Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 06:48
amz
amz is offline
Ben je weleens alleen op vakantie gegaan (zonder vrienden)? Had je er onwijs spijt van of had je de tijd van je leven?
Ik denk erover in mn remi mee te gaan met een uitwisselingsprojectje van 2 weken maar niemand kan met me mee... dus ik hoor graag wat ervaringen
Advertentie
Oud 18-07-2004, 07:01
Nate
Nate is offline
Pro is natuurlijk dat je kunt doen whatever de fuck je doen wilt; stoppen wanneer je wilt, naar de plee wanneer je wilt, opstaan wanneer je wilt en als je partner into vage tempels is hoef jij die shit nu niet te verduren.

Con is dan wel dat je een redelijk sociaal persoon moet zijn wil je niet je hele vakantie in je hotel voor de satteliet-tv doorbrengen. Gewoon in je eentje een paar kroegen afstropen, kijken waar meer touristen/expats hun vrije uurtjes doorbrengen, en mixen maar

Oh, en een kleine con d'r naast is dat mocht je ergens in the middle of nowhere komen te creperen aan hondsdolheid ofzo, dan heb je niemand om je te helpen. Maar ach.
Oud 18-07-2004, 09:16
cyntha
cyntha is offline
Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest. Ik ben er wel over aan het nadenken om over een half jaar een tijdje alleen weg te gaan. Het lijkt me helemaal niet erg. Je kunt doen wat je wilt en hoeft met niemand anders rekening te houden.
Oud 18-07-2004, 15:52
Luna
Luna is offline
nog nooit echt alleen op vakantie geweest maar wel naar een kamp zonder dat ik iemand kende. Dit jaar weer en ik heb er zin in! Nieuwe mensen ontmoeten is leuk!
Oud 18-07-2004, 17:10
Endomychus
Endomychus is offline
zo, in je eentje naar een kamp goed hoor
Oud 18-07-2004, 17:46
Verwijderd
Lijkt me best leuk, ik heb het dus nog nooit gedaan. Maar het is volgens mij wel iets voor mij.
Wel zou ik alles thuis goed regelen, zodat mensen weten waar ik ben als er iets is. Maar goed, dat is natuurlijk geen probleem.
Oud 18-07-2004, 18:11
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 18-07-2004 @ 18:10 :
wie zegt dat dat goed moet zijn
Oud 18-07-2004, 18:27
Verwijderd
Nee, nog nooit gedaan en ik ben het voorlopig ook niet van plan.
Oud 18-07-2004, 18:29
Luna
Luna is offline
Citaat:
dat is mn punt ook helemaal niet.
Oud 18-07-2004, 18:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Lekker gevoel he, mensen zomaar afzeiken ?

Ontopic; nee, nog nooit alleen op vakantie geweest. Waarom niet? Gewoon geen behoefte aan gehad. Ik heb graag bekenden om me heen om lol mee te maken, ik houd van zekerheden.
Wel zit ik er aan te denken om na of tijdens m'n studie een tijd naar Vancouver, Canada, te gaan. En dat zal dan wel in m'n eentje zijn, maar omdat dat voor langere tijd is heb ik ook meer tijd om me daar op m'n plek te gaan voelen.
Oud 18-07-2004, 18:53
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
grote kans dat ik ergens in het najaar een paar dagen in mn eentje in Zuid Frankrijk ga chillen, dan pak ik gewoon de nachttrein naar Carscasonne
Oud 18-07-2004, 20:17
K04
K04 is offline
Ik ben een midweek alleen naar London geweest en ik heb er geen spijt van gehad!

Het was een heerlijke tijd en je ontmoet wel mensen in je hotel hoor!
Lekker je eigen gang gaan..

Maar ik ben eigenlijk sowieso al iemand die zelfstandig is..
Ik ben al op meerdere kampen in binnen- en buitenland geweest..

Het ligt er dus echt aan welk type jij bent
Oud 20-07-2004, 18:08
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 18-07-2004 @ 19:53 :
grote kans dat ik ergens in het najaar een paar dagen in mn eentje in Zuid Frankrijk ga chillen, dan pak ik gewoon de nachttrein naar Carscasonne

Ik wil volgend jaar in de zomervakantie alleen op vakantie gaan, maar dan met zo'n groep rond gaan trekken. Dus echt op jezelf aangewezen ben je ook niet, maar je hebt in ieder geval niemand waar je rekening mee moet houden

En ik wil na mijn opleiding graag een jaartje naar het buitenland, maar nee, ik heb er (nog) geen ervaring mee.
Als je denkt dat het iets voor jou is, waarom niet?
Oud 06-08-2004, 17:56
Elvira
Elvira is offline
Ik ben nu een iets meer dan een maandje in Mallorca, ook alleen. De eerste week zat hier nog een vriend van me, maar die is doorgegaan naar iets anders. Ik werk hier dan wel, dus dat scheelt. Ik heb vrij snel veel nieuwe mensen leren kennen. Op dit moment slaap ik ook in een appartement bij 3 andere op de bank, omdat ik zelf nix heb. Me spullen staan bij iemand anders in een ander appartment en ik eet bij een vriend in zijn appartement. Ik vind het wel leuk zo, maar je moet inderdaad wel alleen weg durven te gaan, want anders zit je elke avond je eigen dood te vervelen in je hotelletje.
Oud 07-08-2004, 13:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, altijd met ouders of vrienden op vakantie geweest.
Oud 08-08-2004, 02:55
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
amz schreef op 18-07-2004 @ 07:48 :
Ben je weleens alleen op vakantie gegaan (zonder vrienden)? Had je er onwijs spijt van of had je de tijd van je leven?
Ik denk erover in mn remi mee te gaan met een uitwisselingsprojectje van 2 weken maar niemand kan met me mee... dus ik hoor graag wat ervaringen
Tijd van mn leven toch, nuja het reizen zelf is soms onaangenaam en er is wel eens eenzaamheid of het zit wel eens tegen (en dan heb je niemand om op terug te vallen) maar uiteindelijk is het resultaat altijd veel ervaring en prachtige herinneringen
Oud 08-08-2004, 10:52
Gothic
Gothic is offline
Nog nooit gedaan, het lijkt me veel gezelliger om met z'n 2en te gaan.
Oud 08-08-2004, 11:06
Chicken
Chicken is offline
Nee, ben dat nog niet gaan doen...
Oud 08-08-2004, 11:49
Belle
Belle is offline
ja, en dan vooral korte vakanties van 5 dagen naar duitsland. Heerlijk alleen in een hotelletje en geen rekening houden met anderen die misschien niet willen doen wat jij wilt.. ideaal
Oud 31-08-2004, 13:44
$tarlight
$tarlight is offline
Vakantie kun je t niet noemen, maar ik ga voor 9 maanden alleen naar Engeland en naar Spanje. En dan daar naar school, dus ik leer snel genoeg andere mensen kennen
Oud 31-08-2004, 14:25
Balance
Balance is offline
Ik ben in m'n eentje naar Curacao, maar op het vliegveld stond m'n familie me blij op te wachten. Enkel de reis was dus in m'n eentje. Ik vond dat eigenlijk al wel genoeg; zou niet graag in m'n eentje ergens op vakantie gaan. Misschien wel met een kamp, maar ik ben persoonlijk nogal gesteld op vertrouwde mensen om me heen.
Oud 31-08-2004, 16:30
Quiana
Quiana is offline
Het lijkt me niks, om in m'n eentje op vakantie te gaan, eerlijk
gezegd. Heb het nooit gedaan, maar ben ook niet van plan dat
te doen dus...

Of het iets voor jou is, kan je zelf als beste inschatten, lijkt me;
als je makkelijk contacten legt enz, lijkt het me meer wat voor
je dan wanneer je dat moeilijk vindt ed, bijv.
Oud 31-08-2004, 17:27
DvoorA
DvoorA is offline
ik ben wel alleen naar frankrijk en weer terug gereist, maar niet alleen op vakantie geweest. Na dit jaar -6vwo- wil ik een jaar gaan reizen, naar Australie/Nieuw-Zeeland of Japan. Alleen Of misschien ook niet, als er iemand ook graag mee wil. Ik ben niet bang dat ik me ga vervelen, je leert snel genoeg nieuwe mensen kennen. Wel een beetje bang voor de zelfstandigheid: ik kan dan op niemand steunen. Maar ja, je leert zoooveel en je zult zoveel mooie dingen zien, die je misschien niet ziet in een groep Just go for it.
Oud 31-08-2004, 19:26
lovequeen
lovequeen is offline
Citaat:
Oud 01-09-2004, 14:56
Kadaver
Kadaver is offline
Eigenlijk ga ik het liefst alleen op pad Vorig jaar ben ik in mijn eentje naar de VS gegaan om daar te studeren en sinds twee maanden loop ik stage in China voor in totaal 9 maanden...wederom in mijn eentje. Hierna wil ik een tijd in Afrika of Zuid Amerika iets doen met vrijwilligerswerk...en natuurlijk in mijn eentje....heerlijk die onafhankelijkheid
Advertentie
Oud 08-09-2004, 18:21
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben toen ik 16 was in de grote vakantie 3 weken alleen naar Engeland geweest met EF. Nouja, niet alleen, want je gaat dan met een Nederlandse groep, maar daar kende ik dus niemand van. t Was wel een uitdaging, ik heb er leuke mensen ontmoet, vooral uit het buitenland want die uit de Nederlandse groep deden me niet zo veel. Het was een goede ervaring voor mij, een poosje op eigen benen staan en jezelf in een vreemd land moeten redden. Ik ga vast nog wel eens alleen.
Oud 09-09-2004, 11:34
levi's
levi's is offline
Ik ben van plan om in de zomervakantie in de VS te gaan werken...
Ik wilde naar Miami, maar door al die stormen daar de laatste tijd denk ik dat ik toch ergens anders in de VS wil
Oud 02-10-2004, 12:31
Auntie M
Auntie M is offline
Ben een paar keer alleen op vakantie geweest en dat beviel prima. Als je het leuk vind om snel nieuwe mensen te leren kennen is dit een perfecte manier, lijkt net of je veel sneller aanspraak hebt dan dat je met z'n 2-en of een groepje bent.
Alleen het napraten over wat je hebt meegemaakt is wat minder, maar het vrij zijn en geen gezeur van anderen maakt een hoop goed.
Oud 12-10-2004, 06:54
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
2 weken.. komop dat trek je wel hor.. Ik zit 9 maanden in de States
Oud 12-10-2004, 12:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mischien ga ik dit jaar wel alleen.
Oud 20-10-2004, 19:17
Jolt
Jolt is offline
Ik ga volgend jaar ergens alleen naar Barcelona of Italy.
Niemand kan met mij meegaan, tis irritant in de horeca werken
Oud 11-11-2004, 15:07
Omi0
Omi0 is offline
Ik ben een weekje door Oostenrijk getrokken, alleen, maar dat was omdat m'n vriendin ziek werd. Heb me wel vermaakt, de absolute vrijheid is heerlijk maar ik ben niet het type die direct met iedereen contact heeft dus behalve een kort gesprek met een mede interrailler in de trein en wat kleine Danke Schön! opmerkingen heb ik een week zeer weinig gepraat, maar dat is ook wel relaxt
Oud 17-11-2004, 09:40
Apomes
Apomes is offline
Waar ik ook heenga deze vakantie (Rome, of turkey) ik ga alleen, want ik ben een die hard museum bezoeker....

Ook wil ik dit jaar Londen es doen
Oud 21-11-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-10-2004 @ 13:22 :
Mischien ga ik dit jaar wel alleen.
Oud 21-11-2004, 17:18
11568
11568 is offline
Ik ga volgend jaar 3 maanden alleen weg maar dat is niet echt op vakantie gaan.
Echt op vakantie alleen lijkt me wel heerlijk om een keer te doen, als ik genoeg geld zou hebben om een leuk huisje voor een maand ofzo af te huren in Noorwegen in de zomer zou ik dat wel doen ja. Lijkt me echt leuk om een maand even totaal alleen te zijn, in elk geval zonder de mensen die je al dagelijks/wekelijks om je heen ziet. Veel boeken mee, veel muziek, veel eten en drinken, veel slapen, lekker luieren en nadenken..
Het gaat nog weleens gebeuren denk ik, zodra ik geld heb.
Strandvakantie oid lijkt me wel kut alleen.
Oud 25-11-2004, 19:17
OceanEye
OceanEye is offline
Ja. Elk jaar ga ik een week naar Duitsland Heb er nooit spijt van gehad tot nu toe. Je kan lekker zelf bepalen wat je doet, hoe je het doet en wanneer je het doet. En als je uitgaat leer je ook nog mensen kennen
Oud 27-11-2004, 10:38
charly not
charly not is offline
ik wil in de zomervakantie na m'n examen een paar weken alleen naar Engeland. Ik wil daar dan zo'n taalcursus gaan doen om m'n engels wat op te krikken voordat ik ga studeren.

Regels voor berichten