Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoorde vorige week een bestuurslig veiligheidszaken van FC Utrecht zeggen dat het puur toeval is dat dit bij voetbal gebeurt, het had net zo goed hockey kunnen zijn waar elke week rellen bij zouden kunnen zijn. En het is een maatschapelijk probleem geen voetbal probleem.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zeker een aanrader, al is hij nergens in de winkels of videotheken te verkrijgen omdat hij destijds in Nederland is verbannen. Een film met negentig schietende negers in wijde broeken mogen wel, ook als worden hier subculturen mee gecreëerd. Een film over een undercoveragent die zich aansluit bij een harde kern is taboe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er een heel klein stukje van gezien, waaronder een Porthsmouth supporter die langs de politie ging om z'n auto te halen. Daar stonden die Millwall fans hem op te wachten... hij werd flink in elkaar getrapt, ik schrok me echt de pleuris, 'k had niet verwacht dat het zo erg zou zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Gister (donderdag) begon het om 21.40 op SBS6, ik neem aan volgende week zelfde tijd.
||
Citaat:
Pubertjes uit A'dam krijgen er misschien gekke ideëen door.
||
Citaat:
1--> met 'echte' jongens uit Nederland bedoel ik de 'echte' jongens die er bij de BVO's rondlopen. Jongens van de oude garde of de 2e generatie. Daarmee bedoel ik ALLE clubs uit ALLE streken van Nederland. 2--> ik weet ook wel dat geile iets ander betekend dan tietgeilend, ik gebruikte het woord geile om mijn uitdrukking van jonge jongens van Ajax iets kracht bij te zetten. Ik doelde op de gebeurtenissen tijdens jong ajax - jong feyenoord, 'gekke ideëen'. Simpel gezegd, ik maak GEEN onderscheid tussen de jongens uit de provincie en de jongens uit de randstad, ik geef alleen aan dat de 'echte' jongens niet onder de indruk zullen zijn, jonge jongens van 'nieuwe' gardes misschien wel!
Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 14:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Onze conclusie is dat het beleid in Engeland zo lek is als een mandje. De conclusie van de burger zal zijn dat hooligans onverschrokken beesten zijn. Hierboven is iemand die schrikt van de klappen die de Portsmouth supporter ontvangt. Ik begin aan mezelf te twijfelen, maar volgens mij heb ik de uitgaansscène talloze van dit soort incidenten zien gebeuren. Van de kroeg naar huis lopen is gevaarlijker dan naar een voetbalstadion gaan. Of heel veel mensen hebben inderdaad hun ogen dicht zitten of misschien waren de beelden toch iets minder shockerend dan men achteraf laat blijken. Verder ben ik bang voor de voetbalwet. Door dit soort programma´s worden wij, fanatieke voetbalsupporters, steeds meer bestempeld als loslopende idioten die afgeschoten moeten worden. De voetbalwet staat haaks op de democratie en heeft iets weg van nazisme. Als je als Turk ergens geweigerd wordt heb je een rechtszaak, als je als Nederlander uit je eigen stad weggestuurd wordt heb je een stadionverbod. De onwetende mens is gevaarlijker dan de gekken zelf. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
´De supporters zingen beledigende liedjes en maken obscene gebaren.´ Het moet een ware hel zijn geweest daar in Cardiff. Deze beelden heb ik natuurlijk al tientallen keren gezien, omdat ik ze op video heb en altijd weer kan ik lachen om die beelden. Het schrikbarende is eigenlijk dat alle andere mensen deze beelden verschrikkelijk vinden. Donderdag heb ik een klein stukje met m´n vriendin gekeken (voor haar een leuke gelegenheid haar mening over voetbalgeweld te ventileren) en ook zij kon er niet om lachen. En dat terwijl zij het wereldje niet goedkeurt, maar wel redelijk snapt hoe het in elkaar zit. Ik ben een doodgoeie jongen en zou niet iemand kwaad doen als diegene mij ook geen kwaad doet. Als ik een nieuwbouwwijk in Capelle aan de Ijssel had gewoond had ik nu ook in de Tweede Kamer gezeten en was ik op zaterdagavond bij mijn schoonouders op bezoek gegaan. Het enge is dat dit soort reportages mensen als mij ook kunnen neerzetten als grote crimineel. ´Hier zien we beelden van AGH (die vanwege een burenruzie niet met zijn gezicht op tv mag) samen met de jongens van Telstar bij het Nederlands elftal in Zwitserland. Ze drinken bier en zingen schunnige liedjes. Ze vloeken en zingen hun strijdkreet die de Nederlandse supporters overal ter wereld laten gelden: HUP!´ Wat al die mensen hier uit lopen te kramen over non-personen die tevens mongolen zijn met hun gelul over clubliefde, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Kirk22, je ideeën zijn erg voortvarend en vrij revolutionair, waar het niet dat deze straffen al een kleine drie jaar ingevoerd zijn. Ik kan me nog wel situaties herinneren van eind jaren ´90 waarbij de meldingsplicht en het landelijke stadionverbod al gretig werd gehanteerd. Iets waar men in Nederland nogal graag over zwijgt, wellicht omdat het in strijd was met de grondwet???? En verder zou ik je eens kunnen aanraden om niet de hele dag harp te spelen in de achtertuin. Loop de deur uit en constateer dat je overal hetzelfde patroon ziet. De non-personen komen niet op het voetbal af, ze komen op de maatschappij af. |
![]() |
||
Citaat:
900 euro voor wildplassen ofzo!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
We hebben absoluut geen reden om het geweld bij voetbal aan te pakken, want het gebeurt overal! Tjakka ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe kan je over rechtsgelijkheid praten als twee dezelfde vergrijpen (maar 1 'voetbal gerelateerd') totaal anders bestraft worden? Heiligt het doel de middelen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een groep volwassen supporters moet van het het bier afblijven, maar de minderjarige dochter moet natuurlijk wel gewoon uit kunnen gaan op zaterdag avond... |
![]() |
||
Citaat:
Kom met echte argumenten of wees stil ofzo blugh |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geweld moet inderdaad worden aangepakt. Alleen de manier op verschillen mensen nog al van mening. Als blijkt dat alcohol een agressor is dan roept gelijk heel Nederland dat er dan maar geen alcohol rondom voetbalwedstrijden moet worden geschonken, waarom schenken we in de kroegen dan ook geen alcoholarm (of alcoholvrij) bier? Of komt het dan ineens bij te veel mensen te dichtbij? Of denken die mensen serieus dat alcohol geen invloed heeft op uitgaansgeweld? Waarom hoor ik bijvoorbeeld niemand over een uitganswet, en meldplicht voor vandalisten tijdens uitgaan? Is zeker veels complex… Ik irriteer me aan het feit dat er een hoop leken maar lopen te brullen hoe er van alles moeten worden aangepakt. Als er gevechten zijn in steden, omdat er jongens buiten de combi zonder kaarten naar een stad afreizen, is er meteen weer een groep die roept dat het nu echt tijd wordt voor iriscans, en gelaatherkenning aan de poorten van de stadions. Weer maatregelen die dan toch echt aan de verkeerde mensen worden opgelegd. Van de week meldt Rotterdam dat ze de junks van de straat wil weren, D’66 heeft het meteen over de vrijheid van het individu dat in het geding komt. Hoe zit het dan met een meldingsplicht? Aanpakken van geweld is 1 ding, maar de uitvoer is een tweede. Het lik-op-stuk beleid wordt geprezen als bestrijding van het hooliganisme. Supporters krijgen meteen hun straf voor de overtreding, en als er niet meteen een overtreding is dan hebben we nog altijd “het schade en in diskrediet brengen van het (betaalde) voetbal”. Het feit dat veel aanklachten dan vol met vormfouten (FC Feijenoord, Speeldatum verkeerd, enz), dat doet dan niet ter zake.. Politie houdt ter hoogte van Grijpskerk zo’n 80-100 Feijenoorders aan. De media berichten meteen over deze hooligans, maar als blijkt dat de arrestatie en het daar op volgende stadionverbod totaal geen enkele grond had hoor je niemand.. In Arnhem word je meteen de stad uit gegooid omdat je om 12 uur al in de kroeg zit, en als extra bonus kom je met je gezicht in het plakboek van mevrouw Krikke. Het aantal incidenten de laatste jaren rondom het voetbal is nihil, als er zich al incidenten voor doen, doen deze zich voor ver van de stadions. Maarja, hoe ga je dat nu eens duidelijk maken aan al die moraalridders die op de barricades zijn gesprongen maar nooit naar een voetbalwedstrijd zijn geweest? Lees net, rellen in Den Haag met anti-facisten. Das niet de eerste keer, misschien gewoon volgende keer met de combi sturen en ze allemaal een goldcard geven? Ging bij Den Haag – Feijenoord ook goed… Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 16:10. |
![]() |
||
Citaat:
'Als' je dat doet, krijg je zeker dikke opstand....
||
Citaat:
![]() Niet serieus hoop ik?
||
Citaat:
Het is alleen zo dat het merendeel van de bevolking een voetbalwedstrijd geen reden vind om te vechten en een burenruzie over een rododendron wel. Behalve een programma met een goedkope camera van Frans Bromet heb ik nooit een pakkende reportage gezien over twee buren uit de Bloemenbuurt in Dodewaard, terwijl die ook bier drinken en schelden. It´s a fucking discrase! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Let's play saai! #330 Verwijderd | 501 | 03-09-2008 14:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 |