![]() |
||||
Citaat:
Reclame is opdringerig; dat is het hele doel van reclame. Een product opdringen en proberen te verkopen. En nee, ik heb liever niet dat mijn vriendin te sexy over straat gaat of dat ze enorm sexy foto's publiceert; dat ze express anders wilt zijn dan andere; wilt showen wie ze is en waar ze voor staat.Maar uiteindelijk moet ze het zelf weten; zo'n iemand zou gewoonweg niet mijn vriendin zijn. Wil ik daarbij wel zeggen dat ik het wel leuk vind als ze zich mooi kleed en mooi over straat gaat en dat ik 't ook mooi zou vinden als ze wel tot een bepaalde hoogte zich sexy aankleed; maar daarbij realiseer ik me wel, dat dat wel vervelend zou kunnen zijn voor andere mensen, maar daar ben ik dan gewoon ook egoistisch in en geef ik dat toe. Dat is dan gewoon iets waar een balans in gevonden moet worden .. Citaat:
Citaat:
Veel mensen zouden zoiets niet durven; op een redelijk naakt iemand afstappen om te vragen of diegene zich aan wil kleden. Omdat juist een naakt iemand een beeld van arrogantie, egoisme neerzet. Omdat zo iemand een boodschap uitstraalt "Kijk mij is anders zijn, anders dan jullie!" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(lees het maar 20 keer als je er niet uit komt) Wijsheid staat in verband met alles, ook zelfvertrouwen. Als zelfvertrouwen al is dat jij weet dat jij het antwoord op een vraag hebt en deze correct kan beantwoorden, dan is wijsheid toch zelfvertrouwen? Met andere woorden, als jij de wijsheid hebt dat jij weet wat jij kan, dan beschik je toch over behoorlijk wat zelfvertrouwen.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Dat heet sociaal zijn; rekening houden met de toekomst van een willekeurig persoon. En dat heet beleefdheid; ze behandelen alsof ze uniek en speciaal zijn. (jouw woorden: een fragiel kinderzieltje hebben, maar dat vind ik weer zo respectloos klinken) Citaat:
Iedereen rent wel is weg van zijn/haar problemen; ik ook.Vanwege angst. Dat hoort bij het groeiproces, denk ik. Maar ik weet dat dat fout is, ook al doe ik het soms. Citaat:
Weten wie je bent is niet arrogant. Als je word gevraagd uit te leggen wie je bent en je legt het uit op een normale en eerlijke manier, is dat niet arrogant. Als ik uit mezelf zou gaan publiceren hoe geweldig en slim ik ben, zal ik arrogant overkomen, of het nou waar is of niet. En dan ben ik arrogant in de ogen van een ander, of het nou waar is of niet wat ik zeg. Arrogantie is het feit dat 'ik' iets uitspreek zonder dat er naar gevraagd word, waarvan ik weet dat dat niet zomaar aangenomen zal worden maar waarvan ik wil dat andere mensen het wel aannemen. Citaat:
(Je zinnen zijn niet volledig correct opgebouwd en het kan zijn dat ik erdoor in de war raak en ze verkeerd interpreteer; het is laat.) Citaat:
Wijsheid staat niet gelijk aan alle antwoorden hebben. Wijsheid is capabel zijn om verstandig te beredeneren. Maar zelfs mensen die verstandig denken maken fouten of hebben gevoelens die in de weg kunnen staan. Een wijs iemand heeft zeker niet automatisch zelfvertrouwen omdat diegene automatisch weet hoe 'wijs' die zelf is. Zelfvertrouwen word grotendeels gevormd uit het verleden van iemand; wat diegene heeft meegemaakt; hoe diegene word behandelt door andere mensen. Zelfvertrouwen is niet, weten dat je op alle vragen een antwoord hebt. Misschien is zelfvertrouwen juist wel, dat je niet bang word als je 't antwoord juist niet weet. Ik bedoel; als je 't antwoord op een vraag weet, heb je niet echt reden om onzeker te worden, of wel .. en word je zelfvertrouwen niet echt op de proef gesteld .. Terwijl als je 't antwoord niet weet, mensen zonder zelfvertrouwen staan te zweten in hun schoenen, terwijl ze misschien best wijs zijn. Er zijn zat nerds op school die enorm wijs zijn, maar het zelfvertrouwen hebben van een baksteen omdat ze elke dag getreiterd en uitgelachen worden; zelfs hun wijsheid kan daar niet iets aan veranderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar we dwalen beide erg af. Heeft preutheid te maken met 'zelfvertrouwen' of 'rekening houden met' en 'respect hebben voor'? Ik denk beide wel. Iemand die geen rekening houdt met anderen, en dus geen respect zou hebben voor anderen, zou met de zin om anderen te kunnen dwarszitten, bijv. doormiddel van het opdringen van zijn/haar naakte lichaam, kunnen worden beschouwd als niet preuts, en dan zou dezegene niet over zelfvertrouwen hoeven beschikken. En iemand die totaal geen kwaad in de zin heeft en respect heeft voor zijn mede mens en zichzelf graag zou delen met de maatschappij rondom hoeft ook niet te worden beschouws als niet preuts, en dezegene zit juist vol met zelfvertrouwen. Beetje omslachtig allemaal, vind je niet?
|
Van preutsheid naar respect, wijsheid en zelfvertrouwen...het hangt op het randje van offtopicness!
Even strictly ontopic: Preutsheid is het niet willen tonen van persoonlijke dingen, intieme dingen, dus je naakte lichaam, en dat ook niet willen zien van anderen. (Dat is de handeling zelf.) Het is het de-sexualiseren van jezelf en anderen, en in het dagelijks leven is dat absoluut aan te raden. (Dat is de achterliggende reden van de handeling.) Een voetbalwedstrijd zou maar raar verlopen als de heren voetballers zich bewust waren van hun blote benen en daar de dames toeschouwers mee gingen uitdagen...kijk mij eens mooie benen hebben! Oeh, en het shirtjes wisselen na de wedstrijd krijgt dan ook een hele nieuwe dimensie...maar doelpunten vallen er niet op zo'n manier. In sommige gevallen is de-sexualiseren niet nodig en niet wenselijk. Op een terrasje of in de disco gaat het om kijken en bekeken worden, adverteren doet begeren, en daar is dan geen ruimte voor preutsheid. Wie dan last heeft van een niet ge-desexualiseerde medemens, moet zichzelf er niet aan blootstellen en een blokje omlopen. Ik denk dat Marcade preutsheid gelijkstelt met fatsoen. In een niet sexuele setting toch sexy bezig zijn is inderdaad onfatsoenlijk, want voor alles is een tijd en een plaats. Om op maandagochtend op kantoor gewoon je nette kleren aan te hebben is wel zo fatsoenlijk en getuigt van respect jegens je kantoorgenoten, die er dan echt niet op zitten te wachten om de dikke tieten van de koffiedame onder de neus geduwd te krijgen. Je kunt daar namelijk niet even een blokje omlopen. Soullar heeft de wat lossere omgeving in zijn hoofd, flaneren langs de boulevard, op het strand of in de stad op vrijdagavond. Op dat moment en op die plaatsen schaarsgekleed rondparaderen is geen kwestie van onfatsoenlijkheid of gebrek aan respect, want alle aanwezigen hebben hun ge desexualiseerde jasje samen met hun kleding uitgetrokken. Zij hebben deze setting doelbewust opgezocht. Beiden hebben in dit topic gelijk, als je rekening houdt met de omstandigheden die zij in hun hoofd hebben en van waaruit zij redeneren. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Normen en waarden zijn over 't algemeen redelijk gelijk denk ik. Niemand houd van lastpakken en iedereen houd van Jamai. ![]() Citaat:
Idealistisch gezien wil ik iedereen een handje helpen als ik dat kan, ja. Realistisch gezien zal dat niet altijd gaan of lukken. Maar in principe wil ik graag dat iedereen een goede toekomst heeft en als ik daarbij kan helpen, doe ik dat graag. Mede omdat ik ook graag heb dat andere mensen mij helpen met mijn toekomst. Citaat:
Mensen maken fouten. Ook al zou ik iets verkeerds doen vanwege gevoelenskwesties of vergeetachtigheid of onwetendheid; dat rechtvaardigt nog niet mijn actie; het is en blijft fout. Citaat:
Dat hij zelfvertrouwen heeft zeg je hier zelf, is door reacties van anderen. De reacties van anderen zijn weer een gevolg door zijn wijsheid. Het zit verbonden hier; in jouw voorbeeld. Maar dit gaat gewoon niet altijd op. Zeker in 't verleden zijn er wijze mensen geweest, die voor gek verklaard werden door andere mensen omdat die de wijsheden niet snapten. Citaat:
Citaat:
Preutsheid is het niet durven hebben van seksuele uitspattingen. Overdreven zijn met het verbergen van je intieme zaken. Preuts zijn is iets anders dan preuts doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
de enige reden dat ik niet verder durf te gaan (uit de kleren durf te gaan) bij mn vriend is dat ik me schaam voor mijn lichaam. das neem ik aan preuts..
je kunt wel zeggen dat "niets wat ik heb heeft 50 % van de bevolking ook" maar bij ieder mens is het toch anders. Ik voel me hartstikke onzeker als ik wel uit de kleren zou gaan en daar voel me dus niet fijn bij. Maar dat vind ik dan juist ook weer heel jammer want het is niet dat ik niet verder met hem zou willen gaan.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||||
Citaat:
Jamai! ![]() Citaat:
Hmhm, maar daarom blijft 't nog wel gewoon fout wat ik gedaan heb? ![]() Citaat:
Opkomen voor een nerd op school? Ik heb het wel is gedaan; ik heb het vaker niet gedaan; in mijn schooltijd. Mede gewoon omdat ik ook niet perfect ben en zeker in mijn schooltijd zelf ook niet een van de gelukkigste personen was en meer aan mezelf dacht. Maar dit is puur een persoonlijk stuk wat zeker niet in dit topic thuishoort. ![]() Citaat:
What case? ![]() Citaat:
Preuts zijn ben je bang, lijkt mij. Preuts doen ben je, denk ik, niet echt bang. Ik zou 't niet 'preuts doen' noemen als ik 't doe om rekening te houden met anderen. Maar anderen kunnen het als preuts kunnen zien. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() We hadden elkaar bijv. ook de huid vol kunnen schelden zoals andere forummers ook wel eens doen. Maar nee, we zijn oud en wijs genoeg denk ik zo, hè? ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En leeftijd heeft zo zijn voordelen. ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben nie egt preuts hoor.. maar ik zal ook nie in blote kont over straat gaan renne... of het moet voor veel geld of bier zijn
![]() Offtopic: Cool dat hier zoveel mensen naturistisch zijn opgevoed... met campings enzo... ik ben het ook maar ik durf er nie met mijn vrienden ofzo over te praten (is da wel preuts ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Preutse trutjes Pan Am | 87 | 16-10-2004 16:09 | |
Seksualiteit |
Waarom? baz mania | 13 | 11-10-2004 14:01 | |
Lifestyle |
preutsiteiten ~Sjeherazade~ | 58 | 31-05-2004 16:51 | |
Seksualiteit |
Niveau van dit forum Eme-ly | 89 | 07-05-2003 16:06 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Seksualiteit |
*confused* sofie | 19 | 08-06-2002 17:58 |