Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 08:24
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Ik zie mijn vriendin alleen in het weekend. (heeel soms als het lukt ook wel is op een door de weekse avond)
Dan hebben we ook wel super veel lol en kunnen we heerlijk bij elkaar zijn. Zondag avond als we dan weer afscheid van elkaar moeten nemen vind ik het ook allemaal heel erg.

Maar zodra ik dan weer in mijn eigen kamer kom heb ik toch ook wel zoiets van, lekker om weer effe alleen te zijn. Vervolgens kijk ik maandag weer met volle tuigen uit naar het weekend maar ik blijf nog steeds blij om ook wat tijd voor mezelf te hebben.
Van andere hoor ik altijd maar dat zodra hun vriend(in) weg gaat ze elkaar meteen vollop missen enzo. Nouw ik vind het gewoon echt heerlijk om dan weer even alleen te zijn hoor.

Hoe zit dat bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 09:11
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb wel 'tijd voor mezelf' nodig. Maar als mijn vriend net de deur uit is mis ik hem ook. Daarna wordt het wel weer minder.
Ik hoef mijn vriend niet constant te zien, al wil ik wel vaak bij hem zijn als ik niet bij hem ben, maar eigenlijk is het goed zo, hoevaak we elkaar zien.
Oud 21-06-2004, 09:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pietjansen50 schreef op 21-06-2004 @ 09:24 :
Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb exact hetzelfde. In het begin heb ik erg sterk de behoefte erg veel bij haar te zijn, maar na een tijdje neemt dat af, en wil ik gewoon erg graag m'n eigen dingen doen, of gewoon een keer een avondje alleen voor de TV hangen. Ik kan er ook helemaal niet tegen als elke vrije avond meteen geclaimed wordt, zo van "ja maar je gaat toch niet weg".
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:38 :
Ik heb exact hetzelfde. In het begin heb ik erg sterk de behoefte erg veel bij haar te zijn, maar na een tijdje neemt dat af, en wil ik gewoon erg graag m'n eigen dingen doen, of gewoon een keer een avondje alleen voor de TV hangen. Ik kan er ook helemaal niet tegen als elke vrije avond meteen geclaimed wordt, zo van "ja maar je gaat toch niet weg".
Ik heb nu ook zo'n gevoel van: 'Hee, alleen kan ik me ook wel vermaken'. In het begin vond ik het enorm lastig, om mn vriend niet te zien, omdat hij inderdaad dan 's avonds bijvoorbeeld thuis was. Maar het went steeds meer en je moet ook tijd voor jezelf hebben! Zolang je elkaar maar wel blijft zien dan..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:07
Verwijderd
Allebei onze eigen dingen doen, afzonderlijk van elkaar vind ik persoonlijk erg belangrijk binnen onze relatie. Als ik hem elke vrije avond zou zien blijft er al snel een gewoonte over, terwijl het nu toch anders is omdat we ook heel veel onze eigen dingen doen. Heerlijk af en toe.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:02
Verwijderd
Het is inderdaad niet relaxed als je continu op elkaars lip zit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:17
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben momenteel single, maar wanneer ik een vriend heb mis ik hem wel altijd als ik niet bij hem ben. Ik heb nooit zo die behoefte gehad om vrij te zijn eigenlijk. Natuurlijk moet ik ook de mogelijkheid hebben om met vriendinnen af te spreken, en lekker in mijn eentje te zijn. Maar een gevoel van opluchting wat ik uit de post van de ts opmaak heb ik nooit echt.
Ik vind het ook absoluut niet erg om bijvoorbeeld 5 dagen in de week bij mijn vriend te zijn, mits het niet 24/7 is.
Oud 21-06-2004, 13:27
Commondude
Commondude is offline
Ik wil geen vriendin die op een vrije avond liever alleen is dan dat ik er ook bij ben.

Dat zegt genoeg over haar verlangen naar mij in negatieve zin, dunkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:37
Dinootje
Dinootje is offline
Ik had tijd voor me zelf nodig, maar die had ik op school en lekker bij de paarden.
Ik was wel bijna iedere avond bij hem, en dat vond ik heerlijk.
Maar je wordt meteen wel te afhankelijk van iemand.
Nu het uit is, mis ik hem ontzettend, gewoon het feit dat ik geen arm mee om me heen krijg en geen kus.
Ik vond het vreselijk om alleen te zijn en ik vind het vreslijk.

Groetjes Dinootje
Oud 21-06-2004, 14:47
elledc
elledc is offline
Citaat:
Commondude schreef op 21-06-2004 @ 14:27 :
Ik wil geen vriendin die op een vrije avond liever alleen is dan dat ik er ook bij ben.

Dat vind ik ook.
Btw, als je elkaar echt graag ziet dan mis je diegene voortdurend en dan is er geen moment dat je liever alleen zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:51
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben het liefst zo veel mogelijk bij mn vriend, maar natuurlijk is het soms ook lekker om je eigen dingen te doen. Ik merk wel dat hoe vaker je je vriend ziet, deste eerder dingen 'gewoon' worden. Dus elkaar af en toe een tijdje niet zien houdt het spannend.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Commondude schreef op 21-06-2004 @ 14:27 :
Dat is dan jouw onzekerheid lijkt me. Mensen hebben verschillende behoeftes, en als die niet overeenkomen zul je een gulden middenweg moeten zien te vinden. Ik heb het ook niet over iemand die je niet vaker wil zien dan eens per week, maar iemand die ook gewoon d'r eigen dingen wil doen. Zelf hockey ik 2 keer per week (vanaf volgens seizoen 3 keer als het goed is), en dat wil ik sowieso blijven doen. Ook ga ik regelmatig met vrienden wat drinken, en dan hoeft ze van mij ook niet zonodig mee (tenzij d'r andere vriendinnen zijn). Je kunt moeilijk exen/vriendinnen gaan vergelijken als ze d'r bij zijn
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-06-2004 @ 15:47 :
Btw, als je elkaar echt graag ziet dan mis je diegene voortdurend en dan is er geen moment dat je liever alleen zou zijn.
Ghe, ik zou gillend gek worden van een vriendin die heel wanhopig continue bij me zou willen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je niet ook je eigen dingen wil blijven houden. Bovendien raak je zo alleen maar ontzettend afhankelijk van je vriend, en komt het des te harder aan als het uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:23 :
Ghe, ik zou gillend gek worden van een vriendin die heel wanhopig continue bij me zou willen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je niet ook je eigen dingen wil blijven houden.
Dat is het andere uiterste, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 16:26 :
Dat is het andere uiterste, lijkt me.
Nou, ze zijn er Maar zoals ik al zei, die behoeftes zullen waarschijnlijk niet 100% op mekaar aansluiten, maar dat is met alles zo. Pas als er een heel groot verschil in zit, zou het voor problemen kunnen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:58
Verwijderd
Ik heb wel tijd voor mezelf nodig, op zich. Maar dat kan ook best waar mijn vriend bij is hoor.
Niet dat ik een noodzakelijke behoefte heb altijd bij hem te zijn . Maar gewoon, ik hoef niet alleen te zijn om tijd voor mezelf te hebben. Bij mijn ouders ben ik zelden alleen, want dan zijn mijn ouders of zus er; bij mijn kamer ben ik zelfen alleen, want dan zijn mijn huisgenoten er.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
pietjansen50 schreef op 21-06-2004 @ 09:24 :
Maar zodra ik dan weer in mijn eigen kamer kom heb ik toch ook wel zoiets van, lekker om weer effe alleen te zijn. Vervolgens kijk ik maandag weer met volle tuigen uit naar het weekend maar ik blijf nog steeds blij om ook wat tijd voor mezelf te hebben.
Van andere hoor ik altijd maar dat zodra hun vriend(in) weg gaat ze elkaar meteen vollop missen enzo. Nouw ik vind het gewoon echt heerlijk om dan weer even alleen te zijn hoor.

Hoe zit dat bij jullie?
* herkenning *

Ook al heb ik nu geen vriendin en zit ik nog niet op kamers maar dat laatste gaat wel gebeuren en toen ik een vriendin had, zag ik haar ook weinig, zodat ze me vrijheid gaf en daardoor had ik voldoende tijd om eigen dingen te doen en zo. Wel relaxed.
Oud 21-06-2004, 17:20
Nyai
Nyai is offline
Mijn vriend en ik zagen elkaar eerst echt elke dag. Dat was ik al een tijdje zat en een paar dagen geleden heb ik aangegeven dat ik hem te vaak zie, en dat ik mn eigen dingen wil doen. Mn eigen vrienden wil hebben, zonder dat hij als een bijtje achter mn kont aan hobbelt.
Dat vond ie niet zo leuk om te horen.

Telkens als ik bij een vriend thuis zat en hij wist of hoorde dat, stond ie na een kwartier voor de deur.

Het is voor hem nog even wennen zo, en hij loopt me constant te smsen dat ie me mist, en dat ie zich verveelt en niks te doen heeft. Maar hij zal er mee moeten leren leven.

Het komt wel goed, mij bevalt het in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:31
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-06-2004 @ 15:47 :
Dat vind ik ook.
Nou ik weet niet wat voor relatie jij hebt maar dit klinkt ongezond
Oud 21-06-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 21-06-2004 @ 18:31 :
Nou ik weet niet wat voor relatie jij hebt maar dit klinkt ongezond
Dat je dat zo voelt betekend toch niet automatisch dat je daar ook altijd naar luistert? Ik zie niet echt in wat er ongezond aan is...mits dat gevoel niet komt door jaloezie, bezitterigheid, ... en je je er niet door laat leiden dan tenminste.

Als je liever alleen bent dan bij je vriend of vriendin, dat vind ik pas ongezond. Dan vraag ik je af waarom mensen een relatie hebben. (Ik zeg niet dat dat soort relaties automatisch slecht zijn, iedereen stelt andere eisen aan een relatie, maar ik zou het op die manier iig niet kunnen.)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:23 :
Ghe, ik zou gillend gek worden van een vriendin die heel wanhopig continue bij me zou willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:47
Qimm
Qimm is offline
Hoe graag ik ook bij mijn vriend ben, even lekker alleen is ook heerlijk.
Oud 21-06-2004, 17:53
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Qimm schreef op 21-06-2004 @ 18:47 :
Hoe graag ik ook bij mijn vriend ben, even lekker alleen is ook heerlijk.
Idem.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nyai schreef op 21-06-2004 @ 18:20 :

Het is voor hem nog even wennen zo, en hij loopt me constant te smsen dat ie me mist, en dat ie zich verveelt en niks te doen heeft. Maar hij zal er mee moeten leren leven.
Ugh. Ik zou daar dus echt niet tegenkunnen. Ik wil graag een vriendin die ook d'r eigen dingen/vrienden/vriendinnen heeft, niet eentje die overstuur raakt als ik een paar dagen andere dingen te doen heb.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:01
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 18:41 :
Dat je dat zo voelt betekend toch niet automatisch dat je daar ook altijd naar luistert? Ik zie niet echt in wat er ongezond aan is...mits dat gevoel niet komt door jaloezie, bezitterigheid, ... en je je er niet door laat leiden dan tenminste.]
Ik vind het ongezond als je in een relatie hebt en degene 24/7 wilt zien. Je hebt toch ook een eigen leven. Ik zeg altijd je vriend/vriendin maakt deel uit je leven, hij/zij is je leven niet.
Utopia 5 klinkt erg afhankelijk van haar vriend en dat vind ik ongezond. Iedereen wil toch wel eens lekker alleen zijn, dat betekent toch niet dat je niet van je vriend/vriendin houdt.

[/B][/QUOTE]Als je liever alleen bent dan bij je vriend of vriendin, dat vind ik pas ongezond. Dan vraag ik je af waarom mensen een relatie hebben. (Ik zeg niet dat dat soort relaties automatisch slecht zijn, iedereen stelt andere eisen aan een relatie, maar ik zou het op die manier iig niet kunnen.) [/B][/QUOTE]

Ik zeg ook niet dat je nooit je vriend mag missen of dat je nooit bij je vriend/vriendin wilt zijn. Maar als je mekaar niet elke dag mist vind ik normaal helemaal als je een langdurige relatie hebt.

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 18:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 21-06-2004 @ 19:01 :
Ik vind het ongezond als je in een relatie hebt en degene 24/7 wilt zien. Je hebt toch ook een eigen leven. Ik zeg altijd je vriend/vriendin maakt deel uit je leven, hij/zij is je leven niet.
Utopia 5 klinkt erg afhankelijk van haar vriend en dat vind ik ongezond. Iedereen wil toch wel eens lekker alleen zijn, dat betekent toch niet dat je niet van je vriend/vriendin houdt.
En waarom zou je geen eigen leven kunnen hebben wanneer je elkaar 24/7 wilt zien? Ik mis daar echt de logica bij.

Om voor mezelf te spreken: ik wil m'n vriend 24/7 zien, waarschijnlijk omdat ik hem niet 24/7 zie. We hebben beiden ons eigen leven, maar we wonen gzd wel samen.

Dat je niet van elkaar houdt als je af en toe even lekker alleen wilt zijn heb ik mezelf niet zien zeggen, zou ook onzin zijn btw. Dat je gewoon in het algemeen liever alleen bent, dan bij je vriend(in), dat vind ik wel raar.

En jij kan uit dat ene postje halen dat utopia5 erg afhankelijk van haar vriend klinkt...? Dat vind ik (heel erg) knap.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:21
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 18:56 :
Ugh. Ik zou daar dus echt niet tegenkunnen. Ik wil graag een vriendin die ook d'r eigen dingen/vrienden/vriendinnen heeft, niet eentje die overstuur raakt als ik een paar dagen andere dingen te doen heb.
Daarom was ik er ook over begonnen

Het lastige is alleen dat mijn vriend best heel erg jaloers is ingesteld. Een goede vriend van hem ga ik laatste tijd erg veel mee om, en daar is hij niet altijd even blij mee. Maar ook dat zal hij moeten accepteren haha
(nee idd, ik ben niet een van de makkelijksten )
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:55
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 20:03 :
En waarom zou je geen eigen leven kunnen hebben wanneer je elkaar 24/7 wilt zien? Ik mis daar echt de logica bij.

Om voor mezelf te spreken: ik wil m'n vriend 24/7 zien, waarschijnlijk omdat ik hem niet 24/7 zie. We hebben beiden ons eigen leven, maar we wonen gzd wel samen.

Dat je niet van elkaar houdt als je af en toe even lekker alleen wilt zijn heb ik mezelf niet zien zeggen, zou ook onzin zijn btw. Dat je gewoon in het algemeen liever alleen bent, dan bij je vriend(in), dat vind ik wel raar.

En jij kan uit dat ene postje halen dat utopia5 erg afhankelijk van haar vriend klinkt...? Dat vind ik (heel erg) knap.
Als je mekaar 24/7 wilt zien ben je toch nergens anders meer mee bezig dan met elkaar missen of naar elkaar verlangen. Dat vind ik overdreven.
Ik heb ook niet gezegd dat ik het normaal vind dat je liever alleen bent dan bij je vriend/vriendin. Ik zeg dat het niet gezond is als je alleen maar bij elkaar wilt zijn en niet van even alleen zijn kan genieten.
En wat utopia 5 betreft heb ik vaker haar posts gelezen waaruit blijkt in mijn ogen dat ze afhankelijk is van haar vriend.
Oud 21-06-2004, 21:14
Verwijderd
Ik zie mijn vriendje ook alleen in het weekend. Door de weeks woon ik op kamers in de andere kant van het land.

Ik kan goed alleen zijn, vind het ook gezond om toch allebei je eigen leven te houden, en ook ''zelfstandig kunnen functioneren''. Ik vind het dan ook af en toe echt heerlijk om alleen mijn dingen te doen.

Maar toch mis ik hem ook heel vaak. Als ik een keertje uit ga, of iets leuks doe, of als ik me een keertje eenzaam voel op mijn kamertje ver weg, als ik me keertje ziek voel... Ik weet niet, maar dan mis ik hem toch best wel eigenlijk, dan zou ik toch graag niet alleen zijn.

Maar ja kan dus ook plezier hebben zonder hem hoor!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 21-06-2004 @ 20:55 :
Als je mekaar 24/7 wilt zien ben je toch nergens anders meer mee bezig dan met elkaar missen of naar elkaar verlangen. Dat vind ik overdreven.
Ik heb ook niet gezegd dat ik het normaal vind dat je liever alleen bent dan bij je vriend/vriendin. Ik zeg dat het niet gezond is als je alleen maar bij elkaar wilt zijn en niet van even alleen zijn kan genieten.
Spreek jij uit ervaring? Ik wel. En ik doe toch echt zat andere dingen dan samen met hem zijn.

Ik kan genieten van alleen zijn, omdat ik weet dat ik hem daarna weer zie. Als ik dat niet zou weten (bv. omdat hij dan alleen wil zijn of wat dan ook), dan zou ik er ook niet van kunnen genieten. En als ik moet kiezen tussen alleen zijn en samen zijn, dan kies ik zonder meer voor het laatste. Dat is wat ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:13
Tiño
Tiño is offline
ja dat ken ik heel erg...alleen kwam dat alleen van mijn kant en was zij het tegenovergestelde helaas...
Oud 22-06-2004, 21:18
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 21-06-2004 @ 13:17 :
Wanneer ik een vriend heb mis ik hem wel altijd als ik niet bij hem ben. Ik heb nooit zo die behoefte gehad om vrij te zijn eigenlijk. Natuurlijk moet ik ook de mogelijkheid hebben om met vriendinnen af te spreken, en lekker in mijn eentje te zijn. Maar een gevoel van opluchting wat ik uit de post van de ts opmaak heb ik nooit echt.
Ik vind het ook absoluut niet erg om bijvoorbeeld 5 dagen in de week bij mijn vriend te zijn, mits het niet 24/7 is.
idd..
Ik breng graag veel, en regelmatig tijd door met mijn vriend, maar ik wil ook heus nog eens met mijn vriendinnen eens iets gaan drinken ofzo. Maar ik voel me niet opgelucht omdat ik hem 'eens niet moet zien'.. Ik mis hem dan ook wel, maar ik zal er niet dood van gaan ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten