![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.calorieteller.info/indexnl.html
daar kun je ook uitrekenen hoeveel je er verbruikt en hoeveel vet, koolhydraten en eiwit je eet. De lijst van producten is niet helemaal compleet, maar goed genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die site geeft bij 'ideaal gewicht' wel echt het minimum gewicht volgens mij? Bij mij geeft ie iig bij een normale bouw en normale spieren en bij een lengte van 173 cm een 'ideaal gewicht' van 58 kg. Dat is een bmi van 19.4, dus een beetje aan de lichte kant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Is het slecht om een dagje geen brood te eten? Ik ben vandaag namelijk aan het experimenteren geslagen met de keukenmachine en dus met veel fruit en yoghurt bezig en nou vind ik brood daar niet bij smaken dus ik eet er crackers bij. Voor een dagje kan dat toch best?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ontbeten met 2 bruine boterhammen met komkommerplakjes (ik weet het 't is niet echt beleg, maar ik heb al moeite met brood...
![]() ![]() Oh ja, ik heb nog wel multi-vitaminesap (light) gedronken, daar zitten weinig calorieën in, maar wel veel koolhydraten als suikers. ![]() Kus, Magic_STAR* (die haar leven aan het verbeteren is ![]()
||
Citaat:
Ik denk niet dat je hier dik van zult worden hoor. Ik vind dat je een eind de goede richting op gaat op deze manier!
|
Verwijderd
|
@Magic_STAR: 't begint er een beetje op te lijken.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik sport daarnaast ook elke dag een uur: 350kcal Ik denk dat als ik de soep vervang door groente+aardappelen, dat de kcal inname dan hoger ligt. Maar ik denk dat ik op deze manier én langzaam afval én mezelf niet totaal uithonger. ![]() Kus, Magic_STAR*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En volgens mij is het niet bepaald nodig dat jij afvalt of wel? (Dan bedoel ik lichamelijk gezien, het psychische er even buiten gelaten dus.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder heb ik toch nog maar een appel (omdat je 2 stuks fruit moet eten op een dag) gegeten, dus daar komen weer 60kcal bij ( ![]() Zou ik niet gewoon crackers mogen eten ipv brood, dat scheelt namelijk behoorlijk in calorieën? Ik ben niet echt tevreden over dit patroon, ik zoek een balans tussen gezond en waarbij ik me prettig voel. ![]() Kus, Magic_STAR* Oh, ik hoef niet af te vallen om gezondheidsredenen, maar eerder omdat ik vind dat er nog wel wat kilo's af mogen.
||
Citaat:
Ik kom er zelf ook niet aan hoor, aan die 1000 kc ( meestal 800/900) Het gaat goed met mij, volgens mij, ik ben 1,5 kilo kwijt in 1 week. En ik heb vanmorgen nog eens 33 km gefietst.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zo de dag doorkomt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
nou, ik begin morgen ook weer met lijnen, ik woog eerst 63 kilo en ik was 1,72 lang.. en nu weeg ik 65 kilo, ik heb wel wat gesnoept de afgelopen week, maar niet abnormaal veel, mn hele buik is ook opgezwollen.. (daarom ben ik ook bang dat ik zwanger ben
![]() en als ik ga zitten voel ik gewoon een vetrolletje hangen .. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Liga weg, neem dan een paar rijstkoeken. Zacht broodje kaas, wit ? Beter rogge nemen oid. Kaas ? Magere <20 kaas nemen. Gekookt eitje er bij en klaar. ![]() Dan heb je al 1 maaltijd. Nog 5 te gaan ![]() Zo kun je veel meer eten qua volume. Voor je aan hetzelfde aantal kcal komt en de kwaliteit is beter. Just an option ![]()
|
![]() |
even uitgerekend wat ik vandaag allemaal al binnen heb gekregen:
cal. 329 eiw. 9.8 koolh. 71 vet. 2.5 en ben sinds half zes vanochtend op. toch best goed, vind ik zelf. ![]() hier komt vandaag nog avondeten (veeeeeeel, als gewoonlijk) en een pakje liga bij, denk ik. dan kom ik op niet zoveel, maarja.
||
Citaat:
iig meer dan 1000 calorieën nodig hebt, is dit wel heel weinig imho... ![]() Ook als je je avondeten + liga erbij rekent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hmmm, ja, ik vond het ook heel weinig klinken, maar heb voor mijn gevoel best wel genoeg gegeten! wel aan de weinige kant, maar nog wel genoeg zeg maar.
broodje, boterham, rijstewafels, sap gedronken... normaal eet ik ook veel meer, maar ik heb ook echt geen honger! naja. een dagje wat minder kan best.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, 't gaat niet alleen om kcal, 't gaat er om dat het niet echt heel erg veel is (iig niet 'nog wel genoeg', als je het mij vraagt). |
![]() |
||
Citaat:
Je metabolisme is waarschijnlijk helemaal in gezakt door lange tijd (mss wel jarenlang) verkeerde voedingsgewoonten op na te houden. Daarom denk je dat je genoeg eet. Maar hoe weinig je ook eet je zult niet afvallen. That's why I said, lees het topic eens geheel door ! Het belang van metabole versnelling vormt de basis van een succesvol voedingsschema, dat is al meerdere malen benadrukt en uitgelegd, en nog doen een heleboel mensen gewoon het tegenovergestelde. Als je met 500kcal per dag geen honger hebt doe je het goed fout en dien je allereerst eens te beginnen met jezelf hongerig máken. Als dat gebeurt betekend het dat je metabolisme weer op niveau komt en je kunt beginnen met het reduceren van lichaamsvet. Zo, sorry als het aanmatigend overkomt, maar men moet het toch eens een keer leren ![]() ![]()
|
![]() |
het was allemaal zonder beleg. en die boterham was stiekem maar een halve.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik weet het, ik weet het! dit is voor mij ook een uitzondering, serieus! normaal haal ik op zn minst 1500 kcal. ook omdat ik toch al best veel sport enzo! maar vandaag even niet. en nee, dat zeg ik niet elke dag.
![]()
|
Nou ik weet het niet, wat betreft dat alleen "meer gaan eten" dat kon nog wel eens voor vet opslag gaan zorgen.
Versnellen van metabolisme doe je met frequentie, niet met kcal. Ben het zeker met je eens dat ze veel meer moet eten maar allereerst eens váker eten, dat hele systeem moet aan het draaien gaan. Begin maar eens met elk uur iets te eten, maakt niet uit wat, gewoon elk uur iets, een week lang. Je zult merken dat je aan het einde van de week al na een half uur flink honger hebt. Zo word je lichaam tenminste een beetje gul met energie dan heb je ook de mogelijkheid om effectief in kcal te gaan snoeien. Als je iets aan je figuur wilt doen maak dan iig een goede start op dat gebied dat voorkomt een hoop ge-jojo. Maja, je moet het natuurlijk wel zelf wíllen. Je voedings gewoonten veranderen doe je er niet zomaar eventjes bij, zeker de eerste 2 weken kost dat behoorlijk wat doorzettingsvermogen. Zoals bij alle gewoonten.
|
![]() |
maar bij mij is het zo, als ik eenmaal eet, blíjf ik eten.
en eerst at ik ook echt wel om het uur, vaker zelfs, de hele dag door. maar dat schoot écht niet op. nu probeer ik gewoon goed te ontbijten, goed middag te eten, goed avond te eten, en tussendoor nog een paar boterhammen en 1x cup-a-soup. vind ik zelf goede manier. en zo houd ik het ook vol.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En als je die boterhammen tussendoor nou niet allemaal tegelijkertijd eet, dan zal het al zo wat om het uur zijn dat je eet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Naja het kan wel maar dan blijft er voor haar idd vrij weinig over. Gewoon even niet naar die kcal kijken en vaak eten, thats the beginning. *zegt mightyduck die zijn setpoint deze zomer gaat missen en baalt dat hij 3 weken te laat begon aan zijn dieet* ![]()
||
![]() |
Citaat:
dat doe ik ook wel. maar eerst at ik altijd écht de hele dag door. dan nam ik een boterham, kwartier later een paar rijstewafels, kwartier later chips, kwartier later ijsje...en dat wilde ik niet meer.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #24! Mara | 476 | 08-09-2004 17:03 | |