Ik heb een tijdje lopen twijfelen of ik dit topic wel zou openen, maar ik doe het toch maar
Eerst even een stukje geschiedenis:
Een tijdje geleden (september 2003) heb ik via dit forum en later via msn een meisje leren kennen. Paar keer afgesproken, erg gezellig en we zijn op een gegeven moment aardig goeie vrienden geworden en zagen we elkaar steeds vaker. Van 't voorjaar ook nog een week op vakantie geweest, alles leuk en wel.
De laatste 6 weken gaat t alleen erg bergafwaards met die vriendschap. Op msn is ze erg negatief en kortaf. Ik krijg sterk het idee dat ze alles wat ik doe of zeg raar, vaag of kansloos vind. Ook al zegt ze zelf van niet. Ze heeft ook nogal de neiging om het erg veel over zichzelf te hebben. Opzich niet erg, maar dan moet ze het wel op een leuke manier doen.. Ze heeft 1 beste vriend, waar ze het altijd en immer over heeft. Das opzich ook helemaal niet erg, maar alles wat ik doe of zeg projecteert ze op hem. "X vind daar dit of dat van", "X rijdt veel relaxter dan jij" en dat soort dingen. Niet leuk. Ik krijg zo nogal het idee dat ik met hem moet concurreren, maar dat wil ik juist helemaal niet..
Ik heb geprobeerd het met haar hierover te hebben, maar daar schoot ik eigenlijk niet veel mee op, behalve dan dat ik mezelf alleen maar verwijten ging lopen maken. Volgens haar is ze gewoon zo. Bullshit, vind ik, het is immers nooit zo geweest. Ik kan me ook lastig voorstellen dat ze tegen iedereen zo doet, volgens mij hou je dan geen vrienden over.
Nu zou je zeggen: OK, ze wil er niets aan doen, dumpen die hap.
Kan ik doen, maar zo ben ik niet en stiekem is ze me daar iets te dierbaar voor. Het stomme is namelijk dat ze zo nu en dat ook best lief is..
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat 't weer een beetje beter gaat tussen ons?
Thanks alvast