Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 14:06
Verwijderd
hebben jullie die gister (do 27-05-04) gezien? wat dachten jullie bij het zien van die beelden?

aan de ene kant herkende ik dingen.... maar zoals het er daar aan toegaat....pfoe daar wor je toch stil van...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 14:16
Aleks
Aleks is offline
Zo! Die gozer die op het station een schop op zijn gezicht kreeg En dat voorstukje voor het 2de deel, dat je zag dat hij met een karate schop neer ging.. Dat was ook wel hard.

Die gasten hebben echt een paar draadjes los. Toen ze op werden gesloten in de pub, zette ze gewoon de boel in de fik

Alleen wat ik triest vond, dat ze dat paard gingen schoppen van de politie. Dat ze elkaar afmaken, oke. Maar dieren moet je erbuiten laten, ja toch?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 14:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik wist wel dat het op TV kwam, maar heb het niet gekeken. Maar het zullen wel schokkende beelden met allemaal trieste persoontjes zijn geweest...
Oud 28-05-2004, 14:56
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Had dit al in Opmerkelijke berichten topic geplaast

Maar ik heb er 20min van gezien en dat was soms toch best bizar om te zien.
Oud 28-05-2004, 15:27
Verwijderd
als wij opgesloten worden door de politie of tegen worden gehouden dat we niet verder mogen lopen, dan gaan we gewoon een bietje schelden en op een gegeven moment aftellen van 10 naar 1 en dan lopen...daar steken ze idd gewoon de kroeg in de fik of gaan ze proberen de benen van die paarden te breken door er van alles naartoe te gooien...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 15:30
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het ging wel heel erg ver dus.

Heb wel gelezen dat die man die infiltreerd ondergedoken is en een nieuwe identiteit heeft gekregen.

En een keer een politie agent die bij Chelsea infiltreerde die is zelf een hooligan geworden en opgepakt.
Oud 28-05-2004, 15:37
crazy me
crazy me is offline
leuke sport dat voetbal
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 15:41
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
crazy me schreef op 28-05-2004 @ 16:37 :
leuke sport dat voetbal

Ik hoorde vorige week een bestuurslig veiligheidszaken van FC Utrecht zeggen dat het puur toeval is dat dit bij voetbal gebeurt, het had net zo goed hockey kunnen zijn waar elke week rellen bij zouden kunnen zijn.
En het is een maatschapelijk probleem geen voetbal probleem.
Oud 28-05-2004, 15:47
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Heb het al gezien deel 3 met Lazio en Boca(dacht ik) supporters is het leukste
Oud 28-05-2004, 17:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-05-2004 @ 16:41 :
Ik hoorde vorige week een bestuurslig veiligheidszaken van FC Utrecht zeggen dat het puur toeval is dat dit bij voetbal gebeurt, het had net zo goed hockey kunnen zijn waar elke week rellen bij zouden kunnen zijn.
Hehehehe. Right
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Is dat die reeks ivm de Engelse clubs.. en het EK van 2000 in BE en NL?
Oud 28-05-2004, 17:45
AGH
AGH is offline
Ik kom toevallig net terug van een heel gezellig klein weekje Engeland en ik was bijna het vergeten dat het voetbalgeweld bestond. Blij dat ik weer in Nederland ben……..
Het EK en Engeland komen eraan en dan staat de sensatiemedia direct te springen.
Zet voor een avond een tvploeg op de harde kern van Telstar en je hebt ook schokkende beelden.

Laten we wel wezen, zo´n trap in een gezicht is schokkend omdat er beelden van zijn en niet omdat je weet dat het gebeurt. Zulke dingen gebeuren natuurlijk overal, daarvoor hoef je niet in Engeland te zijn.
Het schokkende aan het alles vind ik gewoon dat het politiebeleid zo verschrikkelijk soft is daar.
Er loopt een groep van 80 man van Nottingham Forest door Londen en de politie mag alleen toekijken.
Als je hier in Nederland met tien man rond het stadion loopt en je hebt kaartjes in de handen wordt je al opgepakt en overal geslagen waar het maar mogelijk is, een stadionverbod tot gevolg.
Bovendien zijn de groep ineens kwijt.
Een groep van 80 man loopt onder toezicht en ineens is de groep kwijt…!!!
Vervolgens probeert Millwall na de wedstrijd hun ding te doen, waar volgens mij wel zulke duidelijke beelden van zijn dat je bijna een DNA van elk gefilmd persoon hebt en wat doen ze ermee???
Helemaal niets!
Als ik in Nederland mijn middelvinger uitsteek naar een politieagent ben ik een half jaar zenuwachtig of ik niet van bed wordt gelicht.

Verhalen van kroegen die in de fik worden gestoken dateren in Nederland inderdaad wel uit de jaren ´90 en heb zelf nooit meegemaakt dat de eigen kroeg in de fik werd gezet.
Daarentegen kan ik me nog wel herinneren dat we niet in het uitvak bij Den Haag mochten zitten, omdat daar bommen waren geplaatst, kan me nog molotovcocktails herinneren bij Den Bosch en ook in Deventer is men vrij creatief met brandbommen en cocktails.
Kan me nog wel een anekdote herinneren waar de politie onze kroeg in Roossendaal had geblokkeerd en wij via het dakraam aan de achterkant; iets waar de politie heel narrig van kan worden.

Een club als Millwall is niet excentriek. Als je naar Den Haag, N.E.C., Groningen, ook Go Ahead, Cambuur en ook zeker Dordrecht moet je ook dwars door een woonwijk heen waar zo´n beetje de gehele harde kern woonachtig is. Vroeger was dit ook bij clubs als NAC en Twente het geval.
Noem me een mietje, maar als wij met vijf man naar Dordrecht of Cambuur gaan lopen we helemaal niet lekker door die wijken heen. Je ruikt elkaar gewoon en dus was het niet heel erg slim van die supporter van Porthsmouth om zijn auto in die wijk neer te zetten.
Kom je ongeorganiseerd naar het voetbal, dan weet je dat je klappen kunt vangen…dat is overal zo.

Met andere woorden, feitelijk is de Engelse scène exact hetzelfde als de Nederlandse alleen in Engeland werkt men niet preventief en in Nederland wel. In Engeland is meer schijnbaar meer mogelijk en geef ze eens ongelijk; voor het stadion lopen beide clubs gezamenlijk door elkaar heen.
Bovendien is het massaler, wij hebben alleen tegen zwolle 400 man op de been waaronder dan ook al een heleboel meelopers en kleine jochies lopen. Als groep zelf kom je vrijwel nooit over de 150 man heen.
Die Engelsen zijn een mooi volk, maar om nu te stellen dat ze gekker zijn vind ik onzin.
In Polen en Griekenland lopen ook hele rare idioten rond, die zijn tien keer gekker.
Hier in Nederland heb ik Engelsen vaak genoeg klappen zien vangen, vijf moet de wedstrijd tegen Newcastle zich waarschijnlijk ook nog wel kunnen herinneren.

Kortom, zo´n reportage is leuk maar het blijft natuurlijk een SBS gehalte hebben.
Zo´n reportage is leuk om te zien (ik heb hem op video ben denk dat ik de band zelf zo´n kleine zevenhonderdvijfentwintig keer heb gezien), maar niet goed voor het gewone volk.
Laat even fijn op televisie zien dat hooligans het merk Stone Island dragen en ik kan vanavond niet meer met zo´n trui door de stad lopen omdat het gewone volk dan ook ineens verstand heeft van zaken.
Wel jammer, want ik had graag nieuwe afleveringen van ´de harde kern´ gezien!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:46
AGH
AGH is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-05-2004 @ 16:41 :
En het is een maatschapelijk probleem geen voetbal probleem.
Als hockey in 1800 een volkssport was geweest en daar wekelijks werd gereld, had het ook bij hockey kunnen gebeuren. Nu natuurlijk niet meer, omdat iedereen zich identificeert met voetbalgeweld.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:49
AGH
AGH is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-05-2004 @ 16:30 :
Heb wel gelezen dat die man die infiltreerd ondergedoken is en een nieuwe identiteit heeft gekregen.
Die bewuste man heeft onder het pseudoniem MacIntyre een boek geschreven. Misschien de moeite waard, al heeft het erg veel weg van de opblaasverhalenbundel van Paul van Gageldonk.

Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-05-2004 @ 16:30 :
En een keer een politie agent die bij Chelsea infiltreerde die is zelf een hooligan geworden en opgepakt.
Hier is een film over gemaakt, ID.
Zeker een aanrader, al is hij nergens in de winkels of videotheken te verkrijgen omdat hij destijds in Nederland is verbannen. Een film met negentig schietende negers in wijde broeken mogen wel, ook als worden hier subculturen mee gecreëerd. Een film over een undercoveragent die zich aansluit bij een harde kern is taboe.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:53
Rioto
goede documentaire...

mijn mening is gewoon hooligans horen bij voetball .. zolang ze zich maar op elkaar los gaan en niet op normale voetba fansl vind ik het kunnen hehe
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-05-2004 @ 18:31 :
Is dat die reeks ivm de Engelse clubs.. en het EK van 2000 in BE en NL?
volgens mij wel, ek 2000 werd wel genoemd.

Ik heb er een heel klein stukje van gezien, waaronder een Porthsmouth supporter die langs de politie ging om z'n auto te halen. Daar stonden die Millwall fans hem op te wachten... hij werd flink in elkaar getrapt, ik schrok me echt de pleuris, 'k had niet verwacht dat het zo erg zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 18:19
luckyleo
luckyleo is offline
zag een stukje van die beelden van Milwal supporters. Die sporen werkelijk voor geen ruk. Staan ze op de hoek van het stadion, zegt er 1:
"Thats a car from Portmouth"
en zonder enige aanleiding beginnen ze die auto te vernielen en de fik erin te steken.
De eigenaar van die auto woonde in de straat naast het stadion en zal zeer waarschijnlijk ook gewoon ene supporter van Milwal zijn geweest.
Dat was echt zo'n zinloze vernieling.

Ook worden voorbijgangers van andere afkomst zonder reden verrot gescholden.

Als dit filmpje representatief is voor hoe het er verder aan toe gaat vind ik het een trieste bedoening. Vecht met hooligans lekker onder elkaar, maar doe niet zo dom.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 19:54
Verwijderd
Is dit weer die serie van 3 uitzendingen, gemaakt door de BBC?
Zo ja, welke dag wordt deze uitgezonden? Vooral die laatste uitzending (irriducibili lazio roma) was leuk om te zien.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:08
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 28-05-2004 @ 20:54 :
Is dit weer die serie van 3 uitzendingen, gemaakt door de BBC?
Zo ja, welke dag wordt deze uitgezonden? Vooral die laatste uitzending (irriducibili lazio roma) was leuk om te zien.
Dat is idd die serie.
Gister (donderdag) begon het om 21.40 op SBS6, ik neem aan volgende week zelfde tijd.
Oud 29-05-2004, 12:08
USPalermo
USPalermo is offline
Het is wel een aardige reportage. Het is i.d.d. de reportage van de BBC, die geloof ik 1 of 2 jaar geleden op België werd uitgezonden. Dit is de 2e keer dat ik hem zie, maar het blijven wel aardige beelden.

De beelden zijn misschien wat choquerend, maar in Italië en in Zuid Amerika lachen ze om deze beelden.

Maar wat mij nu interesseerde is de houding van de Engelse politiek.
Kijk politici in Nederland lopen te koop met het Engelse beleid. Verder heeft de PvdA deze week een voorstel gedaan met een ‘eigen’ voetbalwet. Allemaal heel leuk en aardig.
Vorig jaar rond verkiezingstijd, wilde Dhr Balkenende scoren met de plannen om geen uit-supporters mee te nemen naar uitwedstrijden. Media geile politici die willen scoren, zijn een gevaar voor de ‘gewone’ man die naar het voetbal wil.

Even terug naar de houding van de Engelse politiek (lees: politie). In de reportage werd gesproken over ‘section 44’ (het kan ook 55 of 33 geweest zijn). Dat is een periode waarin iedereen gefouilleerd wordt en waarbij van veel mensen de naam + signalement genoteerd wordt. Op zich een aardig plan, maar het is vreemd dat zoals hier al eerder gezegd, de politie even later de groep ‘’kwijt’ is. Misschien zou preventief oppakken een veel beter plan zijn.
Ik bedoel het kat en muis spel van de Millwall aanhang met de politie (bij die brug) is iets dat een aantal jaren geleden in Nederland veel voorkwam. En nu nog steeds, kijk dán is preventief oppakken nuttig.

Nederland was even in de ban van het Engelse beleid. Nu zijn deze beelden een paar jaar oud, maar feit blijft dat het in de lagere Engelse divisies ook nog wel eens misgaat. IN de stadions is het heel goed geregeld. Maar daar BUITEN is het probleem. Dát probleem van buiten de stadions is in Nederland heel aardig onder controle. Door invoering van de combi zie je dat supporters uit de binnensteden blijven omdat ze direct naar het stadion gebracht worden.

De media in Engeland houdt de onordelijkheden een beetje 'stil'.

Tot voorkort was zelfs ik het eens met het Combi-beleid van de Nederlandse overheden en de Nederlandse voetbal bond. Maar na een zeer negatieve ervaring die ik gehad heb met deze combi, ben ik tot de mening gekomen, dat de gewone man geraakt wordt door deze actie.

Kijk je mag tijdens de combi geen pilsje drinken. Maar wat leert de ervaring ‘probleem’ supporters slikken, snuiven en drinken voor dat ze de bus ingaan toch wel de middelen die ze nodig denken te hebben. Daarom zou een parkeer-combi een veel beter oplossing zijn, die hopelijk ook iets minder hoeft te kosten.

En nog een puntje van kritiek op het Nederlandse beleid. Het voorstel van politici om de clubs mee te laten betalen aan politie inzet. Ik ben het niet met dat plan eens, maar ik kan me voorstellen dat er veel burgers zijn die zich wél kunnen vinden in dat plan omdat ze nu eenmaal belasting betalers zijn en NIET willen mee betalen aan orde verstoringen bij een potje voetbal. Maar waar het me nu om ging was het feit dat er dus ook veel vaker ME ingezet wordt, b.v. bij het ontruimen van kraakpanden. Maar wie betaald dat?
Op SBS 6 is een programma over de politie (oke een beetje sensatie, maargoed), daarin laten ze de politie van Amsterdam nogal eens een kraakpand ontruimen. Wie betaald dat?
Is die zelfde politicus dan ook zo’n grote vent en doet hij dan ook het voorstel om die krakers of milieu organisaties mee te laten betalen aan die ontruimingen? Vast niet. En het kost ook zeker een hoop knaken. Sjofel-tje hier, hijskraantje daar, 3 ME busjes hier, 4 ME busjes daar.
Helikopter de lucht in. Maar daar hoor je die media-geile politicus niet over.

Al met al een aardige reportage die de zwakke plekken van het Engelse beleid nog maar eens laat zien. De Nederlandse politici moeten nog maar eens met elkaar om tafel om een oplossing te vinden voor alle grote problemen die er zijn in het Nederlandse voetbal. En dat is een beetje cynisch bedoelt.
Oud 29-05-2004, 13:50
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 29-05-2004 @ 13:46 :
Snap eigenlijk niet echt waarom ze zulke docus zomaar uit zenden.. Het grootste deel van de bevolking spreekt er nu natuurlijk schande van.. Maar ene kleine groep van gasten van onze leeftijd worden er alleen maar opgefokt van.. Ik als agressief gefrustreerd tietgeildende puber werd er toch ook wel iets agressiever van nadat ik het had gezien. Je ziet het toch als iets heel spannends wat die gasten allemaal doen.. Je kan zulke documentaires moeilijk verbieden, maar ik denk dat ze het hooliganprobleem in Nederland zeker niet verminderen..
Ik denk dat de 'echte' jongens uit Nederland niet echt 'anders' worden van deze reportage, maar kleine geile tiener jongentjes misschien wel.

Pubertjes uit A'dam krijgen er misschien gekke ideëen door.
Oud 29-05-2004, 14:09
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 29-05-2004 @ 15:03 :
Tietgeilend is wat heel anders dan geile.. Denk juist dat boeren uit de rest van Nederland die nog nooit iets meegemaakt hebben in hun leven er meer van onder de indruk geraken hor.. In Amsterdam zijn ze tenminste nog wat gewend.. Rukker
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

1--> met 'echte' jongens uit Nederland bedoel ik de 'echte' jongens die er bij de BVO's rondlopen. Jongens van de oude garde of de 2e generatie. Daarmee bedoel ik ALLE clubs uit ALLE streken van Nederland.
2--> ik weet ook wel dat geile iets ander betekend dan tietgeilend, ik gebruikte het woord geile om mijn uitdrukking van jonge jongens van Ajax iets kracht bij te zetten. Ik doelde op de gebeurtenissen tijdens jong ajax - jong feyenoord, 'gekke ideëen'.

Simpel gezegd, ik maak GEEN onderscheid tussen de jongens uit de provincie en de jongens uit de randstad, ik geef alleen aan dat de 'echte' jongens niet onder de indruk zullen zijn, jonge jongens van 'nieuwe' gardes misschien wel!

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:20
USPalermo
USPalermo is offline
ff tussendoor als jij opgefokt raakt van deze reportage laat dat eigenlijk alleen maar zien, dat je niets gewend bent?

Oké in twente spreken we vaak zo over de randstad: zei zijn het wilde westen en wij het verre oosten.

In de Randstad denken ze er ongetwijfeld precies anderom over.

Maar dat sfeertje hoort er een beetje bij....Soms wordt het alleen wat te kinderachtig....
Oud 29-05-2004, 14:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
LAat ik mij voor deze ene keer eens niet mengen in de trieste "het hoort erbij" discussie mengen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:13
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-05-2004 @ 15:45 :
LAat ik mij voor deze ene keer eens niet mengen in de trieste "het hoort erbij" discussie mengen
Ik doe met je mee.
Oud 30-05-2004, 02:25
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-05-2004 @ 16:13 :
Ik doe met je mee.
ik ook
Oud 03-06-2004, 17:17
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 29-05-2004 @ 13:08 :
Al met al een aardige reportage die de zwakke plekken van het Engelse beleid nog maar eens laat zien. De Nederlandse politici moeten nog maar eens met elkaar om tafel om een oplossing te vinden voor alle grote problemen die er zijn in het Nederlandse voetbal. En dat is een beetje cynisch bedoelt.
Die zwakke plekken in het Engelse beleid zijn gevaarlijk voor de Nederlandse voetbalsupporter. De xenofoob in Nederland woont in zijn nieuwbouwwijk, leeft volgens het modale systeem en ziet deze beelden.
Onze conclusie is dat het beleid in Engeland zo lek is als een mandje.
De conclusie van de burger zal zijn dat hooligans onverschrokken beesten zijn.

Hierboven is iemand die schrikt van de klappen die de Portsmouth supporter ontvangt.
Ik begin aan mezelf te twijfelen, maar volgens mij heb ik de uitgaansscène talloze van dit soort incidenten zien gebeuren. Van de kroeg naar huis lopen is gevaarlijker dan naar een voetbalstadion gaan. Of heel veel mensen hebben inderdaad hun ogen dicht zitten of misschien waren de beelden toch iets minder shockerend dan men achteraf laat blijken.

Verder ben ik bang voor de voetbalwet.
Door dit soort programma´s worden wij, fanatieke voetbalsupporters, steeds meer bestempeld als loslopende idioten die afgeschoten moeten worden.
De voetbalwet staat haaks op de democratie en heeft iets weg van nazisme.
Als je als Turk ergens geweigerd wordt heb je een rechtszaak, als je als Nederlander uit je eigen stad weggestuurd wordt heb je een stadionverbod.

De onwetende mens is gevaarlijker dan de gekken zelf.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:37
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
AGH schreef op 03-06-2004 @ 18:17 :
De onwetende mens is gevaarlijker dan de gekken zelf.
i.d.d. daar moeten 'we' voor uitkijken!
Oud 03-06-2004, 20:49
Kirk22
Kirk22 is offline
stelletje mongolen die dat clubliefde noemen, of 'opkomen voor je elftal', zijn zo vreselijk stom, die moet je niet vriendelijk aanpakken.
Je zou ze voor het leven een stadionverbod moeten geven, voor elk stadion (+ een achterlijk hoge boete), en ze zouden zich een uur voor elke wedstrijd moeten melden op het bureau zodat ze 3 uurtjes plaats mogen nemen in een fijne cel.
Koppie lauwe thee erbij en strax mag je weer weg.

Ik heb weinig medelijden met dit soort non-personen.
Oud 03-06-2004, 22:01
USPalermo
USPalermo is offline
Wat vanavond maar weer eens naar voren kwam was de 'selectieve' gedachten van "pet en sjawl" supporters.

Die vrouw die wel 5 keer met een muntje was geraakt.
Wat liep die een bullshit uit te kramen.(erg onwetend)
Opeens uit het niets begonnen die jongens van cardiff te knokken en uit het niets begonnen ze te zingen, uit te dagen en met met voorwerpen te gooien. Een grimmige sfeer.
Mmmm zeker nog nooit bij het voetbal geweest?

Maar even daarna zie je na de wedstrijd dat lui van Leeds aan het uitdagen warwen met: "Engeland, Engeland Engeland." (tegen die lui uit Wales)
Verder zie je dat die lui van Leeds uitbreken uit het vak.
Je denkt toch niet dat die jongens van Cardiff kleine jongentjes met hun papa gaan uitdagen. Leeds was daar misschien wel net zo schuldig, die hadden alleen wat te weinig 'echte' jongens bij zich.

Er bleek maar weer eens dat voetbal geen sports is voor papa's met hun zoontje. Die moeten maar naar Nederland - Malta gaan in de ArenA, of plaatsnemen in het familievak, die moeten ook niet naar een uitwedstrijd gaan van leeds naar cardiff, het is jammer dat het misgaat maar als je je verstand gebruikt kun je nagaan dat het mis zou gaan.

Het kat en muisspel met de politie werd in deze serie nogal uitgebreid belicht en betiteld als grote gevechten. Dat is wel jammer, zelfs de BBC is dus op sensatie uit. Om over SBS maar te zwijgen.

Het enige schrikbarende vond ik de 'rassen-rellen'.

Volgende week de Ultras van Lazio en de strijd in Argentinië.
Dát zijn de echte verhalen, knettergekke lui, misschien wel erger dan de engelsen.
Oud 03-06-2004, 22:23
Verwijderd
best wel een herhaling van sbs
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:33
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-06-2004 @ 23:01 :
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:31
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
mmmm schreef op 04-06-2004 @ 14:33 :
meer in de zin van hhmmmzzz...
Oud 04-06-2004, 15:38
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik vind het allemaal niet echt heel erg schokken, het zal er wat ruiger aan toe gaan dan in NL maar ik schrik er niet echt van.

Dat stuk in die Aziatische wijk vond ik dan wel weer schokkend dat waren geen rellen maar dat was gewoon een oorlog met al die brandbommen.
Oud 05-06-2004, 10:59
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-06-2004 @ 23:01 :
Wat vanavond maar weer eens naar voren kwam was de 'selectieve' gedachten van "pet en sjawl" supporters.

Die vrouw die wel 5 keer met een muntje was geraakt.
Wat liep die een bullshit uit te kramen.(erg onwetend)
Opeens uit het niets begonnen die jongens van cardiff te knokken en uit het niets begonnen ze te zingen, uit te dagen en met met voorwerpen te gooien. Een grimmige sfeer.
De begeleidende stem vond ik erg spannend; ik heb erg slecht geslapen de laatste dagen.
´De supporters zingen beledigende liedjes en maken obscene gebaren.´ Het moet een ware hel zijn geweest daar in Cardiff.

Deze beelden heb ik natuurlijk al tientallen keren gezien, omdat ik ze op video heb en altijd weer kan ik lachen om die beelden.
Het schrikbarende is eigenlijk dat alle andere mensen deze beelden verschrikkelijk vinden.
Donderdag heb ik een klein stukje met m´n vriendin gekeken (voor haar een leuke gelegenheid haar mening over voetbalgeweld te ventileren) en ook zij kon er niet om lachen.
En dat terwijl zij het wereldje niet goedkeurt, maar wel redelijk snapt hoe het in elkaar zit.
Ik ben een doodgoeie jongen en zou niet iemand kwaad doen als diegene mij ook geen kwaad doet. Als ik een nieuwbouwwijk in Capelle aan de Ijssel had gewoond had ik nu ook in de Tweede Kamer gezeten en was ik op zaterdagavond bij mijn schoonouders op bezoek gegaan.
Het enge is dat dit soort reportages mensen als mij ook kunnen neerzetten als grote crimineel.
´Hier zien we beelden van AGH (die vanwege een burenruzie niet met zijn gezicht op tv mag) samen met de jongens van Telstar bij het Nederlands elftal in Zwitserland. Ze drinken bier en zingen schunnige liedjes. Ze vloeken en zingen hun strijdkreet die de Nederlandse supporters overal ter wereld laten gelden: HUP!´

Wat al die mensen hier uit lopen te kramen over non-personen die tevens mongolen zijn met hun gelul over clubliefde, slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Kirk22, je ideeën zijn erg voortvarend en vrij revolutionair, waar het niet dat deze straffen al een kleine drie jaar ingevoerd zijn. Ik kan me nog wel situaties herinneren van eind jaren ´90 waarbij de meldingsplicht en het landelijke stadionverbod al gretig werd gehanteerd.
Iets waar men in Nederland nogal graag over zwijgt, wellicht omdat het in strijd was met de grondwet????
En verder zou ik je eens kunnen aanraden om niet de hele dag harp te spelen in de achtertuin.
Loop de deur uit en constateer dat je overal hetzelfde patroon ziet.

De non-personen komen niet op het voetbal af, ze komen op de maatschappij af.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:01
AGH
AGH is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 03-06-2004 @ 21:49 :
Je zou ze voor het leven een stadionverbod moeten geven, voor elk stadion (+ een achterlijk hoge boete)
Ja!
900 euro voor wildplassen ofzo!!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:27
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-06-2004 @ 11:59 :
´Hier zien we beelden van AGH (die vanwege een burenruzie niet met zijn gezicht op tv mag) samen met de jongens van Telstar bij het Nederlands elftal in Zwitserland. Ze drinken bier en zingen schunnige liedjes. Ze vloeken en zingen hun strijdkreet die de Nederlandse supporters overal ter wereld laten gelden: HUP!´
Hij was het die in Apeldoorn de 'AGOVV-casual-Lads' uitdaagde voor een gevecht en provocerende gebaren naar de politie maakte... Hij wordt gerekend tot de well-respected boys uit de east-lands....
Oud 05-06-2004, 11:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-06-2004 @ 11:59 :
De non-personen komen niet op het voetbal af, ze komen op de maatschappij af.
Je hebt helemaal gelijk!

We hebben absoluut geen reden om het geweld bij voetbal aan te pakken, want het gebeurt overal! Tjakka
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:52
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-06-2004 @ 12:47 :
Je hebt helemaal gelijk!

We hebben absoluut geen reden om het geweld bij voetbal aan te pakken, want het gebeurt overal! Tjakka
Het gaat niet om dat het niet aangepakt moet worden, maar het gaat er om dat het probleem wel bij de wortel én consequent wordt aangepakt. En dat is nu dus niet het geval.

Hoe kan je over rechtsgelijkheid praten als twee dezelfde vergrijpen (maar 1 'voetbal gerelateerd') totaal anders bestraft worden?

Heiligt het doel de middelen?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:54
S.C. Feijenoord
Citaat:
AGH schreef op 03-06-2004 @ 18:17 :

Ik begin aan mezelf te twijfelen, maar volgens mij heb ik de uitgaansscène talloze van dit soort incidenten zien gebeuren. Van de kroeg naar huis lopen is gevaarlijker dan naar een voetbalstadion gaan. Of heel veel mensen hebben inderdaad hun ogen dicht zitten of misschien waren de beelden toch iets minder shockerend dan men achteraf laat blijken.

Maar dat willen we niet horen!
Een groep volwassen supporters moet van het het bier afblijven, maar de minderjarige dochter moet natuurlijk wel gewoon uit kunnen gaan op zaterdag avond...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 05-06-2004 @ 13:52 :
Het gaat niet om dat het niet aangepakt moet worden, maar het gaat er om dat het probleem wel bij de wortel én consequent wordt aangepakt. En dat is nu dus niet het geval.

Hoe kan je over rechtsgelijkheid praten als twee dezelfde vergrijpen (maar 1 'voetbal gerelateerd') totaal anders bestraft worden?

Heiligt het doel de middelen?
Overal moet geweld aangepakt worden, het is geen excuus dat het ergens anders niet goed genoeg wordt aangepakt (iets wat overigens veel moeilijker in te dammen is dat "geweld in het uitgaansleven"...) dat het dan bij voetbal ook maar niet moet...

Kom met echte argumenten of wees stil ofzo blugh
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:03
USPalermo
USPalermo is offline
echte argumenten: combi's zijn te duur en de verkeerde mensen worden er de dupe van.

supporters worden als criminelen behandel, allemaal jong of oud.
Als vee de bus in, als crimineel het stadion in...

Beetje tegen het onmenselijk aan...
Oud 07-06-2004, 16:05
S.C. Feijenoord
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-06-2004 @ 18:09 :
Overal moet geweld aangepakt worden, het is geen excuus dat het ergens anders niet goed genoeg wordt aangepakt (iets wat overigens veel moeilijker in te dammen is dat "geweld in het uitgaansleven"...) dat het dan bij voetbal ook maar niet moet...

Kom met echte argumenten of wees stil ofzo blugh
Nergens zeg ik dat geweld niet moet worden aangepakt. Alleen ik heb wel sterke twijfels bij de manier hoe het wordt aangepakt. Een boete die 10x (!) zo hoog uit valt omdat het bij de voetbal gebeurt , stokt niet met mijn rechtsgevoel. Een verkeerovertreding op de A4 telt toch ook niet zwaarder dan op de A8?

Geweld moet inderdaad worden aangepakt. Alleen de manier op verschillen mensen nog al van mening. Als blijkt dat alcohol een agressor is dan roept gelijk heel Nederland dat er dan maar geen alcohol rondom voetbalwedstrijden moet worden geschonken, waarom schenken we in de kroegen dan ook geen alcoholarm (of alcoholvrij) bier? Of komt het dan ineens bij te veel mensen te dichtbij? Of denken die mensen serieus dat alcohol geen invloed heeft op uitgaansgeweld?
Waarom hoor ik bijvoorbeeld niemand over een uitganswet, en meldplicht voor vandalisten tijdens uitgaan? Is zeker veels complex…

Ik irriteer me aan het feit dat er een hoop leken maar lopen te brullen hoe er van alles moeten worden aangepakt. Als er gevechten zijn in steden, omdat er jongens buiten de combi zonder kaarten naar een stad afreizen, is er meteen weer een groep die roept dat het nu echt tijd wordt voor iriscans, en gelaatherkenning aan de poorten van de stadions. Weer maatregelen die dan toch echt aan de verkeerde mensen worden opgelegd.

Van de week meldt Rotterdam dat ze de junks van de straat wil weren, D’66 heeft het meteen over de vrijheid van het individu dat in het geding komt. Hoe zit het dan met een meldingsplicht?

Aanpakken van geweld is 1 ding, maar de uitvoer is een tweede. Het lik-op-stuk beleid wordt geprezen als bestrijding van het hooliganisme. Supporters krijgen meteen hun straf voor de overtreding, en als er niet meteen een overtreding is dan hebben we nog altijd “het schade en in diskrediet brengen van het (betaalde) voetbal”. Het feit dat veel aanklachten dan vol met vormfouten (FC Feijenoord, Speeldatum verkeerd, enz), dat doet dan niet ter zake..

Politie houdt ter hoogte van Grijpskerk zo’n 80-100 Feijenoorders aan. De media berichten meteen over deze hooligans, maar als blijkt dat de arrestatie en het daar op volgende stadionverbod totaal geen enkele grond had hoor je niemand..

In Arnhem word je meteen de stad uit gegooid omdat je om 12 uur al in de kroeg zit, en als extra bonus kom je met je gezicht in het plakboek van mevrouw Krikke.

Het aantal incidenten de laatste jaren rondom het voetbal is nihil, als er zich al incidenten voor doen, doen deze zich voor ver van de stadions. Maarja, hoe ga je dat nu eens duidelijk maken aan al die moraalridders die op de barricades zijn gesprongen maar nooit naar een voetbalwedstrijd zijn geweest?

Lees net, rellen in Den Haag met anti-facisten. Das niet de eerste keer, misschien gewoon volgende keer met de combi sturen en ze allemaal een goldcard geven? Ging bij Den Haag – Feijenoord ook goed…

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 20:59
michieltje
michieltje is offline
waar draait hem om, de rellen of het voetbal biuj de sport, die rellen kosten het betaalde voetbal nog eens de kop!
Oud 10-06-2004, 22:20
USPalermo
USPalermo is offline
Moet zeggen dat de docu wat steekjes laat vallen.

ULTRAS zijn géén hooligans, terwijl dit wél gezegd werd....
Oud 11-06-2004, 09:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het meest trieste eraan vind ik het politieke gehalte in de voetbalrellen. Hooligans worden gebruikt als pressiegroep en worden "in leven gehouden"... Da's erg jammer... Veel extreem-rechts en als antwoord daarop zijn wat clubs zich links gaan orienteren.

Dat er gemept wordt, jah, dat gebeurt hier in Nederland ook, de politie is daar wat harder en dus loopt het wat meer uit op lompere zaken, daarnaast zitten er ook veel meer mensen in zo'n stadion.

Hier in Nederland hebben we het inmiddels heel aardig onder controle... De paar uitsupporters die hier nog wel eens door de straat komen gelopen durven op een gegeven moment toch niet verder en zoeken wel een andere weg, dus komt het nooit tot een treffen.
Oud 11-06-2004, 10:22
Svensson
Svensson is offline
kheb het gister ook gezien..

kvind eigenlijk dat ze die beladen wedstrijden altijd zonder publiek moeten spelen... Roma - Lazio bijvoorbeeld... als je gister zag wat daar allemaal gebeurde... komt er zo'n LAzio-hooli met een lantaarnpaal aanzetten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 10:29
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Svensson schreef op 11-06-2004 @ 11:22 :
kvind eigenlijk dat ze die beladen wedstrijden altijd zonder publiek moeten spelen...
Ook zonder bobo's en zonder tv-ploegen ?
'Als' je dat doet, krijg je zeker dikke opstand....
Oud 11-06-2004, 16:07
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Svensson schreef op 11-06-2004 @ 11:22 :
kheb het gister ook gezien..

kvind eigenlijk dat ze die beladen wedstrijden altijd zonder publiek moeten spelen.
Lol

Niet serieus hoop ik?
Oud 11-06-2004, 21:04
AGH
AGH is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-06-2004 @ 12:47 :
Je hebt helemaal gelijk!

We hebben een reden om de gehele maatschappij aan te pakken en niet alleen voetbalgeweld.
Het is alleen zo dat het merendeel van de bevolking een voetbalwedstrijd geen reden vind om te vechten en een burenruzie over een rododendron wel.
Behalve een programma met een goedkope camera van Frans Bromet heb ik nooit een pakkende reportage gezien over twee buren uit de Bloemenbuurt in Dodewaard, terwijl die ook bier drinken en schelden. It´s a fucking discrase!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten