Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 19:13
Verwijderd
Kaas bevat stremsel, dat wordt uit de maag van kalfjes gehaald, die kalfjes worden daarvoor geslacht. Het is wel zo dat ze zonder stremsel net zo goed geslacht zouden worden, voor hun vlees & huid.
Oud 21-07-2004, 19:21
summer1986
summer1986 is offline
Vorig jaar was ik lid van de site '40punten.nl' hier kon je gratis punten (calorieen) tellen, en dat werkte goed voor mij. Niet dat ik veel af wilde vallen, maar k had geen idee hoeveel calorieen ik at en verbruikte. Helaas is het registreren niet meer gratis en voor niets, en ja, "Ben je nou een Nederlander of niet!", weet iemand waar dit wel gratis online kan?
Oud 21-07-2004, 19:24
Verwijderd
http://www.calorieteller.info/indexnl.html

daar kun je ook uitrekenen hoeveel je er verbruikt en hoeveel vet, koolhydraten en eiwit je eet. De lijst van producten is niet helemaal compleet, maar goed genoeg.
Oud 21-07-2004, 19:30
5803
5803 is offline
vandaag:
1316kcal.
23 gr. eiwitten
60 ( ) gr. vet
180 gr. koolhydraten.

hmm. goed, slecht, normaal?
had als avondeten patat, dat maakte het erg veel vet.

oja, heb in totaal vandaag 1 uur gefietst en 20 min. geskate.
voor de rest echt niets gedaan.
Oud 21-07-2004, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
5803 schreef op 21-07-2004 @ 20:30 :
vandaag:
1316kcal.
23 gr. eiwitten
60 ( ) gr. vet
180 gr. koolhydraten.

hmm. goed, slecht, normaal?
had als avondeten patat, dat maakte het erg veel vet.
Het aantal calorieen is laag maar het aantal grammen vet is volgens mij wel redelijk hoog.
Oud 21-07-2004, 19:35
5803
5803 is offline
hmmm, ja, dat vond ik ook al. doe ik de hele dag goed mn best, en het ging ook goed, komt mn moeder om 6 uur thuis...verrassing! we eten patat!
Oud 21-07-2004, 19:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
5803 schreef op 21-07-2004 @ 20:35 :
hmmm, ja, dat vond ik ook al. doe ik de hele dag goed mn best, en het ging ook goed, komt mn moeder om 6 uur thuis...verrassing! we eten patat!
Ach, een keertje patat eten is niet erg. Geniet er dan lekker van maar probeer het wel bij een keertje te houden en niet een paar keer per week.
Oud 21-07-2004, 20:48
Verwijderd
Nee, 60 gram is echt niet super veel hoor, volgens mij. 23 gram eiwit is dan wel weer erg weinig. Hoe doe je dat? In een glas melk zit al 13 gram eiwit
Oud 21-07-2004, 21:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
60 gram vet is niet superveel nee maar voor een meisje van 15 die ook nog af wil vallen vind ik het veel te hoog.

Als je de getallen van eiwit en vet omwisselde leek het al ergens op

Het totaal aantal kcal is ook wel erg laag, koolhydraten op zich niet slecht, iets lager kan nog wel, met 100 gram als minimum, maar hoeft niet persé, zorg dat je ze zoveel mogelijk uit samengestelde bronnen haalt. Eiwit flink omhoog doen.

Maar oke, aannemen dat die patat eenmalig was. Slechtste wat je kunt eten trouwens, neem dan een hamburger die is tenminste nog eiwitrijk en relatief vet arm.

Gril het ding bijv in zn eigen vet en als je dat gedaan hebt draai je hem in een stapeltje keuken papier en perst em flink uit, scheelt een boel vet en je hebt toch je hamburger

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 21:52.
Oud 21-07-2004, 23:59
shadorea
shadorea is offline
hey,
Ik wil eigenlijk weten wat jullie vinden van wat ik op een dag eet,
ik eet zowieso van maandag tot vrijdag na het avondeten niets meer. En in de vakantie is dat wel lang omdat ik dan vaak tot 3 uur wakker ben maar ik snaai iig niet meer na het avond eten en dat was mijn grootste probleem.

ontbijt (om 1 uur dus eigenlijk lunch ):
2 sneeën lichtbruin brood meet een beetje dieetmargarine en gerookte ham.
glas melk met 0% vet

tussendoor: 1 sultana en een waterijsje.

avondeten: 4 aardappelen, 1/4 stukje vlees (weet niet precies wat voor maar we hebben nooit vet vlees thuis) en snijbonen.

Daarna (vanaf 6 uur dus) niks meer tot morgen waarschijnlijk 1 uur.

Het klinkt mij opzich wel oke, noujah behalve dat ik dan geen ontbijt had en dat waterijsje, owjah verder drink ik cola light of water.
Is dit goed zo ongeveer?
Oud 22-07-2004, 07:11
Verwijderd
shadorea: 'k vind het nogal weinig, zeker als je tot 3 uur wakker bent. Je mist ook dingen in je 'menu' (bv. melkproducten, fruit).
Oud 22-07-2004, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2004 @ 20:24 :
http://www.calorieteller.info/indexnl.html

daar kun je ook uitrekenen hoeveel je er verbruikt en hoeveel vet, koolhydraten en eiwit je eet. De lijst van producten is niet helemaal compleet, maar goed genoeg.

Die site geeft bij 'ideaal gewicht' wel echt het minimum gewicht volgens mij?

Bij mij geeft ie iig bij een normale bouw en normale spieren en bij een lengte van 173 cm een 'ideaal gewicht' van 58 kg. Dat is een bmi van 19.4, dus een beetje aan de lichte kant.
Oud 22-07-2004, 09:17
lso
lso is offline
Een tijdje geleden, vertelde ik dat ik niet tevreden was over het gewicht dat ik verloor in vergelijking met de moeite dat ik er voor deed..

Vandaag ben ik blij... Ben in zes dagen 1,6 kg afgevallen.. Blijkbaar gaat het met diezelfde levenswijze de ene week erg goed, de andere iets minder..

Dit weekend ga ik twee maal uit eten met de familie. Het menu dat we moeten nemen ligt vast en is zeeer vettig en calorierijk.. Ik heb schrik dat ik volgende week zal zien dat de moeite tot nog toe voor niks was maar ik zal onmiddellijk daarna wel weer op mijn eten gaan letten..
Oud 22-07-2004, 09:33
Hagel
Hagel is offline
Eindelijk na maanden opletten al een week een ruim streepje onder de 70 kilo, ongeveer 68.5 was het. Mooi, daar heb ik het voor gedaan Volgende streefpuntje is onder de 65 kilo!

Met dat 40puntendieet ben ik al een tijdje gestopt en echt calorieen en vet tellen wil ik eigenlijk helemaal niet doen. Ik eet gewoon gezond en ongeveer 4 kleine maaltijden per dag en een paar tussendoortjes en het gaat super Ik moet eerlijk bekennen dat door liefdesverdriet ik in het begin van deze week enorm weinig heb gegeten, maar dat heeft er denk ik niet voor gezorgd dat ik af ben gevallen, ik zat toen al op de 69 kilo

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 09:39.
Oud 22-07-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 22-07-2004 @ 09:57 :
Die site geeft bij 'ideaal gewicht' wel echt het minimum gewicht volgens mij?

Bij mij geeft ie iig bij een normale bouw en normale spieren en bij een lengte van 173 cm een 'ideaal gewicht' van 58 kg. Dat is een bmi van 19.4, dus een beetje aan de lichte kant.
Ja, dat viel mij ook wel op. Komt ook doordat we jong zijn (mijn moeder is even lang als ik en hetzelfde gebouwd en dertig jaar ouder, en moest 5 kilo zwaarder zijn dan ik, volgens die site), maar toch. Misschien vindt de site dat je beter een minimaal streefgewicht kunt hebben omdat veel mensen hun streefgewicht toch niet halen, ofzo
Oud 22-07-2004, 11:57
5803
5803 is offline
Citaat:
Misschien vindt de site dat je beter een minimaal streefgewicht kunt hebben omdat veel mensen hun streefgewicht toch niet halen, ofzo
lekker motiverend zou dat zijn, om een moeilijk haalbaar streefgewicht op te dringen.
maarja.

ik ben vandaag begonnen met buikspieroefeningen, waar ik zóóóó'n hekel aan heb, maar het moet echt maar. ben benieuwd hoelang ik het volhoud. heb vandaag tot nu toe 1 glas vruchtensap op, 1 waterijsje, en 4 droge boterhammen.
ga het vandaag even goed volhouden, gelukkig geen patat vanavond, maar aardappelen met bloemkool.
Oud 22-07-2004, 12:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het slecht om een dagje geen brood te eten? Ik ben vandaag namelijk aan het experimenteren geslagen met de keukenmachine en dus met veel fruit en yoghurt bezig en nou vind ik brood daar niet bij smaken dus ik eet er crackers bij. Voor een dagje kan dat toch best?
Oud 22-07-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 13:29 :
Is het slecht om een dagje geen brood te eten? Ik ben vandaag namelijk aan het experimenteren geslagen met de keukenmachine en dus met veel fruit en yoghurt bezig en nou vind ik brood daar niet bij smaken dus ik eet er crackers bij. Voor een dagje kan dat toch best?
Je zult er echt niet dood aan gaan. En je eet toch crackers? Daar zitten ook granen in. Lijkt me dat dat voor een dagje echt niet zo heel veel kwaad kan. (Niet onderbouwd, het is ook wat ik denk. Voor er iemand commentaar op heeft. )
Oud 22-07-2004, 12:35
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ontbeten met 2 bruine boterhammen met komkommerplakjes (ik weet het 't is niet echt beleg, maar ik heb al moeite met brood... ) Later 1 appel en nu ga ik lunch klaarmaken (hetzelfde als mijn ontbijt, dus 2 boterhammen) en vanavond ga ik groentensoep uit blik opwarmen. Kom ik nu een beetje in de buurt van een gezondeetpatroon? Ik vind het zelf onwijs veel, maar goed...
Oh ja, ik heb nog wel multi-vitaminesap (light) gedronken, daar zitten weinig calorieën in, maar wel veel koolhydraten als suikers. Ik weet het niet hoor....'t voel beangstigend, wordt ik hier echt niet dik van???
Kus, Magic_STAR* (die haar leven aan het verbeteren is )
Oud 22-07-2004, 12:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 22-07-2004 @ 13:35 :
Ontbeten met 2 bruine boterhammen met komkommerplakjes (ik weet het 't is niet echt beleg, maar ik heb al moeite met brood... ) Later 1 appel en nu ga ik lunch klaarmaken (hetzelfde als mijn ontbijt, dus 2 boterhammen) en vanavond ga ik groentensoep uit blik opwarmen. Kom ik nu een beetje in de buurt van een gezondeetpatroon? Ik vind het zelf onwijs veel, maar goed...
Oh ja, ik heb nog wel multi-vitaminesap (light) gedronken, daar zitten weinig calorieën in, maar wel veel koolhydraten als suikers. Ik weet het niet hoor....'t voel beangstigend, wordt ik hier echt niet dik van???
Kus, Magic_STAR* (die haar leven aan het verbeteren is )
Vier boterhammen vind ik aardig, dat eet ik zelf ook op een dag. Een appel is ook goed, dan kom je al goed in de buurt van de twee stuks fruit. Vanavond groentensoep is in principe goed maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je ervan eet, eventueel kan je er nog een boterham bij eten of wat crackers ofzo.

Ik denk niet dat je hier dik van zult worden hoor. Ik vind dat je een eind de goede richting op gaat op deze manier!
Oud 22-07-2004, 13:26
Verwijderd
@Magic_STAR: 't begint er een beetje op te lijken. Onwijs veel is het niet, al zal het dat in jouw ogen misschien wel zijn. Probeer dit vol te houden en eventueel later nog wat uit te breiden (bv. nog een extra tussendoortje, echt avondeten, dat soort dingen), maar dat is van latere zorg, probeer dit eerst maar gewoon vol te houden. Succes.
Oud 22-07-2004, 13:46
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 13:37 :
Vier boterhammen vind ik aardig, dat eet ik zelf ook op een dag. Een appel is ook goed, dan kom je al goed in de buurt van de twee stuks fruit. Vanavond groentensoep is in principe goed maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je ervan eet, eventueel kan je er nog een boterham bij eten of wat crackers ofzo.

Ik denk niet dat je hier dik van zult worden hoor. Ik vind dat je een eind de goede richting op gaat op deze manier!
Ik heb het ff uitgerekend: 610kcal
Ik sport daarnaast ook elke dag een uur: 350kcal

Ik denk dat als ik de soep vervang door groente+aardappelen, dat de kcal inname dan hoger ligt. Maar ik denk dat ik op deze manier én langzaam afval én mezelf niet totaal uithonger.
Kus, Magic_STAR*
Oud 22-07-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Magic_STAR schreef op 22-07-2004 @ 14:46 :
Ik heb het ff uitgerekend: 610kcal
Ik sport daarnaast ook elke dag een uur: 350kcal

Ik denk dat als ik de soep vervang door groente+aardappelen, dat de kcal inname dan hoger ligt. Maar ik denk dat ik op deze manier én langzaam afval én mezelf niet totaal uithonger.
Kus, Magic_STAR*
610 kcal is veels te weinig.

En volgens mij is het niet bepaald nodig dat jij afvalt of wel? (Dan bedoel ik lichamelijk gezien, het psychische er even buiten gelaten dus.)
Oud 22-07-2004, 15:34
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2004 @ 15:27 :
610 kcal is veels te weinig.

En volgens mij is het niet bepaald nodig dat jij afvalt of wel? (Dan bedoel ik lichamelijk gezien, het psychische er even buiten gelaten dus.)
Ik wil nog altijd afvallen, maar wel mijn eetpatroon proberen aan te passen zodat het op een verantwoorde manier gaat en niet zoals ik normaal bezig ben (volgens mij kwam ik toen nog geen eens aan de 300kcal ) Maar goed, ik haal trouwens ook de balletjes vlees uit de soep, ik weet niet of dat veel verschil maakt mbt de calorie-inname?
Verder heb ik toch nog maar een appel (omdat je 2 stuks fruit moet eten op een dag) gegeten, dus daar komen weer 60kcal bij ( eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk...).
Zou ik niet gewoon crackers mogen eten ipv brood, dat scheelt namelijk behoorlijk in calorieën? Ik ben niet echt tevreden over dit patroon, ik zoek een balans tussen gezond en waarbij ik me prettig voel. Lastig...

Kus, Magic_STAR*
Oh, ik hoef niet af te vallen om gezondheidsredenen, maar eerder omdat ik vind dat er nog wel wat kilo's af mogen.
Oud 22-07-2004, 16:44
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 22-07-2004 @ 16:34 :
Ik wil nog altijd afvallen, maar wel mijn eetpatroon proberen aan te passen zodat het op een verantwoorde manier gaat en niet zoals ik normaal bezig ben (volgens mij kwam ik toen nog geen eens aan de 300kcal ) Maar goed, ik haal trouwens ook de balletjes vlees uit de soep, ik weet niet of dat veel verschil maakt mbt de calorie-inname?
Verder heb ik toch nog maar een appel (omdat je 2 stuks fruit moet eten op een dag) gegeten, dus daar komen weer 60kcal bij ( eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk...).
Zou ik niet gewoon crackers mogen eten ipv brood, dat scheelt namelijk behoorlijk in calorieën? Ik ben niet echt tevreden over dit patroon, ik zoek een balans tussen gezond en waarbij ik me prettig voel. Lastig...

Kus, Magic_STAR*
Oh, ik hoef niet af te vallen om gezondheidsredenen, maar eerder omdat ik vind dat er nog wel wat kilo's af mogen.
je moet minimaal 1000 kc per dag eten, anders kan je lichaam niet goed werken..

Ik kom er zelf ook niet aan hoor, aan die 1000 kc ( meestal 800/900)

Het gaat goed met mij, volgens mij, ik ben 1,5 kilo kwijt in 1 week.
En ik heb vanmorgen nog eens 33 km gefietst.
Oud 22-07-2004, 17:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 22-07-2004 @ 17:44 :
je moet minimaal 1000 kc per dag eten, anders kan je lichaam niet goed werken..

Ik kom er zelf ook niet aan hoor, aan die 1000 kc ( meestal 800/900)
Ze zegt zelf al dat ze eerst altijd minder dan 300 kcal per dag at, dan is het slim om dat langzaam weer een beetje op te bouwen
Oud 22-07-2004, 17:34
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
MieX schreef op 22-07-2004 @ 18:18 :
Ze zegt zelf al dat ze eerst altijd minder dan 300 kcal per dag at, dan is het slim om dat langzaam weer een beetje op te bouwen
300 kcal kun je vergelijken met één boterham met een beetje boter en pindakaas. Met een glas melk
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zo de dag doorkomt
Oud 22-07-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 22-07-2004 @ 18:34 :
300 kcal kun je vergelijken met één boterham met een beetje boter en pindakaas. Met een glas melk
Oh, als je écht wil dan kan dat wel degelijk. Dat is juist het gevaarlijke eraan .
Oud 22-07-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 22-07-2004 @ 18:34 :
Of 3 droge boterhammen en water, ofzo. Dat is al een stuk beter vol te houden. En inderdaad wat Moenbloem zegt, als je wilt, dan kan dat.
Oud 22-07-2004, 23:09
Maija
Maija is offline
nou, ik begin morgen ook weer met lijnen, ik woog eerst 63 kilo en ik was 1,72 lang.. en nu weeg ik 65 kilo, ik heb wel wat gesnoept de afgelopen week, maar niet abnormaal veel, mn hele buik is ook opgezwollen.. (daarom ben ik ook bang dat ik zwanger ben )
en als ik ga zitten voel ik gewoon een vetrolletje hangen .., (heb ik nog nooit gehad, en het voelt raar)
Oud 23-07-2004, 07:18
5803
5803 is offline
al 3 uur op (kon de hele nacht niet slapen, en ik werd gek, dus stond ik maar op ) en nog niets gegeten. wel een uur gefietst en een kwartier (3km) hardgelopen. vandaag ga ik echt even goed mijn best doen met eten!
Oud 23-07-2004, 13:23
Maija
Maija is offline
shitshit, ik heb vandaag gegeten, 2 pakjes liga's.. zacht broodje met kaas, en een handje dropjes...
Oud 23-07-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 23-07-2004 @ 14:23 :
shitshit, ik heb vandaag gegeten, 2 pakjes liga's.. zacht broodje met kaas, en een handje dropjes...
Dat lijkt mij eerder te weinig dan te veel, als ik zie dat het al half drie is. Of ben je pas net op? Dan is het niet te weinig maar ook niet echt te veel. Als je wat meer brood/fruit zou eten zou je misschien geen trek in dropjes krijgen
Oud 23-07-2004, 13:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
BizZz schreef op 23-07-2004 @ 14:23 :
En je bent pas net op zeker ? En je hebt nu weer honger ?

Liga weg, neem dan een paar rijstkoeken. Zacht broodje kaas, wit ? Beter rogge nemen oid. Kaas ? Magere <20 kaas nemen.
Gekookt eitje er bij en klaar.

Dan heb je al 1 maaltijd. Nog 5 te gaan

Zo kun je veel meer eten qua volume. Voor je aan hetzelfde aantal kcal komt en de kwaliteit is beter.

Just an option
Oud 23-07-2004, 14:11
5803
5803 is offline
even uitgerekend wat ik vandaag allemaal al binnen heb gekregen:

cal. 329
eiw. 9.8
koolh. 71
vet. 2.5

en ben sinds half zes vanochtend op. toch best goed, vind ik zelf.
hier komt vandaag nog avondeten (veeeeeeel, als gewoonlijk) en een pakje liga bij, denk ik.
dan kom ik op niet zoveel, maarja.
Oud 23-07-2004, 14:21
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
5803 schreef op 23-07-2004 @ 15:11 :

cal. 329
eiw. 9.8
koolh. 71
vet. 2.5

hier komt vandaag nog avondeten (veeeeeeel, als gewoonlijk) en een pakje liga bij, denk ik.
Als je je bedenkt dat je, om goed te kunnen functioneren,
iig meer dan 1000 calorieën nodig hebt, is dit wel heel weinig imho...

Ook als je je avondeten + liga erbij rekent.
Oud 23-07-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Goed? 'k zou eerder zeggen slecht. (Zie ook post van Quiana.)
Oud 23-07-2004, 14:23
5803
5803 is offline
hmmm, ja, ik vond het ook heel weinig klinken, maar heb voor mijn gevoel best wel genoeg gegeten! wel aan de weinige kant, maar nog wel genoeg zeg maar.
broodje, boterham, rijstewafels, sap gedronken...
normaal eet ik ook veel meer, maar ik heb ook echt geen honger!
naja. een dagje wat minder kan best.
Oud 23-07-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 23-07-2004 @ 15:23 :
hmmm, ja, ik vond het ook heel weinig klinken, maar heb voor mijn gevoel best wel genoeg gegeten! wel aan de weinige kant, maar nog wel genoeg zeg maar.
broodje, boterham, rijstewafels, sap gedronken...
normaal eet ik ook veel meer, maar ik heb ook echt geen honger!
naja. een dagje wat minder kan best.
Met een broodje, een boterham (met beleg?), rijstewafels en sap zit je volgens mij wel boven de 329kcal.

Maar goed, 't gaat niet alleen om kcal, 't gaat er om dat het niet echt heel erg veel is (iig niet 'nog wel genoeg', als je het mij vraagt).
Oud 23-07-2004, 14:35
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:

cal. 329
eiw. 9.8
koolh. 71
vet. 2.5

Het is hartstikke belabberd !

Je metabolisme is waarschijnlijk helemaal in gezakt door lange tijd (mss wel jarenlang) verkeerde voedingsgewoonten op na te houden. Daarom denk je dat je genoeg eet. Maar hoe weinig je ook eet je zult niet afvallen.

That's why I said, lees het topic eens geheel door !

Het belang van metabole versnelling vormt de basis van een succesvol voedingsschema, dat is al meerdere malen benadrukt en uitgelegd, en nog doen een heleboel mensen gewoon het tegenovergestelde.

Als je met 500kcal per dag geen honger hebt doe je het goed fout en dien je allereerst eens te beginnen met jezelf hongerig máken. Als dat gebeurt betekend het dat je metabolisme weer op niveau komt en je kunt beginnen met het reduceren van lichaamsvet.

Zo, sorry als het aanmatigend overkomt, maar men moet het toch eens een keer leren

Oud 23-07-2004, 14:36
5803
5803 is offline
het was allemaal zonder beleg. en die boterham was stiekem maar een halve. en 't sap was dubbelfrisss light. ook niet echt vruchtensap nee. hmm. ja, ik zie zelf ook wel dat het weinig is. maar over 1uur ga ik al avondeten, want moet vanavond trainen, dus dan ga ik nu niet meer eten.
Oud 23-07-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 23-07-2004 @ 15:36 :
het was allemaal zonder beleg. en die boterham was stiekem maar een halve. en 't sap was dubbelfrisss light. ook niet echt vruchtensap nee. hmm. ja, ik zie zelf ook wel dat het weinig is. maar over 1uur ga ik al avondeten, want moet vanavond trainen, dus dan ga ik nu niet meer eten.
Als je zoveel sport op een dag moet je helemaal meer eten. Echt gezond bezig ben je iig niet. Misschien dat je nu niet meer gaat eten, maar 't lijkt me wel verstandig om er morgen en de andere dagen die komen gaan iig op te (gaan) letten.
Oud 23-07-2004, 14:45
5803
5803 is offline
ik weet het, ik weet het! dit is voor mij ook een uitzondering, serieus! normaal haal ik op zn minst 1500 kcal. ook omdat ik toch al best veel sport enzo! maar vandaag even niet. en nee, dat zeg ik niet elke dag. en ik eet nu ook al een appel.
Oud 23-07-2004, 14:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nou ik weet het niet, wat betreft dat alleen "meer gaan eten" dat kon nog wel eens voor vet opslag gaan zorgen.

Versnellen van metabolisme doe je met frequentie, niet met kcal.

Ben het zeker met je eens dat ze veel meer moet eten maar allereerst eens váker eten, dat hele systeem moet aan het draaien gaan.

Begin maar eens met elk uur iets te eten, maakt niet uit wat, gewoon elk uur iets, een week lang. Je zult merken dat je aan het einde van de week al na een half uur flink honger hebt.

Zo word je lichaam tenminste een beetje gul met energie dan heb je ook de mogelijkheid om effectief in kcal te gaan snoeien.

Als je iets aan je figuur wilt doen maak dan iig een goede start op dat gebied dat voorkomt een hoop ge-jojo.

Maja, je moet het natuurlijk wel zelf wíllen. Je voedings gewoonten veranderen doe je er niet zomaar eventjes bij, zeker de eerste 2 weken kost dat behoorlijk wat doorzettingsvermogen. Zoals bij alle gewoonten.
Oud 23-07-2004, 14:48
Verwijderd
'Meer eten' gaat voor mij samen met 'vaker eten'. En als je zo weinig eet als zij vandaag heeft gedaan, dan kan je amper vaker eten, of je moet om het uur een halve hap van een boterham eten. Vaker eten zonder meer te eten kan dan dus niet.
Oud 23-07-2004, 14:50
5803
5803 is offline
maar bij mij is het zo, als ik eenmaal eet, blíjf ik eten.
en eerst at ik ook echt wel om het uur, vaker zelfs, de hele dag door. maar dat schoot écht niet op.
nu probeer ik gewoon goed te ontbijten, goed middag te eten, goed avond te eten, en tussendoor nog een paar boterhammen en 1x cup-a-soup. vind ik zelf goede manier. en zo houd ik het ook vol.
Oud 23-07-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 23-07-2004 @ 15:50 :

nu probeer ik gewoon goed te ontbijten, goed middag te eten, goed avond te eten, en tussendoor nog een paar boterhammen en 1x cup-a-soup. vind ik zelf goede manier. en zo houd ik het ook vol.
Euhm...als je dat doet, dan eet je toch ook vrij regelmatig...?

En als je die boterhammen tussendoor nou niet allemaal tegelijkertijd eet, dan zal het al zo wat om het uur zijn dat je eet.
Oud 23-07-2004, 14:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2004 @ 15:48 :
om het uur een halve hap van een boterham
Is een optie.

Naja het kan wel maar dan blijft er voor haar idd vrij weinig over.

Gewoon even niet naar die kcal kijken en vaak eten, thats the beginning.

*zegt mightyduck die zijn setpoint deze zomer gaat missen en baalt dat hij 3 weken te laat begon aan zijn dieet*
Oud 23-07-2004, 15:00
5803
5803 is offline
Citaat:
Euhm...als je dat doet, dan eet je toch ook vrij regelmatig...?

dat doe ik ook wel. maar eerst at ik altijd écht de hele dag door. dan nam ik een boterham, kwartier later een paar rijstewafels, kwartier later chips, kwartier later ijsje...en dat wilde ik niet meer.
Oud 23-07-2004, 15:00
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 15:55 :
Gewoon even niet naar die kcal kijken en vaak eten, thats the beginning.
voor mensen die gewend zijn rond de 300/400 calorieën te eten, en dan (subjectief gezien) enorm veel gaan eten, betekent dat vaak wel (veel) aankomen, bij mij in elk geval wel... da's ook niet echt het jevanhet.
Topic gesloten

Regels voor berichten