Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 15:49
Verwijderd
Hoi,
Ik gebruikte altijd Deep Clean van Neutrogena voor m'n gezicht en dat werkt goed maar tja, het is wel op dieren getest, en daar wou ik eigenlijk vanaf. Daarom vroeg ik me af of iemand hier iets weet dat niet op dieren getest is, en dat ook goed werkt. Ik heb een beetje een vette huid maar dat is zo'n beetje dat een gezichtsreinigier voor normale/gemengde huid ook wel voldoet.
Dus, heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:58
Miracle
Miracle is offline
Was daar geen site van toevallig? Ik meen me te herinneren dat er op internet wel een lijst stond van alle merken... Heb je al gezocht met google?
Oud 21-06-2004, 15:59
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
www.proefdiervrij.nl ?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:02
MieX
MieX is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 16:58 :
Was daar geen site van toevallig? Ik meen me te herinneren dat er op internet wel een lijst stond van alle merken... Heb je al gezocht met google?
www.cosmeticagids.nl

Citaat:
Wilt u ook alleen cosmetica kopen van bedrijven die geen dierproeven (meer) doen? Kijk dan in de online cosmeticagids van Proefdiervrij. Hierin staan de merken van bedrijven die geen dierproeven voor cosmetica (meer) doen. Noch voor eindproduct, noch voor ingrediënten.
Oud 21-06-2004, 16:16
Verwijderd
Ja, dat weet ik, ik ken beide sites. Maar ik weet niet welke producten goed werken, dat staat er niet bij
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:26
Verwijderd
Hmm.. maar ze zetten er dus alleen de proefdiervrije merken in.. (op die site). Kun je dan de conclusie trekken dat álles wat niet in die lijst staat op proefdieren wordt getest?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-06-2004 @ 17:26 :
Hmm.. maar ze zetten er dus alleen de proefdiervrije merken in.. (op die site). Kun je dan de conclusie trekken dat álles wat niet in die lijst staat op proefdieren wordt getest?
Wel dat alle merken die niet in die lijst staan maar wel in Nederland verkocht worden minimaal 1 product hebben dat op dieren is getest, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-06-2004 @ 17:26 :
Volgens mij niet, er zijn volgens mij ook wel altijd merken die het niet aangeven

Sarah: kwestie van uitproberen denk ik, je kunt het via proefmonsters proberen
Oud 21-06-2004, 19:17
damaetas
damaetas is offline
in de bodyshop is alles dierproefvrij dus daar kan je iig al es een kijkje nemen
Oud 21-06-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 21-06-2004 @ 20:17 :
in de bodyshop is alles dierproefvrij dus daar kan je iig al es een kijkje nemen
Maar daar staat niet op de verpakking welk product goed werkt en welk niet. Bijvoorbeeld. Daarbij hebben ze er geen gezichtsreinigers, voor zo ver ik weet.

Stel ik nou echt zo'n moeilijke vraag? Normaal als iemand vraagt 'welk product is goed' zegt toch ook niemand 'de drogist verkoopt het, ga maar eens kijken'?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 20:23 :
Maar daar staat niet op de verpakking welk product goed werkt en welk niet. Bijvoorbeeld. Daarbij hebben ze er geen gezichtsreinigers, voor zo ver ik weet.

Stel ik nou echt zo'n moeilijke vraag? Normaal als iemand vraagt 'welk product is goed' zegt toch ook niemand 'de drogist verkoopt het, ga maar eens kijken'?
Elke verpakking zal toch beweren dat het goed werkt?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat het meeste van Kruidvat eigen merk ook dierproefvrij was en daar heb ik wel goede ervaringen mee. Ik heb dan geen gezichtsreiniger geprobeerd maar onder andere wel de make-up remover, de aftersun en de tandpasta en die bevallen me allemaal goed. Eigen merk is ook niet zo duur dus als je het probeert en het bevalt niet heb je niet gelijk veel geld weggegooid.
Oud 21-06-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 21-06-2004 @ 20:31 :
Elke verpakking zal toch beweren dat het goed werkt?
Ja, daarom heb ik daar dus niets aan.

Daantje: bedankt, ik zal eens kijken
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 20:48 :
Ja, daarom heb ik daar dus niets aan.

Daantje: bedankt, ik zal eens kijken
Plus: het hoeft niet bij jou goed te werken als het bij iemand anders wel goed werkt. Uitproberen is echt de enige tip..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:08
MieX
MieX is offline
Ontdek ik net dan de gezichtsreiniger van mn moeder (en dus af en toe die van mij ) van de HEMA is (en dus proefdiervrij), die is ook best fijn
Oud 21-06-2004, 20:40
Miracle
Miracle is offline
Ik heb nu een fruitreiniger van Kruidvat. Voor de extra droge huid oid, maar voor mijn gevoel klopt dat niet, want m'n huid wordt er juist droog van. Ik vind hem iig erg fijn.

Tis een rood flesje.

Deze dus:*klik*

of de face wash

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:39
madwoman
madwoman is offline
De verzachtende Gel-tonic (voor de droge huid) van de Hema is heel lekker. Hij is dus eigenlijk van mn moeder, maar als ik hier ben, gebruik ik hem ook en ik heb een best vette huid. Hij is echt heel lekker fris en werkt goed.
tis een fles met zo'n pompje er op.
Oud 22-06-2004, 13:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 20:23 :
Ik koop m'n gezichtsreiniger bij de bodyshop en het bevalt me prima. Gewoon aan de verkoopster vragen.
Oud 22-06-2004, 13:43
Eend
Eend is offline
Whehehehe, dierproefvrije dierenshampoo
Oud 22-06-2004, 16:00
Markiex
Markiex is offline
Tsja..dierproefvrij...heel veel, zo niet alle, cosmetische producten met een dierproefvrij stempel zijn niet helemaal vrij van dierproeven. De afzonderlijke ingredienten zijn nl. wel degelijk op dieren getest, dat is nl. wettelijk verplicht. Die sticker geeft alleen aan dat het middel als geheel niet op dieren is getest (wat natuurlijk een goede zaak is..)
Oud 22-06-2004, 16:15
Vice
Vice is offline
Het gaat juist om producten waarvan de ingredienten niet meer op dieren worden getest. meestal zijn dit wat oudere ingredienten of ze worden op een andere manier getest. Volgens mij mag je de producten zelf niet eens meer op dieren testen.
Oud 23-06-2004, 07:23
Markiex
Markiex is offline
Klopt, de middelen als geheel mag je niet meer op dieren testen...in NL tenminste.. Kan dus best dat er wel merken geïmporteerd worden die wel als geheel op dieren gestest worden.
Oud 27-06-2004, 19:06
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
damaetas schreef op 21-06-2004 @ 20:17 :
Ik heb laatst toevallig gelezen dat de bodyshop ingrediënten importeert uit landen waar dat spul wél getest wordt op dieren. Of de bodyshop dus echt zo diervriendelijk is, is niet helemaal (helemaal niet ) zeker.. maar dat terzijde..
(het is in ieder geval beter dan producten die sowieso op dieren getest zijn, en ik heb zelf op de een of andere manier het idee dat de bodyshop echt niet test op dieren, maarja ik citeer slechts dat artikel..)

Regels voor berichten