Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 18:34
schrubbie
schrubbie is offline
eej mensen!
wij moeten een verslag maken voor school wie wil ons helpen??? gewoon ff reageren wat je van deze stelling vind:
doodstraf moet worden toegestaan in Nederland
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 18:39
Steenbok
Steenbok is offline
Nou, eigenlijk ben ik wel iemand van 'oog om oog, tand om tand'. Dus de doodstraf als je zelf ook iemand vermoord hebt. En je hand eraf als je iemand mishandelt, dan kan je dat niet meer doen. Penis eraf als je iemand verkracht hebt.
Probleem is wel dat er weleens mensen onschuldig veroordeelt worden, dan krijg je voor niks de doodstraf. Maar ja, nu krijgen mensen ook voor niks een gevangenisstraf.
Na alles overwogen te hebben, ben ik vóór.


Succes met je verslag nog he.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:40
Loveflowertje
Avatar van Loveflowertje
Loveflowertje is offline
Ik heb er een betoog over gehouden dit jaar en ik ben dus echt tegen de doodstraf!!!
Natuurlijk verdient iemand die bijvoorbeeld iemand vermoord of verkracht straf maar dit doe je toch niet door diegene zelf dan ook maar te vermoorden (eigenlijk ben je dan precies hetzelfde als de moordenaar!!!) Als je zo iemand de doodstraf geeft straf je eigenlijk alleen maar zn nabestaanden en niet degene zelf! Het is gewoon heel onlogisch om iemand te straffen op zo;n manier want dan doe je gewoon precies hetzelfde...(sorry beetje dubbelop geloof ik...draaf beetje door )
__________________
♥ Jij bent zo slank als een ree, of hoe heet zo'n grijs dier met een slurf ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:45
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik ben tegen de doodstraf. Iemand die bijvoorbeeld iemand vermoord heeft verdiend een lange gevangenisstraf. Als hij de doodstraf krijgt straf je hem niet alleen maar ook de nabestaanden van hem. En er worden geregeld mensen onschuldig opgesloten, dan krijgen ze misschien de doodstraf terwijl ze niks gedaan hebben. Dat is dan later niet meer terug te draaien, een gevangenisstraf wel. Maar ik vind wel dat de straffen in Nederland zwaarder moeten worden, maar daar hoeft de doodstraf niet voor terug te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Steenbok schreef op 25-05-2004 @ 19:39 :
Probleem is wel dat er weleens mensen onschuldig veroordeelt worden, dan krijg je voor niks de doodstraf. Maar ja, nu krijgen mensen ook voor niks een gevangenisstraf.
Na alles overwogen te hebben, ben ik vóór.
Ik snap je niet.
Omdat mensen nu onschuldig in de gevangenis zitten is het niet erg dat onschuldige mensen de doodstraf krijgen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:21
SiNtJa
Avatar van SiNtJa
SiNtJa is offline
Ik ben voor de stelling.
Ik vind dat mensen die echt iets gruwelijks hebben gedaan (zoals een voorbeeld marc dutroux) de doodstraf moeten krijgen.
Dan niet door een injectie want dat gaat te makkelijk. Als het onomstotelijk bewezen is dat diegene de misdaad heeft begaan (met DNA bijvoorbeeld) dan moet diegene dezelfde gruwelijkheden ondergaan als zijn slachtoffer. Hij moet langzaam en vooral errug pijnlijk doodgemarteld worden, zodat hij in ieder geval berouw heeft van zijn daden.
Als mensen weten dat er zoiets met ze gebeurd als ze een misdaad plegen, dan heeft het een afschrikkend effect en misschien daalt dan zelfs de criminaliteit.
__________________
*SiNtJa*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:58
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Ik ben voor de doodstraf.

Kijk bijvoorbeeld naar de ontvoerder van dat Chinese meisje. Diezelfde dag heeft hij ook al een ander meisje te proberen ontvoeren en te verkrachten.
Het 'leuke' is dat hij net 2 weken op verlof was uit de TBS- inrichting.
MIsschien is het wreed gezegd, maar bij zulke mensen zit het gewoon tussen hun oren. Hoe vaak ze ook TBS behandelingen zullen krijgen, er zal gewoon altijd iets in hen zitten dat ze de drang hebben om dit te doen.
Zo iemand mag dus best wel worden gestraft met de doodstraf.

En dan nog over het punt dat je de nabestaanden er mee kwetst;
Moet je zien hoeveel mensen deze man al heeft gekwetst en getraumatiseerd! Het Chinese meisje dat hij heeft ontvoerd en haar familie, het meisje dat hij daarvoor heeft geprobeert te ontvoeren en het meisje dat hij hiervoor al heeft verkracht.
Dit weegt toch niet op tegen zijn familieleden die dan gekwetst zijn?
Want wees eens eerlijk, als dit jouw oom was geweest, wilde je hem dan nog wel kennen?
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:27
wij
wij is offline
ik ben voor de doodstraf
stel nou dat iemand een moord pleegt dan ben ik er dus echt voor dat de dader dezelfde straf krijgt als dat hij gedaan heeft. Wel vind ik dat de rechters het 100% zeker moeten weten dat het de dader is want als je iemand onschuldigs de doodstraf oplegt krijgt kun je het niet meer terugdraaien
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:03
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik weet niet of Nederland de doodstraf wel mag herinvoeren! Zo mag Turkijen alleen lid worden van de EU als ze de doodstraf afschaffen.

Met de nieuwe DNA techniek kunnen misdrijven heel makkelijk worden onderzocht. Maar de kans op bedrog is wel groot (op de plaats van het misdrijf een haar van je buurvrouw neerleggen).

Door de doodstraf in tevoeren, laat de overheid zien dat moorden slecht is. Maar wat doet ze zelf.....

Verder lijkt mij persoonlijk de doodstraf een minder zware straf dan levenslang, vooral in een gevangenis in Cuba of zo'n ander soort land.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ben tegen de doodstraf. Hoe erg de misdaad die iemand heeft begaan ook is, niemand heeft het recht om andermans leven te nemen, ook al is dat bij iemand die zelf ook mensen heeft vermoord. Ik vind daarentegen dat ze gevangenisstraffen zwaarder moeten worden. Als iemand levenslang krijgt, dan moet je hem/haar ook levenslang geven en dan niet allemaal luxe er bij met tv in de cel enzo. En doe ook maar gewoon meer man per cel, dan is het allemaal al een stuk erger om veroordeeld te worden.
Dus: zwaardere straffen die meer afschrikken, maar absoluut geen doodstraf.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:13
Alexandertje
Ik ben tegen. Behalve als het om kinderverkrachters gaat, dan ben ik voor!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:32
carfem
carfem is offline
ik ben zeker tegen de stelling.
als je iemand de doodstraf geeft verlaag je je naar zijn niveua, en dat moet je zeker niet doen. Niemand mag doden en ook de overheid (of wie het ook op zijn geweten heeft) niet.
natuurlijk moet zo iemand wel boeten maar dat doe je volgens mij meer door hem levenslang op te sluiten. Met de doodstraf is hij er voor mij te makkelijk vanaf gekomen, merkt ie godse weinig van.
nou daarom ben ik voornamelijk tegen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:37
schrubbie
schrubbie is offline
Citaat:
FMathers schreef op 26-05-2004 @ 17:41 :
Ik ben tegen de doodstraf. Hoe erg de misdaad die iemand heeft begaan ook is, niemand heeft het recht om andermans leven te nemen, ook al is dat bij iemand die zelf ook mensen heeft vermoord. .

