Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 09:37
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Stemkaart kwijt?
Stem met uw paspoort!

Iedereen die graag wil stemmen maar niet weet waar zijn of haar oproepkaart is gebleven kan gerust zijn. Stemmen kan ook met uw paspoort of identiteitskaart. Dus laat uw stem niet verloren gaan. Veel mensen weten dit niet. Dus zeg het voort.
aangezien slechts weinig mensen dit weten, leek het mij handig om dit even te melden hier.

Mede door slechte of onvoldoende voorlichting weten veel mensen niet dat ze ook op deze manier kunnen stemmen.
imo zou dit gewoon landelijke bekendheid moeten hebben om zo meer mensen naar de stembus te halen.
wat is jullie mening hierover?
Oud 10-06-2004, 09:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Goede zaak, ik was ook bang dat ik hem kwijt was

Ik hoop dat ik een gaatje vind, anders stuur ik iemand anders wel met mijn 3 stemmen...

Ik ben opzich wel voor het idee dat iedereen zou moeten stemmen (niet verplicht, maar gewoon, "gewoon" ), dat maakt een democratie wat sluitender. Vooral ook doordat ik het idee heb dat er veel teveel mensen zijn met een uitgesproken mening, die niet willen stemmen...

Mensen die niet veel van politiek weten en dus ook niet echt weten welke partij ze zouden moeten stemmen (laat ik zeggen, de "lpf" stemmers van balkenende I), zouden wat meer aangespoord moeten worden blanco te stemmen ipv een willekeurige gok te doen of te stemmen op iemand waarvan ze denken dat hij of zij wel goede dingen zegt. Ik ben tegen niet stemmen, dat heb ik al wel eens uitgelegd.

Maar jah, het zal er wel nooit van komen...
Oud 10-06-2004, 11:07
Verwijderd
Het is inderdaad wel handig om dit even bekend te maken

Maar een echte bikkel heeft zn kaart natuurlijk goed bewaard
Oud 10-06-2004, 11:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Bij ons thuis stonden de oproepkaarten al dagen in een klemmetje op een kastje in de gang
Oud 10-06-2004, 11:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik was hem ook kwijt, maar na een intense speursessie en luidkeels gevloek heb ik hem toch kunnen vinden.
Oud 10-06-2004, 11:36
Joostje
Joostje is offline
Dit is een klusje voor Lockman:

(en zijn trusty sidekick Slotman)

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 11:39.
Oud 10-06-2004, 11:50
Joostje
Joostje is offline
voorruit dan maar, maar die plaatjes blijven staan
Oud 10-06-2004, 12:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
WolterB schreef op 10-06-2004 @ 10:37 :
aangezien slechts weinig mensen dit weten, leek het mij handig om dit even te melden hier.

Mede door slechte of onvoldoende voorlichting weten veel mensen niet dat ze ook op deze manier kunnen stemmen.
imo zou dit gewoon landelijke bekendheid moeten hebben om zo meer mensen naar de stembus te halen.
wat is jullie mening hierover?
Wat blaat je nou? Mijn broer was zijn kaart ook kwijt, maar hij werd mooi geweigerd met zijn paspoort. Die doos van het stembureau bleef maar met de reglementen zwaaien en schreeuwen dat je toch echt een kaart nodig had.

Nou had ik natuurlijk ook kunnen weten dat we hier te maken hadden met een verlate 1-april grap(je was niet de eerste die met dit verhaal op de proppen kwam), maar we sloegen ons toch wel voor de kop.
Oud 10-06-2004, 12:37
Gatara
Gatara is offline
erm,.. dinalfos: kon ie nu stemmen of niet?

Ik heb wel een keer kunnen stemmen met alleen een paspoort.

op www.ukomttochook.nl staat dit:

"Ik wil wel gaan stemmen, maar ik ben mijn oproepkaart kwijt."
Bij de afdeling Burgerzaken van het stadhuis kun je een nieuwe oproepkaart krijgen. Neem hiervoor wel een geldig paspoort of rijbewijs mee
Oud 10-06-2004, 12:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-06-2004 @ 13:37 :
erm,.. dinalfos: kon ie nu stemmen of niet?

Ik heb wel een keer kunnen stemmen met alleen een paspoort.

op www.ukomttochook.nl staat dit:

"Ik wil wel gaan stemmen, maar ik ben mijn oproepkaart kwijt."
Bij de afdeling Burgerzaken van het stadhuis kun je een nieuwe oproepkaart krijgen. Neem hiervoor wel een geldig paspoort of rijbewijs mee
Nee, hij kon niet stemmen. Wel vertelde ze ons inderdaad dat je tot 20.00 gisteravond een nieuwe kaart kon halen, mits je in het bezit bent van een geldig paspoort. Bij nader inzien denk ik dus ook dat de TS dat bedoelde.
Oud 10-06-2004, 16:01
Drez
Drez is offline
op www.ukomttochook.nl staat ook dit:

Wat kan ik doen als ik mijn oproepkaart kwijt ben?
In dat geval kunt u (mondeling) vragen om een nieuwe oproepkaart bij uw gemeente. Als u weet bij welk stembureau u moet stemmen, kunt u zich met een geldig legitimatiebewijs bij dit stembureau melden en vragen om een nieuwe oproepkaart. De Voorzitter van het stembureau mag u dan een nieuwe oproepkaart geven.

dus ik ga zo proberen of ik toch mag stemmen
Oud 10-06-2004, 16:08
Verwijderd
Op de site van de PvdA staat ook dat je met je paspoort naar het stembureau kunt gaan waar je moet stemmen en dat je dan gewoon kunt stemmen. Dat ga ik straks dus doen (en m'n vriend ook, want die heeft niet eens een oproepkaart gehad).
Oud 10-06-2004, 16:53
Drez
Drez is offline
Ik heb net gestemd,
je moet gewoon met je paspoort/ID-kaart naar jouw stembureau gaan en dan geven ze je daar een nieuwe stemkaart en mag je stemmen
Oud 10-06-2004, 17:04
Mu
Mu is offline
Voor mij is dat niet handig, ik kan beter met mijn tweeëntwintig identiteiten mijn drieëntwintigste identiteit machtigen voor hen te stemmen, want op al hun paspoorten staat natuurlijk dezelfde foto.
Oud 10-06-2004, 17:07
Drez
Drez is offline
Citaat:
Mu schreef op 10-06-2004 @ 18:04 :
Voor mij is dat niet handig, ik kan beter met mijn tweeëntwintig identiteiten mijn drieëntwintigste identiteit machtigen voor hen te stemmen, want op al hun paspoorten staat natuurlijk dezelfde foto.
waar heb je het in hemelsnaam over
Oud 10-06-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 10-06-2004 @ 17:53 :
Ik heb net gestemd,
je moet gewoon met je paspoort/ID-kaart naar jouw stembureau gaan en dan geven ze je daar een nieuwe stemkaart en mag je stemmen
Idd. Bij m'n vriend ook gebeurd. Ik had de mijne weer gevonden.
Oud 10-06-2004, 17:15
Fleur
Fleur is offline
Ok, nu nog wachten tot mijn moeder thuis is zodat ik weet bij welk stembureau ik moet zijn.

Ik was al helemaal in paniek die ukomttochook.nl site aan het afstruinen echt wat voor mij om mijn oproepkaart kwijt te raken
Oud 11-06-2004, 00:07
Gatara
Gatara is offline
goed stemmen is afgelopen

Regels voor berichten