Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 18:59
Verwijderd
Dag mensen,

Ik vroeg me af of iemand hier (voornamelijk de christenen) in de 'Opname' voor 'De Grote Verdrukking' (zoals beschreven in openbaring) geloofd.
Bepaalde christenen die erg met God leven (veel met Hem bezig zijn door constant proberen Zijn wil te doen en niet zo bezig zijn met de wereld en wereldse zaken) worden dan door Jezus opgenomen voor de Grote Verdrukking uitbreekt.

Hier een paar teksten die het hebben over zo'n Opname:

“u hebt gehouden aan Mijn opdracht om standvastig te zijn. Daarom zal Ik op Mijn beurt u behouden in het uur van de beproeving dat voor de hele aarde en haar inwoners zal aanbreken. Ik kom spoedig! Houd vast aan wat u hebt en laat u door niemand uw overwinningskrans beroven” Openbaring 13: 10 en 11.

`Weet dat ik kom als een dief! Gelukkig hij die waakt en zijn kleren aanhoudt, zodat hij niet naakt hoeft te gaan en men zijn schaamdelen ziet!' Openbaring 16:15.

Die nacht, zeg Ik je, zullen twee mensen in één bed liggen: de een wordt meegenomen, de ander achtergelaten. Twee vrouwen zullen samen meel aan het malen zijn: de een wordt meegenomen, de ander achtergelaten.' Lucas 17: 34 en 35.

Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 19:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 19:01
qghp
qghp is offline
Volgens mij moeten dat soort mensen ergens anders worden opgenomen

Ik vindt het nogal doelloos om je hele leven te wijden aan een persoon waarvan neit eens zeker is of hij bestaat of ooit bestaan heeft.

Ik geloof er dus niet in.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:01
Verwijderd
'Zijn' wil is een abstract, ongedefinieerd begrip. Toepassen van logica levert dat het net zo goed mogelijk is dat God een hekel heeft aan degenen die in hem geloven als dat God degenen beloont die in hem geloven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:52
Verwijderd
Zijn wil staat beschreven in de Bijbel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:59
Verwijderd
Yep, ook op een kladje dat hier voor me ligt waarin staat 'alle gelovigen zullen branden in de hel'.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:00
Paus Pierre
Paus Pierre is offline
Niet alleen de mensen die G-ds wegen volgen zullen worden opgenomen voor de grote verdrukking maar ook alle waar gelovigen iedereeen die echt gelooft in Jezus. Als je hier meer over wilt weten kan ik je de boeken serie "de laatste bazuin" aanraden en de site eindtijd.nl
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 23:59 :
Yep, ook op een kladje dat hier voor me ligt waarin staat 'alle gelovigen zullen branden in de hel'.
Als je het Woord niet geloofd is dat uiteraard jouw zaak, maar dan moet je niet tegen mensen die het wel geloven gaan zeggen dat het net zo goed onzin kan zijn, want zij geloven dat het waar is.

Paus Pierre: ja dat bedoelde ik; de ware gelovigen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 15-06-2004 @ 13:15 :
Als je het Woord niet geloofd is dat uiteraard jouw zaak, maar dan moet je niet tegen mensen die het wel geloven gaan zeggen dat het net zo goed onzin kan zijn, want zij geloven dat het waar is.

Paus Pierre: ja dat bedoelde ik; de ware gelovigen
En ook gelovigen zouden er vanuit moeten gaat dat het ook anders kan. Anders ben je immers bekrompen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 15:57
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-06-2004 @ 14:45 :
En ook gelovigen zouden er vanuit moeten gaat dat het ook anders kan. Anders ben je immers bekrompen.
maar misschien wil god juist dat we bekrompen zijn
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-06-2004 @ 16:57 :
maar misschien wil god juist dat we bekrompen zijn
Zou inderdaad kunnen.

Maar ik vind het irritant, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:50
Verwijderd
Jezus zei: je hebt het geloof van kind nodig om in het Koninkrijk van God te komen. Sterker nog, mensen die het geloof van een kind niet hebben kunnen niet in het Koninkrijk van God komen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
rspct schreef op 15-06-2004 @ 18:50 :
Jezus zei: je hebt het geloof van kind nodig om in het Koninkrijk van God te komen. Sterker nog, mensen die het geloof van een kind niet hebben kunnen niet in het Koninkrijk van God komen.
met het geloof van een kind zou je nu nog steeds in sinterklaas geloven
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-06-2004 @ 22:41 :
met het geloof van een kind zou je nu nog steeds in sinterklaas geloven
kerstman is op Aartsengel Michael gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:01
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Isa schreef op 15-06-2004 @ 22:52 :
kerstman is op Aartsengel Michael gebaseerd.
haha, voordat we het hier over de kerstman gaan hebben....

ik weet het niet zo zeker met die opname .. ik weet er niet genoeg van af daarom zal ik er verder niet te veel over zeggen.

Luther maakte er echter wel een mooie uitspraak over; Als God morgen zou komen, en ik weet dat, dan plant ik vandaag nog een boom.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:05
Verwijderd
kijk anders op de site die Paus Pierre postte.
Of hier: http://faq.kena.nl/modules.php?op=mo...age&pageid=416

Ik geloof dat er een Opname zal zijn, kijkend naar de teksten in de Bijbel die erover gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:12
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
God heeft met het geven van keuzes aan de mensheid een grote fout begaan.

Wat zou er gebeuren bij zo'n opname eigenlijk ? Gaat de opgenomen persoon dan dood ? Of verdwijnt hij spoorloos ? Best merkwaardig.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 14:59
Verwijderd
ik denk niet dat God een fout heeft begaan. God begaat immers geen fouten. De mens heeft wel een fout begaan. Hij kreeg vrije wil, de keuze was simpel: gehoorzaam zijn of niet. De mens was het niet en het gevolg zie je elke dag.

Bij de Opname zullen alle mensen die in Jezus geloven Hem zien in een oogwenk. Daarna worden ze rechtstreeks opgenomen in de hemel om voor altijd bij Hem te zijn. Het zal zeker merkwaardig zijn want een boel mensen zullen zomaar spoorloos verdwijnen en niet meer teruggevonden worden. Ik ben ook benieuwd hoe het verklaard zal worden (waarschijnlijk alien-obduction).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:01
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
God maakt ook fouten lijkt mij, perfectie is slechts het hoogste goed van de niet-realist. Liefde en verdraagzaamheid zijn het streven. Of God daarvoor nodig is, is discutabel.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 16-06-2004 @ 15:59 :
ik denk niet dat God een fout heeft begaan. God begaat immers geen fouten. De mens heeft wel een fout begaan. Hij kreeg vrije wil, de keuze was simpel: gehoorzaam zijn of niet. De mens was het niet en het gevolg zie je elke dag.

Bij de Opname zullen alle mensen die in Jezus geloven Hem zien in een oogwenk. Daarna worden ze rechtstreeks opgenomen in de hemel om voor altijd bij Hem te zijn. Het zal zeker merkwaardig zijn want een boel mensen zullen zomaar spoorloos verdwijnen en niet meer teruggevonden worden. Ik ben ook benieuwd hoe het verklaard zal worden (waarschijnlijk alien-obduction).
Jammer dat hetgene waar de mens gehoorzaam aan moet zijn is bedacht door mensen, nietwaar?

Tenzij jij wil beweren dat het christendom 50.000 jaar geleden ook bestond.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:41
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
beetje dom van god om de beste mensen te laten opnemen, terwijl juist zei de anderen kunnen helpen door die verdrukking heen??? en ik denk trouwens dat met die verdrukking christenen van alle tijden bedoeld worden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:53
Verwijderd
Kazanka: nee ik denk dat God perfect is. Als je het over God hebt kun je niet over menselijke begrippen praten als een niet-realist.

Blijkbaar is God wel nodig voor liefde en verdraagzaamheid want als ik zo om me heen kijk zie ik daar weinig van.

Mephostophilis: waar heb je het over?

Isa: oordeel jij nu over een beslissing van God? Ik zou het lef niet hebben..

Deze verdrukking is er trouwens niet om doorheen te komen. De meesten zullen afgemaakt worden.

Ik denk niet dat de verdrukking van alle christenen van alle tijden wordt bedoeld omdat deze Grote Verdrukking specifiek wordt beschreven in de context van de eindtijd in het boek openbaring.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 22-06-2004 @ 19:53 :
Mephostophilis: waar heb je het over?
In mijn optiek is het zo, dat als er een God bestaat, deze God in ieder geval niets met de huidige, geïnstitutionaliseerde religies te maken kan hebben omdat deze allen door mensen zijn bedacht, en verder overlopen van sociaal-maatschappelijke motieven.

Mijns inziens is een gelovige dus niet iemand die gelooft in christendom, islam, jodendom, hindoeïsme, etcetera, want al deze zaken zijn nurture en niet nature.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:32
Verwijderd
Mephostophilis: hoe weet je of deze door mensen zijn bedacht? Ze kunnen toch door God geinspireerd zijn? Hoe zou God de mensen anders moeten laten weten wat Hij wil?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
rspct schreef op 22-06-2004 @ 19:53 :

Isa: oordeel jij nu over een beslissing van God? Ik zou het lef niet hebben..
nee, ik stel een vraagteken bij iets wat ik denk dat geen beslissing van god is, maar goed dat je erover begint;hoevaak oordelen wij niet over mensen in de krant waar we niks mee te maken hebben? een waar christen breekt zijn hoofd niet over moordenaars noch kinderverkrachters behalve als je iets ermee te maken hebt. Ik verzkeer je dat oordeelt niet een zeer belangrijke regel is in het christen dom en ik SMEEK je om die 100% te verkondigen en ervan te houden en te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 22-06-2004 @ 22:32 :
Mephostophilis: hoe weet je of deze door mensen zijn bedacht? Ze kunnen toch door God geinspireerd zijn? Hoe zou God de mensen anders moeten laten weten wat Hij wil?
Juist omdat de sociaal-maatschappelijke motieven zo duidelijk blijken in de religieuze gebruiken en geschriften. Verder omdat de huidige religies niet altijd hebben bestaan. Ten derde omdat er verschillende religies zijn - waarom zou een God dat willen? Ten vierde omdat er op ieder moment een nieuwe religie bedacht kan worden en die onder de juiste omstandigheden op kan komen. Ten vijfde omdat het christendom niet zou bestaan als Paulus er niet geweest zou zijn of als Christus vroegtijdig zou zijn vermoord. Idem dito voor Mohammed en de Islam. En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.

Natuurlijk kan ik niet uitsluiten dat de huidige grote religies niet door een God bedacht kunnen zijn. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk en het is gewoon onlogisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 10:54
Realmoslim
Realmoslim is offline
Ik zie gelijk dat je helemaal geen verstand hebt van de geloven en wat ze met elkaar te maken hebben, kijk eerst naar je eigen Darwinisme, dat is pas onlogisch.

God heeft een systeem die hij gebruikt bij het uittesten van mensen in dit leven. Allah(swt) heeft boodschappers gestuurd naar elke volk, allemaal met dezelfde boodschap "Geloof in 1 God en aanbid hem", iedereen die in 1 God gelooft en in zijn boodschappers is een Moslim(submits and implies complete submission to the will of God), alle boodschappers kwamen met dezelfde religie en dat is "Islam" (Peace, submission to Allah(God)). Een andere reden dat God boodschappers stuurt naar volken is om hun dingen te leren, bijvoorbeeld manieren(hoe ze met elkaar om moeten gaan enz), dat ze elkaar moeten begraven, geschiedenis, wetten, hoe ze moeten bidden enz. En God straft alleen een volk wanneer hij er een boodschapper naar toe heeft gestuurd. In de tijd van de Profeet Noah(vzmh), een profeet uit de steentijd, is alleen zijn volk gestrafd en dus niet alle mensen op de aarde, de vloedgolf heeft alleen dus dat deel geraakt. De probleem is dat mensen de geloof(Islam) hebben veranderen zodat het bij hun past, ze veranderen dus ook de heilige boeken die naar hun werden gestuurd, het is ook bewezen. De Koran is de 19de boek en de laatste.

Christendom is genoemd naar Jezus Christus, Jodendom is genoemd naar een volk of iets enz. Islam(submission) was altijd de enige religie geweest, God heeft ook de naam "Islam" gegeven.

Er zijn duizenden boodschappers gestuurd naar verschillende volken. Zo kun je ook gelijk de gelijkenis zien, bijv geloven in God, bidden enz en je hebt ook gelijk een antwoord op die rare dingen die zijn gebeurd, die niet verklaarbaar zijn, kijk maar naar de Aztects enz...

Accepteer je zijn boodschap of niet, dat hoort ook bij de test. Lees de Koran helemaal, daar zul je veel antwoorden en bewijzen in vinden, als je dat niet wilt doen dan jammer voor je. "Niet onderzoeken" is een vorm van luiheid, en luiheid is een zonde, dus je kan het niet als smoesje gebruiken. God heeft allerlei wezens gemaakt, hij heeft de natuur gemaakt en Hij heeft het niet allemaal voor niets gemaakt.

En trouwens Paul heeft de Christendom niet bedacht, de christendom heeft daar voor al bestaan. En wat zeg je allemaal met als hij niet heeft bestaan dan zou dat niet zijn gebeurd enz, is dat je bewijs, laat me niet lachen...God heeft alles zo gepland
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:47
Verwijderd
Het resultaat van de vrije wil van mensen is dat een religie altijd ten val gebracht kan worden.

Zo ook de Islam.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:41
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 14:47 :
Het resultaat van de vrije wil van mensen is dat een religie altijd ten val gebracht kan worden.

Zo ook de Islam.
Niet als God het beschermt. Hij heeft beloofd om de Koran te beschermen...en het is ook bewezen en dat weet jij.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:01
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
God beschermt niks, hij koos er blijkbaar juist voor de mens vrij te laten en niet tussenbeide te komen. Ik kies er daarbij voor de Koran niet te lezen, dus heeft God me ook niets beloofd. Ik doe dus in feite ook niets fouts door niet te geloven.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 16:41 :
Niet als God het beschermt. Hij heeft beloofd om de Koran te beschermen...en het is ook bewezen en dat weet jij.
Wat je nu eigenlijk beweert is dat de mens geen vrije wil heeft. Daar ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 23-06-2004 @ 19:01 :
God beschermt niks, hij koos er blijkbaar juist voor de mens vrij te laten en niet tussenbeide te komen. Ik kies er daarbij voor de Koran niet te lezen, dus heeft God me ook niets beloofd. Ik doe dus in feite ook niets fouts door niet te geloven.
God stuurt alles en stoomt alles klaar voor de eindtijd.

Stel dat de Koran waar is, daarin staat dat het met ongelovigen niet goed zal aflopen.
God zou Zich dan openbaard hebben in de Koran en of je het geloofd of niet maakt niet uit, als het waar is zal gebeuren met je wat daar staat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 23-06-2004 @ 21:31 :
God stuurt alles en stoomt alles klaar voor de eindtijd.

Stel dat de Koran waar is, daarin staat dat het met ongelovigen niet goed zal aflopen.
God zou Zich dan openbaard hebben in de Koran en of je het geloofd of niet maakt niet uit, als het waar is zal gebeuren met je wat daar staat.
Ik heb net opgeschreven dat ik poep in goud kan veranderen.

Stel dat dat waar is. Of je dat nou gelooft of niet maakt niet uit, maar als het waar is word ik heel snel rijk.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:53
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 21:47 :
Ik heb net opgeschreven dat ik poep in goud kan veranderen.

Stel dat dat waar is. Of je dat nou gelooft of niet maakt niet uit, maar als het waar is word ik heel snel rijk.
Ik heb nog nooit zo iets zieligs gezien. Wat is dit?!! De Koran komt met zo veel bewijzen, de literatuur, voorspellingen, wetenschapelijke wonderen enz... De Koran kan niet door een mens zijn gemaakt, er zijn gewoon duizenden bewijzen dat het van God komt....geloof je niet dan is dat jou probleem.

Darwinisme, je hebt nog steeds geen bewijs dat het is gebeurd, je hebt geen tijdmachine om te kijken of het wel zo was, wat als de wetenschappers liegen. Ik ben een wetenschapper ik zeg dat het niet waar is, of je mij gelooft of niet ik heb gewoon gelijk.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:58
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 20:18 :
Wat je nu eigenlijk beweert is dat de mens geen vrije wil heeft. Daar ben ik het niet mee eens.
De mens heeft een vrije wil, hoe denk je dat de andere boeken zijn veranderd dan? De Koran is de laatste boek en God heeft beloofd het te beschermen, de Koran is ook anders dan de andere boeken, de Koran zelf is een wonder.

Als jij nu iets gaat proberen te veranderen in de Koran dan zal er niks gebeuren, maar als jij die boek aan een Moslim geeft, maakt niet uit wie, dan zal die gelijk zien dat het veranderd is en zal ook weten wat. Ik heb je al verteld dat deze test al zo vaak is gemaakt en overal waar je gaat is de Koran hetzelfde. De andere boeken zijn meer bedoeld voor een volk, de Koran is bedoeld voor de hele mensheid en voor alle tijden.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:07
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
EggeD schreef op 23-06-2004 @ 19:01 :
God beschermt niks, hij koos er blijkbaar juist voor de mens vrij te laten en niet tussenbeide te komen. Ik kies er daarbij voor de Koran niet te lezen, dus heeft God me ook niets beloofd. Ik doe dus in feite ook niets fouts door niet te geloven.
Slaat nergens op wat je zegt. God heeft beloofd de Koran te beschermen....het is ook bewezen!!!!! overal waar je gaat het is dezelfde boek, er zijn delen van de Koran gevonden van de tijd van de Profeet(vzmh) die ook precies hetzelfde zijn. De Koran is de laatste boek en is bedoeld voor de mensheid. Ik raad je aan om het te gaan onderzoeken voordat het te laat is. Er staan ook voorspellingen in de andere boeken die zeggen dat profeet Mohammed(vzmh) zal komen met een ander boek. Dit is de systeem die God gebruikt om ons uittetesten, je hebt zoveel bewijzen gekregen, maar toch geloof je niet, dan is dat jou probleem toch. Sorry dat ik het zeg, maar dan volg je gewoon de duivel, je weet wat ik bedoel... Jij zoekt de waarheid niet...
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 09:10.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:47
actionhank
actionhank is offline
Je moeder zoekt de waarheid niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 21:47 :
Ik heb net opgeschreven dat ik poep in goud kan veranderen.

Stel dat dat waar is. Of je dat nou gelooft of niet maakt niet uit, maar als het waar is word ik heel snel rijk.
precies, we zullen zien.

in andere woorden: de waarheid zal uiteindelijk boven water komen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 09:58 :
De mens heeft een vrije wil, hoe denk je dat de andere boeken zijn veranderd dan? De Koran is de laatste boek en God heeft beloofd het te beschermen, de Koran is ook anders dan de andere boeken, de Koran zelf is een wonder.

Als jij nu iets gaat proberen te veranderen in de Koran dan zal er niks gebeuren, maar als jij die boek aan een Moslim geeft, maakt niet uit wie, dan zal die gelijk zien dat het veranderd is en zal ook weten wat. Ik heb je al verteld dat deze test al zo vaak is gemaakt en overal waar je gaat is de Koran hetzelfde. De andere boeken zijn meer bedoeld voor een volk, de Koran is bedoeld voor de hele mensheid en voor alle tijden.
Een direct gevolg van de vrije wil van de mens is, dat - in ieder geval in theorie - de Islam vernietigd kan worden. Vrije wil resulteert namelijk in het feit dat alle moslims gedood kunnen worden en alle bewijzen van hun bestaan vernietigd.

Je kunt wel stellen, vanuit religieus oogpunt, dat God de Koran zal beschermen, maar dat is niet te verenigen met de vrije wil van de mens. Of het één, of het ander.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 21:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 10:07 :
Jij zoekt de waarheid niet...



de waarheid is wat je zelf geloofd wat waar is.


over het zoeken van waarheid in religie: ik denk liever dan dat ik geloof, denk daar maar eens over na.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:58
sarai__h
sarai__h is offline
Back ontopic.

Ik geloof dat dat waar is wat daar in je eerste post staat Rspect.
Ik geloof dat wij bij Israël mogen horen door Jezus, de Mensenzoon. En dat God een plan heeft met Zijn volk Israël.

Ik ga er verder vanuit dat Jezus elk moment terug kan komen, (en zorg ervoor dat mijn olielampje gevuld is)
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:40
Asklepios
Avatar van Asklepios
Asklepios is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 10:07 :
Slaat nergens op wat je zegt. God heeft beloofd de Koran te beschermen....het is ook bewezen!!!!! overal waar je gaat het is dezelfde boek, er zijn delen van de Koran gevonden van de tijd van de Profeet(vzmh) die ook precies hetzelfde zijn. De Koran is de laatste boek en is bedoeld voor de mensheid. Ik raad je aan om het te gaan onderzoeken voordat het te laat is. Er staan ook voorspellingen in de andere boeken die zeggen dat profeet Mohammed(vzmh) zal komen met een ander boek. Dit is de systeem die God gebruikt om ons uittetesten, je hebt zoveel bewijzen gekregen, maar toch geloof je niet, dan is dat jou probleem toch.

Sorry dat ik het zeg, maar dan volg je gewoon de duivel, je weet wat ik bedoel... Jij zoekt de waarheid niet...

Whaha...wat een bullshit. Ik volg nog liever de duivel dan samen met jou in hetzelfde geloven.
__________________
If you haven't got anything nice to say about anybody, come sit next to me.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:55
sarai__h
sarai__h is offline
Heeft de god van de Islam ons ook geschapen Realmoslim?
En waarom heeft hij ons geschapen?
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:46
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-06-2004 @ 16:57 :
maar misschien wil god juist dat we bekrompen zijn
Ik zou niet totaal naar 'het Woord' kunnen leven omdat God het MISSCHIEN zo wil. Als ik ergens mijn leven aan moet overgeven, mag iemand daar wel even HEEL duidelijk over zijn, waaraan, waarom, hoe en wat. Dan neem ik met 'misschien' echt geen genoegen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:49
Verwijderd
als je gelooft dat de Bijbel het Woord is, denk je ook niet misschien. Dan is alles waar en zeker.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:50
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
rspct schreef op 14-06-2004 @ 23:52 :
Zijn wil staat beschreven in de Bijbel.
Jammer dat Hij dat zelf niet geciteerd heeft en het dus geen authentieke bron is. Wie heeft het dan voor hem opgeschreven en is het dan nog wel betrouwbaar? "Zijn wil" is onduidelijk en zullen we niet te weten komen.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:51
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
rspct schreef op 16-06-2004 @ 15:59 :
ik denk niet dat God een fout heeft begaan. God begaat immers geen fouten. De mens heeft wel een fout begaan. Hij kreeg vrije wil, de keuze was simpel: gehoorzaam zijn of niet. De mens was het niet en het gevolg zie je elke dag.

Bij de Opname zullen alle mensen die in Jezus geloven Hem zien in een oogwenk. Daarna worden ze rechtstreeks opgenomen in de hemel om voor altijd bij Hem te zijn. Het zal zeker merkwaardig zijn want een boel mensen zullen zomaar spoorloos verdwijnen en niet meer teruggevonden worden. Ik ben ook benieuwd hoe het verklaard zal worden (waarschijnlijk alien-obduction).
Als dat gebeurt, ga ik je geloven hoor. Want dan word ik waarschijnlijk niet opgenomen. Voordeel is dat ik de hele nasleep van de opname niet hoef te missen.

Wij zijn naar Gods evenbeeld geschapen. Hoe kunnen wij dan imperfect zijN? We worden ziek, we gaan dood, we doen slechte dingen... we hebben misschien een vrije wil, maar onze wil is imperfect. God heeft ons gemaakt, God is almachtig, alwetend enz. Waarom kon hij dit niet voorspellen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:54
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
rspct schreef op 22-06-2004 @ 19:53 :


(...)

Isa: oordeel jij nu over een beslissing van God? Ik zou het lef niet hebben..

Deze verdrukking is er trouwens niet om doorheen te komen. De meesten zullen afgemaakt worden.

Ik denk niet dat de verdrukking van alle christenen van alle tijden wordt bedoeld omdat deze Grote Verdrukking specifiek wordt beschreven in de context van de eindtijd in het boek openbaring.
MAar je hebt het lef waarschijnlijk wel christen van nietchristenen te onderscheiden. En je vertrouwt op de bijbel, en misschien wel op de opname, christenen worden opgenomen, nietchristenen niet. Dus jij bent op dit moment prima in staat om de mensen aan te wijzen die welkom in de hemel zijn en welke niet.

Realmoslim: 'Universele theologie is onmogelijk, maar universele ervaring is niet alleen mogelijk, maar ook noodzakelijk'.
Ik word er zo moe van als iemand probeert te bewijzen dat zijn geloof de enige ware is, met het bewijs erbij dat God dat ook vindt.
Jij hebt er overtuigende bewijzen voor waarom de islam de enige echte is. Christenen hebben dat ook. Laat dat toch varen en ga op zoek naar ervaringen met God.
Krijg een geloof zoals een klein kind zoals Jezus zei. Daarmee bedoelde hij niet dat jij alle theologische opvattingen moet slikken als zoete koek, maar dat je je geest vrij moet maken van theologische opvattingen en waarnemen net zoals een onwetend kind.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:55
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
rspct schreef op 09-07-2004 @ 23:49 :
als je gelooft dat de Bijbel het Woord is, denk je ook niet misschien. Dan is alles waar en zeker.
Je zegt het zelf eigenlijk al. Het probleem is nou juist dat een boel gelovigen niet denken en alles wat ze voorgeschoteld krijgen uit de Bijbel voor waar annemen. Nadenken en kritisch kijken zou al een hele vooruitgang zijn.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:58
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 09-07-2004 @ 23:54 :
MAar je hebt het lef waarschijnlijk wel christen van nietchristenen te onderscheiden. En je vertrouwt op de bijbel, en misschien wel op de opname, christenen worden opgenomen, nietchristenen niet. Dus jij bent op dit moment prima in staat om de mensen aan te wijzen die welkom in de hemel zijn en welke niet.
Een moordende Christen gaat naar de Hemel en een 'goede' niet-gelovige zeker niet?
Maar goed, ik heb al vaker gehoord dat er niemand anders "louter liefde" is en "God is rechtvaardig".

Juist ja.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:01
Verwijderd
Citaat:
MAar je hebt het lef waarschijnlijk wel christen van nietchristenen te onderscheiden. En je vertrouwt op de bijbel, en misschien wel op de opname, christenen worden opgenomen, nietchristenen niet. Dus jij bent op dit moment prima in staat om de mensen aan te wijzen die welkom in de hemel zijn en welke niet.
nee hoor.
Ik oordeel niet zo snel over mensen. Zoiets ga ik ook niet zeggen tegen iemand.

maar soms denk ik wel bij mezelf over iemand: die gast is echt gelovig en leeft echt voor God, hij zal zeker worden opgenomen.

En dan even later zie ik iemand anders die effe vloekt, iemand beledigd en 10 pennen jat. Dan denk ik bij mezelf: die gast zal waarschijnlijk niet worden opgenomen.

Niet dat ik zo denk over mensen de hele dag, maar als ik er over na zou moeten denken zou het op die manier gaan.

Maar ik heb het recht niet op tegen iemand anders te gaan zeggen:"Jij wordt lekker niet opgenomen en gaat naar de hel"
Dat zal ik nooit doen.



Daarnaast heb ik ook niet genoeg kennis over iemand om zeker te weten wat het lot van die persoon zal zijn.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 23:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Nieuwe opnames, thrash/death metal
-(HeD)-
29 11-05-2004 17:28
Psychologie (gesloten) opname
Dhyana
5 14-02-2004 12:42
Psychologie opname
metallica
10 04-02-2004 16:11
Psychologie Ouders van een vriendin willen betalingen voor opname stopzetten :S ?
Droomvlucht
27 09-12-2003 15:46
Muziek !!Silverchair paradiso opname!!
machina82
32 06-08-2003 23:23
Muziek Jongen koopt voor één euro unieke opnames Queen
Verwijderd
35 15-02-2003 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.