![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat geneuzel over geloof enzo kan de pot op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ben er over het algemeen tegen. Gelijke behandeling in gelijke situaties. En nee, 'iemand is donor' vind ik geen andere situatie dan 'iemand is geen donor'. En daar heb ik lekker geen goede argumenten voor ![]() Maar daarbij, veel mensen die expres geen donor zijn, willen zelf ook geen donororgaan ontvangen. Bij dat geloofsverhaal is dat zo, en bij mensen die vinden dat het 'niet hoort om op die manier met je lichaam om te gaan' ook, en bij mensen die orgaantransplantatie 'een eng idee' vinden ook, en bij mensen die vinden dat je 'geen onsterfelijkheid moet nastreven' ook, enzovoort. Maar er is niet zoiets als 'mensen die vanwege een ziekte geen donor mogwen zijn'. Iedereen mag donor zijn. Als je organen en weefsels niet geschikt zijn, dan worden ze niet gebruikt, maar dan mag je je nog wel laten registreren als donor. |
![]() |
||
Citaat:
M.S.*
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dat mensen zelf geen donor zijn vanuit een bepaalde overtuiging, vanuit diezelfde overtuiging ook geen organen willen ontvangen. Als je het bijvoorbeeld eng vindt, is het dan niet even eng om ze te ontvangen?? Het is net zoiets als geen belasting betalen, maar wel vinden dat je recht op een uitkering hebt als je werkloos wordt. Ik vind het systeem in Belgie ook beter hoor dat je donor bent mits anders aangegeven. Ik denk dat mensen dan toch wat bewuster nadenken over donor zijn of niet. Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 16:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk je dat als een kind een dodelijk ongeluk krijgt, de arsten geen orgaandonatie bespreken met de ouders?? En hoe wil je dan zieke kinderen organen geven? Met volwassenorganen? ik weet trouwens niet eens zeker of dat niet kan hoor... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Masterscriptie - orgaandonatie - I need you! Claudette | 10 | 17-01-2016 18:51 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] PO: Orgaandonatie Seriously | 2 | 26-10-2008 13:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie derjw | 20 | 04-11-2006 23:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wet op orgaandonatie Oebele-frans | 59 | 22-05-2005 11:37 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Actieve orgaandonatie JellevanAanholt | 28 | 09-05-2005 22:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie saartje 88 | 57 | 14-12-2004 12:24 |