Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 10:58
Millroy
Millroy is offline
Drie was een schoolopdracht, vier naar aanleiding van een soortgelijk incident.
Drie.

"You know, somebody actually complimented me on my driving
today. They left a little note on the windscreen, it said 'Parking Fine.'
So that was nice."

Humor. Het universele medicijn. Ik hou wel van humor. Helaas hoort het niet bij mijn werk. Mocht ik humor in mijn werk verwerken zou dat gevoelloos en ongepast zijn. Mijn job is zeker niet de vrolijkste of meest humoristische job. Maar het is mijn inkomen.

Met gevilde handen breng ik u het zout. Als u het zout ontvangen heeft uit mijn arme handen, zult ook u het zout naar iemand brengen. Met gevilde handen. Waarschijnlijk deelt u het zout uit aan uw familie, vrienden, kortom uw naasten.
Ik ken u niet en u kent mij niet. U bent geen naaste van mij, maar toch breng ik u het zout.
Het doet me pijn u het zout te moeten brengen, het zout kwetst mij ook. Maar uw handen zullen grondiger gevild zijn dan die van mij. Het is mijn werk het zout uit te delen en soms vervloek ik het witte wapen. Hier, steek uw handen uit. Hier is het zout. Deel het uit en verlicht zo de pijn. De pijn aan uw gevilde handen.

“Excuseer, bent u mevrouw Cobbaut?”
“Ja, dat ben ik. Waarom, is er iets?”
“Helaas wel mevrouw. Vanochtend vroeg is uw zoon met zijn wagen tegen een boom terecht gekomen. Hij was op slag dood.”
“Is dit een grap? Als dit een grap is, is het geen goede! Dat kan gewoon niet waar zijn!”
“Het spijt me mevrouw. Er komt een vertrouwenspersoon u begeleiden. Sterkte. Het spijt me echt verschrikkelijk.”

Het zout bijt. Ik draag dagelijks zout uit dus mijn rode handen kunnen er beter tegen. Mensen die niet elke dag met zout in aanraking komen hebben geen weerstand. Hun gevilde handen zijn zeer teer en gevoelig. Het zout kan ze makkelijk raken. Het spijt me, maar ik breng ook U het zout, met gevilde handen.
Wat kan ik zeggen? Iemand moet het doen. Toevallig ben ik dat. Elke keer dat ik mijn onheilsboodschap aan iemand breng voel ik mee met die persoon. Maar het is niet mijn verlies. Sorry. Zal ik een grap vertellen om u op te vrolijken?

"So I got home, and the phone was ringing. I picked it up, and
said 'Who's speaking please?' And a voice said 'You are.'"

Nee?

Vier.

Ik kijk uit het raam van de bus. Een meisje en twee jongens staan nog te wachten aan het hokje waar ik net nog stond. Het meisje knaagt op velletjes aan haar vingers, de ene jongen staat in het oneindige te staren met zijn walkman luid. De andere zit op het bankje met zijn handen in zijn zakken naar het verkeer te kijken. Ik zit op de achterbank, zes plaatsen voor mij alleen. De bus trekt trillend op, mijn hoofd tikt tegen het achterraam. Buiten veranderen bomen in een groene mantel die de bus omslaat. Ik kijk om me heen. Linksvoor me zit een oude dame, recht voor mij vier jongens. De dame kijkt strak het raam uit terwijl ze haar boodschappentas stevig tegen haar knieën knelt. De jongens spreken stil tegen elkaar. De bus stopt en ik kijk naar het landschap. Een bushalte midden in niemandsland. Waardeloze bushalte. Waarom stopt de chauffeur? De dame had blijkbaar gebeld. Ze staat op, met haar tas krampachtig in haar hand. Langzaam schuifelt ze naar buiten. De jongens kijken elkaar aan en volgen haar. De buschauffeur kijkt in de spiegel naar mij. Het begint te regenen. Ondertussen roept de dame om hulp. Ik draai me om en kijk naar het tafereel. De vier omringen het vrouwtje en duwen haar omver. Ik kijk om naar de chauffeur, die mij nog steeds aankijkt in de spiegel. Dan kijk ik weer naar achter. Daar verregent het vrouwtje in de jongens. Ze lopen in elkaar. De jongens slaan, steeds opnieuw, maar door de regen lijkt dat maar een waas.
Ik draai me om en glimlach meewarig naar de chauffeur. Hij glimlacht schaapachtig terug en we vertrekken.
Oud 05-07-2004, 11:02
Astuanax
Astuanax is offline
kewle teksten!
geen fouten kunnen ontdekken
vooarl de laatste vond ik goed!
Oud 05-07-2004, 17:59
Verwijderd
Mooie stukjes! Wat was je cijfer?

Grim
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:12
WhiteEvil
WhiteEvil is offline
Goede teksten en maar een paar kleine interpunctiefouten
Oud 05-07-2004, 19:33
Millroy
Millroy is offline
een 8 would you believe it. Psah de bastaards.
Interpunctie fouten? Vast aanhalingstekens
Oud 05-07-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 05-07-2004 @ 20:33 :
De bastaarden, verrekte Portugezen dat ze er zijn!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 05-07-2004 @ 20:33 :
Hoofdletter bij 'een'?
En wat voor een woord is 'psah'?

..2-0, zei je? >:]
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:33
Verwijderd
Toffe stukjes, overigens. Goed gevonden met het zout en de van huid ontdane handen, I like that. Lekker tot de verbeelding sprekend.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:04
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Grim schreef op 05-07-2004 @ 21:07 :
De bastaarden, verrekte Portugezen dat ze er zijn!
Oude Portugezen dan nog wel! I fart in their general direction! (Monthy Python anyone?)

Psah mijn lieve paranoia is een onomatopee. Spuwgeluidjes.
Die hoofdletter, die geef ik je. Niet alleen perfect, ook nog eens grootmoedig
Oud 06-07-2004, 08:41
Millroy
Millroy is offline
Zie hier nummer vijf!
*edit: Jip, je hebt gelijk Janneke*
Vijf.

Het motregent. Wie bedenkt dat soort woorden? Motregen. Alsof er motjes uit de lucht dwarrelen. Het miezert dus. Nog zo’n woord. Maar goed, ik kan niet blijven zeuren over dit soort woorden. Het regent lichtjes. Nee sorry, dit kan ook niet. Het regent geen lichtjes. Om precies te zijn regent het minder hard dan een plensbui, maar harder dan druppelen. Dat is beter. Het vloeit niet, maar het is preciezer. Ik loop over straat, mijn hoofd gebogen alsof er iemand me zopas zeer slecht nieuws heeft gemeld. Mijn handen hebben zich in mijn zakken gegraven en zijn begonnen aan hun winterslaap. En dat in Maart. Straatlampen gooien hun gele licht voor mijn voeten. Ik stap, ritmisch. De maat zit in mijn hoofd en niemand anders kan hem horen. Een mens moet ergens mee bezig zijn als hij zich van punt A naar punt B begeeft als het regent. U weet hoe het regent, ik zal u nog een beschrijving besparen.
Plots zie ik het. De maat hapert en wordt vergeten. Een briefje van honderd euro. Vlak voor mijn voeten. Ik kijk rond naar de spookachtig verlichte gevels om me heen. Zij verklappen me niets. Snel buk ik me en inspecteer het briefje. Geen touwtje te zien. Niemand die me dus aan het lijntje kan houden. Ik raap het snel op en bedenk wat ik met honderd euro kan doen. Cd’s kopen. Nieuwe boeken aanschaffen of er een etentje met mijn vrienden mee betalen. Dan dwalen mijn gedachten af naar de herkomst van het briefje. Een oud dametje, dat de helft van haar pensioen op straat verloren is. Een jongetje van tien die zijn late nieuwjaars cent even losliet en het aan de wind kwijtspeelde. Of erger, honderd euro die gebruikt zouden worden om drugs te kopen! Dan loopt er nu een junk rond op zoek naar dit briefje, of een onschuldige voorbijganger om te beroven. Misschien is het wel het laatste ontbrekende briefje uit een aktetas waarmee lange afstandsraketten of biologische wapens gekocht zouden worden. Maffiosi tastten in mijn gedachten reeds naar hun blaffers. Mooi niet, hier worden geen wapens mee gekocht! Ik neem een steen en wikkel het briefje er rond. Ik kijk even naar de steen, die nu toch honderd euro waard is en gooi hem de ringvaart in. Zomaar in mijn eentje heb ik dus terroristische plannen gedwarsboomd! Of een junk één stap dichter gebracht bij het ontwenningsproces. Ik ben een ware held. Maar wacht! Wie weet heb ik wel de honderd euro van dat onschuldige jongetje in de ringvaart gekeild. Of het pensioen van een oud besje. Slecht mens! Ik tast naar mijn portefeuille en neem er vijftig euro uit. De helft, maar meer heb ik niet. Aflaat voor mijn snode daad. Dat rijmt. Het ritme komt mijn hoofd weer binnen en ik stap verder. Het stopt met regenen. Niet plots natuurlijk. Eerst zwakt het af tot druppelen en dan pas houd het op. Ik loop verder, op het zelfde ritme, maar met mijn hoofd iets rechter. Per slot van rekening ben ik een held. Misschien.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:04
Astuanax
Astuanax is offline
Misschien...
mooi gedaan
Oud 06-07-2004, 10:12
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
idd

mooi
Oud 06-07-2004, 12:19
Verwijderd
OMG, dat kind is gestoord

Grim
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:28
Millroy
Millroy is offline
Dat was autobiografisch
Oud 06-07-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 06-07-2004 @ 15:28 :
Dat was autobiografisch
Nee toch?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:32
-Melody-
-Melody- is offline
Die laatste is gaaf
Maar heb je dat serieus gedaan?
Leuke gedachte !
Oud 06-07-2004, 16:14
Millroy
Millroy is offline
Ik heb dat serieus gedaan, maar niet met 100 euro .
Zo gek ben ik niet. Morgen nieuw.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:16
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Millroy schreef op 06-07-2004 @ 17:14 :
Ik heb dat serieus gedaan, mar niet met 100 euro .
Zo gek ben ik niet. Morgen nieuw.
Met hoeveel dan?
Nou, je blijft gek
Oud 06-07-2004, 16:18
Millroy
Millroy is offline
20.
Zoveel kan ik nog missen. Ach, verwende nesten zoals ik letten nooit echt op geld
Oud 06-07-2004, 16:25
-Melody-
-Melody- is offline
Hm, denk de volgende keer aan mij als je geldoverschot hebt
Oud 06-07-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 06-07-2004 @ 17:25 :
Hm, denk de volgende keer aan mij als je geldoverschot hebt
Agree
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:42
Astuanax
Astuanax is offline
of stuur het op naar een ontwikkelingsgebied (Cogels-Osylei 2600 Antwerpen) dan ben je pas een echte held!
Oud 06-07-2004, 18:34
Millroy
Millroy is offline
Clochards allemaal
Ik bekostig jullie reis naar Antwerpen wel
Oud 06-07-2004, 18:41
nijs
nijs is offline
Citaat:
Millroy schreef op 06-07-2004 @ 09:41 :

Een oud dametje, dat de helft van haar pensioen op straat verloren is. Een jongentje van tien die zijn late nieuwjaars cent even losliet en het aan de wind kwijtspeelde.

honderd euro van dat onschuldige jongentje in de ringvaart gekeild.. [/B]
Jongentje zonder n Verder leuk verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:42
Millroy
Millroy is offline
Is mogelijk, maar Word rekent ze allebei goed. Uitsluitsel iemand?
Oud 06-07-2004, 19:04
nijs
nijs is offline
Jongentje staat (helaas voor jou ) niet in de Van Dale. Is dus verkeerde spelling.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:08
Millroy
Millroy is offline
Ben te lui om het op te zoeken. En ik weet mijn Van Dale even niet zijn . Zal wel dan.
Oud 06-07-2004, 19:22
nijs
nijs is offline
internet...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:31
Verwijderd
www.vandale.nl

dan ben je vrij snel klaar

Grim
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:36
nijs
nijs is offline
Bedoel ik .

Off topic: hoe kan ik me aanmelden bij bepaalde topics om mailtjes daarvan te ontvangen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 06-07-2004 @ 20:36 :
Bedoel ik .

Off topic: hoe kan ik me aanmelden bij bepaalde topics om mailtjes daarvan te ontvangen?
Emailnotificatie aanvinken als je iets post
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:39
nijs
nijs is offline
thnx
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:42
Millroy
Millroy is offline
Quit making things easier for me to do, cuz then I have to do them.
Ik geloof jullie wel.
Oud 06-07-2004, 22:40
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Millroy schreef op 06-07-2004 @ 20:42 :
Quit making things easier for me to do, cuz then I have to do them.
Ik geloof jullie wel.
www.vandale.BE !!!! Is veel beter
Oud 25-04-2006, 00:14
Millroy
Millroy is offline
Zes

What this is, is the oncoming train. This is the hollow-tip bullet hurtling towards your brain, faster than you can think. This is the red hot iron dripping on your face. This is the ten tonne truck rushing towards you at ninety miles an hour, horns blaring. This is the eight storey building collapsing on top of you.
This is your violent death.
Me, I’m the log your foot is trapped under. The laser dot that found your forehead. The defective melting oven. I’m the steering wheel that didn’t quite make the swerve, and I am the explosives at the base of the building.
Guilty is what I am, but not how I feel. I feel dead, but that’s not what I am.
Just so you know, how I’m feeling is hot and queasy. The people around me don’t seem to notice any heat. Just so you know, I’m dying. But it’s alright. I don’t mind.
Because what it all came down to was you and me. And there was that look in your eyes.
How it goes from here, I don’t know.
How you’re looking now is pale and peaceful. Well. Not really peaceful, but that’s the way you’re supposed to be. A more accurate description is pale and mangled.
How you’re feeling is loose and compliant.
Me, I’m just still dead.

---------------------------

Opgelet voor de major bump, maar het is een stukje, dus het hoort hier gewoon thuis.
Ook hierbij mijn eigen favoriete creatie, die ik hier al eens gepost heb, maar die vandaag wel even toepasselijk is voor mij.

---------------------------

Krassende nagels op een schoolbord, de dode ogen van de vis bij de visboer, het haar op de poten van die spin in de badkamer, het geluid van een roest scharnier, het onophoudelijke gehuil van een onuitstaanbare kleuter, druppels uit een lekkende kraan, oud brood, bijten op watjes, het geluid van brekend piepschuim, slijmerig brak water, negen vorken maar geen mes, wankele tafels in een examenzaal, zoemende neonlampen in de supermarkt, rotmeisjes met een rotkarakter en breezertaal, rotjongens die geobsedeerd zijn door de rotvormen van die rotmeisjes, knorrige oude besjes die niet uit de weg gaan, stinkende mannen, schril lachende vrouwen, lekke banden en een fucking steen tegen je rothoofd.

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 00:18.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 06-07-2004 @ 23:40 :
www.vandale.BE !!!! Is veel beter
Volkomen mee eens.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 06:41
Verwijderd
Een fucking steen tegen je rothoofd

Van je eerste verhaal vind ik alleen de laatste zin niet zo sterk, door de just-still combinatie.

edit: wat een oud topic zeg

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:57
Millroy
Millroy is offline
Ja, ik weet het, die laatste zin zit me ook tegen. Maar ik weet er geen alternatief voor.
Suggestie, broeder?
Oud 27-04-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 27-04-2006 @ 20:57 :
Ja, ik weet het, die laatste zin zit me ook tegen. Maar ik weet er geen alternatief voor.
Suggestie, broeder?
'Me, I'm just a dead man'

Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 23:04
Ieke
Ieke is offline
Kan je beter een nieuw topic maken met een verwijzing naar de oude imo. Kan het voor je regelen als je dat wil.
Oud 28-04-2006, 20:05
Millroy
Millroy is offline
Aangezien dit korte stukjes van mij waren, en het deel dat ik pas gepost heeft ook een kort stukje is, dacht ik dat het hier best thuishoorde.
Maar ik ben tevreden met wat je ook beslist.
Oud 29-04-2006, 10:32
homehapero
homehapero is offline
waw poetisch
nee echt wel goed geschreven,
vraag le af hoe je bij die stukken van dat zout gekomen bent man
mooimooi
Oud 29-04-2006, 10:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dat tweede stuk (vier heet het geloof ik) erg goed. De rest is ook geweldig, maar die springt er voor mij echt uit. Ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:16
Millroy
Millroy is offline
Zeven.

Ik ben een lege ziel. Een waardeloze leugenaar. Ik ben maar een debiel. Jij zou niet met me om mogen gaan. Achterlijk als ik ben, mijn leegheid is vast besmettelijk. Mijn geestesoog zit dicht, dichtgehouden door een korst gelige pus. Zweertjes van gebroken wit steken als speldenkopjes uit mijn hersenen, wormen hun vettige weg naar mijn diepste gedachten en etteren mijn ziel steeds leger. Kom niet te dicht. Ik ben een drager van de pest, cholera, Spaanse griep en syfilis. Vlucht van me weg, als opgeschrikt gevogelte. Mijn ogen vertroebeld, een synthetisch geel. Ik kan er niets tegen beginnen. Ik kom uit God’s afvalemmer. De geaborteerde foetus die Hij liet weghalen toen Hij zag wat er van mij zou worden. En toch ben ik er.
Jouw frisheid, schoonheid, jij, steekt zo schril af tegen mijn lege geelheid.

Ik ben een lege ziel. Een waardeloze leugenaar. Ik ben maar een debiel. Ga niet met me om.
Mijn bloed is bitter gal, ik zweet tranen en ik pis kots. Ga dan toch. Zweren en blaren, sneetjes en wondjes, uitslag en schimmel zitten in mijn hoofd, terend op mij, mijn gedachten, mijn gevoelens. Ik voel geen vreugde, verdriet, spijt, liefde of angst. Ik ben leeg, leeg.
Je kan hier niet blijven. Ik ben een ruiter van de Apocalyps, ik ben de nucleaire explosie die ook jouw gedachten zal infecteren, tot deze rotte, wakke smurrie, en ook jij zal leeg zijn.

Ik ben een lege ziel. Een waardeloze leugenaar. Ik ben maar een debiel. Waarom ben je nog steeds hier? Als een spin, een vlieg, breng ik mijn zaad van verderf aan in jou, zodat ze langzaam kunnen groeien en als ze uitkomen zich tegoed doen aan jouw levenskracht. Mijn angel steekt dieper dan om het even welk mes, doet meer verborgen schade dan jij aankan. Jouw op maat gemaakte Zeis van de Verdoemden. En je spartelt tegen, want nu zie je mijn leegheid, de verwoesting, de blinde vlakte in mij, in jou.

Jij bent een lege ziel. Een waardeloze leugenaar. Jij bent maar een debiel. Langzaam gerot, gerijpt, leeg. Schimmelend en lelijk vanbinnen, beschadigd, zo grondig verwoest, door mijn woordeloze, blinde razernij. Langzaam, langzaam word jij mij, een verspreider van pest, cholera, Spaanse griep en syfilis. Vooral dat laatste. Adem in en uit.
Tel tot tien.
Spring.

Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:07
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Het laatste stuk is erg leuk. Vooral het einde. Je schrijft prachtig moet ik zeggen, je stijl spreekt me aan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:57
Changshan
Changshan is offline
Heerlijk zwartgallig stukje.

vertroebelt = vertroebeld, naar ik aanneem.
langzaam wordt jij mij = langzaam word jij mij.

Om maar iets te zeggen te hebben. Zeau, en nu weer heerlijk aan mijn eigen scheaulzeaui werken, ik heb verdammt nog geen van mijn Nederlandsche boekverslagen af.
Oud 03-05-2006, 15:43
Verwijderd
Ach die arme kinders op de middelbare school ook
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:26
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 03-05-2006 @ 14:07 :
Het laatste stuk is erg leuk. Vooral het einde. Je schrijft prachtig moet ik zeggen, je stijl spreekt me aan.
Dank je

Citaat:
Changshan schreef op 03-05-2006 @ 14:57 :
Heerlijk zwartgallig stukje.

vertroebelt = vertroebeld, naar ik aanneem.
langzaam wordt jij mij = langzaam word jij mij.

Om maar iets te zeggen te hebben. Zeau, en nu weer heerlijk aan mijn eigen scheaulzeaui werken, ik heb verdammt nog geen van mijn Nederlandsche boekverslagen af.
He, verdomme. De gevreesde dt-fouten slaan toe. Dat is alweer een tijd geleden. Waarvoor dank, en aangepast
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-05-2006 @ 16:43 :
Ach die arme kinders op de middelbare school ook
Ik zit niet meer op de middelbare school. Ik schaam me des te dieper voor mijn dt-debacle.
Oud 03-05-2006, 19:03
homehapero
homehapero is offline
Citaat:
Millroy schreef op 02-05-2006 @ 21:16 :
Zeven.

ik pis kots

lekker om te weten

moet het btw niet zaden zijn als je spreekt over dat ZE zich verspreiden etc. of bedoel je zaad als collectief enkelvoud?
Oud 03-05-2006, 19:19
Changshan
Changshan is offline
Ja, je kunt beter naar 'zaad' terug verwijzen met het voornaamwoord 'het'.
Reageren

Regels voor berichten