Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 11:47
alpha
alpha is offline
Ik hoorde gisteren dat op onze school de overgangseisen van de studiehuisklassen zijn versoepeld van 2 onvoldoendes naar 5 (!!) onvoldoendes. Dit omdat er zoveel leerlingen dreigden te blijven zitten.
Ten eerste: mag dit zomaar??
Ten tweede: vinden jullie dit ook niet ontiegelijk belachelijk!?
Oud 13-06-2004, 12:42
Verwijderd
Wat maakt het uit, dan zakken ze wel op het CE.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:01
Verwijderd
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:06
Breg
Breg is offline
1. geen idee
2. ja
Oud 13-06-2004, 13:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het wel een beetje heel erg veel, dan blijft er toch niemand mee zitten? Het lijkt me ook niet echt goed voor de school want zo zakt er waarschijnlijk een hoog percentage voor het CE en dus daalt het slagingspercentage van de school. Als deze maatregel door de directie en de MR is goedgekeurd kan het volgens mij wel zomaar maar verstandig lijkt het me zeker niet.
Oud 13-06-2004, 13:57
cyntha
cyntha is offline
Het lijkt me niet verstandig. De leerlingen die dan wel overgaan halen hun CE nooit en blijven dan in het examenjaar zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:02
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik mag hopen dat de onderwijs inspectie hierachter komt, want als er zoveel mensen blijven zitten op jouw school, is er echt iets fout daar.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:47
Verwijderd
Wat heb je er aan om met 5 onvoldoendes in je examenjaar te komen? Dan moet je wel heel hard werken, wil je nog slagen. Ik denk dat ze de overgangseisen beter op de slagingseisen van het CSE kunnen instellen, maar ja, wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 13-06-2004 @ 15:47 :
Wat heb je er aan om met 5 onvoldoendes in je examenjaar te komen? Dan moet je wel heel hard werken, wil je nog slagen. Ik denk dat ze de overgangseisen beter op de slagingseisen van het CSE kunnen instellen, maar ja, wie ben ik
Moenbloem
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:11
Verwijderd
Raar... veel scholen houden het liever streng, omdat hun slagingspercentage dan hoger ligt (minder mensen zakken, want die zijn toch niet over gegaan). Maar of het niet mag... geen idee. Het is op zich niet heel eerlijk, natuurlijk, wanneer jij het jaar ervoor bent blijven zitten omdat je 3 onvoldoendes had, en nu mag iedereen met 5 onvoldoendes nog door...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:03
Miep#1
Miep#1 is offline
Bij ons kun je eigenlijk niet blijven zitten. Alleen als je echt niets begrepen hebt wordt er in overleg besloten dat je het jaar nog een keer doet.
Vind ik een prima systeem. Bij ons op school is er een hoog slagingspercentage dus blijkbaar werkt het.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:28
thabomb1986
thabomb1986 is offline
IDD wel een beetje vreemd. sowieso het systeem bij jullie is vaag. wij werken met tekorten, zo is een 5,5 bijvoorbeeld 0,5 tekort. (Dus het aantal punten dat een cijfer beneden de 6 zit).
Bij ons is die norm 0-3 tekorten over de hele linie en 0-2 in het profiel. Dan ben je sowieso over. Met 3-6 tekorten met alles ben je een bespreekgeval en dan mag je maximaal 4 tekorten in het profieldeel hebben. Dus bij ons zou je als je in je profiel 4 vijven en 2 vijven erbuiten zou hebben, nog over kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 15:23
Verwijderd
bij ons kun je in de bovenbouwklassen niet blijven zitten, tenminste niet verplicht..

je krijgt wel een advies om te doubleren als leraren denken dat je anders zakt, maar dan nog heb je uiteindelijk het laatste woord..

in principe is het bij ons op school dus mogelijk om met alleen maar onvoldoendes over te gaan van bijv. 5 naar 6 vwo, maar in de praktijk doubleren degenen met 3 of meer onvoldoendes wel..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 15:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Zij zijn ook degene die de moeilijkheidsgraad van de proefwerken bepalen dus het lijkt me dat ze dan ook mogen bepalen hoeveel onvoldoendes iemand mag halen.

Ik vind het wel origineel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:58
Nyawa
Het zal vast wel mogen, maar ik vind het niet echt verstandig. Het slagingspercentage zal hierdoor enorm laag komen te liggen. En zelfs de mensen die dan heel hard werken en net slagen: mensen die WO gaan doen terwijl ze het VWO eigenlijk zonder die maatregel niet hadden kunnen halen, krijgen dan op de universiteit toch ook moeilijkheden? Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de moeilijkheidsgraad van het onderwijs, als dat heel hoog ligt mag je de overgangseisen ook wel soepel maken, maar vijf onvoldoendes zijn wel heel veel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:23
fractuur
fractuur is offline
Mag vast, maar er is iig iets grondig fout.

Als het er nou 4 waren ging ik in het ergste geval nog over.
Oud 21-06-2004, 14:40
Verwijderd
Het mag vast. Of het verstandig is trek in twijfel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:54
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
MCH schreef op 13-06-2004 @ 13:42 :
Wat maakt het uit, dan zakken ze wel op het CE.
neh dit slaat nergens op...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:58
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 21-06-2004 @ 15:54 :
neh dit slaat nergens op...
Het hoeft natuurlijk niet, maar de kans is wel groot...
Oud 21-06-2004, 15:15
Verwijderd
belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:17
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
5 onvoldoendes

mensen, gratis vwo-diploma's te haal op Alpha's school..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:48
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 21-06-2004 @ 16:17 :
5 onvoldoendes

Idd

Belachelijk
Oud 21-06-2004, 15:53
Miracle
Miracle is offline
Misschien met je even kijken naar een nuancering? Bij ons op school is het zo dat je overgaat met nul, één of twee onvoldoendes, met maximaal één vier op je rapport. Alleen om direct te blijven zitten heb je vijf onvoldoendes nodig, of je drie laagste cijfers zijn opgeteld minder dan 12 punten. En zo nog meer regeltjes.

Alles wat hiertussen zit is bespreekgeval. Dat betekent dus dat ze je situatie gaan bekijken en voor en nadelen afwegen, maar het betekent zeker niet dat je zomaar over gaat. Is dat bij jou misschien niet ook zo?
Oud 21-06-2004, 15:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 21-06-2004 @ 16:17 :
5 onvoldoendes

Diploma's niet, als je met zoveel onvoldoendes overgaat is de kans dat je zakt voor je examen juist groter lijkt me.
Oud 21-06-2004, 18:10
Verwijderd
Het zal ongetwijfeld mogen, maar of het verstandig is, dat is een tweede punt. Het is natuurlijk raar dat er opeens een heleboel leerlingen blijven zitten, terwijl het de jaren daarvoor blijkbaar niet zo was, dus kan er naar mogelijkheden worden gezocht om die scheefgroei te repareren. Maar anderzijds heeft ieder die zegt dat je dan een probleem hebt op je CE een punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten