Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Die leugenaars ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
schrijnende gevallen kunnen recht hebben op onderdak iig
|
Luier redt peuter van slangenbeet
Uitgegeven: 25 juni 2004 13:26 JERUZALEM - Een peuter is door zijn luier gered van een giftige slangenbeet, zo meldde het Hassadah-ziekenhuis in Jeruzalem vrijdag. De peuter was in de tuin aan het spelen toen een slang zijn giftige tanden in het achterwerk van de jongen zette. Zijn ouders merkten de beet pas op toen zij de kleine in bad deden. Een haastige rit naar het ziekenhuis bleek overbodig. De luier had het grootste gedeelte van het gif geabsorbeerd. http://www.nu.nl/news.jsp?n=348048&c=119 ![]()
|
![]() |
Brand in drukbezochte moskee in Australië 25-06-2004
In een moskee in het Australische Melbourne is vrijdag brand uitgebroken tijdens een gebedsdienst die werd bijgewoond door zo'n vijfhonderd mensen. Er brak grote paniek uit in de gebedsruimte maar niemand raakte gewond. De politie vermoedt dat de brand is aangestoken. Donderdag was een moskee in Sydney besmeurd met varkensbloed en hadden de daders varkenskoppen op palen gespietst. Ook was slachtafval van varkens - volgens de islam onreine dieren - in een van de gangen van de moskee gegooid. De politie onderzoekt het incident. Zij denkt niet dat er een verband is tussen de voorvallen in Mebourne en Sydney. bron:nieuws.nl [Bericht had weinig te maken met andere topic, verplaatst naar tiswah omdat derail ontstond -RT] Laatst gewijzigd op 27-06-2004 om 00:03. |
![]() |
||
Citaat:
Jammer, geen gewonden.... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Rel rond Hitler-verkiezingsfilmpje
Uitgegeven: 26 juni 2004 09:19 Laatst gewijzigd: 26 juni 2004 09:26 WASHINGTON - In de strijd om het Amerikaanse presidentschap is vrijdag een rel uitgebroken rond een promotiefilmpje voor de zittende president George Bush. Daarin worden boze gezichten van onder meer de Democratische rivaal John Kerry en Michael Moore, de maker van de anti-Bush documentaire 'Fahrenheit', afgewisseld met het gezicht van Hitler. Kerry's campagnewoordvoerder Phil Singer eiste dat de spotjes onmiddellijke werden ingetrokken. Ook eist hij excuses. "Dat George Bush denkt dat het gepast is beelden van Adolf Hitler in zijn campagne te gebruiken, roept ernstige vragen op over zijn geschiktheid om nog vier jaar in het Witte Huis te blijven", aldus Singer. Woordvoerder Terry Holt van de Bush-campagne heeft ontkend dat hij een direct verband tussen Kerry en de leider van het Derde Rijk wilde leggen. Het spotje zou een reactie zijn op dat van MoveOn.org. Die politieke actiegroep had voor de Democraten een spotje op internet gezet dat Bush in verband bracht met Hitler. De Kerry-campagne heeft zich daarvan gedistantieerd en MoveOn heeft het filmpje snel verwijderd. Maar volgens Holt was dat incident het bewijs dat de Democraten de retorica op een nieuw dieptepunt hadden gebracht. http://nu.nl/news.jsp?n=348422&c=22 dikke ![]() Hier is dat filmpje te zien Waardeloos zeg.. btw,.. frapant dat in dit "promotiefilmpje" je eerst wat democraten ziet, dan hitler en dan bush met zn arm omhoog ![]() maar ik kan die lettertjes niet goed lezen. Ik zie er al qaida staan; dus misschien doet ie alsof ie een kwaad a la hitler aan t bestrijden is (al qaida) en de democraten maar sissies zijn die dat niet doen. en slecht ge-edit is de boel ook nog.
Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 12:13. |
![]() |
|
![]() |
Had DMX gewoon geen zin om in Amsterdam een concert te geven of neemt hij zijn rollen in zijn films zoals in Cradle to the grave te serieus met zijn overdonderende acteertalenten?
![]() http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag105/01
||
Citaat:
Volgens mij was dat een nepcitaat van Bush. De footage van de vergelijking tussen Hitler en Bush komt van MoveOn. Een tijd terug konden amateurs anti-Bush ads van maximaal 30 seconden inzenden. Twee daarvan vergeleken Bush met Hitler, maar deze werden vrij snel verwijderd. Jammer dat deze campaign video inmiddels veranderd is. In het origineel werd er geen uitleg vooraf gegeven, slechts de beelden van boze liberals en vervolgens een cheesy piano deuntje en de mededeling dat Bush een positieve campagne voert (wat overigens niet zo is). Het was wellicht een van de slechtste campaign videos ooit, en mensen waren verward. Maar goed, nu wordt er vooraf uitleg gegeven maar Hitler staat er nog steeds in. gg bush campaign.
|
![]() |
Nederlander de keel doorgesneden in België
LEUVEN - In de nacht van zaterdag op zondag heeft een nog onbekende man een Nederlandse campinggast in het Belgische Werchter de keel doorgesneden. Het voorval deed zich rond twee uur 's nachts voor, meldde het parket in Leuven. Vrienden van de Nederlander brachten het slachtoffer naar de Rode Kruispost in Werchter vanwaar hij in allerijl naar een ziekenhuis in Leuven werd gebracht. Zijn toestand was zondagmiddag stabiel. "Gelukkig hebben zijn vrienden hem snel kunnen bevrijden, anders was hij wellicht ter plaatse overleden'', aldus persrechter Vits in Leuven. Het slachtoffer had zich bij zijn buren op de camping beklaagd dat er te veel lawaai was. Even later sleurden onbekenden de man in een bestelwagen, waar men hem de keel doorsneed. De politie heeft in verband met de zaak tien verdachten opgepakt. bron:http://www.nu.nl/news.jsp?n=353541&c=21 Poehee, die festivalgangers zijn ook niet meer wat ze geweest zijn... Vroeger waren het gezellige hippie-achtige taferelen die festivals, nu ben je je leven niet meer zeker op de camping |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast heb je dit soort mensen overal, dus ook op festivals...
||
Citaat:
|||
Citaat:
Het bericht klopt ook niet helemaal. De kerel die neergestoken is veroorzaakte de geluidsoverlast. Een oorzaak van het probleem is dat er door de campinguitbaters totaal niet gecontroleerd werd. Die Nederlandse kar was een complete disco, inclusief generator, geluidsinstallatie en bar. Geen wonder dat zoiets wrijving oplevert. Citaat:
![]()
|
‘Daar begint Wilders weer’
Van onze verslaggever Zaterdag 3 juli 2004 - DEN HAAG – „Er is in de ministerraad hard om gelachen. Erg serieus is het allemaal niet.“ VVD-minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) steekt zijn ergernis over partijgenoten Geert Wilders en Gert Jan Oplaat niet onder stoelen of banken. De twee liberale kamerleden hebben een rechts manifest gepresenteerd waarin ze pleiten voor een andere politieke koers van de VVD. Wilders en Oplaat willen onder meer dat iedereen die drie keer een misdrijf begaat automatisch levenslang krijgt, dat automobilisten harder mogen rijden op de snelwegen, dat het budget voor ontwikkelingshulp wordt gehalveerd en dat allochtonen die niet integreren het Nederlanderschap dient te worden ontnomen. „De VVD moet duidelijk een rechtsere koers varen,“ vinden de twee. Hoogervorst kan weinig met het stuk. Laatdunkend glimlachend haalt hij de schouders op. „Ik geloof dat ze met hun manifest een discussie binnen de partij willen losmaken. Nou: ik vind het niet meer dan een plat verhaal dat ze hier presenteren.“ Het is niet de eerste keer dat Wilders zijn partijgenoten onaangenaam verrast met zijn reactionaire standpunten. Zijn directe chef, fractievoorzitter Van Aartsen, reageert dan ook geïirriteerd. „Denkend aan oud minister-president Piet de Jong is mijn reactie een variant op wat hij ooit zei: ‘Meine Ruhe ist hin, mein Herz ist schwer, daar begint Geert Wilders weer’,“ verzucht hij. Ook vice-premier Gerrit Zalm is niet echt enthousiast. „Ik ben meer van de liberale kant dan van de conservatieve.“ Staatssecretaris op Onderwijs Mark Rutte vertegenwoordigt de linkervleugel van de VVD in het kabinet. Eerder riep hij op tot een frisse liberale koers van de partij: weg met het parelkettingen-imago! „Ik vind het een ruig pakket,“ reageert hij. Een merkwaardige actie, vindt ook VVD-Kamerlid Clemens Cornielje. „ Donderdag hebben we net afscheid van elkaar genomen en elkaar een goed reces gewenst. Er is niets besproken met anderen. En wat zij voorstellen spoort niet met waar de VVD voor staat. Onverstandig.“ De tien stellingen van Oplaat en Wilders zijn: 1. De koers van de VVD moet zijn: RECHT(S) op je doel af. Het bewegen naar het midden van het politieke spectrum is de electorale doodsteek voor de VVD. 2. Turkije mag nooit lid worden van de EU. 3. De maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen moet omhoog. 4. Het geld dat Nederland aan ontwikkelingshulp besteedt, moet worden gehalveerd. 5. Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy. Radicale moskeeën moeten worden verboden en radicale imams het land uitgezet. 6. Invoeren van de regel ‘three strikes you’re out’: na drie misdrijven levenslang. 7. De sanctie op niet tijdig integreren is emigratie en eventueel denaturalisatie. 8. Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien er tegelijkertijd twee worden afgeschaft. 9. Veranderingen in het kiesstelsel zijn onzinnig. Het gaat om politici met lef en daadkracht. 10. Bij de keuze tussen Paars III of oppositie kiest de VVD voor de oppositie. http://www.bndestem.nl/regioportal/B...nenland-Nieuws!Binnenland!__2232664_,00.html Lijkt erop dat men Wilders een beetje moe begint te worden. ![]()
|||||||||
Zelfs Van Aartsen krijgt nu genoeg van Wilders
![]() Van sommige standpunten straalt de idiotie weer eens af: Citaat:
Citaat:
En het 'waarom' is weer ver te zoeken. O wee als ze met het argument 'omdat het een moslimland is' aankomen. Dat is zo'n ontzettend non-argument. Citaat:
Wederom: puur egoïsme. De heren willen graag lekker met hun veel te dure bolide scheuren. Ik hoop dat Wilders eens een keer een vette prent krijgt, met zn Audi TT. Het is trouwens wel weer duidelijk: een rechtse stem is een stem tegen het milieu. Rechtse partijen hebben 0,0 over voor het milieu, terwijl dit binnen 50 jaar het belangrijkste politieke onderwerp zal zijn. Economie boven ecologie, zo ontzettend dom. Linkse partijen zijn iig nog bereid om iets te doen. Rechtse partijen hebben meer de mentaliteit van 'na ons de zondvloed'. Onbegrijpelijk eigenlijk dat er nog mensen rechts stemmen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Waar de neuk slaat dit nou weer op? Citaat:
Citaat:
![]() De niet gequote regels zijn nog wel enigszins aanvaardbaar, hoewel ik wel graag wil weten wat de heren Wilders en Oplaat verstaan onder 'tijdig integreren'. Laat die Wilders lekker opsodemieteren naar de LPF of NieuwRechts. Of nee, laat hem eerst maar eens een scheuring binnen de VVD teweegbrengen ![]()
Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 00:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat ik ze toch niet meer vind, en ik zelfs al begin te twijfelen of het wel zo juist was, gun ik jullie het voordeel van de twijfel --> ik trek mijn eerdere verklaringen in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() kan je ff toelichten miss? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb het overigens niet alleen over uitspraak, maar ook onder andere vocabulaire etc. Ik ken een paar Amerikanen die naar Nederland zijn verhuisd en die nemen niet eens de moeite om Nederlands te leren, gewoon omdat vrijwel iedereen engels spreekt. Kortom, ik ben het absoluut niet met je eens als je stelt dat Nederlanders slechter engels spreken dan Belgen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik krijg onderwijs, samen met vele tientallen Nederlanders... en toegegeven, voor Engels is het verschil minder significant dan voor Frans, maar toch blijven de Belgen béter in Engels zijn! Er is gwn een verschil! Goed dat jij eerder een uitzondering bent! Dat heeft met verschillende factoren te maken (wij hebben in de geschiedenis trouwens zowat iedereen - ook NL, maar ook Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland, ... - als 'baas' gehad...) Belgen spreken veel talen! (door ook onze drietaligheid in het land - de Nederlandstalige gemeenschap, de Franstalige gemeenschap, de Duitstalige gemeenschap én het officieel tweetalige gebied 'Brussels-Hoofdstedelijk Gewest!) Een van de + punten voor onze economie is dan ook dat Vlamingen veel en goed vreemde talen beheerzen... dat is dan weer een gevolg van ons internationaal gerenommeerde onderwijs! Reeds vroeg begint men vreemde talen te onderrichten, en in het secundaire onderwijs leer je al gauw (verder) Frans, Engels, Duits maar soms ook Italiaans of Spaans! Ons onderwijs is TOPNIVEAU, dat bewijzen vele onderzoeken en statistieken... dat mag dan ook wel gezien daar de meeste uitgaven naar toe vloeien... 'onderwijs' dekt namelijk ruim 43 % van alle middelen van de Vlaamse begroting! Het is dan ook de allergrootste budgettaire prioriteit ![]() Ook een reden is dat verschillende Europese (de EU) en internationale instellingen (NAVO,...) bij ons zijn gevestigd... en uiteraard is Brussel (BEL) de hoofdstad van EU! Ach, dr zijn perfect ook Belgen die geen Engels kunnen (uistspreken)... maar ik moet gwn altijd lachen (en ik niet alleen!) als ik Nederlanders een 'juus dorance de pomes' (geschreven zoals je't het hoort) hoor bestellen (bedoeling: appelsap bestelle, maar Nederlanders denken gwn dat alle 'sappen' 'jus d'orange' noemen, terwijl dat 'jus de pommes' enz is! dit is echt een vaak aangehaald vb in belgie hoor! heb dat echt al vaak gehoord!!!!! ![]() ... of als ik de Nederlandse correspondenten op radio/tv Engels hoor praten ![]() Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 00:49. |
![]() |
|
Zelfs al zijn Nederlanders minder goed in vreemde talen dan Vlamingen, dan zijn ze vergeleken met andere volkeren nog altijf relatief goed in vreemde talen. Ik ben net terug van een paar dagen Berlijn, en daar kun je zo goed als niets met andere talen dan Duits. Het reisgidsje zei: 'de West-Berlijners spreken relatief goed Engels'. Nou, forget it
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet wel dat ze in Scandinavië over het algemeen perfect Engels kunnen praten! In Zweden, Finland, Noorwegen... prima! laat ons zeggen dat we beide bijzonder goed vreemde talen beheersen (in internationaal opzicht dan toch ![]() mijn uitleg was dan ook een verdediging voor de BEL-NED vergelijking. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jiiieeeuujjjjj dit is mn 400e post! :-) |
![]() |
|
De treinreis terug van Berlijn naar Amsterdam was in dat opzicht wel mooi. Naast mijn vader zat een Australische vrouw, waarmee hij aan de praat raakte. Naast mij zat een oudere Duitse vrouw. Dus het ene moment antwoord ik in het Duits op de vraag van de Duitse of ze even het Fahrplan mocht inzien, het volgende moment vraag ik in het Nederlands iets aan mijn vader, en kort daarna neem ik in het Engels deel aan het gesprek tussen hem en de Australische
![]()
||
Citaat:
Gefeliciteerd ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij jullie wordt er gesproken van HAVO-VBO-... Bij ons zijn dat de volgende 'onderwijsvormen' ASO (algemeen sec. ond.) - TSO (technisch sec. ond.) - KSO (Kunst secundair ond.) - BSO (Beroeps sec. ond.); halftijds of voltijds; leercontract of niet... => voorlopig nog althans, want men is hier in Vlaanderen van plan om alle onderwijsvormen af te schaffen en alles gelijk te stellen, ben alvast een voorstander maar dat zal een grootse reorganisatie vragen. Leerlingen zouden dan zelf hun lessenpakket kunnen samenstellen met bijv een basispakket aangevuld met naar keuze sport, automechanica, economie, wiskunde, voeding,... In het TSO (bij jullie zou men dat 'minderwaardig' noemen) zijn er evengoed moelijke studierichtingen met veel meer en moelijkere taalvakken dan sommige ASO-richtingen. 'Handel-talen' bijvoorbeeld heeft meer uren en moelijkere leerstof dan bijv Grieks-Latijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 11:28. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 |