Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Er is nog maar één stukje van Italië wat ik nog niet ontdekt heb, dat is de hak van de laars. Maar goed, dit jaar weten we nog niet waar we heen gaan precies. Maar ik kan je vertellen dat de mooiste stukjes van Italië waar ik geweest ben oa. Siena, Firenze, Venetië, Napels en Ostia bevatten. Het allerliefst zou ik nog een keer teruggaan naar Rome, omdat van die reis een heleboel gemist heb, vanwege een ziekte. Maar ik hoop echt dat we ook nog een keer naar Napels gaan, die stad is echt adembenemend. Of je nou een cultuurbarbaar bent of niet, op die stad word je gewoon verliefd. Het eten, de mensen, de gebouwen, het water, de steegjes, zelfs de metro-stations zijn aandoenlijk. Maar persoonlijk hou ik erg van de Italiaanse cultuur en vooral ook het toerist zijn in Italië. Flesjes water kopen in afgelegen kiosken, buschauffeurs in gebrekkig Italiaans vragen naar de dichtsbijzijnde Piazza. Meesterlijk zijn de terrasjes om een uur of 5 's middags, de kleine supermercato's waar de karretjes haast te groot zijn voor het gangpad. Het bakkertje in het dorpje waar je verblijft, waar je elke ochtend heen wandelt voor vers brood. Er is nergens haast bij. Geweldig! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
de mannen zijn mij overigens iets te glad.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Italie is mijn favoriete land!
Ik ben naar Genua geweest, Rome, Elba(paradijselijk eiland voor de toscaanse kust) en lago d'ídro. Het is echt fantastisch elke keer weer. Supersfeer, prachtige natuur en cultuur. Elba vond ik wel het allermooist kwa natuur. Prachtige rotspartijen,baaitjes, helder lichtgroen water. Echt prachtig. En overal laagbouw, geen massatoerisme. http://www.elbalink.it/ Lago d'idro is minder touristisch dan Garda meer maar wel in de buurt. Je kan ook gemakkelijk naar venetië(wat ik dus heb gedaan) Ik zat toen op camping Pian d'oneda. Greets! |
![]() |
||
Citaat:
Wij gingen begin Juli naar het Lago Maggiore, maar de regen bleef zo hard stromen dat we zijn doorgereden na een dag. Oh, en Elba ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 'k Heb er een kleine drie maand gewoond voor mijn stage, meer info over dat plaatsje en de streek: www.torritadisiena.net |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||