Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zware tenlastelegging tegen bedreiger Verdonk AMSTERDAM - De 22-jarige man die minister Verdonk van Vreemdelingenzaken in een telefoontje aan RTV Noord-Holland zou hebben bedreigd, wordt niet alleen bedreiging van de bewindsvrouw ten laste gelegd, maar ook bedreiging van de ministerraad. Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) donderdag. De man is donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het OM stelt dat de man niet alleen Verdonk heeft bedreigd, maar ook indirect de ministerraad omdat zij het beleid steunt van haar minister. Met deze laatste tenlastelegging doet het OM beroep op een wetsartikel waarin staat dat voor dit delect de maximumstraf van levenslang kan worden opgelegd. Het OM vindt de bedreiging zo ernstig dat het daarom deze aanklacht in stelling brengt. De rechter-commissaris heeft bewaring van de man bevolen op grond van beide tenlasteleggingen. Het telefoontje kwam vorige week donderdag binnen bij RTV-Noord Holland. De man zei dat Verdonk binnen twee weken moet terugkomen op haar integratiebeleid, anders zou zij daarvan de gevolgen merken. Een concrete doodsdreiging uitte de man niet, maar hij sloot niets uit en refereerde wel aan de moord van Pim Fortuyn. Het staat op de site van het Limburgs Dagblad onder 'binnenland' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van de raad van ministers uiteenjaagt, tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt, een lid uit die vergadering verwijdert of opzettelijk een lid verhindert die vergadering bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie. -Er is sprake van geweld of bedreiging met geweld. -Er is een lid van de ministerraad verhindert onbelemmerd zijn plicht te vervullen. Althans in mijn ogen gepoogd, volgens het OM is er sprake van een verhindering. Aan de bestanddelen van het delict is dus volgens de redenatie van het OM voldaan. Dus is het tenlasteleggen van een misdrijf tegen de staat in principe gerechtvaardigd. Citaat:
![]() Overigens ben ik het niet helemaal met de beslissing van het OM eens, maar dan meer omdat ik me afvraag in hoeverre het gerechtvaardigd is om een willekeurige dader als voorbeeld te stellen. Ook vraag ik me af in hoeverre dit niet in strijd is met de rechtzekerheid, aangezien een dergelijke zware straf niet voorzienbaar is geweest voor de daders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die kerel krijgt NATUURLIJK geen 20 jaar, maar dit werk hopelijk afschikwekkend en daar gaat het om.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wachten jullie nou meer eerst de uitspraak van de rechter af, overdreven reacties hier. ![]()
||
![]() |
Citaat:
(Zie andere discussie; Wil jij niet in het linkse schaduwkabinet minister van Justitie worden?)
||
![]() |
Citaat:
Wie neemt die partij die in de kamer die bij elk onderwerp terugkomt op Pims veiligheid nog serieus?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
van der g kreeg toch ook een zwaardere straf Als je de koningin beledigt kan je in de gevangenis komen, als je je buurman beldigt niet quote : we zijn allemaal gelijk , maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen (animal farm) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|