Oud 12-07-2004, 12:26
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik zit dus in 4vwo, en ben (net) blijven zitten op mijn derde rapport vooral. Het argument dat ik heb gehoord is dat de basis niet stevig genoeg was voor de vijfde. (kut-argument naar mijn reden, en ik ben het er nog steeds niet mee eens dat ik ben blijven zitten..)

In de derde had ik een profiel gekozen, NG, met de vraag of ik het wel kon. Maar nu ben ik dus blijven zitten. (Eindrapport: 5 voor wiskunde, duits en frans, 7 voor letterkunde, latijn, kcv en economie, en de rest zessen)

Op Frans, Duits en Wiskunde (drie vijven) weliswaar, maar voor de rest van mijn profielvakken sta ik ook zesjes. Nu twijfel ik of ik met NG door moet gaan. Dat de vierde volgend jaar gaat lukken, daar vertrouw ik wel op, maar de vijfde dan? Die wordt volgens de school nog veel moeilijker.

Ik denk dat de oorzaak is dat ik ben blijven zitten een slechte planning is, en toch wat te weinig doen. Maar voor Wiskunde heb ik toch wel vrij veel gedaan, en daar ben ik wél op blijven zitten. Maar misschien had ik daar ook wel meer voor kunnen doen.

Naja, nu twijfel ik dus. Aan de ene kant denk ik dat het wel gaat lukken als ik wat harder werk, omdat het toch maar vijven zijn, maar aan de andere kant twijfel ik er wel over. En nu heb ik het volgend jaar wat rustiger, maar in de 5e wordt het dan veel drukker ineens! Loop je dan niet vast?

Nu is mijn vraag: Zijn er meer mensen die in zo'n situatie hebben gezeten? En wat hebben jullie gedaan? En hoe ging het verder?

Sorry voor mijn gezeur , maar hopelijk kunnen jullie wat nuttigs toevoegen..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 12:33
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Aan welk profiel zat je dan te denken? E&M waarschijnlijk? Denk er dan wel bij na dat economie veel moeilijker wordt, althans bij mij op school was dat zo. In de vierde lukte hety iedereen wel, nu is 3/4 van E&M of blijven zitten of NET over... ik zou het bespreken met je docenten, die weten beter wat je kunt dan ik.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:35
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 12-07-2004 @ 12:33 :
Aan welk profiel zat je dan te denken? E&M waarschijnlijk? Denk er dan wel bij na dat economie veel moeilijker wordt, althans bij mij op school was dat zo. In de vierde lukte hety iedereen wel, nu is 3/4 van E&M of blijven zitten of NET over... ik zou het bespreken met je docenten, die weten beter wat je kunt dan ik.
Ja, ik zat dan te denken aan E&M, NT is geen optie, en CM ook niet. Met economie verveelde ik me dit jaar dood, en ik vind het erg simpel.

Daar heb ik ook al aan gedacht, met docenten bespreken, maar het is vakantie
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:36
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Toen ik in de 4e kwam.. kwam er een meisje van N&G naar E&M... (zij was naar 4 havo gegaan, met cum laude) en met haar ging het super goed... Economie, GS, Ak etc... Op haar eindlijst van 5havo had ze 4 (of meer?) 8-en...

Dus het ligt ook aan jezelf... maar ik denk dat je het idd beter kan bespreken...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:37
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-07-2004 @ 12:35 :
Ja, ik zat dan te denken aan E&M, NT is geen optie, en CM ook niet. Met economie verveelde ik me dit jaar dood, en ik vind het erg simpel.

Daar heb ik ook al aan gedacht, met docenten bespreken, maar het is vakantie
Er zijn nu heus nog wel mensen bij je op school, gewoon bellen naar je mentor ofzo.. want als het schooljaar begint ben je te laat... en je moet natuurlijk nog SE inhalen van AK, GS etc.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:43
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 12-07-2004 @ 12:37 :
Er zijn nu heus nog wel mensen bij je op school, gewoon bellen naar je mentor ofzo.. want als het schooljaar begint ben je te laat... en je moet natuurlijk nog SE inhalen van AK, GS etc.
Ik moet de 4e sowieso nog een keer doen, dus ik hoef niets in te halen lijkt mij.. En geschiedenis2 krijgen we pas in de 5e.

Maar voor het begin van het schooljaar kan ik nog kijken wat ik deed ofzo, en nog praten..

Het liefst blijf ik natuurlijk gewoon NG doen..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 13:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-07-2004 @ 12:43 :
Ik moet de 4e sowieso nog een keer doen, dus ik hoef niets in te halen lijkt mij.. En geschiedenis2 krijgen we pas in de 5e.

Maar voor het begin van het schooljaar kan ik nog kijken wat ik deed ofzo, en nog praten..

Het liefst blijf ik natuurlijk gewoon NG doen..
als je als liefst NG doet zal ik dat blijven doen, wat wil je worden iets waarvoor je NG nodig heb? Zo, ja dan kan je mischien NG op Havo gaan doen en dan VWO of nog een keer VWO alleen dan met als het kan meer inzet en een betere planning.

Je zou ook in de 5de mischien bij les of iets dergelijks kunnen vragen voor bijv. wiskunde.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 13:12
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-07-2004 @ 13:02 :
als je als liefst NG doet zal ik dat blijven doen, wat wil je worden iets waarvoor je NG nodig heb? Zo, ja dan kan je mischien NG op Havo gaan doen en dan VWO of nog een keer VWO alleen dan met als het kan meer inzet en een betere planning.

Je zou ook in de 5de mischien bij les of iets dergelijks kunnen vragen voor bijv. wiskunde.
Nee, er is niet echt een studie ofzo waarom ik NG wil doen. Naar de HAVO wil ik niet.

Maar bijles is opzich wel een goed idee
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 13:21
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-07-2004 @ 12:43 :
Ik moet de 4e sowieso nog een keer doen, dus ik hoef niets in te halen lijkt mij.. En geschiedenis2 krijgen we pas in de 5e.

Maar voor het begin van het schooljaar kan ik nog kijken wat ik deed ofzo, en nog praten..

Het liefst blijf ik natuurlijk gewoon NG doen..
Ja maar met NG heb je toch geen AK? dan moet je dat toch wel inhalen
(maja ik had E&M op de havo dus )
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 12-07-2004 @ 13:21 :
Ja maar met NG heb je toch geen AK? dan moet je dat toch wel inhalen
(maja ik had E&M op de havo dus )
Ja, maar als ze blijft zitten komt ze gewoon weer in de vierde, dus.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:04
Miep#1
Miep#1 is offline
Hi, over wiskunde...
Ik heb zelf altijd lage cijfers gehaald voor wiskunde, heel laag zelfs. Vorig jaar niet een voldoende.... Dit jaar heb ik bijles gehad en het gaat nu supergoed! Wat ik wil zeggen: misschien kom je er na een aantal bijlessen ineens achter hoe het moet en kun je toch vwo NG blijven doen. Zeker wanneer je de vierde opnieuw moet doen kun je meer aandacht besteden aan de vakken waar je echt veel moeite mee hebt, misschien met hulp van anderen.
Hoop dat je hier wat aan hebt! Good luck!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:07
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Bij ons ga je met 3 vijven wel over? Als ze maar niet alledrie in je profieldeel zitten, maar dat is bij jou niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:56
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik denk dat als natuurkunde, scheikunde en biologie je zonder veel moeite zijn gelukt (nou ja, je hebt in ieder geval een voldoende gehaald), dat je het nog wel een keer kunt proberen. Je zult deze vakken in de vierde dan waarschijnlijk wel weer halen en je kunt je dus vooral richten op wiskunde qua profiel. Frans en Duits heb je bij elk profiel, maar een jaar extra oefening kan hier ook wonderen voor doen. Als je interesse bij N&G ligt, zou ik dat zelf blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 12-07-2004 @ 16:07 :
Bij ons ga je met 3 vijven wel over? Als ze maar niet alledrie in je profieldeel zitten, maar dat is bij jou niet het geval.
ik had 2 4en (latijn en wiskunde: latijn - laten vallen. wiskunde - a1 volgend jaar) en nog een zooi 5en (frans - volgend jaar frans 2, taak dus) en de rest ben ik al weer vergeten

ik zou als ik jou was toch proberen door te gaan met N&G. als je ec niet zo leuk vindt...wil je er dan later wel iets mee?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:20
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-07-2004 @ 13:37 :
Ja, maar als ze blijft zitten komt ze gewoon weer in de vierde, dus.
Oja zat denk ik beetje in de war met 5vwo
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:56
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het probleem is dat ik nog totaal geen idee heb wat ik wil, dus ik wil met NG eigenlijk nog de meeste wegen openhouden.

En economie is opzich wel leuk, maar erg simpel..

Ik zal mijn ouders vragen of ik dan eventueel bijles kan krijgen in de 5e. Maar hoe zijn natuur en scheikunde dan in de 5e? Hoeveel moeilijker wordt het?

En een algemene vraag: Hoe zorg je ervoor dat je motivatie niet nóg verder daalt omdat je bent blijven zitten? Ik heb mezelf al als doel gesteld in plaats van vijven en zessen dikke achten te halen.

Nouja, in ieder geval iedereen bedankt die al gereageerd heeft
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 23:41
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 15-07-2004 @ 20:56 :
En een algemene vraag: Hoe zorg je ervoor dat je motivatie niet nóg verder daalt omdat je bent blijven zitten? Ik heb mezelf al als doel gesteld in plaats van vijven en zessen dikke achten te halen.

Nouja, in ieder geval iedereen bedankt die al gereageerd heeft
Ja je motivatie daalt, waarom? omdat je alles dubbel krijgt en dat is super saai (ik ben zelf niet blijven zitten, maar je ziet dat wel aan medeklasgenoten) Maar.. je hebt (ook al denk je maybe van niet) nog veel onthouden van dat vorige jaar... een vriendin van mij haalde echt alleen maar goede cijfers haha (7/8en)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 23:48
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Je moet echt reeel voor jezelf zijn. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben ook blijven zitten, alleen had ik 5 vijfen, 3 in profieldeel en voor duits en frans.
Hoeveel tijd heb jij gestoken in je profieldeel vakken? Kijk er zelf eens naar, het is niet echt een oordeel dat je kunt geven over een afstand. Wij weten niet hoe je in de les bent. Boeien de lessen je wel of niet?
Je moet voor jezelf ontzettend reeel zijn. Zet emotionele gevoelens aan de kant en kijk hoe jij het beste je komende 3 jaar door kan komen. Want als je dit jaar of volgende jaar blijft zitten, zegt de school als je voor de deur staat. Jij komt er niet meer in...

Ik ben uiteindelijk toch maar naar E&M gegaan.

Succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2004, 07:31
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik ben vorig jaar blijven zitten en ga dus dit jaar wel over. Doordat ik wist dat ik van school af zou moeten als ik nog een keer zou blijven zitten ben ik er keihard voor gegaan. Ik wist nog meer van het vorige jaar dan ik dacht, dus ik haalde allemaal goede punten. Denk eens aan een studie die je interresant lijkt, dat wil je dan toch zo snel mogelijk gaan doen? Ik iig wel
En als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor iemand anders die enorm teleurgesteld zou zijn als je het niet zou halen, je ouders bijvoorbeeld. Ik zou btw gewoon NG blijven doen, anders krijg je er toch alleen maar spijt van dat je het niet gewoonhebt geprobeerd.
Succes!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Bijles in plaats van blijven zitten'
Gatara
60 01-06-2012 00:10
Algemene schoolzaken blijven zitten?:(
Undit
4 21-04-2010 08:40
Algemene schoolzaken snik snik ben blijven zitten wat nu =)
blackmagic
22 18-08-2007 19:10
Algemene schoolzaken Leerplicht, werkhouding en blijven zitten.
Verwijderd
12 19-05-2005 15:57
Algemene schoolzaken Blijven zitten.
Verwijderd
111 12-03-2005 21:20
Psychologie Blijven zitten? Vriendschappen!?
*carmen*
20 05-04-2003 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.