Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 10:52
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
iggy pop is verdwenen blijkbaar..?
Advertentie
Oud 11-07-2004, 23:06
antigone
antigone is offline
nog maar 3 dagen.
Oud 12-07-2004, 17:46
Tom Violence
Tom Violence is offline
Hoi Nienke,

Mag ik je feliciteren met het winnen van 2 kaartjes voor het Dour festival.

Vandaag of morgen krijg je een mailtje van Jos van Dour met daarin de verdere uitleg.

Veel plezier alvast!

Groeten,
Joost Kamp
Patronaat

WOOOHOOOOOOOO
Oud 12-07-2004, 17:48
Verwijderd
Oud 12-07-2004, 18:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 12-07-2004 @ 18:46 :
Hoi Nienke,

Vandaag of morgen krijg je een mailtje van Jos van Dour met daarin de verdere uitleg.

Veel plezier alvast!

Groeten,
Joost Kamp
Patronaat

WOOOHOOOOOOOO

ik ga waarschijnlijk ook 2 daagjes ofzo
Oud 12-07-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Hoi Nienke,

Veel plezier alvast!

Groeten,
Joost Kamp
Patronaat

WOOOHOOOOOOOO

jalouxx
Oud 12-07-2004, 19:31
Tom Violence
Tom Violence is offline
Oud 13-07-2004, 00:54
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Hoi Nienke,

Veel plezier alvast!

Groeten,
Joost Kamp
Patronaat

WOOOHOOOOOOOO
!

Ik zal Joost wel namens jou bedanken.
Oud 13-07-2004, 07:09
Tom Violence
Tom Violence is offline
doe dat!

hij is btw ook een vriend van de vriendin die ik meeneem
Oud 13-07-2004, 09:59
transfattyacid
transfattyacid is offline
omg, ik wil ook, maar ik ben zo blut als wat.
Oud 13-07-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 13-07-2004 @ 08:09 :
doe dat!

jaaaaa hier klopt iets niet
Oud 13-07-2004, 14:58
Paniccore
Paniccore is offline
ik ga niet
Oud 13-07-2004, 15:59
Konstantine
Konstantine is offline
Ik wel.
Oud 13-07-2004, 19:34
antigone
antigone is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 13-07-2004 @ 16:59 :
Ik wel.
Ik ook. (zeg amy op max' naam)

Oud 14-07-2004, 00:07
Metal
Metal is offline
kanker kolere wat een superstrakke line-up

en die ticketprijs, echt te vet gewoon!
Oud 14-07-2004, 06:17
antigone
antigone is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 13-07-2004 @ 15:58 :
ik ga niet
geen vervoer meer kunnen regelen ?
Oud 14-07-2004, 10:03
Expanium
Expanium is offline
dag 1: 15 juli:

audio bullys
avril
dr lektroluv
green velvet
vitalic
detroit grand pubahs
pendulum
fresh

dag 2: 16 juli

senor coconut orchestra
dave clarke live
ladytron
die
krust
london elektricity
zinc
boo!
oi va voi
jazzanova
arsenal

dag 3: 17 juli

alpha blondy
novastar
phoenix
magnus
2 many dj's
lali puna
overnoiz dj set
noisebuilder live
manu le malin & torgull

dag 4:

electric eel shock
the misfits
raggamuffin whiteman
wunjo
aqme

lijstje is al wat oud dus niet echt up to date. doet er niet toe, ik ga een hoop shit zien!
Oud 14-07-2004, 14:58
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
antigone schreef op 14-07-2004 @ 07:17 :
geen vervoer meer kunnen regelen ?
mnee, z'n oma vond het niet goed dat we haar auto meenamen
Oud 15-07-2004, 16:42
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 13-07-2004 @ 08:09 :
doe dat!

Kleine, kleine, kleine wereld.
Oud 19-07-2004, 19:39
Tom Violence
Tom Violence is offline

erlend oye
omg mijn nieuwe favoriete nerd <3 huppelen en dansen op het podium en superlekkere muziek en aan het eind een semi remix van love will tear us apart van joy division en a forest van the cure <3

lcd system was ook echt supertof, ook echt één vd hoogtepunten

bogdan raczynski viel eigenlijk tegen hoewel hij mijn held is. hij gaapte en maakte een paar hele ernstige fouten en hij keek maar één keer het publiek in. en een dude met wie ik stond te praten vertelde me dat bogdan sowieso niet van livesets houdt.. het zal wel. ik werd er echt bijna agressief van dat je zo'n zoutzak ziet staan en come the fuck on wil schreeuwen of go home white boy ofzo. maar de rest werd agressief van de muziek, er was een ware pit met zweterige stinkpunkers die echt ontzettend irritant waren. maar goed ik duwde ze gewoon hard terug en dan was alles weer koek en ei. ofzo.

stijn was ook heel tof, met zijn hitsige blikken en paaldans sessie en i need pussy liedjes blabla

to rococo rot was wel goed maar viel een beetje tegen.. beetje slaapverwekkend af en toe

xploding plastix was ook heel okee, drummer was keigoed

donna summer / jason forest was lachen.. die gast ziet er superstandaard uit met zijn dikke bierbuik. hij deed me denken aan die darts mafkees.. kweet niet meer hoe die heet. maar echt supersnelle drums en beats en un peu de tekno <3

verder gezien: air on maiden, aerogramme, avril, !!!, dr lektroluv, dave clark, dj krust, green velvet, explosions in the sky, walls of jericho, ty live, audio bullies, daan, ladytron dj's, stuurbaard bakkebaard, vitalic, 16 horsepower, boo!, 2 many dj's, bonobo, tom sweetlove, amp fiddler, electric eel shock etc

monster magnet en fifty foot combo helaas gemist

ps: ik hou van belgen <3
en frans pratende jongens <3

edit: een ander hoogtepunt helemaal vergeten: ghinzu. kennelijk erg populair onder de 'franse belgen'. het klonk erg goed, op de één of andere manier wel bekend maar niet onorigineel. ik wist alleen niet zo goed wat ik van het publiek moest denken, van die stink dertigers en van die nog net niet tshirt in broek mensen.. ik kan ze niet echt omschrijven maar was wel onder de indruk. enige wat ik kan zeggen is dat sommige up tempo piano stukjes wel iets weg hadden van muse. maar voor de rest lijken ze totaal niet op muse. ik weet nog niet hoe ik ze op cd vind maar live zijn ze iig goed.

foto's

bogdan

vanaf de toyota stage. verder niet interessant

sfeerfoto zz
tieten zz
maar ik heb er wel een kwartier om gelachen.

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 21:42.
Oud 20-07-2004, 00:46
Expanium
Expanium is offline
In een woord: geweldig. De dingen die ik wou zien waren voor 90% zeer goed. Een paar voorbeeldjes:

dag 1:

avril: vond ik persoonlijk erg tegenvallen. Hoewel ik zijn eerste album erg goed vond was het live allemaal nog te bezien. Het gevoel wat ik bij het album kreeg kwam live niet goed tot uiting. jammer.

Pendulum: JA! Gelukkig geen clownstep (ok af en toe) maar vooral lekkere amen en donkere up-tempo tracks. (noisia!!!) heerlijk. Fresh viel gigantisch tegen. In plaats van klassiekers als signal en big love kreeg ik lauwe clownstep op me af die bij het publiek goed viel maar mij absoluut niet kon boeien.

detroit grand pubahs: lekker en met veel humor gebracht. booty shakin' massive.

Vitalic: lekkere techno, viel goed!

Dag 2:

senor coconut orchestra: WTF

ladytron: te afstandelijk, prima te doen buiten de tent

london elektricity: wow, dnb live kan dus wel! Wat een lekkere opzwepende tracks met geweldige zang. Funky! jammer dat die 40 jarige zangeres te veel het publiek probeerde op te zwepen. verder lekker uit m'n plaat gegaan.

oi va voi: Mooi en goede opbouw. Lekker lopen spacen.

jazzanova: een fucking dj set, een gigantische tegenvaller. Ik wil live ondersteuning van een 20-koppige jazz formatie.

arsenal: een van mijn favo's. Leuk publiek, mooie show en goede tracks. de sfeer van het album kwam on stage goed over

dag 3:

bonobo: trip-hop madness. Dit was over het algemeen goed vertegenwoordigd op het festival. heerlijk om bij weg te dromen (was niet echt nuchter meer) en het publiek ging helemaal uit z'n dak. geweldige ervaring en de band kwam zeer spontaan over.

lali puna: erg naar uitgekeken. viel wel tegen. De vocals kwamen zeer emotieloos over, het is misschien wel electro eigen maar het raakte me niet, wat met de albums wel het geval is. Achja, ik heb ze gezien.

overnoiz, noisebuilder, manu le malin & togull: GRUWELIJK. dit was toch wel een van de hoogtepunten (samen met de trip-hop ervaringen ) Speedcore, terror, industrial, breakcore. Dat had ik nodig en dat kreeg ik. vol overgave. Manu le malin zette een uitstekende set neer (wel wat foutjes) en de harde kicks gingen door merg en been. MEER. Tot in de vroege uurtjes doorgefeest dus. Genieten met de pet op. Wel jammer van de mensen die compleet van de kaart waren (zweterige mannen zonder shirtje die om je heen gaan hangen) maar dat heb je zo laat op de avond. Handjes in de lucht en voetjes van de vloer

seeed: party-hardy. Hoewel totaal niet mijn ding, stiekem wel genoten.

Jerboa: lekkere trip-hop. niet beter dan bonobo maar leuk om te zien. De zangeres vond het iig geweldig.

dag 4

xploding plastix: Toch wel een nieuwe ontdekking. De drummer was goed, echt goed. Idm percussie op de computer ok, maar live, dat is de bom. Het deed me een beetje aan het eerste squarepusher album denken, en dat is positief

misfits: ja, niet echt míjn ding. wel leuk om te zien, ze beukten iig veel nummers d'r doorheen in de korte tijd dat ze speelden.

donna summer: breakcore, tekno, techno, terror in de vrolijke mix. Compleet geflipte gast met een kalend hoofd die zijn enthousiasme niet de baas kon zijn. Leuk om te zien en lekker om op te bewegen.

bogdan raczynski: Toch wel naar uitgekeken. maar waar was de show? Wat foutjes hier en daar maar aangezien ik compleet van de kaart was toch wel genoten. Maar dat is dan ook wel omdat ik van de kaart was De vrolijke kinderstemmetjes waren iig aanwezig die vervolgens werden gebombardeerd tot melodie en eindigden in een mix van idm en breakcore. Leuk toch?

Stijn: wtf, pu-pu-pussy.

Verder was de camping goed genoeg, sanitair uiteraard ranzig maar de sfeer geweldig. Veel jointjes gedeeld met vreemden en drank gekregen van onbekenden Het weer was misschien wel te goed (20/30+ en veel zon) maar in de avond en nacht was het volop genieten. De acts die ik moest zien heb ik volgens mij wel meegemaakt en veel heeft aan mijn verwachtingen voldaan. Uiteraard ben ik de helft nog vergeten maar ik vind dit volstaan.

PS: what's up met die reggae. echt te veel naar mijn mening maar goed genoeg om de eerste paar uurtjes (slapend) door te komen.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 00:59.
Oud 20-07-2004, 12:58
Whaxx
Whaxx is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post12383474

Oud 20-07-2004, 13:36
antigone
antigone is offline
erg cool festival.

hoogtepunten;

explosions in the sky. maar dat is logisch. publiek werd ook echt helemaal gek en bleef na de show minstens een kwartier lang doorgaan met klappen, wat ze ook wel verdienden, hoe vet was dat zeg. ook nog even met gitarist munaf gepraat.

stuurbaard bakkebaard. ik kende ze eigenlijk maar vaagjes toen ik naar hun optreden ging maar ze hebben we overtuigd. leuke band. originele muziek. en een grappige show.

robotobibok. voor mij was dit één van de ontdekkingen van het festival. zeer aangenaam mee wakker geworden op de tweede dag. de muziek is moeilijk te omschrijven. deze poolse band combineert jazz met moderne synths. zoiets. nouja, gelijk maar een cdtje van gekocht.

lali puna. beter dan verwacht. wat is die zangeres schattig. ze speelden ook redelijk veel van het laatste album, wat ik wel beter vond omdat ik van de oudere albums niet zo veel ken. ze bouwden de show mooi op. goed begin, goed einde. goede drummer ! goede band.

2 many dj's. eerste keer pas dat ik ze live aan het werk zag gaan. en nu snap ik wel waarom mensen er helemaal op uit hun dak gaan. ze mixen echt alles door elkaar en ze kregen moeiteloos het hele veld aan het dansen.

bogdan raczynski. heerlijke takkeherrie.

oi va voi. coole muziek, beetje zigeuner-achtige triphop, alleen deed het meisje dat viool speelde nogal eens overdreven vond ik, en zong de jongen te weinig nummers in verhouding tot het meisje, omdat hij de enige was die echt goed kon zingen. desondanks leuk optreden.

arsenal. 10 keer zo vet als op cd. een vriend van me had ze al op paaspop gezien dit jaar en vertelde me al dat de liveshow van arsenal cool is. nou, dat was ie ook. iedereen danste, iedereen ging uit zijn dak. lekker zomers.

dieptepunten;

velma. stelletje kneuzen. enorm saaie muziek ook.

boo ! maar dat is ook niet mijn muziek.

electric eel shock. stelletje wannabees.

thursday 4 pm. als je niet kunt zingen moet je het ook niet proberen.

verder nog gezien; ikara colt, richard x, green velvet, estieve, avril, ivan smagghe, part chimp, minerale, ladytron dj's, sharon jones & the dapkings, marcel et son orchestre, magnus, l'enfance rouge, erlend oye dj kicks, julian marley, dmd, xploding plastix, stijn, donna summer/jason forrest, the misfits, air on maiden.

audio bullys, dr. lektroluv, ghinzu en dave clarke gemist omdat ik lag te slapen.
Oud 20-07-2004, 13:47
Verwijderd
hoe was dr. lectrolove ??
Oud 20-07-2004, 13:56
Metal
Metal is offline
wtf niemand naar KMFDM en asian dub foundation gaan kijken ofwat
Oud 20-07-2004, 14:03
Metal
Metal is offline
en def jux en sworn enemy en nog zo veel meer namen
Oud 20-07-2004, 14:13
Verwijderd
asian dub foundation is het kijken echt niet waard hoor
Oud 20-07-2004, 15:20
Metal
Metal is offline
weet ik niet heb ze nog nooit live gezien

maarja, op cd vind ik ze erg goed
Oud 20-07-2004, 16:32
Verwijderd
het is erg stom, maar ik vind hun muziek dan ook niet leuk
Oud 20-07-2004, 18:37
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
antigone schreef op 20-07-2004 @ 14:36 :
erg cool festival.

hoogtepunten;

explosions in the sky. maar dat is logisch. publiek werd ook echt helemaal gek en bleef na de show minstens een kwartier lang doorgaan met klappen, wat ze ook wel verdienden, hoe vet was dat zeg. ook nog even met gitarist munaf gepraat.

stuurbaard bakkebaard. ik kende ze eigenlijk maar vaagjes toen ik naar hun optreden ging maar ze hebben we overtuigd. leuke band. originele muziek. en een grappige show.

robotobibok. voor mij was dit één van de ontdekkingen van het festival. zeer aangenaam mee wakker geworden op de tweede dag. de muziek is moeilijk te omschrijven. deze poolse band combineert jazz met moderne synths. zoiets. nouja, gelijk maar een cdtje van gekocht.

lali puna. beter dan verwacht. wat is die zangeres schattig. ze speelden ook redelijk veel van het laatste album, wat ik wel beter vond omdat ik van de oudere albums niet zo veel ken. ze bouwden de show mooi op. goed begin, goed einde. goede drummer ! goede band.

2 many dj's. eerste keer pas dat ik ze live aan het werk zag gaan. en nu snap ik wel waarom mensen er helemaal op uit hun dak gaan. ze mixen echt alles door elkaar en ze kregen moeiteloos het hele veld aan het dansen.

bogdan raczynski. heerlijke takkeherrie.

oi va voi. coole muziek, beetje zigeuner-achtige triphop, alleen deed het meisje dat viool speelde nogal eens overdreven vond ik, en zong de jongen te weinig nummers in verhouding tot het meisje, omdat hij de enige was die echt goed kon zingen. desondanks leuk optreden.

arsenal. 10 keer zo vet als op cd. een vriend van me had ze al op paaspop gezien dit jaar en vertelde me al dat de liveshow van arsenal cool is. nou, dat was ie ook. iedereen danste, iedereen ging uit zijn dak. lekker zomers.

dieptepunten;

velma. stelletje kneuzen. enorm saaie muziek ook.

boo ! maar dat is ook niet mijn muziek.

electric eel shock. stelletje wannabees.

thursday 4 pm. als je niet kunt zingen moet je het ook niet proberen.

verder nog gezien; ikara colt, richard x, green velvet, estieve, avril, ivan smagghe, part chimp, minerale, ladytron dj's, sharon jones & the dapkings, marcel et son orchestre, magnus, l'enfance rouge, erlend oye dj kicks, julian marley, dmd, xploding plastix, stijn, donna summer/jason forrest, the misfits, air on maiden.

audio bullys, dr. lektroluv, ghinzu en dave clarke gemist omdat ik lag te slapen.
Ladytron viel ook tegen toch? En vriend én vriendin hadden Arsenal al gezien.

Ik vond Dour de hemel op aarde. Ja.
Oud 20-07-2004, 18:40
Haligh
Haligh is offline
Ik haat jullie
Oud 20-07-2004, 20:03
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Haligh schreef op 20-07-2004 @ 19:40 :
Ik haat jullie

Dourmensen kan je niet haten

Oud 20-07-2004, 20:40
Verwijderd
oh jawel hoor, valentijboy
Oud 20-07-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 20-07-2004 @ 21:40 :
Oud 20-07-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 20-07-2004 @ 21:48 :
[afbeelding]
Oud 20-07-2004, 20:49
Tom Violence
Tom Violence is offline
omfg die avatar
Oud 20-07-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 20-07-2004 @ 21:49 :
omfg die avatar
issie niet geweldig, wat een hunk <3333
Oud 20-07-2004, 21:04
Tom Violence
Tom Violence is offline
ach hou je toet, pisnicht
Oud 20-07-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 20-07-2004 @ 22:04 :
ach hou je toet, pisnicht

toetttttttttttttttttttttttt op je neusch
Oud 21-07-2004, 00:25
Verwijderd
(ik was ingelogt onder sigúr's nick, sssssssh )
Oud 21-07-2004, 01:18
wwcwwww
wwcwwww is offline
Dour
Net als vorig jaar weer een supersfeervol en geweldig festival!
Ik kan niet wachten tot volgend jaar
Oud 21-07-2004, 09:42
vivelafete!
vivelafete! is offline
Ik vond het dit jaar helemaal getikt.. ben zoveel bekende tegen gekomen .. haha belgisch ex vriendje van 4 jaar geleden..
ik ben geloof ik elke dag wel tot 5 uur door gegaan
en wat een gekke mensen allemaal vooral bij ons op de camping.. maar dour is wel het leukste festival waar ik tot nu toe naar toe ben geweest

ik heb echt veel gezien.. dingen die echt opvielen waren:
seed, london elektricity, magnus, audio bullys, stijn, dj krust, senor coconut, chk chk chk (!!!), avril, vitalic, green velvet, local dj, berurier noir, soldout, the glimmer twins, explosions in the sky, bonobo, lali puna, dj revolution, alpha blondy

voor de rest vond ik 2 many djs tegen vallen.. echt kappe nou.. die gasten zijn het echt beu.. ze moesten meer platen door elkaar mixen..
ook was ik die avond eerst naar magnus gegaan en daarna naar the glimmer twins..en bij alle drie hoorde we 3 dezelfde liedjes.. .
fijn dat er volgende maand een nieuwe soulwax is.
16 horsepower.. euhmm beetje lauw deze keer

op zondag werd op dat kleine podium net bij de uitgang nog dub gedraaid.. haaa wat waren al die mensen lekker aan het trippen.. en hoe fijn was die muziek op dat moment..
ik vond het de koffietentje ook altidj wel leuk.. en lekker ijskoffie voor maar 1,60! leuke muziekjes daar...

volgend jaar ben ik er weer!

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 09:58.
Oud 21-07-2004, 10:04
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
poorleno schreef op 20-07-2004 @ 21:40 :
uhuh..ik haat ze allemaal
Oud 21-07-2004, 11:27
Whaxx
Whaxx is offline
oja

magnus was kut.
Oud 21-07-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Whaxx schreef op 21-07-2004 @ 12:27 :
oja

magnus was kut.

Oud 21-07-2004, 15:03
antigone
antigone is offline
magnus was niet kut.

ohja en asian dub foundation wel.
Oud 21-07-2004, 16:19
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
antigone schreef op 21-07-2004 @ 16:03 :
magnus was niet kut.

magnus was wel kut, lauwe dj set.
Oud 21-07-2004, 16:32
antigone
antigone is offline
Citaat:
Expanium schreef op 21-07-2004 @ 17:19 :
magnus was wel kut, lauwe dj set.
je moeder was kut.
Oud 21-07-2004, 17:19
Escapism
Escapism is offline
zou ook wel vies zijn als ze haar kut niet zou wassen
Oud 21-07-2004, 17:23
Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
antigone schreef op 21-07-2004 @ 16:03 :
magnus was niet kut.

2 zouteloze homo's die een beetje hitjes draaien; kopie van 2 many dj's alleen dan nog slechter.

en ik had tom barman al vaker plaatjes zien draaien en dat vond ik al tegenvallen. maar ik dacht dat ie nu met magnus een soort van electronica live-act ging doen, maarnee.

doe mij dan maar raggamuffin whiteman, snel gemixte reggae hitjes met 2 mc's en een kerel met een mondharmonica. dat is dope!

Regels voor berichten