Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 15:35
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
tosyali schreef op 26-06-2004 @ 16:34 :
zou het beter zijn als ze met string en een topje lopen?
Voor het uitzicht mischien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 26-06-2004 @ 16:31 :
Dat zal best, misschien moet jij eens ophouden mijn posts met een vooringenomenheid in je op te nemen. Ik zei in mijn eerdere post dan ook "MEESTAL" in mijn bewering over islamofoben en heb nu wel vaak genoeg verklaard waar ik MIJN MENING op baseer.
Misschien ben ik vooringenomen, maar van jouw posts druipt het morele superioriteitsgevoel met bakken af en daar stoor ik me gewoon aan. Dat verandert verder ook niet, dus laten we er maar mee ophouden ja.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:36
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Waarom maken mensen zich druk over het feit dat de moslims Nederland gaan 'overnemen'? Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat gebeurt. Maar als dat zo is, we zijn toch een democratie, als het grootste deel van de bevolking moslim is en de wetten daarop aangepast zouden worden dan is dat dus wat 'we' willen.

En kan een rechts denkend iemand me vertellen wat nou precies de Nederlandse cultuur is die verloren gaat?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:40
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-06-2004 @ 16:36 :

En kan een rechts denkend iemand me vertellen wat nou precies de Nederlandse cultuur is die verloren gaat?
dat vraag ik me ook af. als ik NL cultuur denk denk ik alleen aan klompen, molens en kaas . o ja en tulpen maar die zijn gestole
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:42
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
tosyali schreef op 26-06-2004 @ 16:40 :
dat vraag ik me ook af. als ik NL cultuur denk denk ik alleen aan klompen, molens en kaas . o ja en tulpen maar die zijn gestole
van Turkije nog wel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 26-06-2004 @ 13:53 :
Ik ben ook doodbang als ik over straat loop en een groepje allochtonen zie samenzitten. Vaak zijn het groepjes Marokkanen/Turken. Vooral dat ze lachen staat me niet aan. Ik denk dan dat ze dat doen bij de gedachte een mes in mijn buik te steken. Want ja dat doen ze allemaal toch, of niet?

Voor de zekerheid:
lol
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:43
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-06-2004 @ 16:42 :
van Turkije nog wel
haha, weet ik maar ik d8 ik zet het niet, straks worden ze "bang"
grapje hoor
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:46
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 26-06-2004 @ 13:53 :
Ik ben ook doodbang als ik over straat loop en een groepje allochtonen zie samenzitten. Vaak zijn het groepjes Marokkanen/Turken. Vooral dat ze lachen staat me niet aan. Ik denk dan dat ze dat doen bij de gedachte een mes in mijn buik te steken. Want ja dat doen ze allemaal toch, of niet?

Voor de zekerheid:
ik als allochtoon ben ook soms bang van die groepjes, is een nare gebeurtenis van vroeger die bij me steeds opkomt .
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:52
Verwijderd
OMG .... dat is wat het eerste in me op kwam toen ik het krantenartikel las....


ach ja, we kunnen er niet veel aan doen, denk ik.
ik stoor me er trouwens wel aan dat mensen 3 totaal verschillende woorden niet los van elkaar kunnen zien:

moslim= terrorist= allochtoon
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:56
Achazia
Achazia is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-06-2004 @ 00:45 :
Wat kan mij het nou bommen, ik houd toch wel van alle mensen
Ah...*knuffelt*

Ik ben niet bang voor moslims. Waarom zou ik ook?
__________________
Journalistiek: alles wat er morgen niet meer toe doet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 26-06-2004 @ 16:52 :
OMG .... dat is wat het eerste in me op kwam toen ik het krantenartikel las....


ach ja, we kunnen er niet veel aan doen, denk ik.
ik stoor me er trouwens wel aan dat mensen 3 totaal verschillende woorden niet los van elkaar kunnen zien:

moslim= terrorist= allochtoon
je mist baardaap, extremist en fundamentalist nog.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en kopvod
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 26-06-2004 @ 16:58 :
je mist baardaap, extremist en fundamentalist nog.
oja, zo kunnen we nog wel doorgaan natuurlijk maar anders wordt et rijtje zo vol
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 26-06-2004 @ 17:02 :
oja, zo kunnen we nog wel doorgaan natuurlijk maar anders wordt et rijtje zo vol
doe eens een poging.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:04
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam".

De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus, of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx.
Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.

De religie "Islam" is de ware religie van "Allah" en als zodanig is het centrale principe van Allah's religie ; de totale onderwerping aan Allah's wil. (Allah = Arabische vertaling van "God")

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden.
Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd.
Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'

veel zeggen dat ze moslim zijn, maar of het een feit is....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:18
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
Achazia schreef op 26-06-2004 @ 16:56 :
Ah...*knuffelt*

Ik ben niet bang voor moslims. Waarom zou ik ook?
jij snapt het. angst heeft geen zin
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 26-06-2004 @ 10:13 :
Ik denk dat de angst voor moslims terecht is. Het is nu eenmaal feit dat de Islam een gevaarlijke, agressieve religie is. Bij bijna alle conflicten die er op dit moment spelen op aarde of sinds de koude oorlog gespeeld hebben zijn moslims betrokken. Ga maar na: Joegoslavië, Tsjetsjenië, Dagestan, Indonesië, de aanslag op het WTC, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië. Overigens wil ik de invloed van het westen hierop niet uitvlakken, maar feit is dat het niet alleen aan het westen kan liggen. Indonesië, Tsjetsjenië en Soedan vallen niet onder westerse regeringen..[/SIZE]
Islam betekent letterlijk vrede, zou zon geloof gevaarlijk en agressief zijn? De blanken hebben voor de meeste doden gezorgd in de wereld, en veel hebben dat gedaan onder de naam van het christendom. Word het christendom als een agressiefe religie gezien in jou ogen?

Citaat:
DarkSide schreef op 26-06-2004 @ 10:13 :
Ook al zijn er tegenwoordig een aantal moslims die beweren de wereld niet te willen onderwerpen aan de Islam, de koran schrijft onomstoten de Jihad (de heilige oorlog voor). Dat bewijst maar dat geweld en onderwerping aan de grondslagen van de Islam liggen. De angst daarvoor is dan ook niet onterecht. .[/SIZE]
In de Koran staat letterlijk dat iedereen zijn eigen geloof mag beoefenen. Jihad, is een ontzettend ruim begrip, en zegmaar de kleine jihad is oorlog voeren, en dat mag men alleen uit verdediging. Turken en marrokanen hier zullen echt niet hun shotgun pakken om nederland te veroveren.

Citaat:
DarkSide schreef op 26-06-2004 @ 10:13 :
Ook in Nederland komen steeds meer niet westerse allochtonen. Onder wie een grote groep moslims. Bovendien planten zij zich sneller voor dan de autochtone Nederlanders. Dit zal ongetwijfeld een doel hebben en zelf denk ik dat het doel daarvan is dat de Islam binnen afzienbare tijd een meerderheid onder de Nederlandse bevolking heeft en dat zo op democratische wijze Nederland omgetoverd kan worden in een Islamitisch land, met of zonder Sharia..[/SIZE]
whahahhahah, wat een foking onzin. Dat moslims nou eenmaal gemiddeld meer kinderen hebben, is echt niet de reden, om nederland te veroveren hoor sul. Wat voor baat hebben wij erbij? En al komt er uiteindelijkmeer moslims dan niet moslims in Nederland, is het dan zon probleem dat Nederland door Moslims word geregeerd? Maar zoals ik al zei, moslim zijn daar niet op uit, tering wat ben je dom zeg

Citaat:
DarkSide schreef op 26-06-2004 @ 10:13 :
Overigens denk ik niet dat het werkelijk zo ver gaat komen dat de moslims ons land tot Islamitische staat zullen omtoveren, wat de ideeën van de ouders ook zijn. Hun kinderen groeien immers op in de Nederlandse samenleving en zullen zich uiteindelijk tegen hun fundamentalistische ouders verzetten, zoals dat in Nederland in de jaren '60 is gebeurd tussen de autochtone jongeren en hun ouders.

Note: Deze post berust op speculaties, is een uitvergrote weergave van de werkelijkheid zoals ik die beleef en is eerder bedoeld om de discussie op gang te brengen dan om mijn mening weer te geven.
Jongeren van tegenwoordig worden juist gemiddeld allemaal steeds bter, Je moet de moskee eens zien, bom vol met jongeren Het zijn ook meestal de jongeren die domme extemistische uitspraken doen hoor lieverd
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:18 :
jij snapt het. angst heeft geen zin
Resistance is futile, jullie worden toch wel assimilated
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
HC4L schreef op 26-06-2004 @ 12:38 :
Ze komen hier toch zeker TE GAST die buitenlanders? Nou als ze hier te gast komen moeten ze zich aanpassen aan de gebruiken van het vaderland. Hoofddoek moet weg en voor moskeeen is hier geen plaats. Dan moeten ze maar terug naar Turkije hoor. Kom op zeg, het hele land vervreemd en moet ze maar aanpassen aan hun wensen. Dat is toch niet normaal meer. Moslims verdrijven de Nederlandse cultuur, en dan vinden ze het nog gek ook dat ze met de nek aangekeken worden en er steeds MEER mensen rechts stemmen en indertijd Pim Fortuyn wouden stemmen. Nou het is helemaal niet zo gek dat mensen bang zijn voor moslims, omdat ze zich opdringen aan de heersende cultuur.
ik lees het niet eens. Ik heb jou 1 ding te zeggen:

________________
je moet je muil houe


Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:23
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:20 :
Resistance is futile, jullie worden toch wel assimilated
De kans op assimilation is groter als je bang bent.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 26-06-2004 @ 11:26 :
Geef mij dan eens een goede reden waarom allochtone vrouwen in Nederland gemiddeld meer kinderen krijgen als autochtone vrouwen?
Allochtonen dumpen hun ouders niet in een bejaarde tehuis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:23 :
De kans op assimilation is groter als je bang bent.
Hoezo? Zijn moslims net honden dan, die ruiken dat iemand bang is?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:23 :
Allochtonen dumpen hun ouders niet in een bejaarde tehuis
Dat is geen antwoord op de vraag die ze je stelde.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 26-06-2004 @ 15:23 :
DarkSide verwoordt dat allemaal op een heel goede en nette manier. Ben het ook helemaal met hem eens.

Ik ben ontzettend bang voor moslims.
boe
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:24 :
Dat is geen antwoord op de vraag die ze je stelde.
Kan je er zelf geen conclusie uit trekken?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:25
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:23 :
Hoezo? Zijn moslims net honden dan, die ruiken dat iemand bang is?
Zeg Heb jij wel door dat ik Isa ben, die gebannd is dus daarom maar aanmeld onder de naam die ik al een lange tijd wil hebben

hmm zou best weleens kunnen ja
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:25 :
Zeg Heb jij wel door dat ik *** ben, die gebannd is dus daarom maar aanmeld onder de naam die ik al een lange tijd wil hebben

hmm zou best weleens kunnen ja
Jongen wijzig je post eens, anders krijg je een IP ban
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:28
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:27 :
Jongen wijzig je post eens, anders krijg je een IP ban
Dan moet ik een andere hobby zoeken. ik zou alleen wel willen weten waarvoor ik gebannd ben...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:28 :
Dan moet ik een andere hobby zoeken. ik zou alleen wel willen weten waarvoor ik gebannd ben...
staat het niet in je ban mail?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:32
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:30 :
staat het niet in je ban mail?
ik schijn iets vekeerds te hebben gedaan op Filosofieforum ofzo en ook op seksualiteit hoewel ik daar al tijden niet gepost heb
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:25 :
Kan je er zelf geen conclusie uit trekken?
Nou, de conclusie die ik eruit haalde vond ik maar een vreemde. Je stelt dat het goed is dat 'allochtonen' hun ouders niet in een bejaardentehuis dumpen en daar ontleen je een soort superioriteitsgevoel aan, gezien je smilies. Bovendien gaat het hier niet over allochtonen maar over moslims, dat valt lang niet altijd samen. Dus even wat preciezer formuleren ajb.

