Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 15:34
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Ik heb een tijdje lopen twijfelen of ik dit topic wel zou openen, maar ik doe het toch maar

Eerst even een stukje geschiedenis:

Een tijdje geleden (september 2003) heb ik via dit forum en later via msn een meisje leren kennen. Paar keer afgesproken, erg gezellig en we zijn op een gegeven moment aardig goeie vrienden geworden en zagen we elkaar steeds vaker. Van 't voorjaar ook nog een week op vakantie geweest, alles leuk en wel.

De laatste 6 weken gaat t alleen erg bergafwaards met die vriendschap. Op msn is ze erg negatief en kortaf. Ik krijg sterk het idee dat ze alles wat ik doe of zeg raar, vaag of kansloos vind. Ook al zegt ze zelf van niet. Ze heeft ook nogal de neiging om het erg veel over zichzelf te hebben. Opzich niet erg, maar dan moet ze het wel op een leuke manier doen.. Ze heeft 1 beste vriend, waar ze het altijd en immer over heeft. Das opzich ook helemaal niet erg, maar alles wat ik doe of zeg projecteert ze op hem. "X vind daar dit of dat van", "X rijdt veel relaxter dan jij" en dat soort dingen. Niet leuk. Ik krijg zo nogal het idee dat ik met hem moet concurreren, maar dat wil ik juist helemaal niet..

Ik heb geprobeerd het met haar hierover te hebben, maar daar schoot ik eigenlijk niet veel mee op, behalve dan dat ik mezelf alleen maar verwijten ging lopen maken. Volgens haar is ze gewoon zo. Bullshit, vind ik, het is immers nooit zo geweest. Ik kan me ook lastig voorstellen dat ze tegen iedereen zo doet, volgens mij hou je dan geen vrienden over.

Nu zou je zeggen: OK, ze wil er niets aan doen, dumpen die hap.
Kan ik doen, maar zo ben ik niet en stiekem is ze me daar iets te dierbaar voor. Het stomme is namelijk dat ze zo nu en dat ook best lief is..

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat 't weer een beetje beter gaat tussen ons?

Thanks alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 17:34
love is life
love is life is offline
Ik zou in jouw plaats een beetje afstand nemen niet laten vallen maar gewoon effe afstand nemen en zien hoe ze reageert. Als ze niks zegt of niks laat merken dat het haar stoort ja dan zou ik er geen moeite meer insteken als ze erover begint dat je haar laat vallen dan zou ik het nog is proberen uit te leggen waarom je dat doet ...
succes ermee
Oud 17-06-2004, 17:59
Dzjes
Dzjes is offline
Reageert ze al lang zo? Mss is het nu gewoon een periode dat ze het wat moeilijker heeft, en is binnenkort alles weer normaal.
Het zou ook kunnen dat ze deze vriend nog maar pas kent, en daarom nog zo vol van hem is, mss ebt dit ook wel weg,naarmate ze hem beter leert kennen, of mss verergert het net, dat valt af te wachten..

Als ik jou was zou ik toch nog maar een tijdje normaal tegen haar doen, spreek nog eens met haar irl af, niet altijd via msn praten, dan klinkt iets sneller 'kortaf' of bot.. Of heb je het er altijd irl over gehad met haar?

Als ze nu altijd zo blijft, en jij vindt haar stomvervelend, dan is dat ook zo.. en dan moet je maar langzaam aan afstand gaan beginnen nemen, .. maar nu zou ik gewoon nog afwachten als ik met jou was ,en gewoon blijven doen,..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:12
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Citaat:
love is life schreef op 17-06-2004 @ 18:34 :
Ik zou in jouw plaats een beetje afstand nemen niet laten vallen maar gewoon effe afstand nemen en zien hoe ze reageert. Als ze niks zegt of niks laat merken dat het haar stoort ja dan zou ik er geen moeite meer insteken als ze erover begint dat je haar laat vallen dan zou ik het nog is proberen uit te leggen waarom je dat doet ...
succes ermee
Nee, idd. Dat probeer ik al een beetje en opzich zoekt zij dan wel contact met mij, dus de interesse is er wel. Of ze probeert me opzettelijk te zieken, maar dat lijkt me wel erg ver gaan..

@ Dzjes: Er is een periode geweest, tijdens dr examens, dat ze echt heel erg kut deed, dat is nu een beetje over, maar het is nog steeds verre van fijn. Ze heeft vandaag te horen gekregen dat ze geslaagd is, dus misschien is de stress nu weg en gaat t beter. Could be
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:34
Gast
Gast is offline
Heb ik ook met m'n ex...dus misschien niet echt een redelijke vergelijking. Maar ik had het idee dat we als vrienden nog heel goed met elkaar op konden schieten. We zijn ook absoluut niet met ruzie uit elkaar gegaan. Maar ik krijg steeds meer het idee dat er zelfs tussen de vriendschap een spanning hangt. Ze is niet gezellig, aardig of wat dan ook meer tegen me. MAar snauwt me, zéker op msn, steeds vaker af en is ook erg kortaf. Erg irri maar ik wil de vriendschap niet laten gaan omdat ik daar net iets teveel voor om haar geef. Ook zij is net geslaagd dus mss dat ze nu iets leuker is...maar ik betwijfel het. Het moet imo sowieso van twee kanten komen en dat gebeurt nu helemaal niet.

Om die reden zit ik ook te twijfelen de knoop eens door te hakken. En alle contact te verbreken (ook omdat dat voor mezelf makkelijker is), feit is dat ik dan wel een mkeid die heel lief kan zijn en een paar vrienden die ik via haar heb leren kennen zal verliezen. En das moeilijk. Het beste is het er denk ik over hebben...maar ik kan me voorstellen hoe moeiliojk dat is. Durf het zelf ook niet helemaal...bang dat het op een ruzie uitloopt...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:02
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 17-06-2004 @ 18:59 :
Als ik jou was zou ik toch nog maar een tijdje normaal tegen haar doen, spreek nog eens met haar irl af, niet altijd via msn praten, dan klinkt iets sneller 'kortaf' of bot.. Of heb je het er altijd irl over gehad met haar?
Daar wil k nog ff op ingaan. Ik heb haar er ook al een keer irl op aangesproken, maar dat werkte ook niet echt. Niet dat ze kortaf was, maar ze deed het allemaal een beetje overkomen alsof het aan mij zou liggen. Overigens, als ik haar tegenwoordig irl zie dan is ze echt anders als vroeger.. Ze zegt niet echt veel, terwijl het altijd een flinke druktemaker was (in positieve zin).

Het zou erg goed kunnen dat 't allemaal examenspanningen zijn/waren.. Ik wacht het nog ff af
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:09
Chimera
Chimera is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat ze verliefd is op die gozer. Je ziet wel vaker dat op het moment dat iemand verliefd wordt, hij/zij haar vrienden begint te verwaarlozen en alleen maar oog heeft voor de nieuwe scharrel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon vrienden blijven, maar minder close als eerder zo ik zeggen. Dus misschien wat meer afstand nemen. Ook omdat ze iets meer kortaf reageert en zo. Misschien komt dat wel omdat je het al eens met haar over die "X" gehad hebt en dat je het gevoel hebt om met hem te concurreren. Tis wel irritant om dat steeds aan te horen alsof je de vergelijking met "X" dan moet gaan maken... zou ik op een gegeven moment ook irritant beginnen te vinden.
Oud 18-06-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:09 :
Ik denk eerlijk gezegd dat ze verliefd is op die gozer. Je ziet wel vaker dat op het moment dat iemand verliefd wordt, hij/zij haar vrienden begint te verwaarlozen en alleen maar oog heeft voor de nieuwe scharrel.
Dat denk ik ook.

En je hebt ook zo'n oud spreekwoord: waar het hart vol van is, loopt de mond van over tja
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:21
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:09 :
Haha, dat zou je idd denken ja... T 'probleem' is alleen dat ze al een vriendje heeft waarop ze helemaal hoteldebotel is...

Net ook weer "een dag zonder X is een dag niet geleefd". Waarbij X dr beste vriend is. Leuk voor dr, maar wat moet ík met die informatie? Ben ik een aansteller als ik het lullig gedrag vind?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:10
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Gisteravond heb ik dr nog ff gesproken op msn, en het leek wel alsof ze flink was bijgedraaid... Misschien toch examenstress ofzo...

Ben benieuwd hoe t de rest van deze week gaat
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 22:54
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Volgens mij gaat t redelijk goed... Al heeft ze nog wel wat lullige acties zo nu en dan.. Ik vraag me serieus af of ze daar wel bij stil staat..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:05
Verwijderd
Nee hoor vrouwen zijn gewoon Bot en Ongevoelig...
Het ligt niet aan jou...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:45
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Citaat:
MrMarkyMark schreef op 23-06-2004 @ 15:05 :
Nee hoor vrouwen zijn gewoon Bot en Ongevoelig...
Het ligt niet aan jou...
Ach, sommige zijn ook bestwel lief
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien zijn jullie te dicht bij elkaar gekomen.

Ik had nml ook zoiets met een jongen. Hij zat bij me in de klas en we konden t goed met elkaar vinden. Hij wist wat persoonlijke dingen van me ed. Maar op een gegeven moment begon het me opeens te benauwen en moest ik echt afstand van hem nemen. Gevolg was dat ik bot tegen hem ging doen om hem maar op een afstand van me te houden. Ook hij begreep er niets van en zat er erg mee. Ik begon hem zelfs te minachten Daarna hebben we een tijdje weinig contact gehad en nu gaat t langzaam wel weer beter.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
H.M. Murdock schreef op 23-06-2004 @ 23:45 :
Ach, sommige zijn ook bestwel lief
Ja... Maar dat zijn echt uitzonderingen...
Ik moet toegeven dat ik blij ben dat ik er veel ken die erg lief zijn... en jammer genoeg ook teveel die t niet zijn...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:56
H.M. Murdock
H.M. Murdock is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-06-2004 @ 08:49 :
Misschien zijn jullie te dicht bij elkaar gekomen.

Ik had nml ook zoiets met een jongen. Hij zat bij me in de klas en we konden t goed met elkaar vinden. Hij wist wat persoonlijke dingen van me ed. Maar op een gegeven moment begon het me opeens te benauwen en moest ik echt afstand van hem nemen. Gevolg was dat ik bot tegen hem ging doen om hem maar op een afstand van me te houden. Ook hij begreep er niets van en zat er erg mee. Ik begon hem zelfs te minachten Daarna hebben we een tijdje weinig contact gehad en nu gaat t langzaam wel weer beter.
Hmm.. dat is opzich ook nog wel een mogelijkheid ja.. Alleen... Ik vind eigenlijk dat we helemaal niet dichtbij elkaar staan/stonden. Zo vaak zien we elkaar niet iig, en heel erg veel personal facts weten we ook ni echt van elkaar... Maar zij kan daar anders over denken natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten