Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en .. niet zo zuchten meisje ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enigste wat ik maar kan op vertrouwen en waar ik mensen in zou proberen te stimuleren zou zijn.. blijf kloppen en als er niet word opengedaan, pak er een stoel bij en blijf kloppen... of blijf doordrammen(en toch wetende dat je het eigenlijk niet zou verdienen), maar er zal opengedaan worden.
|
Verwijderd
|
Ik weet nog steeds niet wat het is en ik heb er denk ik ook geen behoefte aan.
Ik heb ook geen behoefte aan om keer op keer op mijn knieën te vallen voor iets waar ik niet in geloof en dat mij gewoon laat stikken. Dat niet alleen mij laat stikken, maar heel de wereld. En hij kan kapot vallen wat mij betreft mocht ie bestaan en als dat zou inhouden dat ik naar de hel zou gaan, gewoon omdat ik hem een ontzettende eikel vind, terwijl ik wel mijn leven zo goed mogelijk heb geleefd, dan is het maar zo, dan stikt ie maar lekker in zijn hemel tussen al die priesters die kleine kindertjes verkrachten. |
![]() |
||
Citaat:
ciao, en bedankt voor je gedult
||
oke daar komt die dan ongeveer....
Citaat:
zoals ik al zei heeft men opa het stuk ook even doorgenomen, zen reactie was dat het wel klopte dat in die tijd nogmaals ter discussie werdt gestelt of de bijbel al juist was samengestelt.Het nieuwe testament was nml al veeel eerder terug samengestelt. Maar dat hun hebben besloten dat de bijbel zo en zo moest samengestelt worden omdat hun vonden dat Jezus de zoon van God was klopt niet. er waren zeker regels waar ze naar gekeken hebben zou je kunnen zeggen, zo weten we dat het Oude testament door de Joden is samengestelt, de boeken die dus in het nieuwe testament kwamen mochten niet in strijd zijn met het oude testament, daarbij kwam er ook bij dat boeken die niet door de Heilige Geest geinspireert waren er niet in mochten. deze zijn bv de appocriefe. deze volgende 2 sites leggen alles veel duidelijker beter uit. http://www.studiebijbel.nl/Canon.htm door drs G. van den Brink http://www.godswoord.nl/bruce/ door Prof. Dr F.F. Bruce Je 2de stuk heb ik je bronnen nog es op nageslagen en in 1 van die bronnen staat zelf : "Het zal duidelijk zijn dat de theorieën van Baigent, Lincoln en Leigh van een uiterst speculatief karakter zijn. Er valt menig vraagteken bij te plaatsen en meer dan eens is hun boek als een puur verzinsel verworpen. Maar dat deed er toen ik mijn versie van ‘Et in Arcadia Ego’ maakte, niet zoveel toe. Ik zie dergelijke theorieën als simulaties van een werkelijkheid, die op zich zelf al lang verzwolgen is door een wirwar van indrukken die door de reguliere media worden gegenereerd. De consequentie daarvan is dat het in die omstandigheden vrijwel onmogelijk is om te bepalen wat nog waar is. Zelfs een fantasievolle theorie als van Baigent, Leigh en Lincoln kan in dat klimaat overeind blijven". dit staat in het stuk waar je gebruikte van http://www.stelling.nl/peteredel/etin.arcadia.htm... (waar het dus over de rol van Maria vooral gaat). bij punt 3 wou ik nog 1 site geven, die volgens mij ook al es eerder gegeven is op dit forum, nml http://www.synccp.nl/passie/item_con...&Style=figuren Mocht deze niet duidelijk genoeg zijn, dan zal ik voor je verder zoeken. dan op je beargumentatie ingaan waarom het niet onlogisch is dat Jezus getrouwed is. Dit zijn allemaal geen bewijzen dat Jezus getrouwed is, integendeel dat je dat er in ziet vind ik wel heel specultatief. Jezus was niet zomaar een mens, voor mij is er geen reden om aan te nemen dat Jezus getrouwd was na die beargumentatie die je gaf. bedankt voor het wachten
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Jaja erg leuk, maar ik zal ff een beknopte samenvatting geven van de werkelijke geschiedenis. In de tijd dat de heidense Romeinse keizer Constantijn de Grote de macht had, was de officieele godsdienst de zonaanbidding. Constantijn was de opperpriester van de Sol Invictus. Drie eeuwen na de kruisiging van Jezus waren de volgelingen van de Koning der Joden echter exponentieel gegroeid. Christenen en heidenen raakte in een religeuze oorlog, een oorlog die zo groot was dat er voor het voortbestaan van het Romeinse Rijk werd gevreesd. In 325 besloot hij dat Rome een nieuwe godsdienst kreeg: het Christendom. Hij versmolt de twee godsdiensten door symbolen uit de Sol Invictus in het Christendom over te nemen. Hierdoor werd de godsdienst voor beiden aanvaardbaar. Vrijwel alle dingen uit het Christendom komen oorspronkelijk uit de heidense zonaanbidding. Vervolgens kwam het Concilie van Nicaea. Jezus werd als de zoon van God bestempelt. Hierdoor was de macht van Jezus onbetwistbaar. Dit had 2 voordelen: Geen heidense aanvallen meer op het Christendom en Christenen konden zich alleen verlossen via de RK-kerk. Omdat er al duizende documenten waren die hem al mens beschreven, werden deze allemaal vernietigd en werden er alleen stukken opgenomen die Jezus als de zoon van God beschreef. Iemand die voor het oorspronkelijke verhaal koos, deed aan heresie. (hairesis=keuze). Citaat:
Tsja dat krijg je als ik met bronnen moet komen voor dingen die ik niet uit bronnen haal. Ik heb nl. niet de hele bron gelezen maar alleen gekeken of het erin stond. Graag verwijs ik jou door op zelf eens te googlen of om in het Evangelie van Magdalena en Filippius te kijken. Het belangrijkste stuk uit dit laatste Evangelie is helaas nog niet vertaald op i-net door mij gevonden. Er is namelijk een stuk dat lettelijk spreekt van de metgezellin van Jezus Christus. Citaat:
Die site ondersteunt m.i. juist het feit dat Maria wel de vrouw is van Jezus Christus. Het stuk over Filippus wat daarstaat is overigens een gedeelte van het stuk wat ik bedoelde, volgens mij is de regel daarboven: En de metgezellin van Jezus Christus is Maria Magdalena. Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 16:00. |
![]() |
|
Yes, I do! waarom? nou, omdat er geen reden is. geloof is niet rationeel. geloof is emotioneel, daarom heet het ook geloof. het is niet zo, dat durf ik niet te beweren, maar je gelooft wel dat het zo is.
kun je het nog volgen? ik niet
||
Citaat:
|||||
Citaat:
(Hier spreekt Tio) Ik zeg ook niet dat je het ontkend hebt, ik vroeg me alleen af of het je was opgevallen, aangezien je alléén vol was van wonderen binnen het Christendom. En volgens jouw redenering klopt míjn redering wel, maar ik zal hem hieronder even uitschrijven. Jij stelde ongeveer: "God bestaat, want er gebeuren Wonderen in Zijn Naam." Impliciet argument hierbij is, dat als er wonderen gebeuren in naam van iets, dat iets ook waar moet zijn. Dús valt daaruit af te leiden, dat álle religies waarin wonderen gebeuren waar zijn, volgens bovenstaande redenering. Dús waren de religies uit mijn voorbeeld ook waar, aangezien er in die religies ook wonderen plaatsvinden. Dús spreken ze elkaar tegen, want de wereldreligies zijn nou eenmaal niet in overeenstemming met elkaar, dat is een feit. Citaat:
Ik denk dat men in Nederland eindelijk verstandig genoeg is geworden om te beseffen dat Hij in díe gedaante niet bestaat, maar dat terzijde. Enkele dagen terug heb ik een stuk neergezet, in een vrij uitgebreide post, waarin ik heb uiteengezet, waarom God níet Vergevingsgezind, Goed en Liefdadig is. Helaas heb je deze bijdrage van mij stelselmatig weten te negeren, maar ik hoop er bij deze je aandacht op gevestigd te kunnen hebben. Citaat:
Wat mij dan ter ore is gekomen over de Romeinen en hun boekhouding, is dat bijvoorbeeld elk spoor ontbreekt van een melding van een volkstelling onder het regime van Herodus. Om maar iets te noemen. Dat zou het bijbelverhaal nogal op losse schroeven zetten. Citaat:
Ik weet niet of Mutant en AngelLena zich op het voormalig WS forum begeven, maar anders zullen zij ervan op de hoogte zijn, dat ik onlangs een nogal kritisch betoog heb geschreven over het domweg vertrouwen op gevoelens. Voor hetezelfde geld was het niet de Heilige Geest die tot je kwam, maar Satan, die nu al jullie Christenen via de Bijbel van het Ware Pad (e.g. het Jodendom) aan het afbrengen is, en ondertussen in zijn vuistje lacht. Zieken genezen op zich vaak ook zonder bidden, en ik heb al héél veel verhalen over "profetische/voorspellende" gaven moeten aanhoren van mensen die géén Christen zijn. Je laatste stelling valt, omdat hij zichzelf ondersteunt. De Heilige Geest kan geen argument vóór God's woord zijn, omdat de Heilige Geest en God één zijn. Als God je wil oplichten, doet de Heilige Geest het ook. Als God niet bestaat, is jouw Heilige Geest ook slechts een illusie. Groet, Tio (die te lui was om uit te loggen)
|||||||
Citaat:
het impliciet argument dat als wonderen gebeuren in een naam van iets dat het dan ook waar is, geloof ik zeker niet.!die beredeniring volg ik niet. [/b] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
groet, M.
|||||||
Citaat:
Als je dat impliciete argument verwerpt, dan zijn Wonderen dus géén argument meer vóór het bestaan van God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook twee (bijbel)citaten, die ik in een discussie te horen heb gekregen, zetten mij aan het denken. Te weten de combinatie van de stelling dat Satan zich voor zou doen als de brenger van het licht oid, en dat Jezus de zoon van het licht was. In ieder geval kón je er een theorie aan ophangen waarin het NT eigenlijk gewoon een nogal morbide grap van Satan was. Citaat:
Citaat:
Groet, Tio
|
Ik geloof in iets hogers. Niet persé in God. Ik weet het niet. Niemand weet het. Daarom kan ik ook niet zogoed tegen mensen die hun waarheid als een universele waarheid verkondigen, zonder geldende argumenten. Die zijn er niet, dus laat iemand zijn persoonlijke waarheid hebben.
(moet ik ff kwijt): Voor de rest heb ik het niet zo op religies die mensen bekeren want die gebruiken hun God vaak om vreselijke dingen te doen. Dat vind ik echt niet goed. Dat wordt ook heel mooi verwoord in mijn lievelingsliedje van Epica. Facade of reality (...) People created religious inventions To give their lives a glimmer of hope And to ease their fear of dying And people created religious intentions Only to feel superior and to have a license to kill Our desire to die is stronger Than all your desire for life There is no getting away from it now Only true faith survives People created religious inventions To give their lives a glimmer of hope And to ease their fear of dying And people created religious ascensions To subject the others and to enslave, just to further enrich themselves (...) Aléantheriël |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het Romeinse Imperium en het NT - Dr. G.J.D. Aalders De wortels van het Christendom - Michael Walsh Christanizing the Roman Empire - Ramsay MacMullen http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicea Inhoud Concilie: Wij geloven in één God, de almachtige Vader, Schepper van de hemel en de aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen. En in één Here Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader; door Hem zijn alle dingen geworden. Terwille van ons mensen en van ons behoud is Hij neergedaald uit de hemel en vlees geworden door de Heilige Geest uit de maagd Maria en is een mens geworden. Hij is ook voor ons gekruisigd onder Pontius Pilatus, heeft geleden, is begraven. Op de derde dag is Hij opgestaan overeenkomstig de Schriften. Hij is opgevaren naar de hemel, zit aan de rechterhand van de Vader en zal in heerlijkheid weerkomen om te oordelen de levenden en de doden. En zijn rijk zal geen einde hebben. En in de Heilige Geest, die Here is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die samen met de Vader en de Zoon aangebeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten. En een heilige, algemene en apostolische kerk. Wij belijden een doop tot vergeving van de zonden. Wij verwachten de opstanding van de doden en het leven van de komende eeuw. Amen Bron was ergens ook op die site. |
![]() |
||||||
[QUOTE]Tio schreef op 21-07-2004 @ 18:03 :
Citaat:
[b] Citaat:
[b] Citaat:
[QUOTE]Nee, die verschillen hoef ik niet te weten, daar draaide het me niet om. Alleen, als ik met Christenen van allerlei slag in discussie ga, en ze beschuldigen elkaar er soms van om een "valse God" te volgen, dan weet ik het ook niet meer, zogezegd. Ook twee (bijbel)citaten, die ik in een discussie te horen heb gekregen, zetten mij aan het denken. Te weten de combinatie van de stelling dat Satan zich voor zou doen als de brenger van het licht oid, en dat Jezus de zoon van het licht was. In ieder geval kón je er een theorie aan ophangen waarin het NT eigenlijk gewoon een nogal morbide grap van Satan was. QUOTE] eerst heel even over dat van beschuldige van geloven over ware God, tussen Jodendom en Islam en Christendom ben ik daar zowiezo al niet zo uitgesproken over, ik zou er eigenlijk niet een mening over willen geven, aangezien ik die op dat onderdeel niet echt heb. Dan over dat de satan zich voordoet als de engel des licht staat inderdaad in de bijbel. het verchil er alleen aan is, dat je de woorden van een engel des lichts zou moeten toetsen aan de bijbel, de komst van Jezus is te toetsen aan de bijebl en komt er door, hij werdt nml door profeten verkondigt.. en ik denk dat daar het verschil in zit,..ik denk dat met deze texst ook veel meer wordt gewaarschuwed voor valse engelen verschijningen. Jezus waarschuwed verder ook voor valse profeten, maar goed das weer een andere verschijning, echter kunne deze woorden ook aan het geschrift getoetst worden. Citaat:
