Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 22:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Lig je wakker als je een ruzie om een dropje hebt met je moeder?
Lig je dagen te huilen als je vriendin geen smsje terug heeft gestuurd?

Of blijf je de tough guy/girl ook al ligt een familielid in het ziekenhuis?

(ok genoeg topics voor vandaag )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 22:25
Verwijderd
Ik ben nogal wisselend, de ene keer heel stabiel, de andere keer erg labiel. Ligt volgens mij vooral aan mijn fysieke toestand. En hoe ik me in het algemeen voel ed.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:28
ILUsion
ILUsion is offline
Schijnbaar stabiel (cold as ice) , vanbinnen zo labiel als wat maar dat hangt natuurlijk af van periode tot periode: als je geen reden hebt om emotioneel in elkaar te zakken, zal je dat ook niet doen...
Oud 23-06-2004, 22:42
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat de zee redelijk kalm geworden is.

Af een toe een storm, maar, vergeleken met een paar jaar terug kan ik dingen nu beter relativeren en zit ik beter in m'n vel, wat mij een stuk stabieler maakt, zonder dat het koud is. Ik heb gevoel, en ik laat het toe. Ja ik ben tevreden ...
Oud 23-06-2004, 22:50
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
stabiel, ik relativeer eigenlijk altijd
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
best wel labiel, maar ik ben met therapie hard aan de weg aan het timmeren.
Oud 23-06-2004, 22:58
Verwijderd
niet heel stabiel denk ik. ka ndagen boos op mezelf blijven als ik iets stoms heb gedaan/ruzie heb gehad.
't geld niet voor alles. sommige dingen laten me ook wel koud. ligt er maar net aa nhoe goed ik in mn vel zit op dat moment.
bv als mn pa een opmerking maakt, duurt dat een dag of 2 dan word het wel minder(en maakt ee nvolgende opmerking etc.)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 23-06-2004 @ 23:28 :
Schijnbaar stabiel (cold as ice) , vanbinnen zo labiel als wat
Helaas
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:10
Verwijderd
Stabiel. Ik ken mezelf.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:30
Shitonya
Shitonya is offline
stabiel, wordt zelden emotioneel
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 06:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 00:10 :
Stabiel. Ik ken mezelf.
Dat je je zelf kent maakt je zelf niet automatisch ook stabiel.
Of bedoelde je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:07
-Flip-
-Flip- is offline
wisselend... erg wisselend.. Ik voel me nu zo stabiel als wat.. best prettig gevoel moet ik zegge..
Oud 24-06-2004, 07:48
magicflower
magicflower is offline
wisselend. Maar de laatste tijd ben ik heel labiel jammer genoeg.
Oud 24-06-2004, 09:15
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af hoe het in het algemeen met me gaat.

Kleine dingen kan ik prima hebben - tenzij het al niet geweldig met me ging en het de spreekwoordelijke druppel is.

'Grote' dingen hakken er wel op in, zeker als het dingen mbt
bepaalde ervaringen uit het verleden zijn ed, en als dat icm
een al niet bijzonder stabiele gemoedstoestand is, is het al
helemaal feest.

Maar als ik vergelijk met de afgelopen jaren zit er zeker wel
een stijgende lijn in, en weet ik me ook steeds beter te redden
als het niet goed gaat ed. Toch wel.

(Een voorzichtige) steeds stabieler dus.
Oud 24-06-2004, 09:29
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ligt eraan hoe ik me voel in het algemeen. Soms kan ik heel stabiel zijn terwijl ik bv een paar uur later zo labiel als de pest ben. Soms doe ik me ook stabiel voor... mensen hoeven niet te zien dan dat ik labiel ben....

eigelijk ben ik de laaste tijd meer stabiel...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:58
Uziel
Uziel is offline
Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik een van de meest stabiele mensen hier ben, en misschien wel de stabielste
Oud 24-06-2004, 10:14
Nona
Nona is offline
Sociaal gezien ben ik redelijk labiel, dat komt door mijn sociale fobie. Daar wordt aan gewerkt. Op de overige vlakken ben ik gewoon stabiel, dus niets aan de hand.
Oud 24-06-2004, 10:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Overduidelijk labiel, ik kan bij wijze van spreken overal om lopen huilen. Ook terwijl ik niet eens meer weet waarom ik dan eigenlijk loop te huilen. Voor meer informatie kan je kijken in mijn topic over stemmingswisselingen.
Oud 24-06-2004, 10:23
light fighter
light fighter is offline
wisselend.

maar van buiten altijd stabiel, van binnen kan ik zo labiel zijn als maar kan, dat zal niemand alleen ooit zien.

het hangt af hoe ik me voel en wat ik aankan. Iets heel kleins kan mij helemaal uit balans halen terwijl 'grote' dingen me soms, niks doen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:43
magicflower
magicflower is offline
Citaat:
light fighter schreef op 24-06-2004 @ 11:23 :
wisselend.

het hangt af hoe ik me voel en wat ik aankan. Iets heel kleins kan mij helemaal uit balans halen terwijl 'grote' dingen me soms, niks doen
Dit hadden mijn woorden kunnen zijn.

en gefeliciflapstaart btw

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:00
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
magicflower schreef op 24-06-2004 @ 08:48 :
wisselend. Maar de laatste tijd ben ik heel labiel jammer genoeg.
join the club..
Oud 24-06-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-06-2004 @ 23:25 :
Ik ben nogal wisselend, de ene keer heel stabiel, de andere keer erg labiel. Ligt volgens mij vooral aan mijn fysieke toestand. En hoe ik me in het algemeen voel ed.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:07
magicflower
magicflower is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 24-06-2004 @ 12:00 :
join the club..
hey meid,

Dit voor jou vreemde eendje zegt even:"elk op ons eigen manier, met ons eigen miserie geraken we er samen uit."

Mocht je nood hebben aan een luisterend oortje van een vreemd eendje mag je me altijd pm'men.

Lieve groetjes magicflower die zich in vergelijking met gister een heel stuk beter voelt.
Oud 24-06-2004, 11:12
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
magicflower schreef op 24-06-2004 @ 12:07 :
hey meid,

Dit voor jou vreemde eendje zegt even:"elk op ons eigen manier, met ons eigen miserie geraken we er samen uit."

Mocht je nood hebben aan een luisterend oortje van een vreemd eendje mag je me altijd pm'men.

Lieve groetjes magicflower die zich in vergelijking met gister een heel stuk beter voelt.
vet lief..
Oud 24-06-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 07:07 :
Dat je je zelf kent maakt je zelf niet automatisch ook stabiel.
Of bedoelde je dat niet?
Nee, ik bedoelde dat ik emotioneel stabiel ben én mezelf goed ken.

Overigens kun je het ook anders uitleggen. Als je jezelf heel goed kent en weet hoe je gaat reageren, kun je je daar altijd op instellen, ook al ben je emotioneel instabiel. In zekere zin maak je jezelf dan wel stabiel, of voorspelbaar, of hoe je het wilt noemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 18:06
Verwijderd
ik ben emotioneel heel labiel, maar meestal heeft dat niet veel met gebeurtenissen om me heen te maken maar met mijn eigen gedachtes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:27
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Als ik zou moeten kiezen tussen stabiel en labiel dan moet ik toch labiel zeggen. Ik heb wel echt toppen en dalen. De dalen overigens niet heel extreem diep maar wel te diep (oh jah duidelijk, zeg maar te diep ik ben liever altijd vrolijk ). Ik kan dingen me best aantrekken, terwijl een oplossing vaak heel dichtbij is. Om ff op een van de voorbeelden in te gaan, als ik een vriendin een smsje stuur en ze stuurt niet terug dan zit ik daar wel mee (het zit gewoon dwars dan, ik kan dat niet snel laten gaan). Voor anderen kan ik altijd heel goed relativeren maar als het op mezelf aankomt dan wordt dan moeilijker .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:29
Femic
Femic is offline
wisselend. ik kan snel van slag zijn door iets onbelangrijks, moet vaak huilen om films enzo (krijg al tranen in mn ogen als ik alleen de laatste 5 minuten van n film zie, die heel zielig of mooi is...) en als ik kwaad word krijg ik standaard tranen in mn ogen.
maar als er ECHT iets ergs gebeurd kan ik me er ook overheen zetten en doorgaan met de dingen die gebeuren moeten. niet te lang stil blijven staan bij mn ellende enzo.
Oud 24-06-2004, 18:34
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Hm, een topic waar ik mezelf weer eens lekker kan laten zien zonder dat iemand me (ver)oordeelt Ik lijk altijd heel erg stabiel, in elke situatie. Could as ice en niets aan emoties laten zien. Maar van binnen zo labiel als wat. Gewoonweg omdat ik (nix?!?) kan hebben, ben best wel gevoelig aangelegd...
Oud 24-06-2004, 18:45
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Van buiten ben ik altijd Cool en afstandelijk. Van binnen relativeer ik. Ik kan ook emotioneel zijn hoor, maar van binnen dus.
Oud 24-06-2004, 18:56
Verwijderd
Ik ben redelijk labiel. Ik kan me over veel dingen gigantisch opwinden en me vreselijk druk maken. Ik kan me vreselijk voelen als een vriend(in) boos is of een kuthumeur heeft, al is het niet eens op mij persoonlijk gericht. Meer van dat soort dingen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:59
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik neig meer naar de labiele kant. Ik maak me heel snel druk om (achteraf) niks en noem maar op.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:02
Verwijderd
stabiel behalve als ik ongesteld ben op zich kan ik veel hebben
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:05
Verwijderd
Ik ben eigenlijk heel stabiel, vaak zelfs iets té. Ik hoorde laatst van vrienden dat ik echt de eerste persoon ben waar ze heengaan met problemen, omdat ik er zo kalm en nuchter onder blijf, en zo goed weet te relativeren. Maar die 'koele' houding breekt me wel eens op als ik zelf te erge problemen heb: ik heb dan de neiging me voor de buitenwereld veel sterker voor te doen dan ik ben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:06
Lorelei
Lorelei is offline
Stabiel. Het is iets minder geworden in de laatste 3 jaar. Er is zoveel gebeurd. Maar het begint ook weer stabieler te worden en zelfs in de tijd dat het minder stabiel was dan ik gewend was, was het stabiel.
Oud 24-06-2004, 19:09
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik denk best wel labiel eigenlijk, ik trek me dingen altijd heel erg aan en ik kan amper tot niet tegen veranderingen die ik niet voorzien heb...
Oud 24-06-2004, 20:17
moon
moon is offline
ik ben volgensmij behoorlijk labiel maar ik ben ook een HSPer ( ) ik denk dat dat ook een beetje mee speelt. Maar goed, ik werk er aan iets stabieler te worden.
Oud 24-06-2004, 20:22
yuck fou
yuck fou is offline
Citaat:
Zotje schreef op 24-06-2004 @ 19:45 :
Van buiten ben ik altijd Cool en afstandelijk. Van binnen relativeer ik. Ik kan ook emotioneel zijn hoor, maar van binnen dus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:47
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ergens ertussenin. Ik kan soms helemaal overstuur zijn van iets kleins, maar vaak ben ik de rust zelve.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:48
Nebula
Nebula is offline
Ik was een tijdje geleden nog gigantisch labiel. Het zal de pubertijd wel geweest zijn.
De laatste tijd ben ik meestal juist erg stabiel. Vooral in vergelijking met hoe ik een poosje geleden was. (En dit bevalt me een stuk beter. )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:13
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 24-06-2004 @ 21:47 :
Ergens ertussenin. Ik kan soms helemaal overstuur zijn van iets kleins, maar vaak ben ik de rust zelve.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:39
Belle
Belle is offline
Labiel, ik kan overal overstuur van raken.
Oud 24-06-2004, 22:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat ligt eraan... dat verschilt per situatie en per dag. Het hangt af van wie ik op een dag heb gezien/ontmoet, hoe ik wakker werd, wat voor weer het is (!) en hoeveel dat ik gedronken heb (ja, met meer op word je nou eenmaal emotioneel labieler)...

Als ik een meningsverschilletje heb met m'n beste vriendin of zij belt niet terug terwijl ze dat had gezegd te doen, kan ik helemaal overstuur raken. maar toen mijn oma van een jaar of 75 met zware longontsteking werd opgenomen in het ziekenhuis had ik zoiets van: "Ach, ja... kan gebeuren."

Labiel, dus.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:48
Verwijderd
Stabiel
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:21
The0
The0 is offline
Stabiel, zekers.
Oud 25-06-2004, 11:42
Verwijderd
Veel mensen denken dat ik stabiel ben, maar ik ben ongelooflijk labiel. Bij een ruzie ga ik altijd huilen, en zelfs als ik iets bespreek waar ik me niet prettig bij voel, moet ik huilen.

Ik blijf ook dagen met iets rondspoken...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:33
synclinorium
synclinorium is offline
Ik denk veel over dingen na. Veel mee bezig. Kan erg bezorgtd raken of stressig worden.
Maar of dat nu labiel is?

i.i.g. ik laat het niet zo merken aan de buitenwereld.
Oud 25-06-2004, 14:52
Miracle
Miracle is offline
Over het algemeen stabiel. Behalve als ik moe ben.

Ik merk dat mensen me vaak verkeerd inschatten. Zij verwachten altijd dat ik met bepaalde dingen zit, terwijl ik daar nooit zo over nadenk. Of dat iets niet erg vindt terwijl het me onwijs raakt... Best raar...
Oud 25-06-2004, 15:17
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
light fighter schreef op 24-06-2004 @ 11:23 :
wisselend.

maar van buiten altijd stabiel, van binnen kan ik zo labiel zijn als maar kan, dat zal niemand alleen ooit zien.

Oud 25-06-2004, 15:40
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
bugge schreef op 25-06-2004 @ 12:42 :
Veel mensen denken dat ik stabiel ben, maar ik ben ongelooflijk labiel. Bij een ruzie ga ik altijd huilen, en zelfs als ik iets bespreek waar ik me niet prettig bij voel, moet ik huilen.

Ik blijf ook dagen met iets rondspoken...
Ja. Maar er zijn ook dagen waarop alles wel goed gaat en ik heel veel aankan.
Reageren

Regels voor berichten