Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 19:08
Energie
Energie is offline
Ok ..
1e X
jaar geleden was ik in me kamer was vrij warm ... ik zat dus al me papieren op te ruimen.. uiteindelijk zat ik dus op de grond omdat ik alles aan et sorteren was en ik zat in zown klerenmakers houding .. ik was geirriteert .. en kreeg et beetje benauwed.. ineene zat me Knie in een slot ofzo .. dus betekent et zat vast ofzo.. kheb et al een keer eerder gehad dus ik in 1 keer me knie strekken .. en toen steeg de druk naar me hoofd zeg maar.. dat ik zowat een aanval ofzo kreeg.. me vader kwam toevallig net naar boven en zag dus wat er met me aan de hand was.. ik had gewoon et gevoel dat ik naar beneden zat te donderen terwijl me vader me vast hield .. ik zag ook nix seconde later was ik weer normaal .. helemaal bleek ..

2e X
op terschelling me teen was ontstoken.. deed pijn was in de supermarkt met me vrienden en we wouden bolletjes pakken maar we hadden alles dus in onze hand.. dus ik wou de bolletjes pakken en gaf dus me spullen aan me vriend.. ineene dondert zown harde fles fanta Precies op me teen... dus ik in et begin beetje zeggen van Auw auw shit verdomme op me teen.. nix aan de hand... viel ik ineene weer gewoon om .. die jongen dus meteen ze spullen uit zen hand laten vallen om me op te pakken en weer was ik zown soort shock ofzo.. ik hoorde alles gewoon om me heen maar zag nix dus ik maakte mezelf weer snel fit .. en pff ik zat ineene half te zweten weet zown bleke gezicht... die mensen uit de winkel me meteen helpen want die dachten dat et natuurlijk kwam van de drank

iemand anders ook ooit omgevallen van de pijn of is dit iets anders
Oud 01-06-2004, 21:22
Emilia
Emilia is offline
Hm, dit is wel vreemd. Nog nooit van gehoord.
Het klinkt alleszins erg benauwend. Maar je verliest het bewustzijn niet? Heb je hiervoor al eens een arts geraadpleegd? Zou je misschien best eens doen. Misschien dat je bloeddruk te laag staat en dat dat op momenten van intense pijn nog verhevigt? Eigenlijk niet echt een concreet idee wat het zou kunnen zijn. Succes ermee!
Oud 01-06-2004, 21:54
Bottler
Bottler is offline
ja, heb ik ook weleens gehad toen ik een potlood in me hand had (gooide hem omhoog en wilde hem tussen mn platte handen vangen, en toen viel ie precies horizontaal en toen stak de punt in mijn hand) if you know what i mean. Toen had ik precies hetzelfde, gewoon omdat ik me er te druk over maakte denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Flauwgevallen van de pijn...?? Dat is volgens mij wel vrij normaal. Ik heb t ook wel eens gehad toen ik net een piercing had laten zetten en ik deze moest schoonmaken. Wat een pijn zeg En toen viel ik dus ook pats boem om.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:05
Verwijderd
Ik viel een keer met me knie op zo'n ijzeren 'deurmat' die bij de gymzaal lag. Toen werd het zwart voor me ogen, zag ook nix meer en hoorde enkel nog stemmen, vervormd nog wel. Ben toen gaan zitten, viel gelukkig niet om.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:21
Verwijderd
Ja, ben ook wel eens flauwgevallen van pijn. Een keer toen ik m'n vinger nogal hard tussen de deur kreeg, en een keer toen ik in de pas aangelegde vijver (waar nog geen water in zat) viel en daarbij mij hele teen, inclusief nagel, openhaalde aan een tegel
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 09:51
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-06-2004 @ 08:56 :
Flauwgevallen van de pijn...?? Dat is volgens mij wel vrij normaal.
juah, dacht ik ook. ook al wel es gehad.
Oud 02-06-2004, 11:39
Energie
Energie is offline
hmm .. dus flauwvallen is dat je lichaam zichzelf uitschakelt .. dus je hebt je ogen op en je kan nix zien.. maar je kan wel gewoon horen en bewegen? alleen met het gevoel dat je van een hoge gebouw dondert?
Oud 02-06-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 02-06-2004 @ 12:39 :
hmm .. dus flauwvallen is dat je lichaam zichzelf uitschakelt .. dus je hebt je ogen op en je kan nix zien.. maar je kan wel gewoon horen en bewegen? alleen met het gevoel dat je van een hoge gebouw dondert?
Als je echt flauwvalt, dan kun je volgens mij ook niet horen en bewegen. Of dat andere ook flauwvallen wordt genoemd, dat weet ik niet. Door mij niet iig.

En wbt in jouw omschrijving...als je lichaam zich uitschakelt, dan kun je toch ook niet meer horen en bewegen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:30
Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 13:28 :
Als je echt flauwvalt, dan kun je volgens mij ook niet horen en bewegen. Of dat andere ook flauwvallen wordt genoemd, dat weet ik niet. Door mij niet iig.

En wbt in jouw omschrijving...als je lichaam zich uitschakelt, dan kun je toch ook niet meer horen en bewegen?
hmm .. ja de druk ofzo schoot gewoon in 1 klap naar me hoofd toe ... en toen viel ik om zwart voor me ogen maar kon me wel bewegen .. maja natuurlijk niet echt bepaald beheerst he.. als je het gevoel heb dat je van een gebouw dondert
Oud 02-06-2004, 12:31
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik heb t ook is gehad toen ik een bloedneus had, eerst werd alles zwart en hoorde ik niks meer en toen viel ik. (gelukkig in armen van die Mama)

volgens mij is het normaal?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:35
luchtballon
luchtballon is offline
Wat jij beschrijft lijkt wel op bíjna flauwvallen.

Ik heb het wel eens gehad, maar toen deed wat ik had niet eens zo heel veel pijn.
Maar als je bijna flauwvalt is mijn advies op de grond gaan zitten en je hoofd tussen je knieen doen. Dan komt er weer bloed in je hersens. Toen ik het had hielp dat wel, maar telkens na 10 meter lopen kreeg ik het weer dus het schoot niet echt op.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:57
Auryon
Auryon is offline
Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Enkel als je da vaker hebt, zou ik wel eens bezoekje brengen aan de dokter. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je een beetje een lage bloeddruk hebt.

Gebeurt mij ook soms wel eens in bepaalde periodes. Ga ik zo rechtstaan na een tijdje op de bank gezeten te hebben, wordt alles ineens zwart voor me ogen en zie ik een paar seconden niks meer... De eerste keren dat ik dat had, was dat toch ook best eng hoor, maar daarna leer je dermee leven
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Auryon schreef op 02-06-2004 @ 13:57 :
Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Enkel als je da vaker hebt, zou ik wel eens bezoekje brengen aan de dokter. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je een beetje een lage bloeddruk hebt.

Gebeurt mij ook soms wel eens in bepaalde periodes. Ga ik zo rechtstaan na een tijdje op de bank gezeten te hebben, wordt alles ineens zwart voor me ogen en zie ik een paar seconden niks meer... De eerste keren dat ik dat had, was dat toch ook best eng hoor, maar daarna leer je dermee leven
Flauwvallen door pijn heeft toch niet per se iets met een lage bloeddruk te maken...? Dat wat jij omschrijft met dat opstaan, dat wel. Maar wanneer het door pijn komt lijkt het me wat anders, beschermingsmechanisme oid. Als je flauwgevallen bent, voel je volgens mij niks meer en daarom doet je lijf dat dus. Oid. (Misschien heeft het ook wel een andere oorzaak, kan best.)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 13:28 :
Als je echt flauwvalt, dan kun je volgens mij ook niet horen en bewegen.
Ik ben een keer flauw gevallen.. In mijn leven ja

Maar goed, toen ik bijkwam hoorde ik ook eerst mijn moeder praten maar ik kon verder helemaal niets. Toen kwam mijn zicht langzaam terug en toen pas kreeg ik weer gevoel in de rest van mijn lichaam.

Dus als je flauw valt, maar niet genoeg weg blijven je zintuigen "bij", en vervolgens wordt je weer wakker.

Wie weet
Oud 02-06-2004, 13:15
cyntha
cyntha is offline
Ik ben een keer bijna flauwgevallen in de wachtkamer van de huisarts . Het werd helemaal zwart voor mijn ogen, hoorde andere mensen zachtjes op de achtergrond praten, werd heel bleek en kon niet meer op mijn benen staan. Toen ik weer een beetje bij was lag ik op een bank met mijn benen de lucht in en twee dokters naast me. Het kwam waarschijnlijk doordat ik me teveel zorgen maakte om de uitslag die ik te horen ging krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:26
Energie
Energie is offline
wat houd een lage bloed druk dan precies in?
Oud 03-06-2004, 17:10
Roos
Roos is offline
Flauwvallen door pijn is een vrij normale reactie van het lichaam hoor.