Bovendien, het antwoord 'hun ouders gaan niet naar een bejaardentehuis' is nog steeds geen antwoord op de vraag 'waarom krijgen allochtone vrouwen meer kinderen'.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:37
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:35 :
Nou, de conclusie die ik eruit haalde vond ik maar een vreemde. Je stelt dat het goed is dat 'allochtonen' hun ouders niet in een bejaardentehuis dumpen en daar ontleen je een soort superioriteitsgevoel aan, gezien je smilies. Bovendien gaat het hier niet over allochtonen maar over moslims, dat valt lang niet altijd samen. Dus even wat preciezer formuleren ajb.

Bovendien, het antwoord 'hun ouders gaan niet naar een bejaardentehuis' is nog steeds geen antwoord op de vraag 'waarom krijgen allochtone vrouwen meer kinderen'.
niet te geloven wat er gebeurd als ik mun identiteit prijsgeef
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:53
Atje85
Atje85 is offline
Ik ben bang voor domme Nederlanders
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 26-06-2004 @ 18:53 :
Ik ben bang voor domme Nederlanders
Racist. Wees dan gewoon bang voor alle domme mensen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:09
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:23 :
Allochtonen dumpen hun ouders niet in een bejaarde tehuis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:10
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:24 :
Dat is geen antwoord op de vraag die ze je stelde.
lobbes
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:16
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
De tyfus, toen ik hier vanmorgen wegging had dit topic net 10 posts of zo, en nu moest ik 3 pagina's doorploegen

Wat ik eventueel had willen toevoegen is meestal al gezegd door anderen. Het valt mij iig ook aan dit topic op dat het precies klopt wat ik aan het begin zei, en wat ook in de krant stond: een paar jaar terug zagen autochtone Nederlanders nog Turken, Marokkanen, Somaliërs etc., en nu alleen nog maar 'moslims'. 'Moslims' nemen ons land over, 'moslims' willen zich niet aan onze cultuur aanpassen (dubbele generalisatie ook nog ), enzovoort, enzovoort. Verder zijn 'allochtoon' en 'moslim' ook langzaam synoniem aan het worden.

Het wordt misschien eens tijd dat goedwillende Nederlandse moslims (oei, nu doe ik het zelf ook ) eens duidelijk laten horen dat zij er ook nog zijn, en dat niet elke moslim met gedachten over bommenriemen en ayatollahs rondloopt. Ze laten gewoon te weinig van zich horen, en daardoor raakt het beeld bij autochtonen zo vertekend.

Ik moet trouwens zeggen dat ik me ook niet echt op mijn gemak voel als een groepje Marokkaanse hangjongens mijn pad kruist. Maar dat heeft weinig met de godsdienst te maken, maar meer met het feit dat je kunt zien dat het tuig is dat graag stoer doet, en jou misschien wel in elkaar wil rammen. En ja, dat heb ik vaker bij Turken en Marokkanen dan bij Nederlandse jongeren, want Turkse en Marokkaanse jongeren lijken bij mij in de buurt vaker te hangen dan autochtoon white-trash.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 26-06-2004 @ 18:25 :
Zeg Heb jij wel door dat ik Isa ben, die gebannd is dus daarom maar aanmeld onder de naam die ik al een lange tijd wil hebben

hmm zou best weleens kunnen ja
Vishnu is ook een Godennaam
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:18
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
arP schreef op 26-06-2004 @ 12:09 :
ja maar er zijn ook moslimvrouwen zat die verkracht zijn door enderlanders en dus bang voor nederlandse mannen, in beide gevallen een klein percentage van de bevolking die onmogelijk evenredig kan staan aan de mening van heel de bevolking
In verhouding worden meer nederlandse vrouwen dan allochtonen vrouwen verkracht.
Stel je hebt 3000 atochtone mannen en 5 daarvan verkrachten een nederlandse vrouw.

al heb je 3000 nederlanders zal misschien ook 5 vrouwen verkrachten, waarvan maar 2 autochtoon zijn (vrouwelijk)

Er zijn meer nederlandse autochtone vrouwen dan allochtone vrouwen, de kans dat een nederlandse vrouw verkracht wordt is dus vele malen groter.
En het staat erom bekend dat allochtone mannen vaak op nederlandse (vooral blonde) vrouwen vallen (lees: geen domme artikelen, maar de steden/dorpen)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:23
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 26-06-2004 @ 12:33 :
Dagelijks goed contact hebben met moslims vormt een realistischer beeld van de werkelijkheid dan je mening baseren op een enkele ruzie met een turk hoor.
Ow dus dagelijks goed contact hebben met een toevallig Moslim- gezin, vormt een realistischer beeld van de werkelijkheid baseren op mijn tientallen ervaringen met Moslims en nog wat vrienden en nog wat tientallen kenissen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Als jij toevallig in een wijk woont, waar je wat "goede, brave, nette" Moslims kent, wil ook niet meteen betekenen dat de rest van de Moslims in Nederland ook zo is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:27
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
sommige domme(of slimme? ) denken dat mijn avatar waarheid gaat worden
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:31
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 26-06-2004 @ 14:51 :
haha op bezoek

ps. racisten dien je niet alleen uit te schelden...
je dient ze direct levenslang op te sluiten of te onthoofden.
Mensen die dit soort uitspraken doen, zouden wel onthoofd mogen worden
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:33
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-06-2004 @ 15:46 :
[afbeelding]

BOE!
Erg angstaanjagend. Zet nu eens een groep turken neer die op beestachtige wijze een nederlands meisje verkrachten en daarna neersteken....."boe"....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:38
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-06-2004 @ 21:23 :
Ow dus dagelijks goed contact hebben met een toevallig Moslim- gezin, vormt een realistischer beeld van de werkelijkheid baseren op mijn tientallen ervaringen met Moslims en nog wat vrienden en nog wat tientallen kenissen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Als jij toevallig in een wijk woont, waar je wat "goede, brave, nette" Moslims kent, wil ook niet meteen betekenen dat de rest van de Moslims in Nederland ook zo is.
Maar ook jij hebt een duidelijk vertekend beeld. De waarheid ligt zoals altijd weer in het midden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:41
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-06-2004 @ 18:23 :
Allochtonen dumpen hun ouders niet in een bejaarde tehuis
Wat nare man al zei: dit is geen antwoord op mijn vraag flip
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:42
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-06-2004 @ 21:38 :
Maar ook jij hebt een duidelijk vertekend beeld. De waarheid ligt zoals altijd weer in het midden.
Wat noem jij precies "de waarheid" dan?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 20:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-06-2004 @ 21:23 :
Als jij toevallig in een wijk woont, waar je wat "goede, brave, nette" Moslims kent, wil ook niet meteen betekenen dat de rest van de Moslims in Nederland ook zo is.
Hetzelfde geldt voor jou. Het feit dat jij "alleen" maar slechte ervaringen met Moslims hebt, maakt Moslims geen exorbitante misdadigers.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:15
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-06-2004 @ 21:50 :
Hetzelfde geldt voor jou. Het feit dat jij "alleen" maar slechte ervaringen met Moslims hebt, maakt Moslims geen exorbitante misdadigers.
Heb je mij "exorbitante misdadigers" horen zeggen dan?
De woorden "alleen maar" mag je trouwens weglaten, want ik ken ook enkele "goede" moslims.
Ik trek mijn conclusie/mening ook niet uit enkel mijn ervaring, maar ook uit alle verhalen die ik zie en hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 26-06-2004 @ 22:15 :
Heb je mij "exorbitante misdadigers" horen zeggen dan?
Dit waren mijn woorden.
Citaat:
De woorden "alleen maar" mag je trouwens weglaten, want ik ken ook enkele "goede" moslims.
Ik trek mijn conclusie/mening ook niet uit enkel mijn ervaring, maar ook uit alle verhalen die ik zie en hoor.
Die ervaringen zijn niet representatief, evenmin als de mijne.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:34
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-06-2004 @ 22:31 :
Dit waren mijn woorden.

Die ervaringen zijn niet representatief, evenmin als de mijne.
I know. Ze kunnen beter een enquete kan houden in Nederland, hoeveel Nederlanders slechte ervaringen met Moslims hebben gehad en hoeveel. Dat is wat meer representatiever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rollo Tomasi
501 09-08-2006 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Allochtonen plegen meer misdrijven.
Hakuna
119 26-04-2005 22:59
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlanders bang voor moslimgeweld
Mujahideen
2 09-09-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.