Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
groetjes Overigens, volgens mij zit er maar 1 keer een geforceerd rijm in. Welke heb je nog meer gevonden? |
![]() |
||
Citaat:
Het verhaal is lieflijk, en erg beeldend. Taaltechnisch is het inderdaad niet zo'n enorm succes (mijns inziens), maar de boodschap komt des te sterker over ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit gedicht daagt niet uit, het is een soort slap aftreksel van de duizenden sprookjes die al geschreven zijn. Het voegt eenvoudigweg niets toe, zoiets als de laatste regel is bovendien ook, zelfs voor kinderen, al erg vaak gedaan. Als het nu een goed gedicht was geweest was het natuurlijk minder erg geweest dat het niet origineel is. Tot slot spreekt het dus ook niet tot de verbeelding, de fantasie die bij een kind meestal nog vele malen actiever is dan bij een volwassene wordt niet geprikkeld om zelf dingen te bedenken. Er wordt een standaardbeeld geschept, en daar moet men het dan maar mee doen. Aldus, dit gedicht zou mij ook als klein kind niet kunnen bekoren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Thema Sprookjes flyaway | 63 | 02-12-2011 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Er was eens / In den beginne heldine | 4 | 21-09-2006 20:49 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sprookje over oma en opa Angel Of Faith | 2 | 12-11-2005 13:06 | |
Verhalen & Gedichten |
In de ban van het sprookje wie doet er mee? Verwijderd | 2 | 14-05-2003 08:51 | |
De Kantine |
Ik moet een sprookje worden!! Chandler | 30 | 26-01-2003 17:37 | |
ARTistiek |
wanneer is een sprookje een sprookje? :P ZzZzJaNtAlZzZzkiE | 7 | 12-03-2002 15:15 |