Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 15:58
floortje87
floortje87 is offline
Hoi Allemaal.

Zondag nacht/avond ben ik voor het eerst emt mijn vriend naar bed geweest.
We gingen ons aankleden, en wat schetst mijn verbazing. Een grote vlek bloed op het dek bed. Natuurlijk heb ik van het maagden vliesje gehoord maar geeft dat zo veel bloed?
Ook de volgende dag nog.
Ongesteld heid kan absoluut niet ik ben net 11 dagen aan de pil.

Weten jullei wat dit kan zijn?

F.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:03
Verwijderd
Leeg gebloed ben je iig niet, want dan had je dit hier niet kunnen typen.

Misschien idd iets van het maagdenvlies (al schijnen tegenwoordig veel meisjes dat niet eens meer te hebben (niet heel iig) ivm dingen als fietsen, paardrijden, enz.) of misschien iets van een wondje oid.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:07
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik weet het niet zeker hoor, maar kan het er niet mee te maken hebben dat je pas 11 dagen aan de pil bent, dat je daar aan moet wennen ofzo??
Oud 22-06-2004, 21:24
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 22-06-2004 @ 17:07 :
Ik weet het niet zeker hoor, maar kan het er niet mee te maken hebben dat je pas 11 dagen aan de pil bent, dat je daar aan moet wennen ofzo??
Dat kan idd heel goed. Je hele hormoonhoushouding wordt even op zijn kop gezet. Het komt vaak voor dat je in het begin tussentijdse bloedingen krijgt. Ik had er ook last van. Was net begonnen, ging allemaal goed, maar meteen na de eerste strip hield in geen stopweek, vanwege mn examens, had geen zin om dan ongesteld te zijn. Nou, dat pikte mijn lichaam dus mooi niet. Ik heb er gedurende de rest van de strip, dus zo'n drie weken, last van gehad. Heel vaak kleine bloedinkjes, iedere dag eigenlijk. En toen ik dus eigenlijk ongesteld moest worden, was er bijna niets meer over
Oud 23-06-2004, 00:14
Verwijderd
Ik bloedde ook gruwelijk na ze ontmaagding (tot een dag of wat erna) en ik was niet aan de pil... dus tja, toch een slagadertje kapot ofzo? Iig gaat het over en hou je er niks aan over.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 01:39
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-06-2004 @ 01:14 :
Ik bloedde ook gruwelijk na ze ontmaagding (tot een dag of wat erna) en ik was niet aan de pil... dus tja, toch een slagadertje kapot ofzo? Iig gaat het over en hou je er niks aan over.
Ja, een slagadertje. Vast en zeker.

Lijkt me onwaarschijnlijk, omdat bij een bloedende slagader het bloed er met stralen uitkomt, en je binnen no-time dood bent.
Oud 23-06-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 23-06-2004 @ 02:39 :
Ja, een slagadertje. Vast en zeker.

Lijkt me onwaarschijnlijk, omdat bij een bloedende slagader het bloed er met stralen uitkomt, en je binnen no-time dood bent.
Niet alle slagaders zijn enorm, wijsneus.

Citaat:
De grote slagaders vertakken zich in steeds kleinere (arteriolen), en in de allerkleinste, de haarvaten (capillairen), gaat het slagaderlijke stelsel over in het aderlijke.
http://www.e-gezondheid.be/guide/article_4018_888.htm

Nou kan ik mijn goede vriendin de biologiestudente het momenteel niet vragen, maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet doodbloed als een klein slagadertje kapot gaat. Ik denk echter wel dat dat láng bloedt. Ik zou niet weten waarom een gewone ader zo lang nog blijft bloeden...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:06
Verwijderd
Een slagader knapt echt niet zo snel hoor. De wanden van die dingen bestaan uit drie lagen en er moet wel heel wat gebeuren willen ze springen door gewoon seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:00
Verwijderd
Ok, fine, een gewone ader dan die om de een of andere mysterieuze reden 3 dagen lang blijft bloeden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:17
Endomychus
Endomychus is offline
Raaaaaah!! ff ontopic maar die naam van jou is mijn mail adres..haha
Oud 24-06-2004, 16:45
Verwijderd
Ik denk dat je maagdenvlies gewoon gescheurd is. En ja dat kan best wel erg bloeden. Bij mij duurde het ongeveer 2 dagen voordat het over was.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:56
Roos
Roos is offline
Misschien lijkt het veel bloed, maar het is waarschijnlijker dat er ook wat vocht bijzat. Dus zoveel zal het niet geweest zijn (in ieder geval minder dan je denkt)
Oud 27-06-2004, 14:06
ekki
ekki is offline
Even over die slagader / ader:

Een slagader is volgens mij een bloedvat dat van je hart af gaat en een ader naar je hart toe.

Aders kunnen dus in principe even groot zijn als slagaders.

Een slagader klinkt heel groot, maar kan dus in principe gewoon een bloedvatje zijn dat van je hard af gaat (meestal met zuurstofrijk bloed, behalve dan je longslagader). Tenminste, dat dacht ik.

Of je langer bloedt als een slagadertje of als er een adertje stuk is, weet ik niet.

En over de vraag in dit topic:

Volgens mij hoef je je niet druk te maken en is dit vrij normaal.

Regels voor berichten