Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 15:41
Verwijderd
De absolute waarheid bestaat niet, en zeker niet in iets dat door mensen is gemaakt en bedacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 16:01
Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 16:41 :
De absolute waarheid bestaat niet, en zeker niet in iets dat door mensen is gemaakt en bedacht.
Absolute waarheid bestaat wel en volgens jouw is Islam door mensen gemaakt en bedacht, maar voor de moslims niet, anders zouden ze er toch niet in geloven, Mephostophilis.
Oud 12-06-2004, 16:10
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 16:41 :
Weet je wel waar deze gesprek over gaat? De absolute waarheid bestaat wel en dat is de Islam, de snelst groeiende religie, de religie die al ongeveer 2 miljard aanhangers heeft. Bewijs anders. Bewijs dat het door mensen is gemaakt. En toon voortaan wat respect voor andermans geloven.
Oud 12-06-2004, 16:12
Verwijderd
Logica is niet van toepassing op religieuze mensen, daarom is een discussie hierover zinloos.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:20
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 17:12 :
Logica is niet van toepassing op religieuze mensen, daarom is een discussie hierover zinloos.
Oh, je hebt me tegenbewezen. Je zegt dat er geen absolute waarheid is en zeker niet in iets dat door mensen is gemaakt. Wil je hier alsjeblieft nu bewijzen dat de evolutietheorie niet door mensen is bedacht. Als je dood gaat dan zal je de absolute waarheid "meemaken".
Oud 12-06-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 17:20 :
Oh, je hebt me tegenbewezen. Je zegt dat er geen absolute waarheid is en zeker niet in iets dat door mensen is gemaakt. Wil je hier alsjeblieft nu bewijzen dat de evolutietheorie niet door mensen is bedacht. Als je dood gaat dan zal je de absolute waarheid "meemaken".
De woorden zeker niet geven aan dat het feit dat iets dat door mensen bedacht is (bijvoorbeeld religie) het alleen maar nóg onwaarschijnlijker maakt dat het absolute waarheid betreft. In mijn optiek bestaat de absolute waarheid namelijk sowieso niet, en is de waarheid voor ieder mens verschillend.

Dat heeft dus niets met doen met wetenschappelijke theorieën die door mensen bedacht zijn, en in mijn optiek inderdaad ook geen absolute waarheid zijn. In de wetenschap wordt er echter vanuit gegaan dat een bepaald model klopt tenzij er een experiment wordt verricht waaruit blijkt dat het model niet klopt. En gelukkig maar, anders zou er op deze wereld geen technologie zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 16:38 :
Mathfreak de Moslims zien de Quran als absolute waarheid en we hebben het nu ook over Moslims en dus niet over de Nederlandse wet.
Als de moslims de Koran als absolute waarheid beschouwen betekent dat alleen maar dat hun standpunt uitsluitend op de inhoud van de Koran is gericht, maar dat sluit het bestaan van andere standpunten niet uit. In feite zou je iedere godsdienst als absolute waarheid op kunnen vatten, dus ook godsdiensten die ten opzichte van de Islam totaal verschillende standpunten innemen.

@Rafiq: Ik weet wat Oum Taqiyyah zei, maar jij realiseert je blijkbaar niet (evenmin als Realmoslim overigens) dat een godsdienst hypothetisch van aard is. De godsdiensten zoals we die nu kennen ontstonden in een tijd waarin men, bij gebrek aan de mogelijkheid voor het vinden van een wetenschappelijke verklaring, het waarom van alles wat om ons heen gebeurde, probeerde te verklaren door het bestaan te veronderstellen van een god of meerdere goden, al naar gelang het soort religie, maar men realiseerde zich toen niet (en sommige gelovigen tegenwoordig ook niet) dat het bestaan van een god of meerdere goden niet meer is dan een veronderstelling, en geen absoluut gegeven. Godsdienst is dus net als wetenschap een door mensen gecreëerd denkbeeld, waarmee men een verklaring probeert te geven voor de dingen om ons heen. Aangezien er verschillende denkbeelden bestaan die ieder op zich als waar verondersteld zouden kunnen worden betekent dat, dat het begrip waarheid geen absoluut, maar hooguit een relatief begrip is, en dat er dus niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
Oud 12-06-2004, 20:59
Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 12-06-2004 @ 18:13 :
Als de moslims de Koran als absolute waarheid beschouwen betekent dat alleen maar dat hun standpunt uitsluitend op de inhoud van de Koran is gericht, maar dat sluit het bestaan van andere standpunten niet uit. In feite zou je iedere godsdienst als absolute waarheid op kunnen vatten, dus ook godsdiensten die ten opzichte van de Islam totaal verschillende standpunten innemen.
Kijk als hun standpunt uitsluitend op de inhoud van de Koran is gericht, dan moeten ze ook naar andere geloven onderzoeken en de waarheid vinden.

Citaat:
@Rafiq: Ik weet wat Oum Taqiyyah zei, maar jij realiseert je blijkbaar niet (evenmin als Realmoslim overigens) dat een godsdienst hypothetisch van aard is. De godsdiensten zoals we die nu kennen ontstonden in een tijd waarin men, bij gebrek aan de mogelijkheid voor het vinden van een wetenschappelijke verklaring, het waarom van alles wat om ons heen gebeurde, probeerde te verklaren door het bestaan te veronderstellen van een god of meerdere goden, al naar gelang het soort religie, maar men realiseerde zich toen niet (en sommige gelovigen tegenwoordig ook niet) dat het bestaan van een god of meerdere goden niet meer is dan een veronderstelling, en geen absoluut gegeven. Godsdienst is dus net als wetenschap een door mensen gecreëerd denkbeeld, waarmee men een verklaring probeert te geven voor de dingen om ons heen. Aangezien er verschillende denkbeelden bestaan die ieder op zich als waar verondersteld zouden kunnen worden betekent dat, dat het begrip waarheid geen absoluut, maar hooguit een relatief begrip is, en dat er dus niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
We hadden het over zelfmoord in Islam!!! Ik tenminste dan.
Is zelfmoord verboden in Islam? Ja of Nee?
Oud 12-06-2004, 21:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 17:10 :
Weet je wel waar deze gesprek over gaat? De absolute waarheid bestaat wel en dat is de Islam, de snelst groeiende religie, de religie die al ongeveer 2 miljard aanhangers heeft. Bewijs anders. Bewijs dat het door mensen is gemaakt. En toon voortaan wat respect voor andermans geloven.
Gelukkig zijn er nog genoeg Joden, Katholieken etc.
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Mephostophilis.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 22:18
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 12-06-2004 @ 22:34 :
Gelukkig zijn er nog genoeg Joden, Katholieken etc.
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Mephostophilis.
Maar dat zal niet lang duren. Is zelfmoord verboden in de Islam?
Oud 13-06-2004, 10:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 12-06-2004 @ 21:59 :
Kijk als hun standpunt uitsluitend op de inhoud van de Koran is gericht, dan moeten ze ook naar andere geloven onderzoeken en de waarheid vinden.
Er bestaat niet zoiets als "de waarheid". Zie in dat verband het laatste stuk van mijn vorige reply.

Citaat:
Rafiq schreef op 12-06-2004 @ 21:59 :
We hadden het over zelfmoord in Islam!!! Ik tenminste dan.
Is zelfmoord verboden in Islam? Ja of Nee?
Volgens de Islam is zelfmoord inderdaad verboden, maar dat wil niet zeggen dat de Islam de enige juiste interpretatie is.
Oud 13-06-2004, 12:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 12-06-2004 @ 23:18 :
Maar dat zal niet lang duren. Is zelfmoord verboden in de Islam?
Dan praat je echt over honderden jaren, maar wie weet, misschien kotst iedereen de Islam uit met hun bomaanslagen. (ik scheer jullie nu ff over 1 kam, want dat jij zegt dat de Islam absolute waarheid vind ik bullshit )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:13
Realmoslim
Realmoslim is offline
Mathfreak kijk, waar heb je het eigenlijk over? We hebben het nu over de Islamitische terroristen en dat of zelfmoord wel verboden is in de Islam of niet. We hebben het helemaal niet over de wetten in Nederland. Tuurlijk word je niet gestraft als je zelfmoord pleegt, het is heus niet zo dat ze je dan kunnen straffen, je wordt wel opgepakt en in de gekkenhuis gezet.

Voor jou bestaat absolute waarheid niet, voor de Moslims is de Koran de absolute waarheid. Voor jou is de Islam door een mens bedacht, voor de Moslims is het door God bedacht. Wat wil je bewijzen?

Als de Moslims de Koran alleen volgen dan horen ze ook te gaan onderzoeken, want onderzoeken is dan ook een deel van de absolute waarheid. Blindelings geloven in iets is verboden in de Islam. 1/8 van de Koran eist van de Moslims dat ze hun kennis vergroten in alle zaken en dus ook in allerlei religies.
Oud 13-06-2004, 12:19
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 13-06-2004 @ 13:03 :
Dan praat je echt over honderden jaren, maar wie weet, misschien kotst iedereen de Islam uit met hun bomaanslagen. (ik scheer jullie nu ff over 1 kam, want dat jij zegt dat de Islam absolute waarheid vind ik bullshit )
Jij bent bullshit, hou voortaan je mond dicht. De bomaanslagen zijn niet van de Islam, dus als een Moslim iets doet dan doet iedereen het ? Laat ik niet beginnen met de Darwinisten. Over een paar jaar, ongeveer 20 zal de Islam groter zijn dan de Christendom en Jodendom bij elkaar. Terwijl Darwinisme vervaagt.
Oud 13-06-2004, 12:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik zei dat dus omdat jij met deze idiote post kwam:

Waar basseer jij het op dat het DE waarheid is?
Ach ja, Moslim terroristen enzo zijn geen moslim
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:54
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 13-06-2004 @ 13:23 :
Ik zei dat dus omdat jij met deze idiote post kwam:

Waar basseer jij het op dat het DE waarheid is?
Ach ja, Moslim terroristen enzo zijn geen moslim
Een perfecte Moslim bestaat niet. Voor jou zijn ze terroristen en voor andere zijn ze vrijheidsvechters, blijf CNN kijken en al die andere leugens. Als jou familie voor je wordt geslacht en je doet helemaal niks dan mag je hier komen vertellen wie een terrorist is en wie niet.
Oud 13-06-2004, 12:55
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:54 :
Een perfecte Moslim bestaat niet. Voor jou zijn ze terroristen en voor andere zijn ze vrijheidsvechters, blijf CNN kijken en al die andere leugens. Als jou familie voor je wordt geslacht en je doet helemaal niks dan mag je hier komen vertellen wie een terrorist is en wie niet.
En de Islam is de waarheid, ik heb je al een paar bewijzen laten zien. Bewijs anders.
Oud 13-06-2004, 13:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:54 :
Ehmm... gast ik weet niet of je het weet, maar ik heb een gruwelijke hekel aan Amerika, ik bedoel wat doen ze daar in Irak. Waarom denk je nou dat ik voor Amerika ben ofzo.
Ik ben gewoon tegen moslim EXTREMISTEN
En dat zijn die terroristen.
Niet aan mij, laat die bewijzen maar is zien dan.
Want de snelst groeiende godsdienst noem ik geen bewijs.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:55 :
En de Islam is de waarheid, ik heb je al een paar bewijzen laten zien. Bewijs anders.
Jij hebt helemaal geen bewijzen laten zien dat Islam de waarheid is. Er zijn namelijk geen bewijzen voor. Net als dat ik niet kan bewijzen dat het niet zo is. Als gelovigen God/Allah buiten het reëele plaatsen verliest het al haar waarde. Je kunt niet bewijzen dat het bestaat, noch kun je bewijzen dat het niet bestaat.

Het is dan in principe net zo absurd als geloven in inmateriële toverfeëen die diep in de grond leven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:11
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 13-06-2004 @ 14:00 :
Ehmm... gast ik weet niet of je het weet, maar ik heb een gruwelijke hekel aan Amerika, ik bedoel wat doen ze daar in Irak. Waarom denk je nou dat ik voor Amerika ben ofzo.
Ik ben gewoon tegen moslim EXTREMISTEN
En dat zijn die terroristen.
Niet aan mij, laat die bewijzen maar is zien dan.
Want de snelst groeiende godsdienst noem ik geen bewijs.
Ik heb ook nooit gezegd dat de bekerings groei ervan een bewijs is. Het zal wel kunnen betekenen dat de leugens en haat tegenover de Islam niks voorstellen, maar ik heb nooit gezegd dat het bewijst dat de Islam waar is. Wat het ook nog bewijst is de voorspelling die in sura 110(Al-Naasr) van de Koran staat :

God, Most Gracious, Most Merciful
When triumph comes from GOD, and victory.
You will see the people embracing GOD's religion in throngs.
You shall glorify and praise your Lord, and implore Him for forgiveness. He is the Redeemer.

De Koran is een wonder die je nu zelf mee maakt. Het bevat duizende bewijzen dat de Koran van God komt en dat God bestaat. Ga even hiernaartoe om twee van de duizende bewijzen te zien.
Oud 13-06-2004, 13:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 13:13 :
Mathfreak kijk, waar heb je het eigenlijk over? We hebben het nu over de Islamitische terroristen en dat of zelfmoord wel verboden is in de Islam of niet. We hebben het helemaal niet over de wetten in Nederland. Tuurlijk word je niet gestraft als je zelfmoord pleegt, het is heus niet zo dat ze je dan kunnen straffen, je wordt wel opgepakt en in de gekkenhuis gezet.
Het lijkt me eerlijk gezegd weinig zinvol om iemand die zelfmoord pleegt op te pakken en in een inrichting te stoppen, aangezien zo iemand, op het moment dat hij of zij zelfmoord pleegt, sterft.
*en probeer jij dan maar eens uit te leggen waarvoor jij dat lijk hebt opgepakt en in een inrichting hebt laten stoppen... *

Citaat:
Voor jou bestaat absolute waarheid niet, voor de Moslims is de Koran de absolute waarheid. Voor jou is de Islam door een mens bedacht, voor de Moslims is het door God bedacht. Wat wil je bewijzen?
Wat ik wil aangeven is dat waarheid geen absoluut, maar hooguit een relatief begrip is. Het feit dat de moslims de Koran als een absolute waarheid beschouwen betekent nog niet dat de Koran voor anderen ook als absolute waarheid wordt beschouwd. Ik haal even iets uit een van mijn vorige replies aan: "In feite zou je iedere godsdienst als absolute waarheid op kunnen vatten, dus ook godsdiensten die ten opzichte van de Islam totaal verschillende standpunten innemen."

Citaat:
Als de Moslims de Koran alleen volgen dan horen ze ook te gaan onderzoeken, want onderzoeken is dan ook een deel van de absolute waarheid. Blindelings geloven in iets is verboden in de Islam. 1/8 van de Koran eist van de Moslims dat ze hun kennis vergroten in alle zaken en dus ook in allerlei religies.
En als ze dat doen zullen ze zien dat er verschillende standpunten bestaan, wat betekent dat er niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
Oud 13-06-2004, 13:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 14:11 :
Ik heb ook nooit gezegd dat de bekerings groei ervan een bewijs is. Het zal wel kunnen betekenen dat de leugens en haat tegenover de Islam niks voorstellen, maar ik heb nooit gezegd dat het bewijst dat de Islam waar is. Wat het ook nog bewijst is de voorspelling die in sura 110(Al-Naasr) van de Koran staat :

God, Most Gracious, Most Merciful
When triumph comes from GOD, and victory.
You will see the people embracing GOD's religion in throngs.
You shall glorify and praise your Lord, and implore Him for forgiveness. He is the Redeemer.

De Koran is een wonder die je nu zelf mee maakt. Het bevat duizende bewijzen dat de Koran van God komt en dat God bestaat. Ga even hiernaartoe om twee van de duizende bewijzen te zien.
Ja god erg leuk verhaaltje hoor, maar zo zijn er ook zat dingen gevonden die overeen komen met de Bijbel, graven etc. Dus wat zeik je nou met je enige waarheid?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:58
Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 13-06-2004 @ 14:31 :
Ja god erg leuk verhaaltje hoor, maar zo zijn er ook zat dingen gevonden die overeen komen met de Bijbel, graven etc. Dus wat zeik je nou met je enige waarheid?
Ja, maar moslims geloven ook in de Thora en de Injil, maar het is alleen veranderd door mensen, dus er kunnen misschien nog originele stukjes bevatten, zoals bijvoorbeeld de voorspelling van de Messiah(vzmh) en de voorspellng van Profeet Mohammed(vzmh).
Oud 13-06-2004, 21:08
Verwijderd
Maar jullie deel kan onmogelijk veranderd worden door mensen. Ik kan dit moeilijk slikken.

Waarom is jullie Koran onveranderbaar? Ook onder Moslims kan corruptie leven, en er kunnen dingen veranderd worden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 07:05
Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 13-06-2004 @ 22:08 :
Maar jullie deel kan onmogelijk veranderd worden door mensen. Ik kan dit moeilijk slikken.

Waarom is jullie Koran onveranderbaar? Ook onder Moslims kan corruptie leven, en er kunnen dingen veranderd worden.
Kijk, er bestaat nog steeds een oude koran van de tijd van Profeet Mohammed(vzmh). Niet moslims geven het ook zelf toe dat het onveranderd is. Overal waar je de koran hoort is het precies hetzelfde, elke woord en elke letter. Miljoenen moslims kennen de hele koran uit hun hoofd, nu en ook vroeger, dus als je de koran zou veranderen zouden de moslims het wel merken, hoor. Weet je wat, verander een stukje koran en geef het dan aan een moslim die de hele koran kent, dan gaan we kijken wat er gebeurt.
Oud 14-06-2004, 17:59
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2004 @ 14:17 :
Het lijkt me eerlijk gezegd weinig zinvol om iemand die zelfmoord pleegt op te pakken en in een inrichting te stoppen, aangezien zo iemand, op het moment dat hij of zij zelfmoord pleegt, sterft.
*en probeer jij dan maar eens uit te leggen waarvoor jij dat lijk hebt opgepakt en in een inrichting hebt laten stoppen... *

Kun je nadenken? Wat dacht je van oppakken voor pogin tot zelfmoord. Ik zei juist dat je iemand die zelfmoord heeft gepleegd geen straf kan geven. Alleen God kan dat doen in de hiernamaals.

Citaat:
Wat ik wil aangeven is dat waarheid geen absoluut, maar hooguit een relatief begrip is. Het feit dat de moslims de Koran als een absolute waarheid beschouwen betekent nog niet dat de Koran voor anderen ook als absolute waarheid wordt beschouwd. Ik haal even iets uit een van mijn vorige replies aan: "In feite zou je iedere godsdienst als absolute waarheid op kunnen vatten, dus ook godsdiensten die ten opzichte van de Islam totaal verschillende standpunten innemen."
Oke, wat heb je bewezen? Ik zie de Islam als absolute waarheid en God ook. Dat het in jou geloof, Darwinisme, anders is dan kan het mij niet schelen.

Citaat:
En als ze dat doen zullen ze zien dat er verschillende standpunten bestaan, wat betekent dat er niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
Heb je de Koran gelezen? Weet je wel wat de Islam is? Islam is niet zoals alle andere geloven, als je onwetend wilt blijven en je weet wat slecht voor je is moet je dat vooral doen. Ga een boek lezen over Darwinisme of zo
Oud 14-06-2004, 18:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 14-06-2004 @ 18:59 :
Kun je nadenken?
Jazeker, en misschien nog wel beter dan jij denkt.

Citaat:
Wat dacht je van oppakken voor poging tot zelfmoord?
Zelfmoord plegen is volgens de Nederlandse wet niet strafbaar, dus kun je niet voor een poging tot zelfmoord worden opgepakt. Het enige wat wel strafbaar is, is iemand aanzetten tot zelfmoord.

Citaat:
Ik zei juist dat je iemand die zelfmoord heeft gepleegd geen straf kan geven. Alleen God kan dat doen in de hiernamaals.
Je zei echter wel dat je wel wordt opgepakt en in een inrichting wordt geplaatst als je zelfmoord pleegt. Dat zou dus betekenen dat de straf niet door God wordt uitgevoerd, maar door de mensen.

Citaat:
Oke, wat heb je bewezen? Ik zie de Islam als absolute waarheid en God ook. Dat het in jou geloof, Darwinisme, anders is dan kan het mij niet schelen.
Om te beginnen heb ik geen geloof en is het Darwinisme geen geloof, maar een wetenschappelijke stroming. Bovendien vraag ik me af waarom je eigenlijk zoveel moeite probeert te doen om mij van jouw vermeende gelijk te overtuigen, als het je niet kan schelen dat ik anders over bepaalde dingen denk dan jij.

Citaat:
Heb je de Koran gelezen? Weet je wel wat de Islam is? Islam is niet zoals alle andere geloven, als je onwetend wilt blijven en je weet wat slecht voor je is moet je dat vooral doen. Ga een boek lezen over Darwinisme of zo
Wat ik wens te lezen bepaal ik altijd nog zelf, en niet jij. Leer eerst maar eens te accepteren dat je niet zonder meer van anderen kunt verlangen dat ze op dezelfde manier over dingen denken zoals jij.
Oud 15-06-2004, 12:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 14-06-2004 @ 19:37 :

Wat ik wens te lezen bepaal ik altijd nog zelf, en niet jij. Leer eerst maar eens te accepteren dat je niet zonder meer van anderen kunt verlangen dat ze op dezelfde manier over dingen denken zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:59
El_Nour
El_Nour is offline
Realmoslim, haal die vijandige toon eruit, die is helemaal nergens voor nodig.
Oud 21-06-2004, 09:46
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Je zei echter wel dat je wel wordt opgepakt en in een inrichting wordt geplaatst als je zelfmoord pleegt. Dat zou dus betekenen dat de straf niet door God wordt uitgevoerd, maar door de mensen.
God kan je in deze leven ook straffen, dat kan die bijvoorbeeld doen door je in een inrichting te stoppen. Je hebt altijd de kans om je te verbeteren in deze leven. God kan je straffen in deze leven en in de hiernamaals.

Citaat:
Om te beginnen heb ik geen geloof en is het Darwinisme geen geloof, maar een wetenschappelijke stroming. Bovendien vraag ik me af waarom je eigenlijk zoveel moeite probeert te doen om mij van jouw vermeende gelijk te overtuigen, als het je niet kan schelen dat ik anders over bepaalde dingen denk dan jij.
Het Darwinisme is een geloof. Wie probeert hier wie over te halen? Jij kwam hier met zelfmoord is niet strafbaar, terwijl wij over de Islam praten.

Citaat:
Wat ik wens te lezen bepaal ik altijd nog zelf, en niet jij. Leer eerst maar eens te accepteren dat je niet zonder meer van anderen kunt verlangen dat ze op dezelfde manier over dingen denken zoals jij. [/B]
Ja, maar jij leest nooit over andere geloven en toch praat je er over. Het kan mij niet schelen wat jij denkt, jij begon eerst tegen mij te praten. Ga boeken lezen over Darwinisme of zo.
Oud 21-06-2004, 09:46
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 13:07 :
Slijmbal, ga gelijk met hem trouwen of zo.
Oud 21-06-2004, 09:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 21-06-2004 @ 10:46 :
Slijmbal, ga gelijk met hem trouwen of zo.
Hier ga ik niet eens serieus op in
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 20-06-2004 @ 23:59 :
Realmoslim, haal die vijandige toon eruit, die is helemaal nergens voor nodig.
psies...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Het Darwinisme is een geloof.
Oh ja, het Darwinisme is een geloof en de Islam de absolute waarheid.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2004 @ 12:18 :
Oh ja, het Darwinisme is een geloof en de Islam de absolute waarheid.
ja, zonder rolleyes please
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:33
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
God kan je in deze leven ook straffen, dat kan die bijvoorbeeld doen door je in een inrichting te stoppen. Je hebt altijd de kans om je te verbeteren in deze leven. God kan je straffen in deze leven en in de hiernamaals.
Het is niet God die mensen in een inrichting laat stoppen, maar het zijn andere mensen die iemand in een inrichting laten stoppen.

Citaat:
Het Darwinisme is een geloof.
Dat is het niet. Het is weliswaar een bepaalde opvatting, maar het is geen geloof, even vooropgesteld dat jij het begrip geloof in strikt religieuze zin gebruikt.

Citaat:
Wie probeert hier wie over te halen? Jij kwam hier met zelfmoord is niet strafbaar, terwijl wij over de Islam praten.
Even een nadere toelichting dan: het was me niet duidelijk dat Oum Taqiyyah met het verbod op zelfmoord het verbod volgens de Islam bedoelde, vandaar dus die opmerking. Aangezien me dit inmiddels wel duidelijk is stel ik voor dat we daar verder over ophouden.

Citaat:
Ja, maar jij leest nooit over andere geloven en toch praat je er over.
En wat dan nog? Jij leest blijkbaar ook nooit iets over wetenschap of wetenschapsfilosofie, maar je meent blijkbaar dat je er desondanks toch voldoende van af weet om te beweren dat dergelijke dingen niet deugen.

Citaat:
Het kan mij niet schelen wat jij denkt, jij begon eerst tegen mij te praten.
Blijkbaar kan je dat wel schelen, want anders zou je je niet zo inspannen om mij van jouw vermeende gelijk te overtuigen.

Citaat:
Ga boeken lezen over Darwinisme of zo.
Nogmaals: ik ben hier degene die bepaalt wat ik wens te lezen, niet jij. Bovendien zou ik het net als El_Nour bijzonder op prijs stellen als je de vijandige toon in je replies achterwege liet. Als je zo graag op mensen wenst te schelden of wat dan ook raad ik je aan om dat op een forum te doen wat daar meer geschikt voor is, maar niet hier.

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:52
Isa
Isa is offline
reageert mathfreak nog op mijn topic over profeties?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:05
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 21-06-2004 @ 20:33 :
Het is niet God die mensen in een inrichting laat stoppen, maar het zijn andere mensen die iemand in een inrichting laten stoppen.
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.

Stel Kees verongelukt, met de dood tot gevolg, doordat hij met een auto tegen een boom is gereden.
Wat heeft hiertoe geleid? De rem van de auto die het niet naar behoren deed? De boom die daar op een verkeerde plek stond? De dronken bestuurder? Of is dit het lot (el mektab= geschreven)?

Ik geloof in het lot en dus zijn al die factoren voorbestemd geweest.

Maw, wanneer iemand in een inrichting beland zou dit volgens mijn overtuiging het lot zijn. Dit kan een beproeving van God zijn, vb: zullen familieleden of naasten hem of haar verwaarlozen?
Oud 21-06-2004, 20:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 21-06-2004 @ 21:05 :
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.

Stel Kees verongelukt, met de dood tot gevolg, doordat hij met een auto tegen een boom is gereden.
Wat heeft hiertoe geleid? De rem van de auto die het niet naar behoren deed? De boom die daar op een verkeerde plek stond? De dronken bestuurder? Of is dit het lot (el mektab= geschreven)?

Ik geloof in het lot en dus zijn al die factoren voorbestemd geweest.

Maw, wanneer iemand in een inrichting belandt zou dit volgens mijn overtuiging het lot zijn. Dit kan een beproeving van God zijn, vb: zullen familieleden of naasten hem of haar verwaarlozen?
Dat is dan jouw opvatting, maar ik geloof niet in het lot. Overigens ben ik blij dat jij gelukkig wel op een fatsoenlijke manier op mijn reacties weet in te gaan.

Offtopic: @Isa: Ik heb inmiddels weer gereageerd, zoals je bij nalezing zult kunnen zien.
Oud 21-06-2004, 20:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 21-06-2004 @ 21:20 :

Offtopic: @Isa: Ik heb inmiddels weer gereageerd, zoals je bij nalezing zult kunnen zien.
Offtopic:
bedankt ondertussen heb ik daarop weer gereplied
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten