![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
het is voor mij (jongen/17) heel belangrijk dat mijn vriendin in God gelooft.
het hoeft niet zo te zijn dat wij het over al met elkaar eens zijn. als mijn vriendin dus op een andere manier gelooft dan is dat niet erg, want zo kan je van elkaar leren en in je geloof groeien. het is wel belangrijk dat bij haar ook God op de eerste plek staat in haar leven. |
![]() |
||
Citaat:
- "Jawel hoor, maar niet zoveel als van God !" " ![]() - "Wat ? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Uuh.. ik heb liever een vriend die niet of niet actief geloofd in een god of op een andere manier een echt geloof heeft.
Ik heb namelijk geen zin in gebrabbel dat ik ook zou moeten gan geloven en dat het zo goed en zo mooi is. Ik heb niks tegen op bepaalde denkbeelden over de wereld, je moet er toch iets van vinden, en die mogen ook best anders zijn dan die van mij, maar niet te erg. (dingen als aura's en andere mystieke dingen.)
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 17:25. |
![]() |
|
Ikzelf ben atheistisch, ik respecteer mensen (vrienden) met andere geloven wel, maar zou het toch erg moeilijk vinden als mijn partner gelovig zou zijn.
Bijvoorbeeld als hij zou willen trouwen in de kerk, dat zou ik écht nooit willen. Dat zou ik zo vreselijk hypocriet vinden. Net als mijn kinderen, die zou ik ook absoluut niet gelovig op willen voeden, en dat zou tot grote problemen leiden. Daarom ben ik blij dat mijn vriend ook niet gelooft, en misschien zelfs ook wel atheistisch is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je verdiept je zeker ook niet in andere dingen? Die opmerking is vreselijk misplaatst. Het is heel wat om te zeggen dat je atheistisch bent, net als dat het heel wat is om te zeggen dat je christelijk bent, als je niet zo bent opgevoed. Je slaat dan wel een levensweg in. Aangezien hij er zelf nog niet uit is of hij wel echt atheistisch is, kan ik dat moeilijk wel weten. Hou de volgende keer gewoon je mond alsjeblieft, als je niet weet waar je het over hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof je nu nog dat ik christelijk ben? ![]() Ik ben niet gelovig, en ook niet atheïstisch. Zeggen dat je niet weet of hij atheïstisch is, of dat hij heeft gezegd dat hij er nog niet uit is zijn twee totaal verschillende dingen. Maargoed, deze discussie is vrij zinloos. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zei niet dat ik het niet wist, ik zei dat hij 'misschien wel atheistisch is'. Jij maakt daarvan dat ik het niet weet, ik bedoel dat hij het niet weet. Allebei andere interpretatie, misverstand.. En dan nu weer ontopic ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er bestaat geen kerk voor mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind de leer in de kerk saai, en niet vernieuwend of verfrissend. Altijd hetzelfde gelul. En belijden ben ik ook niet voor. (Maar ook niet tegen hoor!) Ik vind het niet nodig om voor een besloten groepje mensen te zeggen dat ik geloof. Als je me op straat vraagt of ik geloof, dan zeg ik met plezier "JA". Dat is voor mij belijden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uiterlijk: Ja Innerlijk: Oef.... ik denk dat dat ZO ENORM gaat botsen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar zo sterk gereformeerd was ze nou ook weer niet. |
![]() |
|
[QUOTE]Ik ga al een jaar of 4 niet meer naar de kerk. Teminste niet de kerk waar in (nog) ingeschreven sta. Ik heb nooit echt een andere kerk bezorgt op wekelijkse basis.
Ik vind de leer in de kerk saai, en niet vernieuwend of verfrissend. Altijd hetzelfde gelul. En belijden ben ik ook niet voor. (Maar ook niet tegen hoor!) Ik vind het niet nodig om voor een besloten groepje mensen te zeggen dat ik geloof. Als je me op straat vraagt of ik geloof, dan zeg ik met plezier "JA". Dat is voor mij belijden.[QUOTE] Er zijn een paar leuke jongeren kerken die heel verfrissend zijn, belijden hoeft van mij hoeft ook niet zo, |
![]() |
||
Citaat:
Daarom vind ik het ook best wel triest als ze in sommige kerken geen belijdenis van het geloof, maar belijdenis van de leer hebben....
||
Citaat:
![]() (als in dat ze dingen niet doet en dan ineens met god aan komt zetten dan begin ik me serieus af te vragen op welke plaats ik dan kom te staan ![]()
|
![]() |
ik weet nog niet waarin ik geloof maar ik geloof wel ergens in... en neej... mijn partner hoeft helemaal niet hetzelfde geloof te hebben.... al gelooft hij nergens in zal ik hem ook niet proberen te overtuigen en zal naar zijn mening luisteren... maar hij moet mij wel accepteren zoals ik ben en waar ik in geloof.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken trustnobody | 10 | 30-09-2012 08:20 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven trustnobody | 1 | 25-09-2012 16:21 | |
Psychologie |
ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken trustnobody | 1 | 25-09-2012 16:19 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Beste vriendin laat me stikken trustnobody | 1 | 25-09-2012 15:33 | |
Psychologie |
Moeite met mensen geloven MazeMouse | 8 | 03-01-2003 22:03 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |