Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 12:02
Verwijderd
Dit is mijn 3e boek wat ik schrijf. Ik typ hier even hoofdstuk 1. Wat vinden jullie ervan?

‘Je bent zwanger’. Ze moest achterover gevallen zijn van schrik. Ik ben diegene die toen door geen liefde was ontstaan. Ik had geen keus. Totaal geen keus. Het moet een schrik zijn geweest voor haar, om thuis te komen en tegen haar vriend, mijn vader, te zeggen dat ik geboren zou worden. Ze moeten ruzie hebben gehad, ze moeten elkaar uitgescholden hebben. Wat moeten we nou doen? Moeten we nou onze carrière opgeven en onze baan?

Ik werd dus geboren. Totaal onschuldig. Ik heb de eerste drie jaar niks gemerkt. Maar daarna werd ik de pispaal van alle ellende.

Ik werd tien jaar. Ik wist dat ik jarig was die dag, maar er veranderde niks op. Mijn moeder gaf me zoals altijd een klein kusje, mijn vader negeerde me. Ze keken elkaar ook niet aan. Ik dacht dat het zo hoorde. Ik voelde wel de pijn in mijn hoofd na elke ruzie die ze hadden. En al gauw kreeg ik een bloedhekel aan ze. Ze namen mijn stilte weg, mijn leven. Ik was de schuldige van alles. Dankzij mij was hun relatie kapot, dankzij mij hadden ze nu geen succesvolle carrière meer. De eerste jaren van mijn leven voelde ik dat niet, maar naarmate ik ouder werd, voelde ik dat ik de fout was. Ik was de fout. En ik begreep het niet. Waarom hadden ze mij gemaakt? Wat kon ik nog bereiken op deze wereld? Zonder hen wist ik zeker dat er van me gehouden werd. Ik was niks, zelf nog minder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 12:19
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
heej meis echt een goed begin...
ik herken veel dingen in je verhaal..
maar mja ga zo door ben benieuwd
groetjes Inge
Oud 29-05-2004, 12:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mooi. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

*Knap dat je het in de "ik" schrijft, is niet zo makkelijk volgens mij, een heel boek."

Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 12:47
Zozo
Zozo is offline
Mooi, ik wil de rest van het boek ook lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:47
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van het verhaal, eigenlijk. Je hebt me met dat stukje goed nieuwsgierig gemaakt!

(Post je je andere 2 boeken ook een keer? )
Oud 30-05-2004, 12:49
brokendream
brokendream is offline
ik vind het mooi. en zou ook nog de andere hoofdstukken willen lezen. alleen herhaal je dingen. mij stoort het niet maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet leuk of hierdoor saai gaan vinden.
bijv.
Ik werd dus geboren. Totaal onschuldig. Ik heb de eerste drie jaar niks gemerkt. Maar daarna werd ik de pispaal van alle ellende.

De eerste jaren van mijn leven voelde ik dat niet, maar naarmate ik ouder werd, voelde ik dat ik de fout was. Ik was de fout.

verder vind ik het goed
Oud 02-06-2004, 16:29
MV
MV is offline
Gebaseerd op de nieuwe cd van After Forever?

Verder wel mooi geschreven hoor!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:03
Tisch
Tisch is offline
Misschien spreek je een beetje snel over 'een boek'
Je derde al, zelfs.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:12
Verwijderd
Hoeveel pagina's zijn je boeken dan?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Shannon_epica schreef op 04-06-2004 @ 17:28 :
heey,
wil je misschien uitleggen wat je ermee bedoeld? Dit boek ben ik pas mee begonnen, dit wordt nog een boek. De rest zijn wel al echt boeken.
Neem dan even de moeite om te reageren op mijn vraag....

aan ''echte boeken'' heb ik niets
ik moet natuurlijk wel kijken of ik me kan meten met iemand die ''echte boeken'' heeft
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:49
Verwijderd
ow okee
Ik reken even vanuit lettergrootte 10 met Arial, dan kan je het met de gedrukte versie ongeveer verdubbelen. Ik heb 63 pagina's, en dat is nog geeneens een boek. Het is een deel van mijn boek, dat uiteindelijk 240 pagina's moet gaan tellen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:05
Tisch
Tisch is offline
Hoe weet je nu al hoeveel pagina's je boek moet gaan tellen? Laat dat idee aub meteen varen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 06:16
Verwijderd
Roman, die 240 is maar een rechtlijn, ik denk dat ik eroverheen ga
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten