Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 18:14
tinus11
tinus11 is offline
over alle landen bestaat al een topic, maar nog niet over het o zo mooie Italie. Toch het land van de scheve toren, venetie en het garda meer.

ik ga dit jaar naar Piani di Cloudia en Funkadelic blijkbaar ook. deze camping ligt aan het gardameer bij het plaatsje Lazise, de eigenaar is bevriend met Marco Borsato en het zit vol met Nederlandse jeugd.

wie gaat er ook naar Italie en waar ga je naar toe.
Oud 08-04-2004, 18:29
Verwijderd
Ik ben een keer een week in Rome geweest, en daarbij ook een dagje Florence.

Ik ga dit jaar niet naar Italië waarschijnlijk, maar wat ik nog heel graag eens wil doen is daar interrailen. Dat lijkt me echt zooo geweldig!
Oud 10-04-2004, 10:18
Breg
Breg is offline
ben 2 weken geleden voor een week geweest in de buurt van Modena, ga in de zomer daar nog een week heen, en misschien aansluitend nog een week naar de kust.
Oud 10-04-2004, 21:38
Tweeker
Tweeker is offline
Italie is zoooo mooi, ik ben een keer naar het noorden geweest in de buurt van Milaan en ik ga misschien nog wel een keertje terug
Oud 10-04-2004, 22:12
Guissie
Guissie is offline
Vorig jaar in de zomervakantie naar Caldonazzo meer geweest en het Comomeer, Comomeer was echt top! hebben kennissen die in de familie daar een huisje aan het strand hebben met windsurfplanken en zeilboot enz. Was echt cool!
Oud 10-04-2004, 22:18
memory
memory is offline
Ik ben een paar jaar geleden naar Toscane geweest: prachtige streek, warm weer, en oogverblindende Italiaanse schoonheden. Het lijkt alsof de tijd er heeft stil gestaan. De natuur is ongerept, er zijn veel middeleeuwse en renaissance gebouwen en de mensen leven er heel relax, geen stress of zo. Het is een beetje zoals de Provence in Frankrijk.
Oud 13-04-2004, 14:02
tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
memory schreef op 10-04-2004 @ 23:18 :
en oogverblindende Italiaanse schoonheden.
in italie? ik hou persoonlijk niet van snorren...
Oud 15-04-2004, 16:05
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 08-04-2004 @ 19:14 :
over alle landen bestaat al een topic, maar nog niet over het o zo mooie Italie. Toch het land van de scheve toren, venetie en het garda meer.

ik ga dit jaar naar Piani di Cloudia en Funkadelic blijkbaar ook. deze camping ligt aan het gardameer bij het plaatsje Lazise, de eigenaar is bevriend met Marco Borsato en het zit vol met Nederlandse jeugd.

wie gaat er ook naar Italie en waar ga je naar toe.
De manier waarop jij over dit land praat, het lijkt net of dit je eerste of tweede keer is dat je er heen gaat. En ook ten zeerste omdat er in bepaalde gebieden steeds meer Nederlanders op vakantie gaan.
Er is nog maar één stukje van Italië wat ik nog niet ontdekt heb, dat is de hak van de laars. Maar goed, dit jaar weten we nog niet waar we heen gaan precies. Maar ik kan je vertellen dat de mooiste stukjes van Italië waar ik geweest ben oa. Siena, Firenze, Venetië, Napels en Ostia bevatten.
Het allerliefst zou ik nog een keer teruggaan naar Rome, omdat van die reis een heleboel gemist heb, vanwege een ziekte.
Maar ik hoop echt dat we ook nog een keer naar Napels gaan, die stad is echt adembenemend. Of je nou een cultuurbarbaar bent of niet, op die stad word je gewoon verliefd. Het eten, de mensen, de gebouwen, het water, de steegjes, zelfs de metro-stations zijn aandoenlijk.

Maar persoonlijk hou ik erg van de Italiaanse cultuur en vooral ook het toerist zijn in Italië. Flesjes water kopen in afgelegen kiosken, buschauffeurs in gebrekkig Italiaans vragen naar de dichtsbijzijnde Piazza. Meesterlijk zijn de terrasjes om een uur of 5 's middags, de kleine supermercato's waar de karretjes haast te groot zijn voor het gangpad. Het bakkertje in het dorpje waar je verblijft, waar je elke ochtend heen wandelt voor vers brood.
Er is nergens haast bij. Geweldig!
Oud 16-04-2004, 18:02
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ga dit jaar naar Rimini.

Maargoed, ik vind Italie echt een supermooi land. Ik ben ook ooit in Rome en in Venetie geweest en daar wil ik allebei graag nog een keer heen. Supermooi daar allemaal, maar ook de sfeer en alles.. gewoon gaaf
Oud 11-05-2004, 17:09
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Guissie schreef op 10-04-2004 @ 23:12 :
Vorig jaar in de zomervakantie naar Caldonazzo meer geweest
Ik ook, ga er dit jaar weer heen. Heel leuk daar, vooral Pergine is leuk, mooi winkelcentrum en de Paradisi nr. 1. Verder ben ik nog naar Lago Maggiore geweest, is lang geleden, weet t dus niet precies meer, alleen dat t heel leuk was. Ben 3 jaar geleden naar Toscane geweest, ook heel leuk, veel cultuur, Pisa, Florence, Lucca enzo. En het eten en de winkelmogelijkheden zijn overal in Italie geweldig.
Oud 16-05-2004, 09:57
snoopy
snoopy is offline
Ik ga ook naar het gardameer.

ik wil heel graag naar rome, venetie, florence, pisa en napels. komt nog wel een keer.
Oud 16-05-2004, 10:15
cyntha
cyntha is offline
Ik ben een keer naar Rome geweest en zou daar heel graag terug naar toe willen. Dit jaar ga ik niet op vakantie naar Italië, maar ik wil heel graag nog eens naar Venetië en een keertje terug naar Rome.
Oud 23-05-2004, 18:19
Ajacied 01
Ajacied 01 is offline
Ik ga naar een camping in Italie en dat heet: Dei fiori. Zijn der mensen al een keer geweest of gaan ze dit jaar weer naartoe? Het ligt aan de Adriatische kust en het is vlakbij Venetie en ik heb er erg zin in
Oud 29-05-2004, 22:57
battlestar
battlestar is offline
ik ben in rome, venetië, milaan, sienna, ostia, florence, assisi, en nog wat andere kleinere plaatsen geweest maar vond florence by far de mooiste plaats.
Oud 30-05-2004, 14:07
Cinamon
Cinamon is offline
We gaan dit jaar twee weken op vakantie in de streek van Siena. Oh wat heb ik daar zin in. Het is alweer 4 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Maar ik verwacht dat het er nu wel een heel stuk toeristischer is.

Ik ben ook zowat in alle grote plaatsen in Italië geweest, behalve Milaan. De mooiste waar ik geweest ben vond ik Siena en Napels.
Schitterend. Oeeh... Ik kan niet wachten!
Oud 09-06-2004, 08:30
Drez
Drez is offline
Ik ben nu 5 keer naar Italie geweest geloof ik (: en ik ben naar Rome, Florence, Siena, Napels etc etc geweest, ik heb al heel veel gezien, maar nog niet het noorden, dus daar ga ik dit jaar heen, eerst een week naar Milaan en dan nog een week weer naar Florence want das al lang geleden.
Oud 09-06-2004, 11:28
MH
MH is offline
Over 4.5 week is het zover: om 9:55 beginnen op Schiphol twee motoren te brullen van een Airbus van Alitalia. Nog geen 2.5 uur later zit ik aan de cappuccino op Fiumicino (de luchthaven van Rome). En na vier uur cappuccino zuipen staat er weer een DC-9 klaar om mij naar Napels te brengen, waar ik twee weken zal blijven. Heerlijk!
Oud 25-06-2004, 12:20
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik ga ook naar italie, ik ben er toen ik klein was al 2 keer geweest, maar dat kan ik me niet meer herinneren natuurlijk wij gaan naar sarzana ofzo? carzana...zoiets..ik weet het niet precies, het is in ieder geval een half uurtje van milaan af ofzo, ligt aan de kust, en het is vlakbij Pisa...
Oud 27-06-2004, 14:57
Otis
Otis is offline
ik naar Rimini en veel verwacht ik er niet van.
Ik heb ingestemd en vind het allemaal wel best.
Cultuursnuiven ga ik wel in mexico doen.
Oud 02-07-2004, 21:08
.Pure
.Pure is offline
Ik ben in mei met school in Florence geweest en ik vond het echt super. Maarja, het blijft een schooltripje he Veel vd cultuur opgesnoven, een dagje Pisa en een dagje Siena. Maar gewoon de Italiaanse sfeer enzo vond ik erg leuk, zou er nog wel een keer heen willen, maar dan naar een kustplaats ofzo. Dat is niet te vergelijken met Florence ofzo denk ik.
Oud 04-07-2004, 18:08
Souris
Souris is offline
dit jaar niet.
maar vorig jaar heb ik een rondreis gemaakt langs oa:rome, venetië, milaan, sienna, florence, assisi en sorento.
we zijn vanuit daar ook een dagje naar capri geweest.
het was een erg leuke vakantie
Oud 04-07-2004, 19:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
mijn favoriete vakantieland, het heeft voor mij alles:

geschiedenis, cultuur, klimaat, mooie stad & platteland, mooie mannen (!!)
Oud 05-07-2004, 00:30
Kirstendanielle
Kirstendanielle is offline
Ciao Tutti

Ik ga dus ook naar Rome, stage lopen 8 maanden. Zijn er nog meer mensen die in de periode van augustus 2004 tot mei 2005 in Rome zitten?

Ik heb ook gewerkt in Bibione (Adriatische kust), drie zomers, het was echt waanzinnig. Iedereen die vakantiewerk wilt gaan doen in Italie moet dat zeker doen en niet twijfelen.

Lazise, mooi hè? Wel erg toeristisch, maar wel een mooi plaatsje, heb er vaak aan het water op een terrasje gezeten. Camping La Quercia ligt in Peschiera del Garda, waar het bedrijf waar ik voor gewerkt heb het hoofdkantoor heeft zitten.

Nou veel plezier allemaal Italo-fans en fijne vakantie.

Liefs,
Kirsten
Oud 05-07-2004, 00:35
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind Italië te warm. Ik was een keer in oktober in Palermo en een keer in mei in Rome en het was allebei te warm. Warm vind ik niet erg maar te warm is vervelend.
Oud 08-07-2004, 10:36
Breg
Breg is offline
ben alweer terug uit Italie. Was er in maart geweest en heb toen oa Venetie, Florence, Bologna en Milaan gezien. Deze keer ben ik met 3 vriendinnen eerst vrienden in Noord-Italie op gaan zoeken, toen doorgereisd, de toren van Pisa bekeken, daarna naar de Westkust, een paar dagen bij zee doorgebracht en vervolgens voor een paar dagen naar Rome en 1 dag naar Napels. Hoewel het erg warm is (zeker de dag dat we de St. Pieter in Vaticaanstad gingen bezoeken en we kleding droegen die schouders en knieen bedekten), was het echt ontzettend leuk en mooi.
Oud 08-07-2004, 19:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-07-2004 @ 01:35 :
Ik vind Italië te warm. Ik was een keer in oktober in Palermo en een keer in mei in Rome en het was allebei te warm. Warm vind ik niet erg maar te warm is vervelend.
Ligt eraan waar je in Italie gaat, het is nu 30 graden in Noord-Italie, valt wel mee qua warmte toch?
Oud 08-07-2004, 22:32
MH
MH is offline
Sommige mensen zeiken al over de hitte als een normaal mens de zomerjas uitdoet. In Rome is het namelijk in oktober zo'n 20-25 graden.
Oud 09-07-2004, 16:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-07-2004 @ 20:37 :
Ligt eraan waar je in Italie gaat, het is nu 30 graden in Noord-Italie, valt wel mee qua warmte toch?
30 graden is te warm.
Oud 09-07-2004, 17:37
Jude
Jude is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 04-07-2004 @ 20:17 :
mijn favoriete vakantieland, het heeft voor mij alles:

geschiedenis, cultuur, klimaat, mooie stad & platteland, mooie mannen (!!)
én lekker eten niet te vergeten!

de mannen zijn mij overigens iets te glad.
Oud 09-07-2004, 19:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
Jude schreef op 09-07-2004 @ 18:37 :

de mannen zijn mij overigens iets te glad.
iets?
Oud 11-07-2004, 13:30
Jude
Jude is offline
Citaat:
Breg schreef op 09-07-2004 @ 20:49 :
iets?
Understatement
Oud 11-07-2004, 16:31
Verwijderd
Lago Maggiore
Oud 14-07-2004, 12:40
MH
MH is offline
Ik ben er nu. Mooi weer, graadje of 28. Veel te zien, veel te doen, alleen mijn gastheer nog vragen wat kalmer aan te doen, anders kom ik witter terug dan ik gegaan ben.
Oud 14-07-2004, 16:36
Cruz
Cruz is offline
Ik ga voor 4 weken naar Italië met mijn ouders en vrienden
We zitten op een camping vlakbij bij Florence.

Heb er keiveel zin in!!
Oud 15-07-2004, 12:08
Verwijderd
Ik ben in Nervi geweest dat ligt on Genua. Het is daar heel mooi er is een boulevaard langs de kust. En de bus is spotgoedkoop. En je kunt met de bus in ongeveer een kwartier in Genua staan. In Genua is trouwens het grootste aqarium van Europa met vissen en haaien erin. Ben daar jammer genoeg niet geweest
Oud 21-07-2004, 15:03
LotusE
LotusE is offline
Italie is mijn favoriete land!
Ik ben naar Genua geweest, Rome, Elba(paradijselijk eiland voor de toscaanse kust)
en lago d'ídro.
Het is echt fantastisch elke keer weer. Supersfeer, prachtige natuur en cultuur.
Elba vond ik wel het allermooist kwa natuur. Prachtige rotspartijen,baaitjes, helder lichtgroen water. Echt prachtig.
En overal laagbouw, geen massatoerisme.
http://www.elbalink.it/

Lago d'idro is minder touristisch dan Garda meer maar wel in de buurt. Je kan ook gemakkelijk naar venetië(wat ik dus heb gedaan)
Ik zat toen op camping Pian d'oneda.

Greets!
Oud 27-07-2004, 10:22
utopian me
utopian me is offline
Ik ben nu in rome . wel vreemd, we gingen er vanuit in flinke zon aan te komen, maar het regende ontzettend. gelukkig is het nu zo warm als het hoort te zijn. verder gaan we morgen verder via Asissi naar de adriatische kust, venetie en dan gaan we verder naar andere landen. Tot nu toe vind ik het hier super! leuke sfeer, goed weer en ontzettend mooi.
Oud 27-07-2004, 17:38
Gadje
Gadje is offline
italië is het mooiste land dat ik ken.
ik heb de meeste steden wel gezien
rome2x, florence, venetie, siena,lucca, padua, bologna, ravena, san marino, pisa, rimini, genua, ventimiglia, ostia ach en nog zoveel meer maar ik weet t nu ff niet meer.
het eten is er gewedig, de mensen zijn er aardig, de cultuur is er geweldig en de geschiedenis niet te vergeten.
ik ga er iedere jaar heen. ik ben verliefd op het land.
de smalle weggetjes, de drukke mensen, de gezelligheid 's avonds, het ijs
geweldig
Oud 03-08-2004, 15:35
miss Elise
miss Elise is offline
kom net uit italie. ben meerdere keertjes in italie geweest. in rome, florence, lucca, siena, ostia en venetie allemaal 2x, en in rimini, ancona, pisa, cinque terra, ravenna, bologna, assisi, perugia en nog wat kleine plaatsjes waarvan ik de naam ben vergeten 1x. italie is moooooooooi
Oud 07-08-2004, 10:48
Verwijderd
Ik kom ook net terug uit Italië, van het Lago Maggiore. was de tweede keer en wederom SUPER!!!
Oud 11-08-2004, 19:39
BCR
BCR is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 07-08-2004 @ 11:48 :
Ik kom ook net terug uit Italië, van het Lago Maggiore. was de tweede keer en wederom SUPER!!!
Beetje mooi weer gehad?
Wij gingen begin Juli naar het Lago Maggiore, maar de regen bleef zo hard stromen dat we zijn doorgereden na een dag.

Oh, en Elba
Oud 14-08-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 11-08-2004 @ 20:39 :
Beetje mooi weer gehad?
Wij gingen begin Juli naar het Lago Maggiore, maar de regen bleef zo hard stromen dat we zijn doorgereden na een dag.

Oh, en Elba
ja, de eerste week (was het constant mooi weer maar vanaf woensdag in de 2e week was het overdag mooi weer en 's avonds onweer...
Oud 18-08-2004, 18:58
Pierreke
Pierreke is offline
Italie is echt mooi. Veel moier dan Spanje waar ik dit jaar ben geweest op vakantie. Mooie mensen leven er en t klimaat en temperatuur lekker. Cultuur is schitterend, mooie natuur en mooie gebouwen!
Elba is inderdaad een schitterend eiland, mooie strandje inderdaad en lekker rotsig binnenland!
Oud 19-08-2004, 14:52
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik ben dit jaar voor de 3e keer naar Italië geweest, was echt super!

Ben 2x bij caorle in de buurt geweest en een x in bibione pineda. Verder ben ik uiteraard een keer naar Venetië geweest en naar nog 2 eilandjes (moreno en bureno..zoiets??)

Vind het echt een geweldig land! Lekker weer, mooie taal, geen of iig weinig stressende mensen, lekker eten..geweldig
Oud 20-08-2004, 15:05
Dith
Dith is offline
Gistermiddag thuisgekomen.
Ik zat in Toscane (Figline Valdarno) en ben afgelopen maandag naar de Palio in Siena geweest wat echt zo geweldig was. De race zelf stelt weinig voor maar alles daaromheen was echt schitterend.
Florence ben ik ook weer geweest (3e keer) en was wel leuk maar ik vind het minder hebben dan Siena of San Gimignano.
Verder heel de vakantie erg weinig gedaan, omdat dit het 4e jaar was dat we in Toscane zijn geweest en we eigenlijk al alles hadden gezien.
Oud 23-09-2004, 11:55
jorre
jorre is offline
Citaat:
Dith schreef op 20-08-2004 @ 16:05 :
Gistermiddag thuisgekomen.
Ik zat in Toscane (Figline Valdarno) en ben afgelopen maandag naar de Palio in Siena geweest wat echt zo geweldig was. De race zelf stelt weinig voor maar alles daaromheen was echt schitterend.
Florence ben ik ook weer geweest (3e keer) en was wel leuk maar ik vind het minder hebben dan Siena of San Gimignano.
Verder heel de vakantie erg weinig gedaan, omdat dit het 4e jaar was dat we in Toscane zijn geweest en we eigenlijk al alles hadden gezien.
Moet je de Palio in Torrita di Siena eens proberen... een parodie op de Palio van Siena (met ezels ipv paarden, hillarisch )

'k Heb er een kleine drie maand gewoond voor mijn stage, meer info over dat plaatsje en de streek: www.torritadisiena.net
Oud 30-09-2004, 19:55
Verwijderd
hmm ik ben ook naar Italie geweest dit jaar, niet naar Lazise pero', ma Peschiera Del Garda
dus wel het garda meer
tja...veel Nederlanders
ik praat liever met Italianen al had ik sjans met een 40 jarige italiaan hmm

al zijn Sicilie en Calabria nog wel de hoogtepunten in Italie vind ik, gewoon twee geweldige fantastische regio's (eiland ok..)
al dat noord italiaanse is niks ..ja milaan is wel leuk met Luis Vuitton, Versace etc
maar voor de rest.. ga ten zuide van Rome en je zal schoonheid vinden
Latina (net ten zuiden van rome, mamma mia!) Siracusa Taormina

Italia
Oud 30-09-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 27-07-2004 @ 18:38 :
italië is het mooiste land dat ik ken.
ik heb de meeste steden wel gezien
rome2x, florence, venetie, siena,lucca, padua, bologna, ravena, san marino, pisa, rimini, genua, ventimiglia, ostia ach en nog
ga naar zuid italie!!! veel leuker
Oud 23-07-2005, 18:54
Verwijderd
Ik heb trouwens een vraag... Mijn familie die in Italie woont, gaat altijd naar Sardinie op vakantie. En nu hebben ze mij geadviseerd om op Olbia te landen. Maar wie weet welke luchtvaartmaatschappij vanuit Nederland naar Olbia vliegt. Ik heb echt overal al gezocht maar niks gevonden. Zelfs bij de KLM kan ik het niet vinden
Oud 24-07-2005, 10:19
Ilsch
Ilsch is offline
Deze vakantie ging ik voor het eerst naar Italië en het was echt super. We zaten net buiten Siena, zijn ook veel in Siena geweest. Het was echt super allemaal! We zijn een dagje in montepulciano geweest wat ook echt super was!
Echt een aanrader (: Ik zou zo terug willen!
Advertentie

Regels voor berichten