Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het vrij logisch. We zijn een nederlands forum, met nederlandse gedichten. Alle andere talen zijn toegestaan, maar niet iedereen spreekt die talen en kan dus niet op zoiets reageren. Ik reageer niet op engelse gedichten omdat: 1: mijn engels is niet zo goed als mijn nederlands. De basis ken ik, maar dingen zoals woordspelingen en dubbele betekenissen haal ik er veel minder snel uit. 2: ik vertaal het tijdens het lezen automatisch naar het nederlands omdat ik niet engels wil denken, en ik vind eigenlijk niet dat je gedichten kunt vertalen. 3: Ik vind het ook een beetje stom dat je als nederlander engels schrijft. Het is onzin dat je in het engels betere gedichten kunt schrijven als je de nederlandse taal beter beheerst, want taalbeheersing is juist waar het om draait bij een gedicht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mijn mening: zie de rest van de post van lovetear. |
![]() |
||
Citaat:
Toch denk ik dat het niet in alle gevallen geldt; als je met het engels beter overweg kan en beter je gevoel kan uiten/ de taaltechnische kant interessanter vind, is het voor mij zeker interessant als zo iemand engels schrijft. Het is alleen zo dat veel mensen in het engels schrijven die de nederlandse taal beter beheersen, en daarom pakt dat op dit forum meestal niet goed uit. O, verder ben ik het trouwens geheel met lovetear eens (punt 1 en 2).
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vaak genoeg zie ik mensen die gedichten willen schrijven die ver buiten hun mogelijkheden liggen. Natuurlijk moet je grenzen verleggen, maar blijf realistisch, want hier zit URL=http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&postid=10146377]een paar ontzettend kritische mensen[/URL] ![]() Duits veel mooier? Da's maar een plagerige mening.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wat ik verwerpelijk vind aan Engelse gedichten is dat het voor vele een manier is om emoties en gedachten waar ze zich eigenlijk voor schamen op papier te kunnen zetten en om toch stoer over te komen. Van echte Engelse gedichten begrijp ik vaak weinig omdat het taalgebruik té moeilijk is en moet ik constant met mijn neus in het woordenboek zitten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kerstfeest zit er weer aan te komen Eliyahu | 15 | 10-12-2008 22:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Tweede Wedstrijd Poll: De Uitdaging! Halogeen | 34 | 21-09-2006 21:54 | |
Verhalen & Gedichten |