Beste mensen,
Ik heb hulp nodig bij het maken van mijn Excel-opdracht. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik vraag jullie niet om mijn opdracht te maken (al zou dat wel tof van jullie zijn
) maar kunnen jullie mij tips geven over hoe ik deze opdracht het best kan aanpakken en een voorbeeld van een evt. formule die ik kan gebruiken bij deze opdracht? Thanks.
OPDRACHT:
Je bent de eigenaar van een onderneming en geeft aan je administratief personeel de opdracht om de jaarcijfers in een Excel spreadsheet te plaatsen.
Doel is, een overzicht van de in het afgelopen jaar behaalde resultaten en een mogelijkheid om met deze spreadsheet een prognose te maken op gebied van break-even en te bepalen welke omzet behaald moet worden om in het komende jaar 10% meer winst te maken.
Voor break-even en voor de winststijging, moet binnen Excel de doelzoeker toegepast worden.
In het komende jaar zullen de vaste kosten stijgen met 3% en de variabele kosten met 2%.
Na invulling van deze kostenstijgingen moeten de resultaten in de bestaande spreadsheet doorberekend worden, er mag geen kopie van een werkblad-tabel in de spreadsheet voorkomen. De spreadsheet moet dus echt gebruikt kunnen worden voor een What-if analyse.
Schrijf de opdracht, die het administratief personeel moet gaan uitvoeren.
- Verzin zelf de naam van je bedrijf, en verzin drie inkomende geldstromen voor je bedrijf
- Geef in een overzicht de omzetgegevens per maand en de kostenplaatsen en –bedragen van de vaste- en de variabele kosten van je bedrijf.
- Bouw de spreadsheet in Excel