![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En wbt in jouw omschrijving...als je lichaam zich uitschakelt, dan kun je toch ook niet meer horen en bewegen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, toen ik bijkwam hoorde ik ook eerst mijn moeder praten maar ik kon verder helemaal niets. Toen kwam mijn zicht langzaam terug en toen pas kreeg ik weer gevoel in de rest van mijn lichaam. Dus als je flauw valt, maar niet genoeg weg blijven je zintuigen "bij", en vervolgens wordt je weer wakker. Wie weet ![]()
||
Flauwvallen door pijn is een vrij normale reactie van het lichaam hoor.
![]() Citaat:
1: Hoe hard je hart het bloed pompt: als het hart keihard zou pompen, is het logisch dat je bloeddruk hoger wordt. Maar als je hart wat minder hard pompt, wordt je bloeddruk lager. 2: De weerstand van de vaten: Als je slagaders heel erg nauw zijn (samengetrokken), dan wordt de druk ook hoger. Terwijl de druk juist lager wordt, als je bloedvaten wijd uitstaan. (deze twee dingen kunnen zelf worden geregeld door het lichaam) Vergelijk het met een fietsband oppompen ![]() Een lage bloeddruk kan je door 1000 oorzaken krijgen. Als je flauwvalt, kan dat komen omdat je bloeddruk plotseling zakt (dit heet een vasovagale syncope). Er zijn bepaalde receptoren die dan opmerken dat de bloeddruk te laag is, en die sturend it door naar je hersenen. Je hersenen hebben natuurlijk bloed nodig, dus die denken: ik krijg te weinig! Daardoor val je flauw. Want als je ligt, stroomt er makkelijker bloed naar je hoofd: dan kom je weer bij en ben je een beetje door de war. Je kunt zo'n syncope ook krijgen bij de tandarts, als je daar bang voor bent, of als je bloed ziet, of iets anders engs ![]()
||
Citaat:
Alle bloedvaten gaan dan helemaal openstaan (doordat een bepaalde zenuw heel sterk wordt geprikkeld), daardoor wordt de druk lager en val je om. Maar zodra je bijkomt, is de druk weer normaal. Alleen als je regelmatig flauwvalt, kan het wijzen op een constant te lage bloeddruk ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe is het met jouw gezondheid vandaag? Balance | 393 | 19-10-2007 20:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Graal-Manuscripten : Inleiding Valianth | 1 | 19-01-2005 14:16 | |
Verhalen & Gedichten |
NaNoWriMo Beginnetje Tsasil | 0 | 03-11-2004 23:47 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Coma (drama) Anne | 13 | 11-11-2002 12:22 |