Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden?
Ja, veel mensen hebben last van de rook 42 51.85%
nee, dat is onzin 27 33.33%
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet 12 14.81%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 15:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Rokercafe's zullen uiteindelijk gezelliger en voller zijn. De niet-rokers cafe's, tjah, daar zullen er 2 per stad van overleven ofzo. Misschien een cafe waar je niet mag roken, maar daar moet het bij blijven, ik heb vaak genoeg gezegd waarom ik tegen dit soort maatregelen ben.
Oud 09-06-2004, 15:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-06-2004 @ 16:34 :
Rokercafe's zullen uiteindelijk gezelliger en voller zijn.
Aangezien slecht 30% van de nederlandse bevolking rookt, en dit percentage nog steeds sterk aan het afnemen is, slaat die opmerking echt helemaal nergens op.

"Gezelliger", tuurlijk joh!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:03
Gimme more beer
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 16:58 :
Aangezien slecht 30% van de nederlandse bevolking rookt, en dit percentage nog steeds sterk aan het afnemen is, slaat die opmerking echt helemaal nergens op.

"Gezelliger", tuurlijk joh!
Denk maar na, rokers zijn veel gezelliger, ontspannener volk (j/k ), daarnaast rookt van de uitgaande mensen meer dan 50% en heeft iedereen wel een vriend die rookt en dus gaan ze naar een rokerskroeg...
Oud 09-06-2004, 16:06
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-06-2004 @ 17:03 :
Denk maar na, rokers zijn veel gezelliger, ontspannener volk (j/k ), daarnaast rookt van de uitgaande mensen meer dan 50% en heeft iedereen wel een vriend die rookt en dus gaan ze naar een rokerskroeg...
Dat meer dan 50% van de uitgaande mens rookt komt omdat de niet-roker uitgaansgelegenheden mijdt omdat daar gerookt wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:09
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
van mij hoeft het in uitgaansgelegenheden niet per se verboden te worden, maar wel in restaurants: als er iets smerig is, is het wel rook tijdens het eten. Vergaat mijn hele eetlust van. Daarnaast vind ik het ook niet nodig, je kunt eten en als je dan even iets wilt roken, ga je lekker effe naar buiten in de frisse lucht.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
De verdeling is over alle leeftijden ongeveer gelijk, oudere mensen roken iets meer dan jongeren. Daarbij zal er over niet al te lange tijd een omslagpunt komen waarbij de roker zich schikt naar de wensen van de rest.

Volgens mij is het bovendien meestal zo dat de niet-rokers maar zo sociaal zijn omdat die arme vriend nu eenmaal verslaafd is, niet omdat rokers 'gezelliger' zijn.

Tenslotte: men zegt ook dat dikke mensen gezelliger zijn, misschien heeft het daar ook met een kortere levensverwachting te maken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:14
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 14:40 :
Natuurlijk, kan geregeld worden

Jullie betalen dan zoveel belasting dat jullie nieteens meer uit eten kunnen
Als die rokers in de goelag zitten, dan besparen we zo veel geld op de zorg dat de belasting omlaag kan.
Oud 09-06-2004, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 09-06-2004 @ 17:09 :
Daarnaast vind ik het ook niet nodig, je kunt eten en als je dan even iets wilt roken, ga je lekker effe naar buiten in de frisse lucht.
Ik snap het probleem ook niet zo eigenlijk. Ga gewoon ff buiten staan, heeft niemand er last van.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:15
NN
NN is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 15:58 :
Mensen met Longembolie of ernstige Astma gaan sowieso niet naar de kroeg, dat is het punt.
Ik heb astma en vind het wél leuk om ook eens buitenshuis te eten e.d..
Oud 09-06-2004, 16:17
NN
NN is offline
Citaat:
Ik ben helemaal overtuigd.
Oud 09-06-2004, 16:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 17:15 :
Ik heb astma en vind het wél leuk om ook eens buitenshuis te eten e.d..
Ik bedoel dus dat veel mensen door hun astma niet KUNNEN, niet dat ze niet willen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:47
little nemo
little nemo is offline
maar verreweg de meeste van hen zijn boven de 50 en willen dus niet eens. hoeveel mensen van onder de veertig kunnen niet naar de kroeg doordat er gerookt wordt terwijl ze het wel willen??
Oud 09-06-2004, 17:12
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 00:32 :
Niet roken doe je maar thuis

Aangezien de Nl'se bevolking nog altijd meer rokers en symphatisanten en non-zeuren bevat, zal het nog heel lang duren voordat verboden wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:24
Verwijderd
Wat me ook opvalt trouwens is dat roken zo goed is tegen stress. Immers, wie zijn de mensen die hun frustratie moeten uiten door te zeuren tegen een minderheidsgroepering? Juist: De niet-rokers!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-06-2004 @ 18:12 :

Aangezien de Nl'se bevolking nog altijd meer rokers en symphatisanten en non-zeuren bevat, zal het nog heel lang duren voordat verboden wordt.
Rokers zeuren alleen niet omdat ZIJ degenen zijn die de overlast bezorgen en ZELF nergens hinder van ondervinden. Moet je eens opletten wat voor zure gezichtjes je krijgt op het moment dat ik mijn plastic broodzakje voor hun neus in de fik zet.
Oud 09-06-2004, 17:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 18:24 :
Wat me ook opvalt trouwens is dat roken zo goed is tegen stress. Immers, wie zijn de mensen die hun frustratie moeten uiten door te zeuren tegen een minderheidsgroepering? Juist: De niet-rokers!
Sorry hoor, maar juist dankzei dit soort gezeik krijg ik een steeds slechter beeld van verstokte rokers.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-06-2004 @ 18:12 :
Aangezien 'maar' 30% van nederland rookt zou ik best wel benieuwd zijn naar de uitkomst van een referendum over dit onderwerp. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste 'symphatisanten' simpelweg hun kop houden om hun vrienden niet voor hun hoofd te stoten.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:43
Gimme more beer
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 17:13 :
De verdeling is over alle leeftijden ongeveer gelijk, oudere mensen roken iets meer dan jongeren. Daarbij zal er over niet al te lange tijd een omslagpunt komen waarbij de roker zich schikt naar de wensen van de rest.

Volgens mij is het bovendien meestal zo dat de niet-rokers maar zo sociaal zijn omdat die arme vriend nu eenmaal verslaafd is, niet omdat rokers 'gezelliger' zijn.

Tenslotte: men zegt ook dat dikke mensen gezelliger zijn, misschien heeft het daar ook met een kortere levensverwachting te maken
Ik maakte maar een geintje, maar je snapt hopelijk toch wel dat de oplossing "niet-rokerskroeg" gewoon niet kan werken?

Daarnaast ligt iedereen dan te zeiken over die kots- en zweetlucht in uitgaansgelegenheden, heb ik liever dat er gerookt wordt.

Als ik bij de weg om me heen kijk hoeveel vrienden wel niet roken als ze uitgaan, terwijl ze op school of thuis nooit roken, kan ik zo gauw geen 10 jongeren opnoemen die dat nooit doen.

De gezondheidsargumenten vind ik prut, daar wil ik al niet eens meer op ingaan.

Maar open je niet-rokerskroegje maar, ga je gang, het zal mij weinig boeien, mij zul je er niet zien.

Als je maar niet het omgekeerde gaat doen, daar gaat het mij om...
Oud 09-06-2004, 17:45
Gimme more beer
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 18:39 :
Aangezien 'maar' 30% van nederland rookt zou ik best wel benieuwd zijn naar de uitkomst van een referendum over dit onderwerp. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste 'symphatisanten' simpelweg hun kop houden om hun vrienden niet voor hun hoofd te stoten.
Ik denk dat als het mocht komen van een referendum, we voorgoed van het gezeik af zijn, doen dus! Ik heb er alle vertrouwen in dat de rokers het gaan winnen!
Oud 09-06-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
En terecht dat de 'sympathisanten' zo redeneren. Hebben wij als rokers volgens jou uberhaupt rechten? En waar mogen wij van jou nog roken?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-06-2004 @ 18:45 :
Ik denk dat als het mocht komen van een referendum, we voorgoed van het gezeik af zijn, doen dus! Ik heb er alle vertrouwen in dat de rokers het gaan winnen!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:47
Gimme more beer
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-06-2004 @ 18:32 :
Rokers zeuren alleen niet omdat ZIJ degenen zijn die de overlast bezorgen en ZELF nergens hinder van ondervinden. Moet je eens opletten wat voor zure gezichtjes je krijgt op het moment dat ik mijn plastic broodzakje voor hun neus in de fik zet.
Ik ga toch ook niet recht tegenover jou staan als ik sta te roken? Zeker niet als ik weet dat je er zo'n last van hebt...
Oud 09-06-2004, 17:47
meisje
meisje is offline
Citaat:
dat bedoel ik! Mooi toch!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:49
Verwijderd
Als deze hetze nog even doorgaat ga ik millitant worden en expres rook in het gezicht van astmapatienten blazen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:00
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 18:49 :
Als deze hetze nog even doorgaat ga ik millitant worden en expres rook in het gezicht van astmapatienten blazen.
Dit is geen hetze, dit is gezond verstand. Dat het ooit zover heeft kunnen komen dat het toegestaan werd om zomaar in het openbaar te roken wil niet zeggen dat we dat nu niet als de donder moeten aanpakken. Fouten moeten hersteld en niet in stand gehouden worden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 09-06-2004 @ 19:00 :
Dit is geen hetze, dit is gezond verstand. Dat het ooit zover heeft kunnen komen dat het toegestaan werd om zomaar in het openbaar te roken wil niet zeggen dat we dat nu niet als de donder moeten aanpakken. Fouten moeten hersteld en niet in stand gehouden worden.
Overgewicht is ook schadelijk en anderen hebben er ook last van, omdat het flink op ons zorgstelsel drukt. Moeten we in het vervolg dan ook het eten van hamburgers maar verbieden? En moeten we ook alle vogels uit de lucht schieten, omdat ze op je kleren zouden kunnen scheiten en dat hinderlijk is?

Baas in eigen longen!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-06-2004 @ 18:47 :
Ik ga toch ook niet recht tegenover jou staan als ik sta te roken? Zeker niet als ik weet dat je er zo'n last van hebt...
Goed, dan doe ik, net als de rokers bij de niet-rokers, alsof ik niet door heb dat jij daar ook staat.
Oud 09-06-2004, 18:07
meisje
meisje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 19:05 :
Overgewicht is ook schadelijk en anderen hebben er ook last van, omdat het flink op ons zorgstelsel drukt. Moeten we in het vervolg dan ook het eten van hamburgers maar verbieden? En moeten we ook alle vogels uit de lucht schieten, omdat ze op je kleren zouden kunnen scheiten en dat hinderlijk is?

Baas in eigen longen!
ja, er zijn wel meer schadelijke dingen, dat ben ik met je eens, maar ehm...hoewel ik roker ben..ehm dit veroorzaakt directe schade en hinder bij andere mensen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:07
Verwijderd
Zal nog gezellig worden trouwens, een land waarin iedereen chagrijnig is en niet alleen die meerderheid die het genot van een sigaretje niet kent.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Overgewicht is ook schadelijk en anderen hebben er ook last van, omdat het flink op ons zorgstelsel drukt. Moeten we in het vervolg dan ook het eten van hamburgers maar verbieden?
JA !!!! ...dat zou mooi zijn zeg...en verbied dan meteen ook ff autorijden...
Oud 09-06-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 09-06-2004 @ 19:07 :
ja, er zijn wel meer schadelijke dingen, dat ben ik met je eens, maar ehm...hoewel ik roker ben..ehm dit veroorzaakt directe schade en hinder bij andere mensen
Ja, maar vind je dan niet dat niet-rokers ook hun eigen horecagelegenheden mogen oprichten, waar zij gezellig bij elkaar kunnen gaan zitten chagrijnen, zodat ze rokers met rust laten?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 17:14 :
Als die rokers in de goelag zitten, dan besparen we zo veel geld op de zorg dat de belasting omlaag kan.
Je vergeet mn bankrekening in zwitserland
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 19:08 :
JA !!!! ...dat zou mooi zijn zeg...en verbied dan meteen ook ff autorijden...
En verbiedt dan ook meteen vegetariers, want daarbij loop je het risico dat ze politici die een mening hebben die niet binnen hun straatje past vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:12
Verwijderd
Eigenlijk snap ik dat gezeur over roken niet. Roken is een oud element uit onze cultuur. Zijn jullie dan zulke cultuur barbaren dat jullie dit zomaar verloren willen laten gaan?
Verder is het blijkbaar modern om niet te roken en de geitenwollen gezondheidsfreak uit te hangen, 30a40 jaar geleden rookte nog 80% van de bevolking regelmatig.
Voor de jaren 70 was roken zelfs een goede gewoonte.

Wij rokers hebben gewoon pech dat we in de verkeerde tijd zijn geboren.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:15
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:

Baas in eigen longen!
Overgewicht is schadelijk voor degene die overgewicht heeft, niet voor mensen in de buurt. Roken is schadelijk voor onschuldige omstanders. Dat jij baas in je eigen longen wil zijn is prima, maar ik wil dat ook. En dat kan niet wanneer JIJ JOUW rook in MIJN longen blaast, ok? Dus ga lekker thuis baas in je eigen longen spelen en laat mijn longen er buiten.
Met citaat reageren
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 19:12 :
Eigenlijk snap ik dat gezeur over roken niet. Roken is een oud element uit onze cultuur. Zijn jullie dan zulke cultuur barbaren dat jullie dit zomaar verloren willen laten gaan?
Verder is het blijkbaar modern om niet te roken en de geitenwollen gezondheidsfreak uit te hangen, 30a40 jaar geleden rookte nog 80% van de bevolking regelmatig.

Ik kan niet wachten tot ik je stervensbegeleiding van verschaffen.
Verwijderd
Citaat:

En Fidel weet tenminste wel hoe het hoort. Flinke dikke Havana's!

Offtopic: Hoe gingen je tentamens?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 09-06-2004 @ 19:15 :
Overgewicht is schadelijk voor degene die overgewicht heeft, niet voor mensen in de buurt.
Ik gaf net ook al aan dat overgewicht op ons zorgstelsel drukt en daar hebben wij wel degelijk allemaal last van en dus niet alleen degene met overgewicht zelf. Roken en overgewicht is overigens een prima combinatie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-06-2004 @ 19:15 :
Ik kan niet wachten tot ik je stervensbegeleiding van verschaffen.
Zoveel rook ik gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 19:15 :

En Fidel weet tenminste wel hoe het hoort. Flinke dikke Havana's!

Offtopic: Hoe gingen je tentamens?
Sigaren, yummie

Offtopic: ik ben al een tijdje gestopt, heb dus ook geen tentamens meer gemaakt
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 19:10 :
En verbiedt dan ook meteen vegetariers, want daarbij loop je het risico dat ze politici die een mening hebben die niet binnen hun straatje past vermoorden.
nah ik was niet van plan mezelf te verbieden anders hoor...
verder is dat risico niet zo heel groot is it?? ik bedoel, als je alle vegetariers die moorden uitzet tegen de niet-vegetariers die moorden kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de wereld veel vreedzamer zou zijn als iedereen vegetarier was
Oud 09-06-2004, 18:31
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 19:09 :
Je vergeet mn bankrekening in zwitserland
Die is geplunderd en verdeeld onder de arme niet-rokers conform de communistische Gauloiseswetten.
Oud 09-06-2004, 18:32
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 19:19 :
Sigaren, yummie

Offtopic: ik ben al een tijdje gestopt, heb dus ook geen tentamens meer gemaakt
Je had beter met roken kunnen stoppen dan met je studie.
Oud 09-06-2004, 18:33
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:

Het bovenstaande doet me denken aan idiote Amerikanen die tegen het homohuwelijk zijn omdat het er vroeger ook niet was...
Oud 09-06-2004, 18:36
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 19:31 :
nah ik was niet van plan mezelf te verbieden anders hoor...
verder is dat risico niet zo heel groot is it?? ik bedoel, als je alle vegetariers die moorden uitzet tegen de niet-vegetariers die moorden kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de wereld veel vreedzamer zou zijn als iedereen vegetarier was
Ben je daar wel zo zeker van? Hitler was vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 19:32 :
Je had beter met roken kunnen stoppen dan met je studie.
En jij en al je anti-rookvriendjes kunnen beter stoppen met zeuren!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:51
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 19:36 :
Ben je daar wel zo zeker van? Hitler was vegetarier.
heel zeker. al zn volgelingen waren dat niet en ik geloof dat ik in mn eentje zo'n mannetje als hitler wel aan zou kunnen hoor...

daarnaast waren stalin, saddam, napoleon en alle andere dictators geen vegetarier...dusssss
Oud 09-06-2004, 19:23
ninie
ninie is offline
ehm houden we het wel ff op roken? en niet opeens over hitler, vegetariers enzow??? haha
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:28
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ninie schreef op 09-06-2004 @ 20:23 :
ehm houden we het wel ff op roken? en niet opeens over hitler, vegetariers enzow??? haha
pff dat onderwerp is nou wel geweest hoor
Oud 09-06-2004, 19:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 17:47 :
maar verreweg de meeste van hen zijn boven de 50 en willen dus niet eens. hoeveel mensen van onder de veertig kunnen niet naar de kroeg doordat er gerookt wordt terwijl ze het wel willen??
"Verreweg de meeste"? Bron alsjeblieft.

In Nederland zijn 430.000 mensen met astma, onder wie 140.000 kinderen.

Longartsen van het Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag zijn verontrust over de toename van het aantal relatief jonge vrouwen met ernstige longaandoeningen. Vooral longemfyseem komt steeds vaker voor.

We kunnen wel aannemen dat astma en COPD aandoeningen van alle leeftijden.

In mijn ogen wegen de feiten dat veel mensen geen baan in de horeca kunnen aannemen of niet kunnen uitgaan als gevolg van roken zwaarder dan het relatief kleine ongemak van rokers die niet in de horeca kunnen roken. Ook al zijn de groepen niet van gelijke grootte.
Reageren

Regels voor berichten