Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Dan de carboxylgroep COOH. Dit wordt ook wel een zuurgroep genoemd in verband met een bepaald type koolstofverbindingen die als alkaanzuren bekend staan en de algemene formule formule R-COOH hebben. Voor R=H krijg je methaanzuur (triviale naam: mierenzuur) en als je voor R de methylgroep kiest krijg je ethaanzuur, dat beter bekend is onder de triviale naam azijnzuur. Deze zuren worden in het Engels carboxylic acids genoemd. Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 14:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Codons op het mRNA: je hebt op het DNA en natuurlijk ook op het RNA een bepaalde basevolgorde. Je schrijft dat je weet wat het is, daarom leg ik het niet helemaal uit.
![]() Op het mRNA komen de basen A, U, G en C voor. Als je dan de mRNA code bekijkt, coderen 3 basen voor een bepaald aminozuur. Bijv. AUG codeert voor methionine. De volgende 3 basen zijn weer anders en coderen weer voor een ander aminozuur. Dat kun je allemaal vinden in dat tabelletje. ![]() DNA -> RNA -> aminozuur |
![]() |
|
![]() |
nee dat wat mathfreak opschreef over van die R een H nemen dat je dan NH3 krijgt is niet waar:
nog een keer: algemene structuur van een aminozuuur = H2N - CHR - COOH --> al je die R verandert in een H krijg je dus niet een NH3-groep. --> je krijgt dan het aminozuur glycine / Gly/ G (zoe binas 67 C1) bij die zuurgroep is de binding als volgt: O || - C - OH dit is dus de carbonzuurgroep (of carboxygroep) dus uiteindelijk ziet de structuur er dus zo uit: H H O \ | || N - C - C - OH waarbij R vervangen kanworden. / | H R Zijgroepen iets opzij doen natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 09:46. |
![]() |
||
Citaat:
@Evatjuhhhh: Jouw suggestie om HCOOH te schrijven als COOH2 lijkt logisch, maar wordt niet gebruikt. Bij een alkaanzuur heb je altijd een alkylgroep R die aan de carboxylgroep COOH is gekoppeld, vandaar dat een alkaanzuur altijd als R-COOH wordt weergegeven en een amine altijd als R-NH2.
|
![]() |
klopt --> ik heb alleen dat laatste berich gelezen, vandaar dat ik dus even d8 dat het verkeerd was.
@evatjuh misschien is het handig om even aan je vriend zn binas te vragen. Hier staan namelijk in tabel 103C De groepen met hun karakteristieke groep. een - staat voor een binding met een ander C-atoom Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 14:39. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ondertussen ben ik al bijna weer klaar met mijn gedoe over aminozuren. Mijn mede maatje heeft zo lekker veel gedaan met dat project dat ik ongeveer 6x zoveel heb getypt en zijn 3 pagina's dus ik heb nu écht geen zin meer om verder te werken.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Polymeer Verwijderd | 12 | 11-11-2012 16:19 | |
VWO |
Scheikunde 1 Linda1985 | 246 | 22-06-2005 22:22 | |