Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 11:43
meisje
meisje is offline
Ik wil ook nog even reageren op het idee dat de media alles schuld zijn. Daar is wat voor te zeggen, maar er kan ook gezegd worden dat de media inspeelt op wat er in de maatschappij speelt. Ik vind het onzin om te zeggen dat de media alles schuld is, als hun spul niet werd gelezen en er werd niet op gereageerd, dan zouden ze zeker niet verder berichten over dit soort zaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 11:54
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 12:37 :
Het feit dat zij reageren op Hirschi Ali die vrijwel alleen uitspraken doet over de Islam, jawel het geloof van de rappers.
En wat wil dat zeggen volgens jou? Zoals eerder gezegd zijn er ook niet-moslims die haar liever kwijt dan rijk zijn. Als een niet-moslim Hirsi Ali bedreigt speelt geloof dus geen rol en als een groep moslims (voor zover ze dat zijn) dat doen dan ineens wel. Dan zul je toch meer over hun motieven moeten weten. Pim riep ook van alles over moslims en de islam en iedereen dacht ook meteen dat er een moslim achter zijn moord zat of op zn minst een allochtoon en dan blijkt het een gare autochtone veganist te zijn. Het geloof van die jongens hoeft dus helemaal geen rol te spelen in deze kwestie, dat blijkt ook helemaal niet uit de tekst. De houding van Hirsi Ali tegenover geloof (islam) speelt waarschijnlijk een zwaardere rol.
Tegen de nederlandse student die haar onlangs "bedreigd" zou hebben voor haar neus (de mes-affaire) is geen aanklacht ingediend en tegen een underground rapnummer van een jaar oud wel...dat vind ik wel een vreemde zaak.
Oud 03-07-2004, 11:55
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 12:43 :
Ik wil ook nog even reageren op het idee dat de media alles schuld zijn. Daar is wat voor te zeggen, maar er kan ook gezegd worden dat de media inspeelt op wat er in de maatschappij speelt. Ik vind het onzin om te zeggen dat de media alles schuld is, als hun spul niet werd gelezen en er werd niet op gereageerd, dan zouden ze zeker niet verder berichten over dit soort zaken.
Als je ziet hoe NOVA dit geval heeft aangepakt dan spelen "de media" dus wel degelijk een grote rol in het ophitsen van maatschappelijke kwesties die helemaal niet zo opgeblazen hoeven worden.
Oud 03-07-2004, 12:01
meisje
meisje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 03-07-2004 @ 12:55 :
Als je ziet hoe NOVA dit geval heeft aangepakt dan spelen "de media" dus wel degelijk een grote rol in het ophitsen van maatschappelijke kwesties die helemaal niet zo opgeblazen hoeven worden.
Mwoah, de media spelen op dingen in waarvan ze denken dat is belangrijk om te laten horen of waarvan ze denken dat de mensen het willen weten. Ik ben het wel met je eens dat soms hypes idd door de media (ook wel ten onrechte) worden gecreeerd.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:36
Skyrise
Skyrise is offline
eigen schuld dikke bult
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:17
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 13:01 :
Mwoah, de media spelen op dingen in waarvan ze denken dat is belangrijk om te laten horen of waarvan ze denken dat de mensen het willen weten. Ik ben het wel met je eens dat soms hypes idd door de media (ook wel ten onrechte) worden gecreeerd.
De media spelen inderdaad vaak in op dingen waarvan het belangrijk zou kunnen zijn dat de bevolking het weet. Maar ik vind het jammer, dat ze sommige dingen idd omzetten in een soort hype, of op een verkeerde manier hun "mening" uitdragen. Laatst nog, met die Jan Mulder (ik zal niet zeggen wat ik van hem vind, dan wordt ik van het forum gekickt )
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:23
Verwijderd
Waarom vind Hirsi ALi dit liedje nou niet mooi?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:30
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 17:23 :
euhmm.....

als ik een liedje maak waarin ik jou bedreig, zal jij ook niet de eerste zijn die staat te springen dat het een geweldig nummer is

neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:02
Atje85
Atje85 is offline
Ach, boeiend, als ze haar echt wat aan willen doen gaan ze dat echt niet in t openbaar eerst melden. T is trouwens alleen op internet beschikbaar, en waarschijnlijk door derden erop gezet.

Die Ali moet zich niet zo aanstellen

Ik zat af en toe wel te lachen om die tekst, sommige zinnen zijn best grappig
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 18:00
MonkeyBeer
MonkeyBeer is offline
Citaat:
Ik heb gisteravond de uitzending van NOVA gezien. De heren verstaan dit onder dichterlijke vrijheid en vinden niet dat ze mevrouw Hirsi Ali bedreigen. Op de vraag waarom ze, als ze niets fout doen, dan niet herkenbaar in beeld willen kunnen ze geen bevredigend antwoord geven.

Voor mij is deze tekst duidelijk een stap te ver. Het is een directe en duidelijke doodsbedreiging aan het adres van Ayaan Hirsi Ali. Iets anders kan ik niet maken van zinnen als: "ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën." en "We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali."

Ik vind dat deze heren erg hard aangepakt moeten worden, want dergelijke bedreigingen zijn wat mij betreft echt een stap te ver. De standpunten van Hirsi Ali keur ik af, maar dit is niet de manier waarop gereageerd hoort te worden op dergelijke dingen. In tegendeel, het scherpt de tegenstellingen aan en zal er uiteindelijk alleen maar toe leiden dat de hoek van Hirsi Ali en de Marrokaanse hoek feller worden. Op die manier wordt er verdeeldheid gezaaid binnen de Nederlandse maatschappij.

Als de tekst van het nummer te schokkend is voor sommige mensen zal ik die graag weg halen.

De haat van de marokaanse gemeenschap zal nu juist groter worden tegenover Hirsi Ali.
Oud 03-07-2004, 19:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 17:23 :
Waarschijnlijk omdat het rapmuziek is. Gewelddadige teksten of niet, alleen al de muziek is een niet te tolereren crime against humanity.
Oud 03-07-2004, 19:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-07-2004 @ 20:27 :
Waarschijnlijk omdat het rapmuziek is. Gewelddadige teksten of niet, alleen al de muziek is een niet te tolereren crime against humanity.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:32
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
met jou kan ik praten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:37
MonkeyBeer
MonkeyBeer is offline
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 17:23 : Waarom vind
Citaat:
Hirsi ALi dit liedje nou niet mooi?
Ik vindt het ook mooi .
Overgens heb ik thuis allemaal van internet liedjes van dhc op cd.
Ook nag en intersection heb ik er veel op gegooid
Oud 03-07-2004, 19:42
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
MonkeyBeer schreef op 03-07-2004 @ 20:37 :
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 17:23 : Waarom vind
Ik vindt het ook mooi .
Overgens heb ik thuis allemaal van internet liedjes van dhc op cd.
Ook nag en intersection heb ik er veel op gegooid
dat je cd speler niet vastloopt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:47
meisje
meisje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 20:41
HC4L
HC4L is offline
Ongeloofelijk trieste lui zijn dat zeg. Stelletje op macht belustte extremisten, die een ander persoon die het niet eens is met de zieke gedachte van moslimextremisten die de hele wereld tot moslim willen bekeren, dood wensen. Iedereen die hier achter staat, staat achter een vorm van extremistische terreur en is niet goed bij zijn/haar (linkse) hoofd. Deze gasten moeten zelf doodgemaakt worden, beste door te vierendelen, of ze zolang te martelen totdat ze jankend doodbloeden en een gruwelijke dood sterfen. Te hard? Vind ik niet, wensen zij anderen ook toe.
Oud 03-07-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Precies. Als minderheden mij dingen duidelijk willen maken, laat ze dat dan gewoon op schrift stellen. Veel effectiever.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 21:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
HC4L schreef op 03-07-2004 @ 21:41 :
Ongeloofelijk trieste lui zijn dat zeg. Stelletje op macht belustte extremisten, die een ander persoon die het niet eens is met de zieke gedachte van moslimextremisten die de hele wereld tot moslim willen bekeren, dood wensen. Iedereen die hier achter staat, staat achter een vorm van extremistische terreur en is niet goed bij zijn/haar (linkse) hoofd. Deze gasten moeten zelf doodgemaakt worden, beste door te vierendelen, of ze zolang te martelen totdat ze jankend doodbloeden en een gruwelijke dood sterfen. Te hard? Vind ik niet, wensen zij anderen ook toe.
Ja, want hetgeen zij doen is onmenselijk, dus moeten wij onmenselijk zijn want wat zij doen zouden wij nooit doen.
Oud 03-07-2004, 22:14
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Na die eerste zin praat je verder uit je rechtse nek. Weet je wel wie DHC zijn? Heb je hun teksten wel gelezen? Hoe breng jij ze dan in verband met moslimextremisten die de hele wereld tot moslim willen bekeren?

En jij staat niet achter extremistische terreur als je pleit voor doden, martelen en vierendelen? Oog om oog, tand om tand? Klinkt mij behoorlijk extremistisch in de oren...
Oud 03-07-2004, 22:24
Dubbel_FriSsS_
Dubbel_FriSsS_ is offline
laat die mensen tog rappen als ze willen.. ik ben een groot voorstander van rap ook van zulke rap.. heb zozo al veel muziek van DHC en THC.. en mensen die niet naar rap luisteren die luisteren zeker naar die hardcore shit of punk.. waar je lekker op kan flippen .. ja LEUK!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dubbel_FriSsS_ schreef op 03-07-2004 @ 23:24 :
laat die mensen tog rappen als ze willen.. ik ben een groot voorstander van rap ook van zulke rap.. heb zozo al veel muziek van DHC en THC.. en mensen die niet naar rap luisteren die luisteren zeker naar die hardcore shit of punk.. waar je lekker op kan flippen .. ja LEUK!!
volgens mij ging het hier niet om rap, maar om bedreiging van een volksvertegenwoordiger.
Oud 03-07-2004, 23:02
Zaina
Zaina is offline
De rap en de bedreiging is hier toch hetzelfde?

Maar als ik iemand dood wens, heb ik diegene toch ook niet met de dood bedreigd
Oud 03-07-2004, 23:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-07-2004 @ 00:02 :

er is een verschil tussen:

"ik wou dat Ayaan het loodje zou leggen"
en
"Ayaan, ik laat je lood proeven"

Oud 03-07-2004, 23:09
Verwijderd
Ze zijn nu in ieder geval opgepakt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:13
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-07-2004 @ 00:08 :
er is een verschil tussen:

"ik wou dat Ayaan het loodje zou leggen"
en
"Ayaan, ik laat je lood proeven"

Ik vind het geen echte bedreiging, meer aanzetten toe. Niet dat dat mag.
Oud 03-07-2004, 23:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-07-2004 @ 00:13 :
Ik vind het geen echte bedreiging, meer aanzetten toe. Niet dat dat mag.
Laat die beslissing maar aan de rechter over
Oud 03-07-2004, 23:20
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-07-2004 @ 00:15 :
We shall see.
Oud 03-07-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-07-2004 @ 00:15 :
Dat zegt nog steeds niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2004 @ 00:21 :
Dat zegt nog steeds niet zoveel.
maar kan wel gevolgen hebben voor de toekomst
Oud 03-07-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-07-2004 @ 00:23 :
maar kan wel gevolgen hebben voor de toekomst
Mwah. Het is vaste rechtspraak van de Hoge Raad dat de afweging van grondrechten voorbehouden is aan de feitenrechters (=rechtbanken en gerechtshoven). Ik zie niet veel nieuws onder de zon.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 00:35
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 03-07-2004 @ 17:30 :
euhmm.....

als ik een liedje maak waarin ik jou bedreig, zal jij ook niet de eerste zijn die staat te springen dat het een geweldig nummer is

neem ik aan
kzou me foking vereerd voelen

al die moeite voor je gedaan, vet cool )
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 00:36
Verwijderd
Citaat:
arghhhh hou je mond nu ook maar.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:38
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-07-2004 @ 00:02 :
De rap en de bedreiging is hier toch hetzelfde?

gaat inderdaad niet om de soort muziek, maar de inhoud. Al was het een trancenummertje a la milk inc, met dezelfde tekst was het probleem nog steeds hetzelfde geweest

of toch niet, wie neemt milk inc nou serieus
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:22
Verwijderd
O god, of Ayaan Hirsi Ali zo correct is
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:52
lovetear
lovetear is offline
Even een vraagje, ik heb niet het hele topic gelezen, maar is het oppakken van die jongens voor dat liedje geen vorm van censuur? Hoe zit dat?
Oud 05-07-2004, 18:20
T_ID
T_ID is offline
nee, dat is geen censuur, als ze mensen bedreigen, vooral met de dood ("breek je nek" bijv.) dan is dat gewoon strafbaar.

los daarvan is de groep natuurlijk ontiegelijk zielig om met dit soort zeikteksten te komen.
Oud 05-07-2004, 19:10
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
bertbart schreef op 05-07-2004 @ 17:22 :
O god, of Ayaan Hirsi Ali zo correct is
nee, maar dat doet er ook niet toe. Het gaat gewoon veel te ver iemand op deze manier te bedreigen...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:12
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 05-07-2004 @ 20:10 :
nee, maar dat doet er ook niet toe. Het gaat gewoon veel te ver iemand op deze manier te bedreigen...
Ben jij er ook voor om Jan Mulder op te pakken voor zijn bedreiging van de bondscoach?
Oud 05-07-2004, 19:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-07-2004 @ 20:12 :
Ben jij er ook voor om Jan Mulder op te pakken voor zijn bedreiging van de bondscoach?

ja, ja met hoofdletter J.
Oud 05-07-2004, 21:15
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
zou geen slecht idee zijn. Ik heb het niet zelf gezien, maar het schijnt datie over stenigen heeft gesproken. Mag ie op zn minst voor worden opgepakt, waarna ie openbaar excuses moet maken.

