Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 14:58
levi's
levi's is offline
Ik heb er nu al zin in naja als ik slaag dan
Grrr mijn zus kan er niet bij zijn, ze gaat naar Werchter Festival in Belgie
Oud 29-05-2004, 15:10
Balance
Balance is offline
Ik heb er niet bijzonder veel zin in, omdat het barweinig voorstelt.
Bovendien is het ook wel erg raar dat dan mijn 6-jarig verblijf op die school definitief is afgelopen.

Wél zie ik uit naar het jaarboek dat ik dan krijg en de vakantie waar ik 10 uur na de uitreiking heen ga.
Nee, ik zie meer uit naar 17 juni om 16.30 (feest vieren!!!!!) en de dagen die daarna komen tot en met m'n uitreiking (nog meer feest vieren!!!! )

Uiteraard onder voorbehoud dat ik slaag
Oud 29-05-2004, 15:15
Verwijderd
Wij hebben na de examenuitreiking een afsluitingsgala. Van wat ik heb gehoord van voorgaande jaren kan dat er nog wilt aan toe gaan tot diep in de nacht
Oud 29-05-2004, 15:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Misschien leuk om te vertellen wat bij iedereen de uitreiking inhoudt?

Wij hebben een aantal leraren op school zitten die altijd een stuk caberet doen (en dan andere leraren voor lul zetten en typetjes enzo). Is altijd wel leuk . Vervolgens moet je per vier aan een tafel gaan zitten (op alfabetische volgorde) en dan mag je tekenen, en over 1 van de vier wordt nog wat extra's gezegd. We krijgen nog een tshirt van school, met alle namen erop en dat was het volgens mij. Wij hebben maar 1 vwo klas, dus onze uitereiking is alleen met onze klas. Maar ja, eerst maar slagen en als ik dan getekend heb dan mag ik mijn diploma gelijk inleveren, want ik doe dan nog een her. (22 juni diploma uitreiking en dan 23 juni her vandaar)
Oud 29-05-2004, 15:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
levi's schreef op 29-05-2004 @ 15:58 :
Ik heb er nu al zin in naja als ik slaag dan
als ik 'examenuitreiking' zie staan denk ik aan die examens die uitgereikt worden iedere dag... maar je zal diploma-uitreiking bedoelen.
iig wordt het bij ons pas 2 juli gedaan in de schouwburg. iedereen wordt opgenoemd, die komt naar voren, en dr wordt wat over die persoon verteld (lekker dan ) daarna moeten een aantal leraren je papiertje tekenen en dan is de volgende. achteraf kan je nog blijven om iets te drinken enzo. niet echt bijzonder vind ik, maar wel bijzonder om na al die jaren dat diploma nou eindelijk es te krijgen
Oud 29-05-2004, 16:43
Verwijderd
ja, dat lijkt me wel leuk, wel vreemd. dan is het écht afgelopen op het voortgezet onderwijs. iedereen kan er gelukkig bij zijn, ouders, vriend, en mn zus. die is lekker op tijd terug uit australië. weg tijdens mn examenjaar en examens, terug biuj de uitreiking. goed geregeld
Oud 29-05-2004, 16:55
Verwijderd
wij hebben het per profiel. heb er totoaal geen zin in ofzo. wil mn papiertje wel maar dat gedoe erom heen is niks voor mij. ik hoop dus niet dat wij omstebeurt naar voren worden geroepen en dat ze nog iets over ons zeggen. daarna op het schoolplein nog wat drinken en napraten. wel raar dat ik dan voor de laatste keer na 5 jaar mn school uitloop.
Oud 29-05-2004, 17:29
Verwijderd
Bij mijn examenuitreiking moest iedereen in de aula zitten. Daar werden wat toespraakjes gehouden door belangrijke personen van de school. En er worden een aantal prijzen uitgedeeld. Eentje is vernoemd naar een leraar of rector die verongelukt is een aantal jaren geleden. De prijs gaat naar de leerling die Nederlands, Duits, Engels en Frans heeft, en daar gemiddeld het hoogst voor staat. En ik had hem gewonnen, ik wist niet eens dat die prijs bestond op onze school Hoorde ik ineens mn naam en moest ik het podium op. De prijs was de Dikke van Dale Voor de diploma uitreiking wordt van iedereen de naam genoemd, en dan kun je het podium oplopen en je diploma aannemen. Daarna nog wat nadrinken en napraten. Verder wordt er niet zoveel gedaan..
Oud 29-05-2004, 17:34
annetjuh
annetjuh is offline
6 juli hebben wij 'm
half 8
Oud 29-05-2004, 17:42
Gothic
Gothic is offline
wij hebben hem in de St Jan kerk... is een hele mooie kerk, dus maakt het wel officieler dan 'gewoon' in de aula... Ik geloof dat er over iedereen wat gezegd wordt. Ik hoop dat niet m'n mentor over mij vertelt, maar iemand die mij 'goed' kent .
Oud 29-05-2004, 17:43
the tourist
the tourist is offline
Bij mij op school stelt het niks voor. Je gaat naar een lokaal met je mentor en die geeft je diploma en hem kennende zal hij ook niet iets leuks erbij gaan doen.
Oud 29-05-2004, 17:59
Rachel
Rachel is offline
ik zou niet weten hoe het bij ons is/gaat
Oud 29-05-2004, 18:06
C@ctusje
C@ctusje is offline
Bij ons is de diploma-uitreiking 1 juli, om 19:30. We hebben 3 VWO-klassen, dus de aula zal aardig vol zitten. Vervolgens wordt je per persoon naar voren geroepen en wordt er over iedereen wat verteld. En het ergste.. er hangt een groot wit scherm in de aula waarop je pasfoto uit de 1e wordt geprojecteerd..

Ik heb er eigenlijk wel heel veel zin in. Het is de echte afsluiting van 6 jaar school. Je krijgt natuurlijk je diploma, maar ook het jaarboek. En dat wil ik helemaal zien, omdat ik het gemaakt heb en ik super benieuwd ben hoe het is geworden!!
Oud 29-05-2004, 19:28
levi's
levi's is offline
Ik bedoel uiteraad DIPLOMA uitreiking

Vorig jaar was het zo dat je 1 voor 1 naar een podium moest en daar ging je mentor een praatje over jou houden hoe jij was de afgelopen jaren etc. Dan ga je naar een tafel waar je diploma staat en daar moet je je handtekening onder zetten
Oud 29-05-2004, 20:00
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
mjah.. bij ons stelt t weinig voor..vind k wel jammer..je moet gewoon met je ouders naar de school...en dan houd de directeur een toespraak ga je met je mentor naar t lokaal...en die verteld dan nog wat! dan krijg je die diploma en dan kan je weer weg echt zo´n saaie school hebben wij!
Oud 29-05-2004, 20:10
snoopy
snoopy is offline
examenuitreiking was bij mij op de dag dat m'n vader overleed. Ben zelfs nog gegaan ook Zat thuis toch maar te janken. Maar voor mij viel het me (natuurlijk) erg tegen. Ik had me er het hele jaar op verheugd...
Oud 29-05-2004, 20:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
snoopy schreef op 29-05-2004 @ 21:10 :
examenuitreiking was bij mij op de dag dat m'n vader overleed. Ben zelfs nog gegaan ook Zat thuis toch maar te janken. Maar voor mij viel het me (natuurlijk) erg tegen. Ik had me er het hele jaar op verheugd...
jeetje, dat lijkt me echt ontzettend wrang.
Toch een heel bijzondere dag, die door het overlijden van je vader ontzettend triest wordt
Oud 29-05-2004, 21:55
Apomes
Apomes is offline
Dinsdag zijn de examen gedaan
Woensdag is het barbeque
Donderdag moeten we om 6 uur naar school, de leerkracht zegt dan of we geslaagd zijn ja dan nee
Vrijdag om 7 uur is het proclematie (diploma) zonder veel blabla

Nog 4 weekjes spannend!!!
Oud 29-05-2004, 22:02
Miep#1
Miep#1 is offline
Geen idee wat het bij ons voorstelt....
Zie wel. Als ze voorbij zijn dan is het voor mij al goed!
Oud 29-05-2004, 22:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
levi's schreef op 29-05-2004 @ 15:58 :

Ja dat is dus de reden dat ik geen zin heb in de diplomauitreiking bij ons op school, die is op donderdag 1 juli, en ik wilde zo graag naar Werchter

Maargoed, bij ons is het wel in de aula, iedereen erbij blabla, maar het is doodsaai.

en dan ben ik ook nog es nummer 77 van de 79 pft.
Oud 30-05-2004, 01:41
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 29-05-2004 @ 23:18 :
Ja dat is dus de reden dat ik geen zin heb in de diplomauitreiking bij ons op school, die is op donderdag 1 juli, en ik wilde zo graag naar Werchter
Hier idem
Oud 30-05-2004, 08:05
Luego
Luego is offline
Bij ons is 'ie ook op 1 juli, eerst diploma's ondertekenen in de rectorskamer, en dan per klas (4 klassen) omstebeurt in de gymzaal die onze aula is. Iedereen krijgt een toespraakje van een docent. Het is geloof ik niet de bedoeling dat je van tevoren weet wie dat is, maar ik weet 't al wel, ben heel benieuwd wat hij ervan maakt .

Achteraf nog een afsluitingsborrel, na alle 4 de klassen vanaf 6 uur 's avonds, mijn klas is als eerste om 10:00. Maarja, 'k ga er wel heen denk ik. Heb eigenlijk geen idee of je mag 'kijken' bij de uitreikingen van de andere klassen.
Oud 30-05-2004, 09:06
youneman
youneman is offline
Wij krijgen m 24 juni al whoohoo , zin in het gala!!
Oud 30-05-2004, 10:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 21:44 :
jeetje, dat lijkt me echt ontzettend wrang.
Toch een heel bijzondere dag, die door het overlijden van je vader ontzettend triest wordt
Ja, ik stond er t hele jaar niet zo heel erg goed voor en dacht toen ik "diploma-uitreiking" in m'n agenda schreef (ergens in oktober ofzo ): "jeetje, als ik dan geslaagd ben, dan ben ik dan vast echt helemaal ontzettend blij". Dat liep dus nogal anders... t Hele geslaagd zijn leek ineens ook niet meer zo belangrijk...
Oud 30-05-2004, 13:43
Verwijderd
Het leuke enige van de examen uitreiking is, dat ik de school mag toespreken [wat ik overigens alleen doe als ik geslaagd ben ]

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 13:45.
Advertentie
Oud 30-05-2004, 14:32
Goalie
Goalie is offline
Aan de ene kant heb ik heel veel zin in de diploma uitreiking! Eindelijk dat diploma in handen hebben waar je 6 jaar lang voor gezwoegd hebt en het lekker erin wrijven bij de leraren die er nooit vertrouwen in hebben gehad (had in de 4de zelfs een weddenschap met m'n leraar anw dat als ik ooit het vwo zou halen dat ik een taart van hem zou krijgen heb ik hem ondertussen ook al wel weer aan herinnert ).

Aan de andere kant vrees ik de diploma uitreiking omdat bepaalde leraren toch een toespraakje houden en ik denk echt dat er 1 hele verkeerde dingen over mij gaat zeggen (hij weet nl ook teveel over wat ik tijdens carnaval heb uitgespookt e.d. )

Naja het zal wel leuk worden 1 juli om half 8 issie volgens mij voor ons.
Advertentie

Regels voor berichten