Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 11:25
G.T.C.
G.T.C. is offline
Beetje vage titel dus ik zal het even verder verklaren.

Er is een stelletje, Jasper en Anna wat vrienden zijn van mijn vriendin. Anna is min of meer haar beste vriendin.
Nu heb ik ze laatst allebei ontmoet en Jasper mag ik dus totaal niet.
Het zal er natuurlijk heus wel is van komen dat we met zijn allen is iets gaan doen. Zeg jij dan gewoon tegen je vriend(in) dat je niet mee wil omdat je die bepaalde vriend of vriendin niet zo graag mag, of ga je desondanks toch mee omdat het nou eenmaal de vrienden van je partner zijn.

In mijn situatie is het zo dat die jongen echt een rot persoonlijkheid heeft en ik hem het liefst nooit meer zou willen zien. Mijn vriendin vind hem gelukkig ook niet zo aardig maar die houd het wel een avondje vol met hem. Maar toch vraag ik me af hoe mijn vriendin zou reageren als ik zeg dat ik voor geen goud mee zou willen wanneer Jasper ook mee is.

Ik hoef geen advies maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe dat bij jullie loopt?
Oud 14-06-2004, 11:27
Verwijderd
Ja, ik doe dat wel, maar ik heb ook geen hekel aan zijn vrienden, al vind ik sommigen wat saai, maargoed, saaiheid is niet erg. Als ik wel echt iemand niet zou kunnen uitstaan zou ik het denk ik niet doen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:28
pyres
pyres is offline
als ik weleens bij mijn vriend ben, dan komen zijn vrienden altijd langs. en ik mag die vrienden dus helemaal niet vooral omdat ze gigantisch niet tactisch bezig zijn met opmerkingen.
en als ik een opmerking terugmaak dan hoor ik gelijk van mijn vriend: ja je moet niet zo bot en grof zijn met je opmerkingen.
en dat terwijl de manier hoe en waarop het gezegd wordt, precies hetzelfde is.

ik mag de vrienden van mijn vriend dus niet.
maar hij vindt mijn vrienden ook niet aardirg maar dat is alleen omdat het voornamelijk jongens zijn (beetje jaloers ).

het verschil is dus dat ik mijn vriend gewoon niet met mn vrienden om laat gaan, juist omdat hij ze niet mag. ik houd hier ook rekening mee door die twee werelden gescheiden te houden. dit doet mijn vriend dus niet.

hier hadden we dus gisteren ook vette ruzie over
maar het zit weer goed
Oud 14-06-2004, 11:32
Verwijderd
ik kan het goed met zijn vrienden vinden en andersom ook
dus bij ons is het geen probleem
en zo vaak spreken we ook niet met zijn allen af
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:36
fractuur
fractuur is offline
Ach, er zijn altijd wel een paar personen met wie je het goed kan vinden. Bij mij was het geen probleem, ik kende zijn vrienden al min of meer, en nu, een maand of drie later zie ik zijn vrienden vaker dan mijn ex...
Oud 14-06-2004, 11:37
luchtballon
luchtballon is offline
Zijn vrienden zijn grotendeels mijn vrienden. Dus ja

Nu was ik laatst op zijn werk/sport/hobby, en daar heeftie ook wel vrienden, maar hij wilde me niet voorstellen.. Mja, ik kwam hem ook alleen maar ophalen. Hij heeft wel al eerder gezegd dat hij niet zeker wist of hij me wel mee daarnaartoe zou willen meenemen. Ik weet niet waarom. Ik weet wel dat het grootste deel niet echt 'mijn soort mensen' is. Maar toch had ik ze wel willen ontmoeten.

Ik denk dat ik wel mee zou gaan als ik iemand niet zou mogen want ik kan me dan ook nog altijd richten op mijn vriend en mensen die ik wel aardig vind.
Oud 14-06-2004, 12:45
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb de vrienden van mijn vriend nu een paar keer gezien, zo ook een paar weken terug, aardige tijd met 3 van zijn vrienden staan praten...en dat klikte toch heel aardig. Ik mag ze wel. 1 van die vrienden spreek ik al ruim 2jaar elke dag een uur of 4 op msn, dus we kennen elkaar aardig, ondanks dat we elkaar nu nog maar 3x in het echt hebben gezien/gesproken. De andere had ik ook al een paar keer via msn gesproken, waarschijnlijk voor een deel in mijn voordeel geweest, omdat ik 15 ben en hun allemaal rond de 20 zijn, krijg je al snel van die vooroordelen: "ach klein meisje", en dat wilde ik dan net proberen te voorkomen.., met succes geloof ik

Naar vrienden van mijn vriend meegaan als hij dat écht zou willen, of ik ze nou mag of niet zou ik denk dan wel doen..., voor een x kan ik dat wel leiden, maar als ik 15x tegen me zin in mee zou moeten... zou het toch wel hatelijk worden denk ik

Ik heb hem overigens nog nooit meegenomen naar mijn vrienden, hij heeft er wel enkele ontmoet maar nooit echt een gesprek mee gevoerd. Zijn denk ook niet echt 'zijn types'..., maargoed misschien heb ik het mis en gaat het juist wel samen..., binnenkort maar eens uitproberen
Oud 14-06-2004, 12:49
Verwijderd
Nou, als je nadat je hem de 1e keer hebt gezien meteen al nooit meer mee zou willen, dan moet het wel een ontzettende eikel zijn.. Dan vraag ik me af hoe het kan dat ie een vriendin heeft die de beste vriendin van jouw vriendin is, want dan zouden zij hem toch ook niet aardig moeten vinden.
Heeft ie iets raars tegen je gezegd ofzo?

Maargoed, als hij dan zo verschrikkelijk onaardig is, dan heeft hij het er wel zelf naar gemaakt vind ik. Aan de andere kant laat je je erg kennen als je niet meegaat, want 1 avondje is toch ook niet zo erg. Als hij een opmerking maakt, dan maak je er ook weer 1 terug..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:53
Luna
Luna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2004 @ 12:27 :
saaiheid is niet erg.
weet wat je zegt...

tja, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Lijkt me moeilijk, maar ik denk dat als mn vriend dat graag wil ik heus wel een keertje mee zal gaan, als het maar niet te lang is en niet te vaak.
Oud 14-06-2004, 13:37
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-06-2004 @ 13:49 :
Nou, als je nadat je hem de 1e keer hebt gezien meteen al nooit meer mee zou willen, dan moet het wel een ontzettende eikel zijn.. Dan vraag ik me af hoe het kan dat ie een vriendin heeft die de beste vriendin van jouw vriendin is, want dan zouden zij hem toch ook niet aardig moeten vinden.
Heeft ie iets raars tegen je gezegd ofzo?

Maargoed, als hij dan zo verschrikkelijk onaardig is, dan heeft hij het er wel zelf naar gemaakt vind ik. Aan de andere kant laat je je erg kennen als je niet meegaat, want 1 avondje is toch ook niet zo erg. Als hij een opmerking maakt, dan maak je er ook weer 1 terug..
Zo dacht ik eerst ook. Laat ik me niet erg kennen als ik niet meer mee wil. Maar het ligt iets anders vind ik...
Hij zit constant te vertellen dat hij zo'n geweldig vriendje is voor Anna. Vanuit huis zijn ze nogal streng voor Anna dus daarom moet hij steeds weer even extra erin wrijfen dat hij zo goed is om daar rekening mee te kunnen houden.
Ook probeert hij constant de discussie aan te gaan om zijn gelijk te halen. Nu ben ik zelf ook niet op mijn mondje gevallen en had ie het af en toe best moeilijk maar je kan je voorstellen dat dat geen leuke discussies worden. Het is allemaal een beetje vijandig.
Hij denkt dat ie alles beter weet dan andere en dat ie het helemaal voor elkaar heeft in zijn leventje.
Dit had ik al gehoord van mijn vriendin voordat we bij Jasper en Anna langs gingen en ik had verwacht dat het heus wel mee zou vallen. sja...niet iedereen heeft een leuke persoonlijkheid. ik had gedacht dat ik pas geleidelijk achter die persoonlijkheid zou komen. Maar nee...daar wordt letterlijk na 5 minuten al mee geconfronteerd

Hoe Jasper en Anna toch al meer dan een jaar bij elkaar zijn snap ik ook niet. Voor mijn vriendin is het ook een raadsel want zij mag em gewoon ook niet. Ze was zelfs stiekem een beetje blij toen het bijna uit zou gaan maar helaas.
Mijn vriendin vertelde ook dat zij aan Anna's gezicht kon zien dat ze het helemaal niet leuk vond, dat Jasper even heel blij tegen mij aan het vertellen was dat hij zo'n goede partner is voor Anna. En dat Anna geen vader meer heeft. En dat ze pas sinds 2 maanden bij hem mag slapen terwijl ze al 21 is. Dat was toch maar even iets waar hij even allemaal goed mee om moest gaan.
god, hij heeft het echt 5 of 6 keer herhaald. Eerlijk waar.

Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik iemand zo erg niet zou mogen. Je hebt wel is iemand die je minder aardig vind maar en dan pas je je daarvoor maar een beetje aan. Alleen dit vond ik wel heel erg!!

Dus om nog even jou post te bevestigen. Het is idd gewoon een ONTZETTENDE EIKEL!
Oud 14-06-2004, 14:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toen ik een vriendin had, wilde ik haar beste 3 vriendinnen ook gewoon leren kennen. Gewoon, ook als goede vriendinnen. En niet omdat het moest... gewoon nieuwe mensen leren kennen, altijd leuk al doe ik dat eigenlijk tot nu toe te weinig.
Oud 14-06-2004, 15:10
Dzjes
Dzjes is offline
Als hij mij meevraagt zal ik wel meegaan ja (tot nu toe toch, maar ik vind zijn vrienden wel leuk ),
Bij andere vrienden wil ik dan weer niet mee.. is voor hem dan weer minder leuk, het zijn gewoon,"zijn" vrienden.. moeilijk om uit te leggen, maar ik denk dat het voor hem minder leuk is als ik mee zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:11
rodina
rodina is offline
we hebben dezelfde vrienden inprincipe.

Afgezien daarvan ga ik ook wel eens met hem mee naar andere vrienden en andersom.
Oud 14-06-2004, 15:34
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik heb de vrienden van mijn vriend ontmoet en vond ze over het algemeen aardig. Dus heb er geen problemen mee om af en toe wat met z'n allen te gaan doen, niet te vaak natuurlijk maargoed. Heb alleen wat tegen 1 van zijn vrienden, wat ik gewoon tegen hem heb kunnen zeggen. Gelukkig is het ook geen goede vriend van hem. Als ik die vriend nooit meer zou willen zien kan ik dat tegen mijn vriend zeggen. Ik zou er geen problemen mee hebben als hij nog wel met hem op stap wilt gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
*verhaal*
Dat vroeg ik me dus af

Damn, hij is dus ook niet al te subtiel voor z'n vriendin zeg maar, als hij al die dingen zo even vertelt. Maar misschien weet hij gewoon niet beter? Misschien denkt hij echt dat hij geweldig is.. Je moet maar zo denken: het is erger voor z'n vriendin en voor jouw vriendin, want die hebben steeds met 'm te maken. Als je 'm dan toch een keer ziet: probeer er een beetje boven te staan, niet in discussie te gaan enzo.. het een beetje te negeren. Ik snap wel dat je het vervelend vindt, want het is natuurlijk niet jouw idee van een leuke avond, maar probeer die meisjes dan maar wat steun te bieden ofzo
sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:09
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ga mee naar zijn vrienden, hij gaat mee naar mijn vrienden.
Voor mij is het voordeel dat ik zijn vrienden ook al lang ken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:53
Cruz
Cruz is offline
Ik kan het goed met zijn vrienden vinden en hij met die van mij, dus bij ons is er geen probleem.

Maar ff in jouw geval: als je met meerdere bent (dus niet alleen jullie 4, maar iets grotere groep) dan is het geen probleem en zou ik meegaan. Je kan dan met genoeg mensen kletsen enzo en kan je die jongen dus mijden.

Maar als je echt de pest aan hem hebt en jullie zijn maar met z'n 4en... Tja, ik denk dat je dan best mag weigeren! Ik moet er niet aan denken om de hele avond met iemand te moeten zitten waar ik een hekel aan heb.
Oud 15-06-2004, 09:09
angel--1987
angel--1987 is offline
mijn beste vriendni heeft een vriend, en k mag hem opzich wel
! maar modat ze nu iets met hem heeft laat ze haar oude vrienden zakken!
ze vind het raar dat k nog wel met die oude-vrienden groep omga om t zo maar even te zeggen.
maar k mag die vrienden van haar veriend nmiet echt! en k heb ook absolut geen zin om daar bij te zitten!
en als k dan vraag waarom ze niet meer met die andere jongens om gaat en meiden...dan zegt ze van ja k mag zeniet zo en ze zijn te kinderachtig.

maar als we uitgaan en ze komt ze tegen is ze toch aan t slijmen bij die jongens en meiden en later zegt ze weer van k haat ze echt! naja k snap haar dus absouut niet, maar k ga iig niet mee naar de vrienden van haar vriend!
Oud 15-06-2004, 09:14
Verwijderd
Ik ken zijn vrienden wel van naam, maar het merendeel heb ik nog nooit gezien. Als hij graag wilt dat ik meega, dan ga ik wel mee hoor. Ik doe daar niet zo moeilijk over. Ik maak het toch wel gezellig voor mezelf. En als ik echt niet mee wil, of iemand echt niet aardig vindt, dan ga ik niet mee, hoe graag ik hem ook wil zien...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 14-06-2004 @ 13:53 :
weet wat je zegt...

tja, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Lijkt me moeilijk, maar ik denk dat als mn vriend dat graag wil ik heus wel een keertje mee zal gaan, als het maar niet te lang is en niet te vaak.
ja, dat saaiheid niet erg is . Kijk, op zich zitten sommigen van zijn vrienden alleen maar te praten over computerspellen, fulltime, en erg interessant vind ik dat niet, maar dat maakt het nog geen probleem om een uurtje bij ze te zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:26
Verwijderd
Ik kan het ook niet super vinden met een collega van mijn vriend. Ze trekken vrij veel samen op, kijken samen films, gaan uiteten, luisteren naar muziek etc. Zo af en toe kan ik hem wel uitstaan, maar we gaan zo ook eens in het jaar met hem - en nog wat andere mensen - naar een filmfestival. Drie/vier dagen elke dag met hem naar de film is niet leuk meer. (Hij kan alleen maar over films praten of over muziek. Klinkt leuk... maar heb je een eigen mening over een film, dan kan je beter weggaan.. Ik vond een film echt fantastisch, hij krijste meteen dat het de slechtste film ooit was... En een film die hij fantastisch vond, vond ik echt suf... ik was natuurlijk achterlijk en te jong en begreep het gewoon niet...)

Ik heb het mijn vriend verteld, hij begrijpt het wel, hij had eerst ook moeite met z'n collega. Maar goed, ik hoef niet mee, maar als hij het echt fijn vindt, dan ga ik mee
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:54
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2004 @ 12:27 :
Ja, ik doe dat wel, maar ik heb ook geen hekel aan zijn vrienden, al vind ik sommigen wat saai, maargoed, saaiheid is niet erg. Als ik wel echt iemand niet zou kunnen uitstaan zou ik het denk ik niet doen.
Ik kan het toevallig wel goed vinden met de vrienden van mijn vriend. maar als ik iemand echt niet zou mogen, dan zou ik dat gewoon eerlijk zeggen. En zeggen dat zij wel moet gaan, maar dat het voor jou net zo leuk is om thuis te blijven...(iets tegen je wil doen is nooit leuk, en dan wordt het ook nog eens zo geforceerd)!
Oud 15-06-2004, 17:08
Verwijderd
De ene helft van zijn vrienden ken ik behoorlijk goed en ga ik dan ook goed mee om. Maar de andere helft ken ik min of meer niet maar ik kan er best een avondje bij gaan zitten, als hij graag wil dat ik mee wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten