Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 17:03
Verwijderd
Dat ze bij een bmi van 23 al gaan mekkeren vind ik niet echt goed...maar ja. Doe het dan gewoon zonder dat soort commentaar...zeg gewoon of iemand overgewicht heeft of niet en geef desnoods tips (en dan niet bij 23 dat iemand moet gaan sporten, want misschien doet iemand dat al en niet iets nietszeggends als 'je moet gaan afvallen', ja, duh zo ver komt iemand zelf vast ook wel), 'k denk dat iemand daar meer aan heeft.
Oud 03-07-2004, 18:25
Redhair
Redhair is offline
Vandaag al iets meer gegeten, maar totaal geen neigingen tot een vreetbui. Daar ben ik echt blij om.

*Vanmorgen at ik een activia yoghurt bakje.
*Vanmiddag een klein beetje tomatensoep. (de helft van een soepkom.)
*Nu net een uitsmijter (2 ei, 2 allison botherhammen). Vlak voor het eten een bakje druiven en na het eten een appel.
Oud 03-07-2004, 18:38
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Redhair schreef op 03-07-2004 @ 19:25 :
Vandaag al iets meer gegeten, maar totaal geen neigingen tot een vreetbui. Daar ben ik echt blij om.

*Vanmorgen at ik een activia yoghurt bakje.
*Vanmiddag een klein beetje tomatensoep. (de helft van een soepkom.)
*Nu net een uitsmijter (2 ei, 2 allison botherhammen). Vlak voor het eten een bakje druiven en na het eten een appel.
nog steeds veel te weinig maar dat zul je zelf ook weten.
Als je het nu elke dag langzaam opbouwt zodat je lichaam kan wennen dat schiet je al heel wat meer op.
Dus morgen eet je 's ochtends een boterham extra.
Overmorgen neem je als lunch een boterham extra, en zo verder.
Oud 03-07-2004, 19:04
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 03-07-2004 @ 19:38 :
nog steeds veel te weinig maar dat zul je zelf ook weten.
Als je het nu elke dag langzaam opbouwt zodat je lichaam kan wennen dat schiet je al heel wat meer op.
Dus morgen eet je 's ochtends een boterham extra.
Overmorgen neem je als lunch een boterham extra, en zo verder.
En waarom dat ? Waarom niet tussendoor ?

Frequentie is belangrijker dan hoeveelheid of soort, eenieder die een dieet volgt zou moeten beginnen met meer maaltijden te eten ipv aan de hoeveelheid te sleutelen, frequentie is de grootste stuwing voor het metabolisme.

Pas daarna ga je de inhoud van de maaltijden aanpassen ivm het onder controle houden van de bloedsuikerspiegel en pas daarna ga je snoeien in de hoeveelheid caloriën.

Daarna kun je nog weer verder gaan met het varieeren van de verhoudingen van macronutriënten (koolhydraten - eiwit - vet) in de verschillende maaltijden en als je dat netjes doet ga je koolhydraten cyclen, dwz elke dag een varieerende inname gebruiken om het metabolisme wakker te houden.

Tenslotte las je een vaste refeed-dag in zo om de 7 a 8 dagen en die gebruik je om de cellen te laten hervoeden en het metabolisme weer op volle toeren te laten lopen voor de daaropvolgende week.

Dát is dieeten

Wat betreft het snel afvallen : een calorietekort op de dagelijkse behoefte van zo'n 25/35% is het meest veilige, daaronder kost het gegarandeert meer spiermassa dan vet. Katabolisme heet dat proces.

Dus mag je ook wel stellen dat jonge meisjes die na de eerste week nog meer dan een halve kilo per week afvallen hun eigen lichaam aan het op teren zijn ipv hun vetmassa, zo werkt men het jojo effect in de hand.

En meer ga ik er niet meer over zeggen

How ever je het ook aanpakt, good luck
Oud 03-07-2004, 19:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 03-07-2004 @ 20:08 :
Quit met die info MightyDuck, dat snappen ze hier toch niet Laat ze maar fijn onwetend lijnen met de gedachte hoe minder hoe meer je afvalt

Dat doen ze dus niet: Redhair eet veel te weinig, en waterwilllowglo zegt haar dat het beter is als ze iets meer gaat eten.

Dat jullie nou als hobby bodybuilding of wat dan ook hebben en op die manier eten moeten jullie helemaal zelf weten. Lijnen kan prima door gezonder te eten en bij mensen die veel snoepen minder te eten.
Oud 03-07-2004, 19:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Hagel schreef op 03-07-2004 @ 20:17 :
Dat doen ze dus niet: Redhair eet veel te weinig, en waterwilllowglo zegt haar dat het beter is als ze iets meer gaat eten.

Dat jullie nou als hobby bodybuilding of wat dan ook hebben en op die manier eten moeten jullie helemaal zelf weten. Lijnen kan prima door gezonder te eten en bij mensen die veel snoepen minder te eten.
Dus voor een bodybuilder gelden andere fysiologische en scheikundige wetten dan voor een "normaal" persoon ?
Wij jojo-en nooit, wij hebben zelden honger, wij vallen altijd af zonder onze spiermassa als een pudding in elkaar te laten zakken.

Het enige verschil zit in de hoeveelheid caloriën die je dagelijks eet omdat ons verbruik hoger ligt dan dat van iemand van 60kg die verder de hele dag inactief is.

Idd, als je minder eet dan je nodig hebt val je af, maar zou het niet veel gezonder en voordeliger zijn als hetgeen wat je dan wel nog had zo efficiënt mogelijk was ?

Anyway zoals ik net al afsloot, succes met het kweken en vooral het vasthouden van je "ideale spiegelbeeld"

ps. Als redhair doet wat waterwillowglo zegt komt ze misschien wel aan Waarom ? Omdat haar stofwisseling allang ingezakt is en die pas opgevoerd word door frequentie, met het aantal kcal opvoeren word ze hooguit vetter.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 19:29.
Oud 03-07-2004, 19:37
thunder110
thunder110 is offline
Mwah, mensen met (licht) overgewicht zullen die kilo's niet gekregen hebben doordat ze de hele dag zo'n honger hebben. Het is de trek in vet en zoet eten die onderdrukt moet worden, en als dat kan door tussendoor een appel (ojee! fruitsuikers!!) te nemen in plaats van een mars zou ik niet zeggen dat appels slecht zijn. Vaak krijgen die mensen ook meer kcalorieen binnen dan ze verbranden (en nodig hebben), dus zal het schrappen van de vette troep in hun eetpatroon al genoeg resultaat hebben.
En meer dan zes keer per dag wat eten is slecht voor tanden, .
Oud 03-07-2004, 19:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 03-07-2004 @ 20:37 :
Mwah, mensen met (licht) overgewicht zullen die kilo's niet gekregen hebben doordat ze de hele dag zo'n honger hebben. Het is de trek in vet en zoet eten die onderdrukt moet worden, en als dat kan door tussendoor een appel (ojee! fruitsuikers!!) te nemen in plaats van een mars zou ik niet zeggen dat appels slecht zijn. Vaak krijgen die mensen ook meer kcalorieen binnen dan ze verbranden (en nodig hebben), dus zal het schrappen van de vette troep in hun eetpatroon al genoeg resultaat hebben.
En meer dan zes keer per dag wat eten is slecht voor tanden, .
Dat heb jij heel goed gezien Maar verwacht dan geen wonderen. 2 kilo per half jaar is dan aannemelijker dan 2 kilo per maand.

Dat verhaal over fruitsuikers was idd extreme mierenneukerij
Oud 03-07-2004, 20:24
Redhair
Redhair is offline
Het maakt me niet uir hoe ik afval, als ik maar van dit lichaam afkom. Ik haat het. Het doet me denken aan toen. Het moet weg.
Oud 03-07-2004, 21:55
Verwijderd
Maar Mightyduck, waarom ging je nou uberhaupt op Water Willowglow in? Redhair eet de hele dag zo goed als niets, dus ze kan niet anders dan boterhammen als lunch en ontbijt gaan invoegen. Ze kan niet iets tussen de maaltijden door eten, want ze eet maar een maaltijd per dag. Ik ben het met je eens dat meer kleine maaltijden handiger is, of je nou wil afvallen of niet, maar dan lijkt van één naar drie maaltijden mij een logischere stap dan ineenkeer van één naar zes .

En Redhair, het maakt niet uit wat je aan je lichaam verandert, het blijft hetzelfde lichaam. Je kunt nu wel gaan afvallen, maar dan zul je nog steeds zo over je lichaam voelen, denk ik. Heb je hierover nu al met je psycholoog gepraat?
Oud 03-07-2004, 23:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-07-2004 @ 22:55 :
Maar Mightyduck, waarom ging je nou uberhaupt op Water Willowglow in? Redhair eet de hele dag zo goed als niets, dus ze kan niet anders dan boterhammen als lunch en ontbijt gaan invoegen. Ze kan niet iets tussen de maaltijden door eten, want ze eet maar een maaltijd per dag. Ik ben het met je eens dat meer kleine maaltijden handiger is, of je nou wil afvallen of niet, maar dan lijkt van één naar drie maaltijden mij een logischere stap dan ineenkeer van één naar zes .

En Redhair, het maakt niet uit wat je aan je lichaam verandert, het blijft hetzelfde lichaam. Je kunt nu wel gaan afvallen, maar dan zul je nog steeds zo over je lichaam voelen, denk ik. Heb je hierover nu al met je psycholoog gepraat?
In dat geval is het me ontgaan, ik dacht dat ze al 3 "maaltijden" of "eetmomenten" per dag had, en dat waterwilloglow dus voorstelde om die dan uit te vergroten. Maar ze at dus maar 1 maal per dag.

Idd van 1 naar 3 is dan al meer als niets. Fout gelezen van mij dan, sorry.
Oud 04-07-2004, 18:38
Redhair
Redhair is offline
vandaag weer weinig. 1 boterham om 1 uur en een appel. als avond eten 2 boterhammen. dat was het. gister onder het uitgaan 6 keer ( ) gekotst door drank, dus eten afgelopen dagen er ook weer uit
Oud 04-07-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 19:38 :
vandaag weer weinig. 1 boterham om 1 uur en een appel. als avond eten 2 boterhammen. dat was het. gister onder het uitgaan 6 keer ( ) gekotst door drank, dus eten afgelopen dagen er ook weer uit
Mag ik vragen waarom je dat elke keer post?

Misschien is het verstandig om (andere) hulp te zoeken?
Oud 04-07-2004, 18:46
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2004 @ 19:41 :
Mag ik vragen waarom je dat elke keer post?

Misschien is het verstandig om (andere) hulp te zoeken?
omdat ik het ergens kwijt moet omdat ik weet dat het fout is maar het toch doe. en wat voor andere hulp dan? ik moet gewoon open worden bij mijn psycholoog waar ik nog maar een paar gesprekken bij heb gehad
Oud 04-07-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 19:46 :
omdat ik het ergens kwijt moet omdat ik weet dat het fout is maar het toch doe. en wat voor andere hulp dan? ik moet gewoon open worden bij mijn psycholoog waar ik nog maar een paar gesprekken bij heb gehad
Er zijn zoveel verschillende soorten hulp. Maar eerlijk en open zijn scheelt waarschijnlijk ook een heel stuk. En waarom zou je dat niet zijn? Je gaat er niet voor niks heen, toch? Ik bedoel, zonder gaat het ook niet beter, of wel?
Oud 04-07-2004, 18:56
Redhair
Redhair is offline
ik heb vooral hulp om dingen te verwerken, en ik vind het moeilijk openlijk te praten. ik weet het ook niet meer, sorry, zal hier niet meer posten
Oud 04-07-2004, 19:01
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 19:56 :
ik heb vooral hulp om dingen te verwerken, en ik vind het moeilijk openlijk te praten. ik weet het ook niet meer, sorry, zal hier niet meer posten
Praten is niet de enige manier waarop je hulp kunt krijgen...

Nou heb je wel nog niet zoveel gesprekken gehad ed, maar als
het zo blijft, dat je niet open & eerlijk kunt zijn, bedenk je dan
ajb wel dat het ook anders kan, je hoeft niet per se te
praten om geholpen te kunnen worden...
Oud 04-07-2004, 19:06
Redhair
Redhair is offline
Hoe kan ik dan nog meer geholpen worden
Oud 04-07-2004, 19:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 20:06 :
Door misschien eens klinisch naar je eigen gedrag te kijken, ipv tegen iedereen, incusief hulpverleners, te groepen van "help me toch ik ben zo zielig ik doe zulke foute dingen" zou het beter zijn om eens voor jezelf na te denken en op een rijtje te zetten waardoor het komt of zou kúnnen komen dat je je zo gedraagd of zo voelt.

Je kent jezelf vaak immers het best en dat zou het werk van een psycholoog ook stukken makkelijker maken, de patient moet zelf immers ook mee werken dat versneld het "genezings"-proces.

Het heeft geen zin om te jammeren hoe erg het allemaal wel is want het is gebeurt, wat het ook is het zal ongetwijfeld niet prettig zijn maar het valt niet terug te draaien, hoofdzaak is dat je nu vooruit gaat en dat is iets waar je wel zelf invloed op hebt.

Oud 04-07-2004, 20:08
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 04-07-2004 @ 20:40 :
Door misschien eens klinisch naar je eigen gedrag te kijken, ipv tegen iedereen, incusief hulpverleners, te groepen van "help me toch ik ben zo zielig ik doe zulke foute dingen" zou het beter zijn om eens voor jezelf na te denken en op een rijtje te zetten waardoor het komt of zou kúnnen komen dat je je zo gedraagd of zo voelt.

Je kent jezelf vaak immers het best en dat zou het werk van een psycholoog ook stukken makkelijker maken, de patient moet zelf immers ook mee werken dat versneld het "genezings"-proces.

Het heeft geen zin om te jammeren hoe erg het allemaal wel is want het is gebeurt, wat het ook is het zal ongetwijfeld niet prettig zijn maar het valt niet terug te draaien, hoofdzaak is dat je nu vooruit gaat en dat is iets waar je wel zelf invloed op hebt.

nouja zeg. Ik doe niet zo als jij zegt, met dat 'kijk mij nou zielig zijn' Daarom ben ik dus nooit open! omdat ik bang ben dat mensen dat denken dat ik zo denk! mijn psycholoog denk dat het allemaal wel goed gaat,mijn vrienden denken dat het wel oke gaat. echt ik kan hier gewoon kwaad om worden dat je zo denkt terwijl je me niet kent.
Oud 04-07-2004, 23:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 21:08 :
nouja zeg. Ik doe niet zo als jij zegt, met dat 'kijk mij nou zielig zijn' Daarom ben ik dus nooit open! omdat ik bang ben dat mensen dat denken dat ik zo denk! mijn psycholoog denk dat het allemaal wel goed gaat,mijn vrienden denken dat het wel oke gaat. echt ik kan hier gewoon kwaad om worden dat je zo denkt terwijl je me niet kent.
Ik wil daar niet negatief mee zijn, maar je hebt het hier net ook al over je problemen en dat je niet open wilt zijn enz enz, maar kom dan zelf met iets van "ik heb dit en dat en ik denk dat zus of zo misschien een oorzaak is"

Dan kom je op mensen al anders over dan wanneer je zegt "ik heb dit en dat probleem en ik weet me geen raad"

Get the point ? Kijk ik ken je niet maar als ik met je zou moeten praten, beroepsmatig zeg maar, dan zou ik je toch eerst aan het werk zetten met zulke vragen.

Het is belangrijk dat je zelf inzicht krijgt in hoe je in elkaar steekt en je dat niet door iemand anders laat vertellen, als ik je verkeerd ingeschat hebt sorry dan maar meer kon ik uit je laatste post niet opmaken.
Oud 05-07-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Daarom ben ik dus nooit open! omdat ik bang ben dat mensen dat denken dat ik zo denk! mijn psycholoog denk dat het allemaal wel goed gaat,mijn vrienden denken dat het wel oke gaat. .
Maar wat schiet je daar mee op? Wordt je daar beter van? En denk je dat je vriendinnen en je psycholoog blind zijn? 9/10 keer merkt de omgeving dat soort dingen echt wel. Ik denk, dat als je het op wilt lossen, je je toch over het 'niet willen praten' heen zult moeten zetten, je zou dat iig kunnen proberen.

En wie weet denken mensen wel heel anders over je als je praat dan jij denkt, die psycholoog iig, lijkt me. (Om voor mezelf te spreken, ik heb bewondering voor mensen die aan zichzelf willen werken. Praten over iets betekend niet automatisch dat je met je problemen te koop moet gaan lopen en het te pas en te onpas moet vertellen ed en het continu als excuus gebruiken, je hoeft niet zeikerig te doen, dat is geen praten over problemen, dat is idd zielig doen. Maar daar tussen zit nog zo enorm veel.) Daar loop je om te praten, toch? Die zal je daar echt niet om veroordelen.
Oud 05-07-2004, 09:01
lso
lso is offline
Ondertussen ben ik reeds vijf dagjes ver met het diëten. Woensdag sta ik voor het eerst terug op de schaal. Eerlijk gezegd heb ik een beetje schrik dat ik niets zal kwijt zijn. Ik weet alvast dat ik anders en gezonder eet maar ik eet nog steeds veel. Ik hoop dat de uitslag positief wordt woensdag

x

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 09:50.
Oud 05-07-2004, 09:25
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Als je het moeilijk vindt om open over jezelf te práten, zal schrijven dan een oplossing zijn?
Schrijf alles wat je kwijt moet, hoe je je voelt wanneer je eet, wat je denkt als je eet, wat je denkt dat de omgeving denkt en hoe je jezelf in de spiegel ziet.
Vertel op papier dat je misbruikt bent (toch?) en dat je dat misbruikte lichaam niet meer wilt. Want ik denk dat dit misschien wel een van de oorzaken is.

Schrijf gewoon alles op wat van belang kan zijn! En geef die brief aan de psycholoog. Misschien kun je je op papier wel veel beter uitdrukken dan in woorden en durf je meer. Je schrijft die brief tenslotte alleen en je hebt niemand voor je, wat bij een gesprek wel zo is. Je kunt niet gehinderd worden door een reactie van een ander, want die krijg je niet tijdens het schrijven (je wordt niet onderbroken of op andere gedachten gezet). Pas ná die brief kun je reacties krijgen... dan ben je wel je hele verhaal kwijt!

Misschien is het een idee?
Oud 05-07-2004, 10:57
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Redhair schreef op 04-07-2004 @ 20:06 :
Er zijn dingen als creatieve, beeldende of drama therapie, enz,
je hebt dingen in het alternatieve circuit enz... Vraag het eens
aan degene van wie je nu hulp krijgt of je huisarts (of kijk zelf
op inet) naar mogelijke opties ed, die weten er ongetwijfeld
meer over dan ik, en kunnen ook samen met jou op zoek gaan
naar iets wat bij je past ed.

En verder ook wat water willowglo en Leonoor zeggen..
Oud 05-07-2004, 11:07
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 05-07-2004 @ 10:25 :
Als je het moeilijk vindt om open over jezelf te práten, zal schrijven dan een oplossing zijn?
Schrijf alles wat je kwijt moet, hoe je je voelt wanneer je eet, wat je denkt als je eet, wat je denkt dat de omgeving denkt en hoe je jezelf in de spiegel ziet.
Vertel op papier dat je misbruikt bent (toch?) en dat je dat misbruikte lichaam niet meer wilt. Want ik denk dat dit misschien wel een van de oorzaken is.

Schrijf gewoon alles op wat van belang kan zijn! En geef die brief aan de psycholoog. Misschien kun je je op papier wel veel beter uitdrukken dan in woorden en durf je meer. Je schrijft die brief tenslotte alleen en je hebt niemand voor je, wat bij een gesprek wel zo is. Je kunt niet gehinderd worden door een reactie van een ander, want die krijg je niet tijdens het schrijven (je wordt niet onderbroken of op andere gedachten gezet). Pas ná die brief kun je reacties krijgen... dan ben je wel je hele verhaal kwijt!

Misschien is het een idee?
Het is een idee ja, ik denk dat ik het maar ga doen. Ik wil wel geholpen worden. verder bedankt allemaal voro jullie tips, vind ik lief.
Oud 05-07-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 05-07-2004 @ 12:07 :
Het is een idee ja, ik denk dat ik het maar ga doen. Ik wil wel geholpen worden. verder bedankt allemaal voro jullie tips, vind ik lief.
Ik wilde nog even zeggen: als je zo weinig eet, dan raakt je lichaam en je maag in de war, en dan gaat je hongergevoel inderdaad grotendeels weg. (bij mij wel iig)

Je moet jezelf echt dwingen om tenminste brood te eten, anders word je alleen nog slapper en duizeliger.
& echt hulp zoeken als het niet gaat.
Oud 05-07-2004, 17:31
Verwijderd
Ik wil heel graag de twee kilo die ik ben aangekomen weer eraf hebben, maar wel op een gezonde manier. Pff, maar wat is dat lastig.
Oud 06-07-2004, 13:26
stout!
stout! is offline
Ik ben best slank, alleen mijn buik zou ik graag strakker willen; die is bij mij nooit zo mooi vind ik. Oefeningen ed werken niet, ik heb best sterke buikspieren, er zit alleen een vetlaagje overheen. T probleem is alleen dat ik op mijn buik niet (of pas als laatste, maar de rest van mijn vormen wil ik niet kwijt) afval als ik vet verbrand.
Iemand tips?
Oud 06-07-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 06-07-2004 @ 14:26 :
Ik ben best slank, alleen mijn buik zou ik graag strakker willen; die is bij mij nooit zo mooi vind ik. Oefeningen ed werken niet, ik heb best sterke buikspieren, er zit alleen een vetlaagje overheen. T probleem is alleen dat ik op mijn buik niet (of pas als laatste, maar de rest van mijn vormen wil ik niet kwijt) afval als ik vet verbrand.
Iemand tips?
Het klinkt vrij onmogelijk zoals jij het beschrijft om zo nog dat vet kwijt te raken... dus ik zou gaan voor accepteren (of liposuctie)
Oud 06-07-2004, 14:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik probeer al jarenlang om af te vallen en mijn streefgewicht is ook al jaren 63 kilo (bij een lengte van 1.70m). De laatste tijd heb ik het juist opgegeven en wat gebeurd er dan: ik val af. Ik weeg op dit moment nog maar 65 kilo maar hoe het komt dat ik zo afgevallen ben, ik heb geen idee. Ik vind het best wel eng worden nu in ineens zonder dat ik er moeite voor doe weer drie kilo ben afgevallen. Ik ben bang dat ik straks niet meer stop met afvallen. Ik eet gewoon goed, alleen niet zoveel maar dat deed ik toch al nooit. Ik eet ook gewoon chips enzo en toch kom ik niet aan. Ik ben nu lichter dan toen ik 14 was. Opzich ben ik tevreden met hoe ik nu ben en hoef ik die twee kilo voor mijn streefgewicht niet perse kwijt. Heeft er iemand tips hoe ik nu op gewicht kan blijven?
Oud 06-07-2004, 14:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-07-2004 @ 14:36 :
Het klinkt vrij onmogelijk zoals jij het beschrijft om zo nog dat vet kwijt te raken... dus ik zou gaan voor accepteren (of liposuctie)
Dat vreesde ik al... ik neig naar accepteren . Ik heb ook niet echt een dikke buik maar iets molliger dan de rest van mijn figuur, ik zie het voornamelijk zelf.
Oud 06-07-2004, 14:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja plaatselijk verbranden gaat idd niet, liposuctie is dan idd het enige dat rest, of de rest in verhouding groter gaan maken dat kan natuurlijk ook Maar neem niet aan dat je daar behoefte aan hebt

Niets aan te doen, als je het daar kwijt wil gaat het over de rest van je lichaam idd ook weg.
Oud 06-07-2004, 15:07
Verwijderd
3 maanden lang 3 keer per week hardgelopen en daarbij beetje gezond eten (maar ook wel minstens 1 keer per week chocola )
-->
Ben 5 kg afgevallen!!
*voelt zich stoer*

Nu nog zo houden..
Oud 07-07-2004, 14:19
lso
lso is offline
Vanavond is het zover.. dan ga ik voor het eerst aan de groep vertellen hoeveel ik ben afgevallen.

Eerlijk gezegd zie ik er erg tegenop om te gaan. Ik heb erge schrik dat ik niet ben afgevallen en daarnaast.. als het zo is, zal ik de moed snel opgeven. Ik heb nu een week hard maar gezond gedieet en .. ik zou graag resultaat zien. Ik denk dat ik niet vermagerd ben maar innerlijk voel ik me wel afslanken raar gevoel..
Oud 07-07-2004, 14:21
Linda1985
Linda1985 is offline
Vraagje........hoe zijn jullie begonnen met lijnen?? Het gewone eten afbouwen en dan het lijnen opbouwen zeg maar?? Of van de ene dag op de andere patsboem hoppatee voluit een streng dieet?? Want ik weet echt niet hoe ik moet beginnen hoor, ben 10 kg aangekomen door t slikken van bepaalde medicijnen, daar mag ik over een paar weken vanaf en dan wil ik echt eraan gaan werken dat die 10 kg er weer afgaan. Baal er namelijk zo ontzettend van!!
Oud 07-07-2004, 14:26
lso
lso is offline
Ik ben boem pats van de ene dag op de andere begonnen

maar het is te zien wat je verstaat onder streng dieet.. ik blijf nog genoeg eten dus op dat vlak is de overgang minder erg...

maar t is een dieet waarbij ik alles afweeg, veel drink, veel fruit eet ook enz..
Oud 07-07-2004, 14:43
Linda1985
Linda1985 is offline
Ja, zo'n soort dieet wil ik dus ook gaan doen. Lijkt me namelijk het gezondst....maarja vind het wel moeilijk om te beginnen
Oud 07-07-2004, 14:55
Verwijderd
Wat je in elk geval beter niet kunt doen als je nog nooit eerder gediëet hebt (tenzij je arts of diëtist of zo iemand heeft gezegd dat je het wel moet doen) is per dag meer dan 500 kcal minder eten dan je verbruikt. Dus als je er 2000 verbruikt per dag, niet minder dan 1500 eten. Als blijkt dat dat niet goed genoeg is kun je op minder overschakelen, maar in het begin moet je dat niet doen . Als je in één keer overschakelt op heel weinig eten gaat je lichaam namelijk veel sneller in de 'spaarstand' dan wanneer je overschakelt op iets-te-weinig.
En genoeg eiwitten en vitaminen en mineralen binnen krijgen, natuurlijk, en ook een beetje vet.
Oud 07-07-2004, 15:37
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-07-2004 @ 15:55 :
Wat je in elk geval beter niet kunt doen als je nog nooit eerder gediëet hebt (tenzij je arts of diëtist of zo iemand heeft gezegd dat je het wel moet doen) is per dag meer dan 500 kcal minder eten dan je verbruikt. Dus als je er 2000 verbruikt per dag, niet minder dan 1500 eten. Als blijkt dat dat niet goed genoeg is kun je op minder overschakelen, maar in het begin moet je dat niet doen . Als je in één keer overschakelt op heel weinig eten gaat je lichaam namelijk veel sneller in de 'spaarstand' dan wanneer je overschakelt op iets-te-weinig.
En genoeg eiwitten en vitaminen en mineralen binnen krijgen, natuurlijk, en ook een beetje vet.
Dank je wel

Heb ook ooit gehoord dat je eens per week of per 2 weken MOET zondigen......dus frietjes, pannekoeken o.i.d. eten. Zodat je lichaam niet went aan die weinige vetten caloriën, maar weer eens hard moet werken.......zit hier waarheid in, of is t weer eens zo'n fabel??
Oud 07-07-2004, 19:23
riva
riva is offline
Hayhay mensen! Ik ben van 57 kilo naar nu ongeveer 51, maar als ik op de 50 kilo zit val ik telkes terug en krijg enorme eetbuien waardoor ik binnen drie dagen al weer op 51.5 zit. Terwijl mijn streefgewicht 48 is ( ik ben 160) dus ik wil graag die laatste kilootjes er af, alleen lukt het me telkens niet!! Heeft iemand een tip?? of heeft iemand het zelfde want tijdens een eet bui die ik eergister had heb ik 3 bapao's gegeten een reep chocolade, nuts, twix, 3 tompoezen en dat in anderhalf uur en daar voor had ik ook al een halve zak chips en een half pak koekies op. Dit is toch niet normaal terwijl ik als ik afval normaal eet onegveer 1500 kcal op een dag... bij een eetbui heb Ik mezelf dan gewoon niet meer in controle en de dag erna en die nacht ben ik dan ook gewoon super misselijk van het vele eten
Oud 07-07-2004, 19:29
Verwijderd
@riva: misschien is het een teken van je lichaam dat 50 kg bij jou past? Als ik bij de 62 kg kom en ik eet niet voldoende, dan krijg ik hoofdpijn, word ik misselijk, val ik half flauw, enz. Ik denk dat dat een teken is dat een gewicht gewoon bij je past...
Oud 07-07-2004, 20:18
lso
lso is offline
Ik ben erg ontgoocheld ik heb een week ontzettend veel gemist buiten anders, karakter gehad, meer gedronken, meer fruit en groenten gegeten, op mijn tanden gebeten...

ben 700 gr af.. t lijkt zo weinig ik verlies de moed al om verder te doen.. ik weet dat ik niet teveel mag verwachten maar had gehoopt de eerste week toch meer te verdoen..

x
Oud 08-07-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 07-07-2004 @ 21:18 :
Ik ben erg ontgoocheld ik heb een week ontzettend veel gemist buiten anders, karakter gehad, meer gedronken, meer fruit en groenten gegeten, op mijn tanden gebeten...

ben 700 gr af.. t lijkt zo weinig ik verlies de moed al om verder te doen.. ik weet dat ik niet teveel mag verwachten maar had gehoopt de eerste week toch meer te verdoen..

x
Misschien helpt het om te bedenken dat een halve kilo per week toch maar mooi 26 kilo per jaar is
Oud 08-07-2004, 16:21
MieX
MieX is offline
Citaat:
lso schreef op 07-07-2004 @ 21:18 :

x
700 gram in 1 week is heel goed, je moet niet verwachten dat je 2-3 kilo per week afvalt, dat lukt alleen als je overgewicht hebt en een crashdieet volgt

@Linda1985: Als je 1 dag per week eet wat je wil (en dan dus ook wel veel) hou je dacht ik je stofwisseling "wakker" waardoor je lichaam veel minder snel in de spaarstand gaat, dat is volgens mij geen fabeltje
Oud 08-07-2004, 17:40
Mori
Mori is offline
Ik ben 28 juni begonnen met het 40 punten dieet en meer bewegen. Ff wennen in het begin omdat ik qua hoeveelheid niet eens zo enorm veel at en snoepen zowieso al amper deed, maar ik at wel de verkeerde dingen op de verkeerde tijdstippen. Nou is het best veel eten, maar wel nogal letten op wat erin gaat en proberen er wat regelmaat in te krijgen.
3 juli mezelf voor het eerst gewogen, volgende keer is 17 juli.
Ben benieuwd of ik het volhoud en of er ook daadwerkelijk wat afgaat. Er moet namelijk zo'n 10 kg af en ik neem aan daar minimaal een maand of 4 over te doen.
Oud 08-07-2004, 17:43
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
@Linda1985: Als je 1 dag per week eet wat je wil (en dan dus ook wel veel) hou je dacht ik je stofwisseling "wakker" waardoor je lichaam veel minder snel in de spaarstand gaat, dat is volgens mij geen fabeltje [/B]
Okeej! dank je wel!!
Oud 08-07-2004, 18:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Weet er iemand een goede site, met afvaltips voor sporters...dus meer een goed dieet, zodat het afvallen vanzelf komt

en/of een overzicht met welk voedsel een bepaalde hoeveelheid eiwitten, vetten en koolhydraten bevat?

tyvm
Oud 08-07-2004, 18:24
lso
lso is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-07-2004 @ 15:44 :
Misschien helpt het om te bedenken dat een halve kilo per week toch maar mooi 26 kilo per jaar is
Dat klinkt goed é maar dat hou ik zolang niet uit.. Hoe meer ik zeg dat ik wil vermageren, hoe meer ik natuurlijk aan al dat lekkers denk en.. ik heb zo ontzettend veel zin in frietjes, of een extraatje maar eigenlijk ben ik natuurlijk bang dat het dan nog meer verloren moeite gaat zijn.

In mijn dieet zit wel min 1x in de dag vetten dus maak ik mijn vlees klaar met boter in de pan en niet met een bakvel..

x
Oud 09-07-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 08-07-2004 @ 19:24 :
In mijn dieet zit wel min 1x in de dag vetten dus maak ik mijn vlees klaar met boter in de pan en niet met een bakvel..
Waarom dus? Bakvet is toch ook vet...? Volgens mij zijn olieën als olijfolie nog beter, omdat dat onverzadigd vet is (oid, iig de 'gezonde vorm').
Topic gesloten

Regels voor berichten