Kijk dat je iemand de doodstraf niet geeft omdat ie iemand heeft vermoord oke, maar stel nou dat diegene al 20 mensen heeft mishandeld en vermoord?? dan is de doodstraf toch wel terecht of niet??
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:47
misty1986
Avatar van misty1986
misty1986 is offline
Nee, ik vind van niet. Ik vind dat je met de doodstraf de familie van diegene verdriet doet, en dan is er nog meer leed in de wereld. Bovendien, wat is er na de dood? Niemand kan je echt zeggen of diegene dan ook slecht wordt behandeld en goed gestraft wordt. Als zo iemand levenslang in de gevangenis komt (maar dan ook echt LEVENSLANG, bv. 150 jaar), dan voelt hij tenminste nog iets van wat hij heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:52
finger_fish
Avatar van finger_fish
finger_fish is offline
ik vind de doodstraf wel een oplossing...voor moordenaars dan...als jij iemand vermoord...behoor je niet te leven... had je maar van te voren moeten bedenken wat je gaat doen...lijkt mij... verder moeten er natuurlijk veeeeeeel hogere straffen komen voor verkrachters en geweldplegers.... Nederland is maar slapjes als het gaat om straffen uitdelen... neem nou die Verkrachter/moordenaar die proefverlof had uit een TBS instelling en weer de fout in gaat ...ja sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:04
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Steenbok schreef op 25-05-2004 @ 19:39 :
Nou, eigenlijk ben ik wel iemand van 'oog om oog, tand om tand'. Dus de doodstraf als je zelf ook iemand vermoord hebt.
Citaat:
SiNtJa schreef op 25-05-2004 @ 21:21 :
Ik ben voor de stelling.
Citaat:
Philemon schreef op 25-05-2004 @ 21:58 :
Ik ben voor de doodstraf.
Citaat:
wij schreef op 25-05-2004 @ 22:27 :
ik ben voor de doodstraf
Citaat:
Alexandertje schreef op 26-05-2004 @ 19:13 :
Ik ben tegen. Behalve als het om kinderverkrachters gaat, dan ben ik voor!
Citaat:
finger_fish schreef op 26-05-2004 @ 20:52 :
ik vind de doodstraf wel een oplossing...



Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:43
Sandra_ik
Sandra_ik is offline
Citaat:
Misty17 schreef op 26-05-2004 @ 20:47 :
Ik vind dat je met de doodstraf de familie van diegene verdriet doet, en dan is er nog meer leed in de wereld.
Ik denk dat die persoon zelf zijn familie al ontzettend veel verdriet heeft gedaan door iemand te vermoorden. Als hij weer vrij komt wie zegt dat hij/zij dat niet nog een keer zou doen? En als je 100% zeker bent dat hij/zij iemand heeft vermoord, wat zou dan erger zijn voor de familie, doodstraf of levenslang?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:52
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=739336

Hier was al een topic over, dus kijk daar ook maar ff wat je er uit kan halen of iets dergelijks.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2004, 20:28
schrubbie
schrubbie is offline
eeej mensen!
had nog een vraagje voor de mensen die voor de doodstraf zijn in Nederland. Namelijk, wanneer moet iemand de doodstraf krijgen vinden jullie? als ie iemand verkracht heeft? als ie iemand vermoord heeft? of als ie 20 mensen heeft vermoord en verkracht?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:59
wij
wij is offline
als iemad een moord gepleegd heeft of een verkrachting. dat vind ik niet kunne
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:14
hasna2
hasna2 is offline
Ik vind niet dat de doodstraf in Nederland moet worden toegestaan. Dan is het afschaffen voor niets geweest.
HEt kan ook voorkomen dat onschuldige mensen worden veroordeelt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
schrubbie schreef op 26-05-2004 @ 20:37 :
Kijk dat je iemand de doodstraf niet geeft omdat ie iemand heeft vermoord oke, maar stel nou dat diegene al 20 mensen heeft mishandeld en vermoord?? dan is de doodstraf toch wel terecht of niet??
dan nog niet. ik ben uit principe tegen moord (zou iedereen moeten zijn..), in welke vorm of onder welke omstandigheid dan ook. ik vind doodstraf ook moord.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben in alle gevallen en situaties tegen de doodstraf (ook al het gaat kinderverkrachters; ik snap nog steeds niet waarom mensen zulk een feit erger vinden dan andere vergijpen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Staat en SGP voor de rechter in zaak positie vrouw
Gatara
349 17-09-2005 11:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Iraanse jongens opgehangen
Gatara
500 29-08-2005 14:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie onderwerp: Nederlands
blueeyes_jochie
6 08-09-2003 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.