Citaat:
Energie schreef op 03-06-2004 @ 14:26 :
wat houd een lage bloed druk dan precies in?
Je bloeddruk is van twee dingen afhankelijk.
1: Hoe hard je hart het bloed pompt: als het hart keihard zou pompen, is het logisch dat je bloeddruk hoger wordt. Maar als je hart wat minder hard pompt, wordt je bloeddruk lager.
2: De weerstand van de vaten: Als je slagaders heel erg nauw zijn (samengetrokken), dan wordt de druk ook hoger. Terwijl de druk juist lager wordt, als je bloedvaten wijd uitstaan.
(deze twee dingen kunnen zelf worden geregeld door het lichaam)

Vergelijk het met een fietsband oppompen

Een lage bloeddruk kan je door 1000 oorzaken krijgen. Als je flauwvalt, kan dat komen omdat je bloeddruk plotseling zakt (dit heet een vasovagale syncope). Er zijn bepaalde receptoren die dan opmerken dat de bloeddruk te laag is, en die sturend it door naar je hersenen.
Je hersenen hebben natuurlijk bloed nodig, dus die denken: ik krijg te weinig! Daardoor val je flauw. Want als je ligt, stroomt er makkelijker bloed naar je hoofd: dan kom je weer bij en ben je een beetje door de war.

Je kunt zo'n syncope ook krijgen bij de tandarts, als je daar bang voor bent, of als je bloed ziet, of iets anders engs
Oud 04-06-2004, 16:50
Energie
Energie is offline
dus stel je had een lagebloeddruk .. (je hard pompt dus niet snel genoeg) beetje eng dan hoor.. hoe kan je dan weer een normale bloeddruk krijgen
Oud 04-06-2004, 17:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 17:50 :
dus stel je had een lagebloeddruk .. (je hard pompt dus niet snel genoeg) beetje eng dan hoor.. hoe kan je dan weer een normale bloeddruk krijgen
Je kunt dus ook plotseling een lage bloeddruk krijgen, als je iets engs ziet, zoals bloed, of als je erg bang bent, of pijn hebt.
Alle bloedvaten gaan dan helemaal openstaan (doordat een bepaalde zenuw heel sterk wordt geprikkeld), daardoor wordt de druk lager en val je om.

Maar zodra je bijkomt, is de druk weer normaal. Alleen als je regelmatig flauwvalt, kan het wijzen op een constant te lage bloeddruk In dat geval is het verstandig om even langs de huisarts te gaan.
Oud 04-06-2004, 18:32
ratonita7
ratonita7 is offline
Als het inderdaad een lage bloeddruk is en je voelt het aankomen moet je iets zouts eten. Maar ik denk dat jij gewoon flauwgevallen bent van de pijn, dat heb ik ook vaak, altijd als ik buikgriep heb bvb. Heel vervelend, zeker als je in een publieke ruimte bent... Sterkte!!!
Oud 26-08-2004, 20:35
ythguaN
ythguaN is offline
Ik kreeg t ook een keer bij een vriend zwart voor mn ogen, we hadden die avond daarvoor flink gedronken dus dat was wel de oorzaak zijn, maar ik zat dus ook een stoel en ik kon bijna nix meer bewegen en alleen brabbelen met mijn mond en na 5 glazen water oid kwam ik weer bij, maar k was me wel helemaal die tering geschrokken
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:10
Verwijderd
Heb ik ook wel eens, soms als je al wat verzwakt bent (doordat het warm is en je een beetje benauwd bent) gaat het vrij snel. 't Hoeft ook niet eens echt enorm veel pijn te doen, scherpe plotselinge pijn kan je al omgooien. Volgens mij is het een soort reflex, je lichaam 'denkt' misschien meer pijn waar te nemen dan je echt hebt, omdat het zo plotseling is.
Ik heb het op hele gekke momenten wel (teen stoten na het douchen, was dus helemaal warm van de douche, beetje licht in m'n hoofd en toen die scheut pijn erbij duwde me op de grond, echt weg was ik niet) en op momenten waar je het verwacht heb ik het niet (been gebroken, ik was klaar wakker, terwijl ik daarvoor een beetje suffig was).

Als je het echt vaker hebt, dus bij een beetje hoofdpijn al oid, dan zou ik naar de dokter gaan. Maar licht in je hoofd worden of bijna flauwvallen kan niet zoveel kwaad zo zelden. (Flauwvallen zelf is nooit goed, dan moet je altijd even bloed laten prikken voor de zekerheid. Flauwvallen betekent dus dat je helemaal weg bent geweest eventjes.)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:16
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb een keer mijn spaakbeen gebroken, dus gingen we naar het ziekenhuis alwaar ik een paar uur heb moeten wachten op de eerste hulp eer ik geholpen werd. Tijdens het wachten was er een moment waarop ik het niet meer had; alles werd ineens zwart voor m'n ogen, alles leek ook te draaien en ik voelde me heel vreemd. Nu ja, ik viel niet flauw, maar het had niet veel gescheeld. Wat ik wil zeggen? Je kan wel flauwvallen van de pijn.

Regels voor berichten