Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 20:43
justlikeme!
justlikeme! is offline
Ik moet echt ff raad hebben hoor..!
Tijdje geleden heb ik een jongen leren kennen op een feest, en dat was echt heel erg gezellig. Gewoon lekker zitten kletsen enzo, maar ook niet te overdreven (niet zitten zoenen ofzo, of klef zitten doen, wilde ik trouwens ook niet..) Hij vroeg mijn mob. nummer en die heb ik ook gegeven. Sindsdien wordt ik bijna overladen met smsjes. In het begin vond ik het wel leuk, waren gewoon leuke en belangstellende smsjes over een weer, en ik zocht er verder nix achter, en zag het alleen maar als vriendschap. Maar intussen blijft hij maar door smsen, met allerlei vage hints (ik had bijv. geen vervoer naar een discotheek, en hij zei dat hij me dan wel op zou halen e.d.) waardoor ik zoiets had: laat ik nou maar niet te veel en te snel terug smsen, want van mijn kant is het echt alleen maar vriendschap, en straks denkt hij nog dat ik hem leuk vind, en dat is niet zo.. en dan zou ik hem dus alleen maar verdriet aan doen door teveel terug te smsen.. Dus de laatste tijd ga ik niet echt in op verzoeken om ook naar een bepaalde discotheek te gaan, of op het verzoek dat hij me op de dag van mijn examenuitslag wel zou bellen. Maar telkens blijft hij maar weer smsen, waarop ik denk: pff... ik sms al heeeel weinig terug, maar voel me haast wel genoodzaakt omdat het anders ook zo stom is, stel dat hij het ook gewoon als vriendschap ziet. En bovendien stel ik in mijn smsjes terug ook extra geen vragen, want dan heeft hij sowieso reden om terug te smsen.. Maar wat moet ik nou doen om hem duidelijk te maken dat het van mijn kant alleen maar vriendschap is?? Via sms zeggen vind ik een beetje onpersoonlijk, en straks ziet hij het tóch alleen maar als vriendschap??

En voor de jongens: hoe kan ik nou duidelijker zijn?? Of ligt het gewoon aan hem?
Oud 11-06-2004, 21:03
Verwijderd
Je geeft 'm hoop zolang je terug blijft smsen. Gewoon niet meer doen. En de vraag hoe je duidelijker kan zijn is heel makkelijk: je moet duidelijker zijn.

"Zeg Frits, dit is m'n laatste smsje, je kost me veel beltegoed en dat heb ik niet over voor iets dat toch alleen maar vriendschap is. Doei!"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:17
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 11-06-2004 @ 21:43 :
En voor de jongens: hoe kan ik nou duidelijker zijn?? Of ligt het gewoon aan hem?
Woont hij bij jouw in de buurt?
Anders zou je een keer bij hem langs moeten gaan, en het hem vertellen.
Dan weet hij meteen waar hij aan toe is, en dan weet jij ook meteen of het voor hem ook alleen vriendschap was (of meer).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:49
Verwijderd
Vertel het hem. Op welke manier dan ook. Zeg dat je het idee krijgt dat hij meer voor jou voelt dan vriendschap en dat jij die gevoelens niet kunt beantwoorden.
Op t moment heb ik zoiets van: het maakt niet uit hoe je het doet, als die jongen maar zekerheid heeft en weet waar hij aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 08:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
CL schreef op 11-06-2004 @ 22:03 :
"Zeg Frits, dit is m'n laatste smsje, je kost me veel beltegoed en dat heb ik niet over voor iets dat toch alleen maar vriendschap is. Doei!"
dat zou die heel goed verkeerd op kunnen vatten; dat 't een hint van haar wil zijn dat ze juist meer dan vriendschap wil.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 11-06-2004 @ 22:03 :
Nou en dan zeggen dat mannen geen gevoelens hebben.
Hij kan dit fout opvatten en je kan hem hard kwetsen en als je iemand als vriend wil houden had ik dit niet gedaan....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:32
hendrie
hendrie is offline
Citaat:
kijk duidelijkheid dat hebben jongens nodig...hierdoor schep je duidelijkheid en dat vinden jongens prettig haha..nee gewoon zeggen dat di gozert er ni meer van mot verw88 dan vriendschap...dan houd et sms-en ook snel genoeg op
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:42
Shitonya
Shitonya is offline
Praat er met hem over
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:56
Dzjes
Dzjes is offline
Het hem gewoon vertellen, .. zie je hem nog veel..? Of spreken jullie enkel via sms?
Als je het hem écht niet gewoon wil zeggen, dat je het idee krijgt dat hij meer wil dan vriendschap, dan kan je ook subtiel over andere jongens beginnen ofzoiets..
Maar mss is het toch beter om gewoon met hem erover te praten
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:10
justlikeme!
justlikeme! is offline
nou hij woont een aardig eind van mij vandaan, en ik spreek hem alleen maar af en toe met uitgaan... Ik ben ook van plan om toch maar eens met hem te gaan praten, want als ik iets in ieder geval niet wil, dan is het hem kwetsen.. gewoon omdat hij hiervoor te aardig is, en bovendien verdiend geen enkele jongen dat... Dus de eerst volgende x dat ik hem zie ga ik maar eens praten... om zoiets over de sms te doen lijkt me niet handig... in ieder geval thanxx voor de tips (F)
Oud 13-06-2004, 00:18
Wammus
Wammus is offline
Gewoon een keer met m praten en vooral duidelijk zeggen wat je wil. Met de nadruk op duidelijk. Vraag aan het eind of ie je goed begrepen heeft anders heeft ie mischien alsnog een verkeerde indruk.
Oud 13-06-2004, 00:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-06-2004 @ 09:12 :
dat zou die heel goed verkeerd op kunnen vatten; dat 't een hint van haar wil zijn dat ze juist meer dan vriendschap wil.
nee
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 03:11
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
meestal als je (voordat je zelfs een relatie hebt) zegt: "Ik wil met je praten" is de boodschap al duidelijk...
Oud 13-06-2004, 09:44
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Zotje schreef op 13-06-2004 @ 04:11 :
meestal als je (voordat je zelfs een relatie hebt) zegt: "Ik wil met je praten" is de boodschap al duidelijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten