Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Dat terwijl de bijbel zelfs op sommige plekken zichzelf tegenspreekt en er naast alle wetenschappelijke theorieen die de bijbel tegenspreken ook geen bewijzen of sterke aanwijzingen door de christenen worden geleverd. |
![]() |
||
Citaat:
en als dat zo is, waarom zijn we dan niet allemaal christenen? dan hoef je immers niet bang te zijn voor god |
![]() |
||
Citaat:
Dit is overigens geen poging om wéér een discussie voor en tegen christendom los te maken, meer een logische stelling om aan te geven dat je vraag niet echt valide is ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op zich een interessante vraag, hoewel ik a contrario redenaties en negatieve redenaties ('wat voor reden zou er anders kunnen zijn') altijd een beetje zwak vind bij dit soort vragen. Maar goed, voor mij is de reden om niet te geloven en om te bewijzen dat christendom en bijbel nergens op slaan, mijn uitgangspunt dat het niet leidt tot de grootst mogelijke welvaart voor het grootste aantal mensen. Puur functioneel pragmatisch dus. Vroeger was geloof een middel om samenlevingen efficiënter te maken, dat doel heeft het adequaat bereikt, nu zorgt het er juist voor dat samenlevingen achterblijven in de vaart der volkeren.
|
![]() |
|
idd, het zou een mooi sociaal experiment zijn om een volk dat volledig anti-religieus is en alleen handelt uit pragmatische redenen een paar decennia hun gang te laten gaan, om eerlijk te zijn denk ik dat ze erg ver zouden komen.
|
|