Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 12:03
katje_vd
katje_vd is offline
hallo iedereen!

ik heb echt een groot probleem met mijn (hoofd)haar! Ik heb al jaren last van gespleten haarpunten. het begint heel stilletjes vanonder, maar het gaat altijd verder naar boven, het splitst meerdere malen op verschillende plaatsen, het breekt, zomaar middenin, ... ik weet echt niet wat doen! ik heb er al goed alleen maar langs voor last van, maar mijn haar wordt daar steeds korter en korter, doordat de slechte stukken er na een tijd afvallen (of ik trek ze er zelf af bij het kammen). ik heb al alles geprobeerd! laten knippen helpt niet, want het begint gewoon terug opnieuw en mijn haar wordt er alleen maar korter van. ik brush mijn haar niet, heb het al in geen eeuwen meer geverfd, heb geen permanent, loop er bijna nooit los mee door de wind, ... en ik heb al alle mogelijke shampoos en conditioners geprobeerd!
ik weet echt niet waar de oorzaak ligt en wat ik moet doen!
is er misschien iemand die dit herkend en zelf dé oplossing heeft gevonden???
Oud 26-05-2004, 12:10
Stefanie
Stefanie is offline
Je moet er om de zoveel tijd een klein stukje laten afknippen, zodat het geen mogelijkheid heeft om te gaan splijten...

Ik weet niet of je dit al deed?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:14
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Kan belachelijk klinken eh, maar ben je al aan de pil?
Ik had da probleem namelijk ook, ik ben dan veranderd van pil, en mijn probleem was opgelost !!
Oud 26-05-2004, 12:19
katje_vd
katje_vd is offline
laten knippen heb ik al honderd keer geprobeerd en ik ben ook aan de pil

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:01
katje_vd
katje_vd is offline
help!
Oud 28-05-2004, 12:10
Verwijderd
Kun je het niet aan de kapper vragen? Ik had ooit (lang lang geleden toen ik 12 was) echt een bos stro... daar is toen eerst 20 cm af geknipt, en vervolgens kreeg ik (nouja, m'n moeder kocht het) van de kapper een soort speciale cremevoeding die ik drie keer per week moest gebruiken en die dan een kwartier moest intrekken en bladiebla, hoop gedoe, maar die hielp wel. Het was spul dat niet bij de drogist te koop is omdat je het pas mag gebruiken als het echt nodig is, waarom weet ik niet precies.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:52
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Vraag eerst eensaan uwen dokter of het nie door u pil komt, maar wat ook kan, heb ik van mijn kapper gehoord is misschien omdat je te vaak Fructus gebruikt. Er wordt namelijk veel reclame voor gemaakt, en dat je het dagelijks mag gebruiken !! Dat is echter alles behalve waar !! HEt legt een soort film op je hoofdhuid en daardoor krijgen de wortels geen lucht meer -> haaruitval !!
Oud 30-05-2004, 13:06
Elmoo
Elmoo is offline
Jou haarsoort is blijkbaar niet geschikt om het lang te houden. Regelmatig laten punten helpt sowieso. En vraag eventueel je kapper om advies. Sterkte ermee!
Oud 30-05-2004, 17:22
Lieverd17
Lieverd17 is offline
het kan ook aan je voeding liggen, of dat je teweinig vitamine binnen krijgt.
het kan ook idd aan de pil liggen, maar dat hoeft niet.
misschien ishet ook echt handig langs de dokter tegaan.
ik heb zelf ook last van gespleten haar punten, ook echt altijd maar het is neit zo erg als bij jou , het vaak dragen van een staart en een staart in doen als je haar nat is is ook heel slecht

XxX
Oud 30-05-2004, 18:16
Dzjes
Dzjes is offline
Er bestaan ook speciale pilletjes die je kan innemen die je haar verstevigen.. een vriendin had hetzelfde probleem, en ze had ook nog heel erg last van haaruitval, dus heeft de dokter haar een serie pilletjes opgeschreven.. en nu is het probleem verholpen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:23
katje_vd
katje_vd is offline
bedankt iedereen!

nog een vraagje, ik zag onlangs op tv reclame voor iets nieuw: 'the splitender'. dit machien zou bij elk haar afzonderlijk de gespleten haarpunten erafknippen, zodat niet al je haar ineens zo kort is. heeft iemand dit al eens geprobeerd? geloof niet dat het echt werkt, maar zou toch leuk zijn!
Oud 07-06-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
katje_vd schreef op 07-06-2004 @ 18:23 :
bedankt iedereen!

nog een vraagje, ik zag onlangs op tv reclame voor iets nieuw: 'the splitender'. dit machien zou bij elk haar afzonderlijk de gespleten haarpunten erafknippen, zodat niet al je haar ineens zo kort is. heeft iemand dit al eens geprobeerd? geloof niet dat het echt werkt, maar zou toch leuk zijn!
Ik zag laatst op tv een vrouw die dat ding gekocht had, het werkte voor geen meter. Niet aan beginnen dus, weggegooid geld.

Je kan wel haarmaskers proberen, die moet je even in laten werken en dan uitspoelen, werken bij mij goed.
Haar borstelen met een borstel van varkenshaar (na het gewone borstelen) maakt je haar ook minder pluizig, zit het er iig beter uit. En dan goede shampoos en conditioners, maar was het niet te vaak.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
katje_vd schreef op 07-06-2004 @ 18:23 :
bedankt iedereen!

Volgens mij is daar pas nog een topic over geweest, moet je maar even zoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten