Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 21:31
Verwijderd
Ik heb Shared Documents gedeeld: Properties, Share this folder on the network, All network users to change my files. Het is gedeeld (aangegeven door het handje op het pictogram van de folder). Alleen kan ik geen toegang krijgen tot deze map vanaf een andere computer van het netwerk. Bij alle computers zijn wel de computernamen zichtbaar! Maar als je op de computernaam van de betreffende computer klikt zegt ie dat ik misschien niet de juiste machtigingen heb, en daarachteraan "Kan netwerkpad niet vinden". Het werkt niet met de computer met Windows XP en ook niet met die met Windows 2000.

Terwijl de andere computer wel probleemloos de "SharedDocs" map kan delen... (zonder dat iemand in de gebruikerslijst van die computer hoeft te staan).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 21:38
freyk
freyk is offline
Is het misschien een idee om ff de windows xp firewall uit te zetten?
Oud 12-07-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 12-07-2004 @ 22:38 :
Het werkte voordat ik de firewall aan had staan ook al niet. Maar de firewall beschermt alleen tegen aanvallen vanaf het internet. Dus dit zou niets uit moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 12-07-2004 @ 22:38 :
Heb het toch even geprobeerd, en het klopt ja! Zonder firewall doet ie het wel. Wel vreemd dat alleen internet vermeld wordt.

In ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:47
freyk
freyk is offline
Maar het is wel een veel voorkomende probleem, de meeste mensen vergeten om hem uit te zetten.

Ok, de windows xp firewall "beschermt" je tegen aanvallen van buiten. Maar de firewall denkt dus ook, wanneer een andere pc in je shares wil kijken, datie dan word aangevallen.
Het is verstandig om die hele firewall uit te zetten en gewoon een andere softewarematige firewall te gebruiken.
Eentje die hier veel word gebruikt is zone-alarm
Oud 12-07-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 12-07-2004 @ 22:47 :
Maar het is wel een veel voorkomende probleem, de meeste mensen vergeten om hem uit te zetten.

Ok, de windows xp firewall "beschermt" je tegen aanvallen van buiten. Maar de firewall denkt dus ook, wanneer een andere pc in je shares wil kijken, datie dan word aangevallen.
Het is verstandig om die hele firewall uit te zetten en gewoon een andere softewarematige firewall te gebruiken.
Hij stond aanvankelijk uit bij mij. Maar ik dacht, laat ik eens even de ingebouwde firewall van XP proberen... Maar geef mij dan idd toch maar een andere firewall. Die van m'n router moet je helemaal via telnet configureren... Of misschien is daar wel een mooie GUI voor beschikbaar, maar geef mij dan toch maar Tiny Personal Firewall. Zone-Alarm heb ik laatst ook even geprobeerd (de gratis versie). Maar met Tiny Personal Firewall kan ik alles uitgebreider opgeven en de lijst van verbindingen bekijken. En die is ook gratis
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 23:10
Marcus
Marcus is offline
Aanvulling op de windows xp firewall: zo lek als een mandje! Heb ooit zelf de proef op de som genomen met een bevriende hacker. Symantec beweerde dat het systeem dicht was, maar mijn maat vond zomaar 12 open poorten, en kon ook nog in mijn systeem komen. Vandaar dat ik (net zoals de meesten) toch echt ZoneAlarm aanraad.
Oud 13-07-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 12-07-2004 @ 22:47 :
Ik heb Zonealarm eraf gegooid omdat ie niet werkte met mijn netwerk en nou heb ik helemaal geen firewall meer
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:05
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-07-2004 @ 11:43 :
Ik heb Zonealarm eraf gegooid omdat ie niet werkte met mijn netwerk en nou heb ik helemaal geen firewall meer
Vaag,...ik heb hier een klein netwerkje en hier doetie het fantastisch.
Het kan misschien zijn dat je za niet goed hebt geconfigureert.

Kan het misschien kloppen dat je geen ip's van de andere pc's, met wie je wilt sharen, hebt ingevoert bij de trusted zones?

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:27
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-07-2004 @ 12:05 :
Vaag,...ik heb hier een klein netwerkje en hier doetie het fantastisch.
Het kan misschien zijn dat je za niet goed hebt geconfigureert.

Kan het misschien kloppen dat je geen ip's van de andere pc's, met wie je wilt sharen, hebt ingevoert bij de trusted zones?
Aanvulling (ja daar zijn we weer ): zet je internet zone security van high naar medium, dan werkt het wel met je netwerk.
Oud 13-07-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 13-07-2004 @ 12:05 :

Dat heb ik inderdaad niet. Dat zal het dan wel zijn, thanx.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten