Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 13:50
Quiana
Quiana is offline
Rustiger - of iig minder gespannen/chaotisch. (?)

Zometeen maar wat eten pakken..? Of iig wat te drinken. Een
ronduit bagger concentratievermogen zal de resultaten ook
niet echt denderend maken, denk ik, en dat zou zonde zijn.
Oud 13-06-2004, 14:10
Verwijderd
Ze was bijna neergeschoten...omg.
Oud 13-06-2004, 15:12
Nijn*
Nijn* is offline
Waardeloze dag, leren leren leren, mocht ze willen. Ik kan me toch niet concentreren, waarom doet iedereen zo rot? Stomme ik maar denken dat ik vrienden had, dat blijkt wel weer.. Hmz kan ze ook geen ongelijk geven. Mag niet meer huilen, niet meer praten..

@ ~~dolce~~, je hebt gelijk, leven met een masker op, en alles wegstoppen is veel gemakkelijker
Oud 13-06-2004, 15:58
magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Guusie schreef op 13-06-2004 @ 15:10 :
Wie?
Oud 13-06-2004, 16:22
snoopy
snoopy is offline
stiekem vind ik t helemaal niet leuk dat ik geen enkele reactie heb gekregen op m'n stukje En dat terwijl ik toch wel moed bijeengeraapt heb om t erop te zetten. Nou ja.

M'n vriend is woensdag jarig, maar ik weet niet wat ik m moet geven... Tsja... hij wil stripboeken van "de rode ridder", maar ja... Is dat nou wel een leuk cadeau... Nou, goed... Als hij dat wil...

t Gaat trouwens echt wonderbaarlijk goed tussen ons, al een tijdje ! t Ging altijd al goed, maar t lijkt net of alles nu op z'n plaats valt ofzo
Oud 13-06-2004, 16:28
Verwijderd
en ik d8 dat ik het wel kon volhouden ... en dan word er toch weer een domper opgezet .. en ik doe zo mn best .. en dan toch weer dat geklooi van hem .. + dat het idee nu erg makkelijk is omdat ik dat spul in huis heb mjah, kon hij nie wete

maar hij maakt het er wel naar en zij ook....bah-bah-bah
komt ook nog bij dat ik het goed vond van mezelf, en dan is D. verbaasd dat ik alleen ging ja nouw .. als ik niemand irl heb om mee om te gaan kan ik daar echt niks aan doen hoor

(Positieve is dat ik dit nu na kan lezen want ik heb eindelijk uitgevonden hoe ik de kleine lettertjes vergroot in Int. Explorer )

mijn kracht word afgenomen
mijn energie is op
ik kan zo echt niet verdergaan
maar er is geen tussenstop

kort stukje, maar k heb mn hart wel gelucht

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 16:34.
Oud 13-06-2004, 16:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 13-06-2004 @ 16:12 :
@ ~~dolce~~, je hebt gelijk, leven met een masker op, en alles wegstoppen is veel gemakkelijker
Maar - schiet je daar ook iets mee op?

Een oplossing voor de lange termijn is dat iig niet... Pak liever
de dingen waardoor je denkt dat leven met een masker
gemakkelijker is aan. (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik.)
Oud 13-06-2004, 17:22
Verwijderd
Het is zo raar. Ik wil alleen zijn, maar ik voel me ook weer zo alleen. Het is heel moeilijk uit te leggen. Ik wil gewoon even met rust gelaten worden. Dat er niemand aan mn hoofd zeikt, dat ik gewoon uit kan zoeken wat er in mij speelt en men me gewoon in mn waarde laat. Maar ook wil ik weer dat er iemand is om me vast te houden. Iemand die er is wanneer ik diegene nodig heb.. Er gebeurd zoveel op het moment. Ik maak bijvoorbeeld weer nieuwe vrienden, maar wil mijn oude ook niet kwijt.. Sommigen worden boos op me omdat ik zo weinig tijd heb de laatste tijd. Dat ik zo in de knoop lig met mezelf en dat ik daardoor met weinig mensen meer spreek. *grinnik* Ik zal blij zijn als de storm in mijzelf is gaan liggen.

--------------------------------------------------------------------

Net Snoopy's stukje gelezen en de tranen biggelen over mn wangen. Vanmiddag naar papa geweest. Heb t zo moeilijk met mezelf de laatste tijd. Al dagen achter elkaar ben ik aan het huilen. En ik weet niet precies waardoor het allemaal komt. Heb dit geschreven toen ik bij papa was:

Ik heb de rust bij papa opgezocht. Het is zo heerlijk hier. Ik zou hier dag en nacht kunnen blijven. De geur van het bos en de bloemen, de dennenappels die uit de bomen vallen en de vogels die kwebbelen.
Ik heb net een kaarsje aangestoken en voor papa's nis gezet. Het is een windkaarsje die ik van Manouk voor m'n verjaardag heb gekregen. Ik ben op het bankje aan het strooiveld tegenover papa's nis gaan zitten en word vergezeld door twee zoemende wespen. Eentje ervan komt telkens op mij of mijn kladblok zitten.
Het is echt een plek waar ik helemaal tot rust kom. Je bent als het ware afgesloten van de buitenwereld. Dit is nu de tweede keer dat ik hier ben. En het klinkt misschien stom, en waarschijnlijk is 't ook stom, maar het is nu (eindelijk) fijn om bij papa te zijn. Ik vertel hem elke keer dat ik hier ben, dat ik van hem hou. Stom hè? Het voelt, als ik hier ben, dat het nu echt papa en ik is. Dat we even samen zijn. Alleen wij twee. Iets wat nooit zo was. Altijd was Caroline er wel op één of andere manier.
Volgende keer neem ik wat lavendel mee. Dat ruikt zo lekker. Dat vond hij ook.
Ik mis papa best wel. Ja, hij heeft me veel verdriet en pijn gedaan, maar soms hadden we ook onze leuke momenten. Ik zou 'm soms zo graag weer even willen knuffelen. Knuffelen zoals we vroeger wel eens deden. Dat je zo half fijngedrukt werd. *grinnik*
Ik zou 'm wel weer willen horen zingen. Papa kon zingen als geen ander. In de kerk kwam hij overal bovenuit. Wat was het opeens stil tijdens zijn uitvaart. Maar ook thuis zongen we Dan zetten we de plaat van Kinderen voor Kinderen op en we zetten het volume heel hard en dan zongen we met z'n drieën keihard mee. Vooral met dat nummer: Hahaha, je vader. Ik ken nu nog steeds de tekst uit m'n hoofd. En dan lekker op het eind schreeuwen: Hou je bek!
Of dat ie ons ging leren stijldansen. Dan hield ie je stevig tegen zich aan geklemd en dan moest je grote stappen zetten, want anders stond ie zo op je tenen.
Er zijn zoveel meer niet leuke herinneringen aan papa, maar dat maakt dat ik juist meer geniet van de leuke dingen en momenten die we hebben gedeeld.
We zijn uiteindelijk zo ver van elkaar verwijderd geraakt en hier en nu kan ik eindelijk weer iets dichterbij komen. Kunnen we elkaar weer benaderen. Is er niemand meer die tussen ons in staat en kunnen we dansen op herinneringen en kan ik oprecht zeggen: Papa, ik hou van je!
Oud 13-06-2004, 18:17
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-06-2004 @ 17:31 :
Maar - schiet je daar ook iets mee op?

Een oplossing voor de lange termijn is dat iig niet... Pak liever
de dingen waardoor je denkt dat leven met een masker
gemakkelijker is aan. (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik.)
Idd makkelijker gezegd dan gedaan, ik dúrf het niet aan te pakken, ben bang voor wat er dan gebeurd, en nog het meest voor mezelf, is dat niet krankzinnig?
Oud 13-06-2004, 18:21
cyntha
cyntha is offline
Ik heb een leuke dag gehad. Dat was lang geleden.. Een hele goede vriend van me was langs gekomen. We hebben heel lang gepraat, geknuffeld en lol gemaakt. Het was lang geleden dat ik hem gezien had dus we hadden genoeg stof om het over te hebben. Hij is zo lief, hij is de enige die me begrijpt en altijd precies de goede dingen zegt. Voel me nu weer even een beetje beter, terwijl ik er toch zo ontzettend moe van ben.
Oud 13-06-2004, 18:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 13-06-2004 @ 19:17 :
Idd makkelijker gezegd dan gedaan, ik dúrf het niet aan te pakken, ben bang voor wat er dan gebeurd, en nog het meest voor mezelf, is dat niet krankzinnig?
Wat kan er dan gebeuren volgens jou?

Elke keuze die je maakt heeft gevolgen - ook een masker op
doen en niets aan je problemen doen is een keuze. Welke
gevolgen denk je dat welke keuze heeft?

Krankzinnig - nee. Het is wel iets wat je niet moet negeren,
en verandering nodig heeft, imho.
Oud 13-06-2004, 18:45
dedetje
dedetje is offline
Het vervelende bij mij is dat ik met mezelf in de knoop zit omdat ik dingen doe en bij god niet weet waarom. Waarom ga je namelijk met een jongen naar bed die niet je vriendje is en waar je ook nog niet eens op verliefd bent.. maar gewoon om het feit dat, ja waarom ook? spanning ofzo? Ik weet het dus zelf niet eens maar het is allemaal erg verwarrend want zo ben ik niet, of toch wel dus.

Hebben jullie dat ook dat je zo ontzettend bezig bent met liefde. En daar bedoel ik echte liefde mee, ware liefde. Dat ware liefde eigenlijk ook niet weggelegd is voor de mens. Omdat het leven vergankelijk is en dus alles stuk moet gaan. Alleen in boeken komt het zo geweldig tot uiting. Een verhaal blijft en is niet vergankelijk. zie romeo en julia die liefde leeft nog steeds. Af en toe twijfel ik dan ook welk leven beter is de fantasie of de werkelijkheid. ik vind het allemaal heel ingewikkeld. Waarom kan niet gewoon iedereen van iedereen houden. misschien moeten we maar gewoon terug naar de hippietijd. al waren dat natuurlijk ook maar mensen en de mens is niet verandert.

sorry dat ik niet reageer om iemand maar er stond een lucht je hart topic dus heb ik dat maar serieus genomen
Oud 13-06-2004, 18:49
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-06-2004 @ 19:24 :
Wat kan er dan gebeuren volgens jou?

Elke keuze die je maakt heeft gevolgen - ook een masker op
doen en niets aan je problemen doen is een keuze. Welke
gevolgen denk je dat welke keuze heeft?

Krankzinnig - nee. Het is wel iets wat je niet moet negeren,
en verandering nodig heeft, imho.
*haalt schouders op* k weet niet wat er zou kunnen gebeuren.. Jeeh, ik voel me gewoon kut, en als ik dat aan iemand zou laten blijken, dan krijg ik meteen een reactie van; 'wat kijk jij chagerijnig' of 'stel je niet zo aan joh!'

Dus is doen alsof alles goed gaat, is veel beter, mensen vinden je grappig, kunnen lol met je trappen enz.
Ik weet dat het niet goed is, met dat masker en zo, maar toch...'t voelt alsof ik niet anders kan/wil..
'K weet t ook allemaal niet meer *huilt*
Oud 13-06-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Guusie schreef op 13-06-2004 @ 15:10 :
Iemand die je kent?
Oud 13-06-2004, 19:36
Verwijderd
zie je wel dat i kniet aardig ben.
Oud 13-06-2004, 19:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 13-06-2004 @ 20:36 :
zie je wel dat i kniet aardig ben.

welles!
Oud 13-06-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 13-06-2004 @ 20:39 :

welles!
volgens mn pa niet
iig ik doe niet aardig
Oud 13-06-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 13-06-2004 @ 20:02 :
Iemand die je kent?
Mijn nichtje, ze had een nieuwe fiets en ze woont aan een drukke straat in Utrecht. Dus besloot ze met mijn tante in het park te gaan fietsen. Daar stonden 2 groepen buitenlanders (nee, dit zijn geen vooroordelen of wat dan ook) en toen trok een jongetje van 14 jaar zomaar een pistool en begon op iemand van die andere groep te schieten. De groep was gescheiden door een (fiets)pad, waar mijn nichtje op dat moment fietste. Ze was er nog geen 5 meter vandaan toen er geschoten werd... . Ze is niet geraakt ofzo, en het gaat verder goed met haar.
Oud 13-06-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Guusie schreef op 13-06-2004 @ 20:51 :
Mijn nichtje, ze had een nieuwe fiets en ze woont aan een drukke straat in Utrecht. Dus besloot ze met mijn tante in het park te gaan fietsen. Daar stonden 2 groepen buitenlanders (nee, dit zijn geen vooroordelen of wat dan ook) en toen trok een jongetje van 14 jaar zomaar een pistool en begon op iemand van die andere groep te schieten. De groep was gescheiden door een (fiets)pad, waar mijn nichtje op dat moment fietste. Ze was er nog geen 5 meter vandaan toen er geschoten werd... . Ze is niet geraakt ofzo, en het gaat verder goed met haar.
Ohh - vreselijk. Wat eng. Gelukkig gaat het verder goed met haar.
Maar .. 14 jaar.
Oud 13-06-2004, 19:56
smilegirl
smilegirl is offline
ppfff soms heb je van die dagen dat je het allemaal helemaal hebt gehad....
mijn pleegvader is dus overleden 3 maanden geleden nu maar bij elk feest elk nieuw ding mis ik hem en jaa weet dat het normaal is maar toch...een bruiloft van een vriend van hem zonder mijn vader dat is raar volgende week vaderdag dat is raar wij hebben dan nix te doen...
er zijn zoveel dingen in het leven die ik niet snap en nooit zou snappen...
maar soms snap ik mezelf niet eens....ik ga maar door ik vecht door ik blijf genieten en lol maken maar toch blijft het raar...waar haal ik die energie vandaan?
5juni had ik te vieren dat ik officieel geen pleegkind meer was en dat heb ik gedaan...maar mijn pleegvader zou zo trots geweest zijn...
mensen zijn trots op mij en dat hoor ik vaak
vrijdag met een groepje vrienden in een kroegje gezeten heel gezellig.van het 1 op andere moment ga ik praten met mijn ex-vriendje wat altijd wel een beetje vriend is gebleven we hebben de hele avond zitten praten het eindigde met de zinnen
"wij horen bij elkaar alleen nu nog niet" die zinnen spoken al dagen door mijn hoofd hij heeft nu een vriendin ik wil vrij zijn...en toch is er een gevoel tussen ons...
damn leven is raar
dit is een raar iets om hier mijn hart te luchten ik verw8 ook niet echt dat iemamand er iets mee doet maar toch
soms mis ik gewoon zoveel dingen
liefs
Oud 13-06-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 13-06-2004 @ 20:54 :
Ohh - vreselijk. Wat eng. Gelukkig gaat het verder goed met haar.
Maar .. 14 jaar.
Zelf is ze 6 jaar, en zonder besef wat haar had kunnen overkomen. Mijn tante zag het gebeuren (liep een eind achter haar), en die was helemaal overstuur.
Oud 13-06-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Guusie schreef op 13-06-2004 @ 20:59 :
Zelf is ze 6 jaar, en zonder besef wat haar had kunnen overkomen. Mijn tante zag het gebeuren (liep een eind achter haar), en die was helemaal overstuur.
Ja dat zou ik ook zijn (overstuur bedoel ik ). Gelukkig wist je nichtje dan niet echt wat er gebeurde. Dat scheelt wel, denk ik.
Ik vind het al doodeng om 'gewoon' een wapen te zien (waar dat veiligheidsdingetje dan nog op zit)..
*brr*
Oud 13-06-2004, 20:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Rhea schreef op 13-06-2004 @ 21:10 :
Ja dat zou ik ook zijn (overstuur bedoel ik ). Gelukkig wist je nichtje dan niet echt wat er gebeurde. Dat scheelt wel, denk ik.
Ik vind het al doodeng om 'gewoon' een wapen te zien (waar dat veiligheidsdingetje dan nog op zit)..
*brr*
naja, een kind van 6 begrijpt vaak meer dan je denkt...
Oud 13-06-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 13-06-2004 @ 21:10 :
*brr*
Ja, pff laat staan om zo'n ding vast te houden en om er mee te schieten .

Citaat:
Dat denk ik ook wel, maar ze zag niet hoe het pistool getrokken werd, ze hoorde een knal en zag de gevolgen. Dat opzich is al een hele schok voor zo'n kind, en ze was ook heel erg geschrokken maar ze klonk totaal niet in de war of bang en babbelde gewoon over hoe groot het wapen was . Ik denk dat als ze ook nog bewust mee gemaakt zou hebben dat er geschoten was dat de schok groter was geweest.
Oud 13-06-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 13-06-2004 @ 21:15 :
Ja, misschien wel. Maar dat weet ik niet.
Oud 13-06-2004, 21:39
Nona
Nona is offline
Goed, dit moet ik toch even kwijt.

Sorry dat ik in dit topic over zo'n onderwerp post...

Zaterdag morgen dus. Hij zat aan me. Nou ja, dat klinkt wel erg negatief. Hij is mijn vriend nu, natuurlijk zat hij aan me. Ik wilde niet te snel gaan, maar hij liet wel merken dat hij wel zin in me had. Hij is ouder, 25, heeft dat ermee te maken? We sliepen in hetzelfde bed, naar mijn idee om even te knuffelen en dan echt te gaan slapen, maar naar zijn idee ook? En in hoeverre kan hij op mij blijven wachten? Nou ja, ik zal ook weer geen jaren nemen, maar ik vraag het me toch af... Maar daar draait het toch niet om! Hij vindt me leuk en dat kan niet alleen zijn om mijn lichaam want zo bijzonder is dat niet. Integendeel. En dan ben ik opeens bang. Ik weet zelf niet eens zeker waarvoor. Ik moet in ieder geval feller zijn in wat ik wel en niet wil, want zo blijft hij aandringen. En dat is mijn eigen schuld, dat weet ik ook wel. En ik ben niet verder gegaan dan ik wilde, maar toch...
Misschien toch die ervaring die het hem nog steeds doet...

*zucht* Niet zeuren, deal with it...
Oud 13-06-2004, 21:44
Verwijderd
Ik wil eigenlijk iedereen kapot schelden maar daar maak ik het alleen maar erger mee. Of niet?
Oud 13-06-2004, 21:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
! am mE schreef op 13-06-2004 @ 22:44 :
Ik wil eigenlijk iedereen kapot schelden maar daar maak ik het alleen maar erger mee. Of niet?
Op het forum kun je dat beter niet doen nee, want dan krijg je met mij te maken.
Maar je mag me wel toevoegen op msn, dan kun je me helemaal verrot schelden en ik kan er niets tegen doen. En ik ben dan niet alles en iedereen, maar een begin moet er zijn.
Oud 13-06-2004, 22:02
Marcade
Marcade is offline
Ik vraag me toch eigenlijk af waarom sommige mensen hier, de dingen die ze opschrijven niet gewoon in een LJ zetten ipv. in dit topic; vooral degene die nogal grote entries schrijven. Een LJ is er gewoon geschikter voor lijkt me, dan een topic op dit forum.
Oud 13-06-2004, 22:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-06-2004 @ 23:02 :
Ik vraag me toch eigenlijk af waarom sommige mensen hier, de dingen die ze opschrijven niet gewoon in een LJ zetten ipv. in dit topic; vooral degene die nogal grote entries schrijven. Een LJ is er gewoon geschikter voor lijkt me, dan een topic op dit forum.
Ik wil geen LJ beginnen.
Oud 13-06-2004, 22:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-06-2004 @ 23:12 :
Ik wil geen LJ beginnen.
Ow nee okee; dank je voor de uitleg waarom je liever je dingen in dit topic post ipv. op een LJ; ik snap 't helemaal. Dom van me; ik had 't zelf kunnen bedenken natuurlijk. Sorry dat ik je forceerde tijd te steken om een reactie uit te typen voor mij. Ik zal me nu stilletjes terug trekken en je nooit meer lastigvallen, oh heilige forumbazin.
Oud 13-06-2004, 22:29
Nona
Nona is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-06-2004 @ 23:24 :
Ow nee okee; dank je voor de uitleg waarom je liever je dingen in dit topic post ipv. op een LJ; ik snap 't helemaal. Dom van me; ik had 't zelf kunnen bedenken natuurlijk. Sorry dat ik je forceerde tijd te steken om een reactie uit te typen voor mij. Ik zal me nu stilletjes terug trekken en je nooit meer lastigvallen, oh heilige forumbazin.

Sorry, ik bedoelde het niet kwaad...

Nou ja, ik wil gewoon geen LJ beginnen omdat ik mezelf niet zo almachtig ineteressant vind. Bovendien is het iets wat je eigenlijk bij zou moeten houden en op Internet heb ik al genoeg om bij te houden. En dan nog het feit dat ik het hier kwijt kan en het kan delen met een vaste groep mensen. Dat vind ik totaal niet verkeerd.

Dus... Zo beter?
Oud 13-06-2004, 23:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-06-2004 @ 23:29 :

Sorry, ik bedoelde het niet kwaad...

Nou ja, ik wil gewoon geen LJ beginnen omdat ik mezelf niet zo almachtig ineteressant vind. Bovendien is het iets wat je eigenlijk bij zou moeten houden en op Internet heb ik al genoeg om bij te houden. En dan nog het feit dat ik het hier kwijt kan en het kan delen met een vaste groep mensen. Dat vind ik totaal niet verkeerd.

Dus... Zo beter?
Juh

't zal je misschien shockeren, maar LJ's zijn niet alleen bedoelt voor interessante mensen. En nog schokkender; LJ's hoef je niet perse elke week bij te houden.

Ik vind 't gewoon een beetje raar; met een LJ kan je het *juist* delen met een vaste groep en kan je zelf bepalen wie 't leest en wie niet. Daarnaast heb je er meer vrijheid in, en kunnen mensen vrij reageren. Hier heb je geen vaste groep mensen? Dit is een publiekelijk forum; elke kip en ei kan 't lezen. Ik wilde 't eigenlijk gewoon nogmaals als tip aan mensen geven; probeer 't eens, een LJ; 't opzetten is misschien even moeilijk maar je kan er gewoon meer in kwijt lijkt me en mensen kunnen vrijer reageren (als je dat wilt). Ik heb 't gevoel dat sommige mensen in dit topic toch vrij veel en vrij grote stukken posten .. stiekem is dat gewoon lastig voor sommige anderen. En de grote bomen vangen misschien zo teveel wind.

Nou ja, genoeg offtopic.
Oud 13-06-2004, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 13-06-2004 @ 22:47 :
Op het forum kun je dat beter niet doen nee, want dan krijg je met mij te maken.
Maar je mag me wel toevoegen op msn, dan kun je me helemaal verrot schelden en ik kan er niets tegen doen. En ik ben dan niet alles en iedereen, maar een begin moet er zijn.
Haha, nu ben ik bang Nee, komt wel goed, ik scheld wel tegen mezelf schreeuwend en springend op mn bed ofzo
Oud 13-06-2004, 23:55
Verwijderd
Heb je dat wel eens? Je weet dat er veranderingen op komst zijn en vanalles raast door je hoofd. Een grote brok in je keel, een knoop in je maag en de tranen prikken in je ogen. Het zijn geen slechte veranderingen, integendeel. Je zou er juist naar uit moeten kijken en ze verwelkomen. Dat doe je ook wel. Soms. Als die grote zware wolk vol angst niet boven je hoofd hangt, donker en dreigend. De gevolgen van de wolk vol angst zijn duidelijk. Niemand ontsnapt aan een slecht humeur wanneer je je zo laat beheersen door angst. Je ergert je wezenloos aan het gedrag van andere mensen omdat je er geen controle over hebt en kat iedereen af om de stress te verlichten. Het helpt niet omdat je zo opgevreten wordt door angst. Angst om alleen te zijn, angst om te falen, angst om het doodgaan van geliefden en de angst om te leven. Of het reële of irreële angst is, doet er eigenlijk niet toe. Het feit is dat er altijd een angst in de plaats komt voor een andere. Als je er dan een keer over probeert te praten wordt er gereageerd op de symptomen: "Ach gossie meid, alle mannen zijn honden." of het gesprek wordt gewoonweg vermeden.

"We praten er vrijdag wel over."
"Ja, vrijdag."

[SIZE=0,005]Bovengenoemde auteur handelt met dit artikel volgens het welbekende "schop onder je kont" principe. Het posten van dit stukje is ongeveer hetzelfde als gesproken woorden: je kan ze niet terugnemen en moet ze dus onderkennen en vervolgens er wat aan doen. Yeah right.[/SIZE]
Oud 14-06-2004, 06:57
Miracle
Miracle is offline
Is iemand wel eens om half vier wakker geworden met het idee dat het half 10 was? Zo vreemd.

Jemig ik heb echt zoveel dat me dwars zit, ik kan er echt uren over praten. Helaas moet ik nu naar school. Geen idee of ik het wel ooit verteld/geschreven krijg.

@Kruimel: Misschien een idee om het aan hem te vragen (hoe vervelend ook)? Dit lijkt me iig niet de meest ideale situatie.
Oud 14-06-2004, 08:15
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-06-2004 @ 07:57 :
Is iemand wel eens om half vier wakker geworden met het idee dat het half 10 was? Zo vreemd.
Ja toen ik klein was. Ik werd wakker, sprong uit mijn bed, deed snel wat kleding aan, holde naar de kamer van mijn ouders. Daar was niemand, dus ik holde de trap af naar beneden. Beneden zaten mijn ouders aan de wijn vragend: 'Waar dacht jij heen te gaan, Güsta?' Ik, volledig in paniek: 'Mamma ik moet naar school, kom opschieten anders kom ik te laat!!' Moeder: 'Lieve schat, het is 11 uur 's avonds'. Daar stond ik dan om 11 uur 's avonds midden in de huiskamer, klaar om naar school te gaan .

Nog even mijn eigen hart luchten:
Veel te vroeg wakker geworden, al om half 6 .
Oud 14-06-2004, 08:54
Verwijderd
*zingt uit volle borst 'Lang zal ze leven' voor mn zusje* kon dr vannochtend niet feliciteren want ze was al naar school

en dat omdat ik net pas wakker ben. ga ik es vroeg slapen duurt het een eeuwigheid voor ik in slaap val, met het gevolg niet wakker te worden als derest wakker word. naja dan bel ik dr zo wel ff.
Oud 14-06-2004, 08:57
Verwijderd
Ik weet het niet hoor. Hoe lang blijft dat gezeur van hem nou doorgaan? Er was toch niets gisterenavond tijdens die film? Wat in godsnaam gebeurde er dan waardoor hij zich moest irriteren ?Snap ik niet hoor.
Juh, het was hartstikke gezellig enzo dit weekend, maar waarom moet het dan zo aflopen? Vind ik gewoon vreemd. Het is toch ook logisch dat als we nog 20 minuten hebben proberen de trein te halen? "Ja, maar al dat opgefokte gedoe hier de hele tijd" Dan wacht je toch een uurtje? ALLEEN!
Ik heb ook helemaal geen zin meer in mensen om me heen. Het liefste zit ik helemaal alleen televisie te kijken ofzo, of een eind te lopen. Moeilijk gedoe.
Ik moest eigenlijk al op school zijn, want ik had wel gewoon het 2e uur duits, maar ik heb het vertikt. Eigenlijk wil ik het liefste een snipperdag nemen vandaag. Maar ik moet anw-practicum doen, en dat kan niet worden ingehaald.
En ik droomde zo eng vannacht, hij ging dood, hij ging gewoon dood. Al de 2e keer dat ik dat droom. Ik ga mee deze week, als we naar hem toegaan. Ik wil hem zien, ik moet. Hij is kaal nu, volgens mijn moeder. Ik vind het zo naar allemaal. Mijn kop is zo vol daarmee.

Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 14:44.
Oud 14-06-2004, 09:09
Dolores
Dolores is offline
'k Heb net de wijkouderling gesproken, best een aardige man. Doet me echt goed, zo'n oude man die bij een eerste ontmoeting meteen heel open en eerlijk is over z'n leven en blabla.

En ik ben moe. Niet zo heel gek als je de halve nacht wakker ligt, omdat je niet wil slapen omdat je dan toch alleen maar weer kutdromen krijgt over slechtaflopende mondelingen enzo. Pfff.
Oud 14-06-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 14-06-2004 @ 00:08 :
En de grote bomen vangen misschien zo teveel wind.

Denk dat het juist niet zo werkt hoor. Men reageert op iets waar men op wilt reageren. Er zijn ook genoeg mensen die juist de grote stukken expres niet lezen. Snap?
Oud 14-06-2004, 09:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-06-2004 @ 10:16 :
Denk dat het juist niet zo werkt hoor. Men reageert op iets waar men op wilt reageren. Er zijn ook genoeg mensen die juist de grote stukken expres niet lezen. Snap?
Ik denk dat er maar een selecte groep mensen is die de grote stukken leest en dit publiekelijke forum is niet bedoelt voor persoonlijke/prive verhalen/groepen lijkt me. Ik vind dit geen lucht-je-hart topic meer, maar meer een levens journaal worden van sommige mensen omdat ze vrij frequent redelijk grote stukken posten; en het forum/topic is niet bedoelt/gebouwd voor levens journalen. Daarnaast staat 't in een LJ fijn bij elkaar en kunnen mensen er beter op reageren.

[snoopy opmerking verwijderd omdat ik 't dus verkeerd begrepen had wat ze met haar entry bedoelde. .... ]

Lijkt mij ook dat mensen gewoon moe worden van hier posten omdat ze hoogstwaarschijnlijk toch geen reactie krijgen en ws. hun werk ook weinig tot niet gelezen word.

Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 10:31.
Oud 14-06-2004, 09:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-06-2004 @ 10:36 :
En als je denkt dat 't niet zo werkt; wil ik even ook terugwijzen naar snoopy's reactie "stiekem vind ik t helemaal niet leuk dat ik geen enkele reactie heb gekregen op m'n stukje ". Nee dat is niet zo raar met een gigantisch topic waar iedereen hun eigen grote verhalen in stopt.
hey! Mag ik zelf ook nog even bepalen wat ik daarmee bedoel? Dit is een lucht-je-hart-topic. Mijn stuk stond niet in het lucht-je-hart-topic (vanaf hier afgekort met ljh ), maar in het overlijden van familie-topic. Waar het thuishoort. Maar er zijn twee mensen met wie ik veel praat op msn, die hetzelfde hebben meegemaakt, en van wie ik een reactie had verwacht. Dat is toch niet zo raar?
Oud 14-06-2004, 09:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
snoopy schreef op 14-06-2004 @ 10:57 :
hey! Mag ik zelf ook nog even bepalen wat ik daarmee bedoel? Dit is een lucht-je-hart-topic. Mijn stuk stond niet in het lucht-je-hart-topic (vanaf hier afgekort met ljh ), maar in het overlijden van familie-topic. Waar het thuishoort. Maar er zijn twee mensen met wie ik veel praat op msn, die hetzelfde hebben meegemaakt, en van wie ik een reactie had verwacht. Dat is toch niet zo raar?
Juhwel
Oud 14-06-2004, 10:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-06-2004 @ 10:59 :
Juhwel
leg maar uit dan
liever via pm.
Oud 14-06-2004, 10:07
Gothic
Gothic is offline
Ik ben zo ontzettend moe. Ik slaap de hele week zo veel en nog ben ik zo moe...

Ik ga denk ik dan maar weer lekker m'n bedje in ofzo...
Oud 14-06-2004, 11:27
Gothic
Gothic is offline
Ik zit beetje in dubio. Ik mag iemand zoeken voor de kamer naast mij. Als ik het niet doe, doet m'n huisbaas het. Nu heb ik een jongen in gedachte, dat zou prima zijn, maar als hij niet wil...

Er is een meisje waar ik in de 1e en 2e beste vriendinnen mee geweest ben. Daarna zijn we uit elkaar gegroeid omdat ze een beetje vreemde vrienden kreeg. Mensen waar ik nou helemaaaaaal niets mee had. Zal ik haar dan vragen of gokken op een nieuw iemand. Haar ken ik iig, en misschien kunnen we best weer goed bevriend raken... en degene die m'n huisbaas kiest kan ook een onwijze doos of verschrikkelijk lomp mens zijn ...
Oud 14-06-2004, 12:36
zus
zus is offline
Ik ben de laatste tijd zo kort tegen iedereen, ik jank ontzettend snel, ben heel snel boos, vooral op me eigen..Zal het dan toch waar zijn wat J. zei? Ik baal ervan..
Oud 14-06-2004, 12:49
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb zin om te zeiken, over alles en nog wat, maar eigenlijk weet ik niet eens waarover, nou ja, ik weet het wel, maar 't is eigenlijk heel onbelangrijk..Doe toch maar. Oké.

Het gaat over de suveillant van vandaag. Komen de klas in, niemand. Dus wij gaan zitten, pakken blaadje en pen voor ons, en beginnen wat te kletsen. 5 Minuten te laat komt de surveillant binnen, een stuntelig lang type, dat absoluut geen orde kan houden, je kent dat wel.

Afin, hij snapt niet hoe hij de versie's moet uitdelen, dus moet de concierge hem helpen. Gelukkig we kunnen aan het werk, ondertussen zijn ernog maar 40 minuten over, en natuurlijk mag je niet na de bel doorwerken. Wij als bezetenen aan het werk. Halverwege het pw, zegt-ie ineens; owh, wacht even jongens, ik heb hier een blaadje waarop staat wat je allemaal moet maken.

Diepe zucht door de klas, wat een hert. Hij schrijft de opgaven door de klas, er klopt geen zak van. Tot er een KLASGENOOT van me op het idee komt, dat die vragen misschien wel van de volgende toets (ak) zijn. En ja hoor, inderdaad, meneer het hert heeft de aanwijzingenblaadjes door elkaar gehaalt.

Weer een diepe zucht, en een aantal verwensingen door de klas heen. Wat een sukkel was dat zeg. Ja. Echt wel. *gromt*
Bah, daarna Kikker, god ik ben zo schijtbang voor die man he..Iel.
Ik zeik..

*heel dialoog in m'n eentje gevoerd *
Oud 14-06-2004, 12:58
Verwijderd
ik word ineens heel zenuwachtig voor de uitslag van mn examen
nog dinsdag en woensdag én de halve donderdag wachten...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten