaar? is vrolijkheid tastbaar? nee toch. ga je van die dingen dan ook het bestaan ontkennen?
Oud 28-05-2004, 15:33
Verwijderd
Ik ben seksistisch.

Ik zeg niet dat iets tastbaar moet zijn, gevoelens bestaan uiteraard ook. Maar ik doel op het feit dat elfjes e.d toch een vorm hebben. Althans, hoe ik ze heb gezien (in de boekjes) ziet het er naar uit dat ze een fysiek vorm moeten kunnen aannemen.

Verder vind ik gevoelens vergelijken met elfjes nogal ver gaan, en gaat deze discussie de verkeerde kant op.

Mijn vraag was: Waarom geloof jij daarin, dan hoef ik niet meteen een hele discussie of ze eventueel zouden kunnen bestaan of niet.
Oud 28-05-2004, 15:38
Banshee
Banshee is offline
als je geen discussie wil over het al dan niet bestaan, waarom ga je er dan zo over door?
maar vooruit dan, waarom ik er in geloof. omdat ik zeker weet dat ik er al mee in aanraking geweest ben.
Oud 28-05-2004, 17:32
Verwijderd
wanneer, hoe en waarom?
Oud 28-05-2004, 20:28
Upke
Upke is offline
Discuseren is voor hem het enige wat hij kan doen zonder gezien te worden. Hier op internet durft hij alles te zeggen, maar in het echt. Nee dat is niet veel.
Oud 29-05-2004, 00:02
Verwijderd
Ah, nog iemand die in een droomwereld leeft komt tevoorschijn.

kom erbij knul.
Oud 29-05-2004, 10:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Upke schreef op 28-05-2004 @ 21:28 :
Discuseren is voor hem het enige wat hij kan doen zonder gezien te worden. Hier op internet durft hij alles te zeggen, maar in het echt. Nee dat is niet veel.
Heb je hier enig bewijs voor?

Om even on topic te blijven: Nee ik geloof er niet in. Omdat ik niet geloof in dingen die niet te bewijzen zijn ( waarneembaar,tastbaar,ruikbaar, voelbaar. Ik bedoel dus DINGEN en/of wezens. Hierdoor geloof ik ook niet in een god, maar dit terzijde.)
Mensen die hierin wel geloven moeten dat vooral blijven geloven. Misschien dat ik ze met een beetje moeite kan overtuigen dat de paas haas ook misschien kan bestaan.
Oud 29-05-2004, 10:54
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-05-2004 @ 11:40 :
Heb je hier enig bewijs voor?

gelukkig bestaat er ook nog tegenbewijs

en je maakt mij niet wijs dat je echt in elfjes gelooft. dat zijn dingen uit sprookjesboeken, net als trollen. en wanneer ze echt zouden bestaan, had iedereen ze wel eens moeten zien. en dat is blijkbaar niet zo.
Oud 29-05-2004, 12:22
metropolis
metropolis is offline
je moet paddo's eten (of een ander middel) en dan wordt je (misschien) actief op andere niveau's misschien wel op het niveau waar eventuele andere wezentjes leven
denk ik
Oud 29-05-2004, 13:02
Banshee
Banshee is offline
wat betreft die droomwereld. toch liever in een droomwereld dan in een wereld met iemand als jij. bah, gruwelijke gedachte!
Oud 29-05-2004, 13:03
Banshee
Banshee is offline
@ metropolis: niet iedereen heeft dezelfde rommel nodig als jij!
Oud 29-05-2004, 13:04
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Banshee schreef op 29-05-2004 @ 14:02 :
wat betreft die droomwereld. toch liever in een droomwereld dan in een wereld met iemand als jij. bah, gruwelijke gedachte!
laat hem toch, ik lees net die discussie, de kans dat iemand hier wat aan heeft is nihil
Oud 29-05-2004, 13:04
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Banshee schreef op 29-05-2004 @ 14:03 :
gezellige reactie, ochtendhumeurtje?
Oud 29-05-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Kom nou eens met een verhaal, waarom je precies daarin geloofd. Je hoeft daarin geen vragen te stellen aan mij, of iemand anders. Gewoon jouw eigen verhaal.
Oud 29-05-2004, 13:13
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Banshee schreef op 29-05-2004 @ 14:03 :
ok misschien heb je mijn post niet helemaal goed begrepen ik zal het even verder uitleggen voor je.

ik heb gelezen dat volkeren in Afrika en in de Amazone die gebruiken paddestoelen en andere middelen om in een andere bewustszijnstoestand te komen waardoor ze contact kunnen leggen met natuurkrachten, overledenen(?) enzovoort, dus ik dacht misschien heb de TS hier ook wat aan dan, t is hetzelfde principe toch?

en dan hoef je nog niet te reageren met 'rommel' (het is gewoon een plant), 'nodig hebben' (ik ben geen junk), 'als jij' (ik gebruik het niet om die reden) en bovendien was bericht dit gewoon omdat ik wilde helpen, voor de TS dus.
Oud 29-05-2004, 15:20
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Jij durft de realiteit gewoon niet aan. Mensen die in droomwerelden leven en bang zijn om in een wereld te leven waar niet alles mooi, perfect en vredevol is, zo iemand ben jij.
Oud 29-05-2004, 16:00
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
CyWu schreef op 29-05-2004 @ 16:20 :
Jij durft de realiteit gewoon niet aan. Mensen die in droomwerelden leven en bang zijn om in een wereld te leven waar niet alles mooi, perfect en vredevol is, zo iemand ben jij.
zou je denken schat? ik weet het toch niet zo hoor.
denk jij dat in mijn wereld alles perfect is? nee hoor, ik heb mijn deel problemen al wel gehad en heb die nu nog. en de enige vlucht die ik daaruit ooit gehad heb was mijn zelfmoordpoging. daar ben ik om de een of andere reden doorheen gekomen, maar daarna is het vooral niet beter gegaan.
don't try to teach me about life.
Oud 29-05-2004, 16:05
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
metropolis schreef op 29-05-2004 @ 14:13 :
ok misschien heb je mijn post niet helemaal goed begrepen ik zal het even verder uitleggen voor je.

ik heb gelezen dat volkeren in Afrika en in de Amazone die gebruiken paddestoelen en andere middelen om in een andere bewustszijnstoestand te komen waardoor ze contact kunnen leggen met natuurkrachten, overledenen(?) enzovoort, dus ik dacht misschien heb de TS hier ook wat aan dan, t is hetzelfde principe toch?

en dan hoef je nog niet te reageren met 'rommel' (het is gewoon een plant), 'nodig hebben' (ik ben geen junk), 'als jij' (ik gebruik het niet om die reden) en bovendien was bericht dit gewoon omdat ik wilde helpen, voor de TS dus.
sorry, had dat idd opgevat als een steek in mijn richting. vandaar dus ook de steek terug. en daarenboven ben ik om bepaalde redenen nogal gekant tegen drugs, heb er goeie vriend redelijk zwaar aan ten onder zien gaan.
nog eens sorry.
Oud 29-05-2004, 19:45
metropolis
metropolis is offline
Offtopic: @Banshee, k is goed, het is ook een gewaagd onderwerp en ik zat ook te twijfelen om te posten, maar ik dacht misschien heeft de TS er wat aan en ik besloot het toch maar te posten. ik weet niks van elfjes en andere wezens maar weet wel dat in sommige kringen psychoactieve drugs worden gebruikt om in andere bewustszijnteostanden te komen en tja ik dacht misschien is het nuttig.
Oud 30-05-2004, 01:29
david_again
david_again is offline
Waarom wil je ermee in contact komen?
Oud 30-05-2004, 23:07
Koning
Koning is offline
um maar ondertussen is er nog niets bewezen?

en banshee, waar jij in geloofd, in wat voor vorm bestaan ze?

Regels voor berichten