Zou ik niet meer dan terecht vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nee, Jan Mulder heeft alleen één of twee opmerkingen gemaakt op 'n grappige, tong-in-cheek, Mulderachtige manier. Je moet weten hoe je dat op moet pakken. Hij heeft geen rap gemaakt waarin hij herhaaldelijk serieus dreigt met de dood en hem uitmaakt voor alles waar je kut en klere voor kunt zetten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2004 @ 23:10 :
Je moet weten hoe je dat op moet pakken.

precies, de werkelijkheid is dat er mensen naar dat programma kijken die dat niet weten, en dat zulke uitspraken in serieuze bedreigingen/aanvallen resulteren, Mulder hoort dat te weten, en weet ie zelfs dat niet, dan moeten ze hem maar ontslaan wegens hersengebrek.

wat is uberhaupt het idee achter een coach de schuld geven van de slechte prestaties van in totaal een man of 20?
Oud 05-07-2004, 23:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2004 @ 00:09 :
precies, de werkelijkheid is dat er mensen naar dat programma kijken die dat niet weten, en dat zulke uitspraken in serieuze bedreigingen/aanvallen resulteren, Mulder hoort dat te weten, en weet ie zelfs dat niet, dan moeten ze hem maar ontslaan wegens hersengebrek.

wat is uberhaupt het idee achter een coach de schuld geven van de slechte prestaties van in totaal een man of 20?
Wat dacht je van het opstellen van de verkeerde spelers, spelers die allang uitgerangeerd zijn? Of het maken van de slechtse wissel van het afgelopen decennium? Of het kiezen voor de verkeerde, angshazerige tactiek?

En uiteraard is Mulder mijn held.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:13
Verwijderd
Vrijheid van meningsuiting, goddammit. Wanneer leren mensen nou eens dat het hier om de uitoefening van een grondrecht gaat, dat je dan als overheid heel terughoudend moet zijn en dat je niet zomaar links en rechts mensen gaat oppakken omdat ze dingen zeggen die je niet aanstaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2004 @ 23:10 :
Nee, Jan Mulder heeft alleen één of twee opmerkingen gemaakt op 'n grappige, tong-in-cheek, Mulderachtige manier. Je moet weten hoe je dat op moet pakken. Hij heeft geen rap gemaakt waarin hij herhaaldelijk serieus dreigt met de dood en hem uitmaakt voor alles waar je kut en klere voor kunt zetten.
Misschien is het wel een man van weinig woorden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 06-07-2004 @ 00:15 :
Misschien is het wel een man van weinig woorden.
Iedereen weet hoe je Mulder op moet vatten: een man met een grote mond, maar een heel klein hartje. Alles wat hij zegt, is op de één of andere manier te zien in een humoristisch licht.
En wie dat niet doorheeft, heeft 'n gebrek aan humor!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:42
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 00:13 :
Vrijheid van meningsuiting, goddammit. Wanneer leren mensen nou eens dat het hier om de uitoefening van een grondrecht gaat, dat je dan als overheid heel terughoudend moet zijn en dat je niet zomaar links en rechts mensen gaat oppakken omdat ze dingen zeggen die je niet aanstaan.
Maar denk toch aan het fatsoen!
Oud 05-07-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 06-07-2004 @ 00:42 :
Maar denk toch aan het fatsoen!
Je hebt gelijk, helemaal vergeten. Voortaan allemaal om acht uur onder de wol, en geen politici bedreigen, anders ga je met blote benen naar bed! Een beetje tucht zal de natie goeddoen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 00:44 :
Je hebt gelijk, helemaal vergeten. Voortaan allemaal om acht uur onder de wol, en geen politici bedreigen, anders ga je met blote benen naar bed! Een beetje tucht zal de natie goeddoen.
hmm, daar schuilt meer waarheid in dan je zelf denkt, hoewel dit duidelijk dient om de hele zaak 'Balkenendish' over te laten komen zodat niemand het serieus neemt.

laten we het eens omdraaien:

hordes mensen staan voor de Tv studio te roepen dat ze Mulder komen vermoorden omdat ze vinden dat iemand die zegt dood moet, uiteraard illustreren ze dit door een galg mee te dragen en bivakmutsen op te hebben.

tja, het is nog steeds hun mening, hoewel iedereen het er wel over eens zal zijn dat dat niet kan.
Reageren

Regels voor berichten