zo heeft het Jodendom ook bepaalde mystiek leren die niet meer aan hun woord gelijk lopen. Binnen in het christendom zitten ook wel bepaalde leren die misbruik maken van deze gaves.. zo zegt Jezus op aarde, (waarin die over de toekomst spreekt "deze mensen zullen zeggen, Maar heer hebben wij niet demonenn in u naam weggestuurt, hebben wij niet mensen zien genezen in U naam. etc. en Jezus zal hun andwoorden, ik ken jullie naam niet"(ik heb je niet gekent). Dus ik geloof dat zowiezo dat in deze 3 hoofdstromingen insluipingen van de satan zitten als we dat zo mogen noemen zitten. ik denk dat er zowiezo verder bepaalde gebieden binnen in witte magie en zwarte magie helemaal, die gewoon niet goed zijn, om het zo maar te noemen... bij witte magie ben ik voorzichtig met mijn uitspraak ik weet niet alles over de oorsprong zo is er ook een deel dat komt vanuit Kaballah(of dat het goedkeurt weet ik ook niet) ... ik zou er niet aan zitten, zowiezo omdat ik weet dat in de relatie met God alles te vinden is, helaas is het niet makkelijk deze te "onderhouden" . Ik hou me echter wel weer mee bezig om te kijken waaruit alternatieve geneeswijzes vandaan komen. maar dan wel als toeschouwer en niet als actief persoon. en natuurlijk zit er het natuurlijke deel, stel je hebt het bv over aura velden, dan begeef je je toch op een bepaald grijs terrein, aan de ene kant zou het iets zijn wat vrij normaal is, energie die mensen uitstralen en affijn wat je er nog meer uit kan halen weet ik niet, maar in hoe zere dit met onze geest is en dit onder leiding staat van andere zou ik eerlijk gezecht niet weten. Citaat:
ik groet je! M.!
||
Citaat:
die sites die ik hiervoor gegeven had die gaan toch over nog eerder dan dit en zijn smaenstelling..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tsja, ieder wat hij verondersteld. Ik heb jouw 1stesite niet helemaal doorgelezen, ik heb alleen gekeken of hij vermelding maakte van enkele historische feiten. Als hij dit niet doet heb ik sowieso m'n twijfels al bij dit soort sites. Bij die tweede site die je aandraagt vraag ik mij af: Wat is je punt? |
![]() |
||
Citaat:
Alleen die beweering dat hun besloten dat hij de zoon van God was heb ik op nog geen 1 theologische site gelezen, of van een theoloog gehoort. Die sites die ik je heb gegeven zijn trouwens wel van theologen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
-Hoe komt men dan in verschillende boeken aan gegevens waaruit blijkt dat er een concilie is geweest? Boeken die o.a. gebasseerd zijn op persoonlijke gegevens van Constantijn de Grote. Waarom zou een theoloog beweren dat Jezus niet de zoon van God is, dat is immers in strijd met de Bijbel. Verder wil jou jou vragen om een site/boek die beweert dat het Concilie van Nicea verzonnen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Hallow. ik kom hier net dit topic binnenhoppen en wil ook wel meepraten..
Citaat:
Dit was bij mij zo... en bij veel andere mensen die ik ken en dit hebben meegemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
En verder. Als mensen écht iets heel graag willen, dan zullen ze het inderdaad zien ja. Daar is een term voor, namelijk "wishful thinking." Als ik God écht heel graag wil ervaren, is mijn geest heus wel in staat bepaalde zaken zó waar te nemen, dat het op God gaat lijken. Maar datzelfde geldt ook voor elfjes, Allah en aliens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
de laatste paar eeuwen roepen ze allemaal toch al dat we de bijbel niet zo letterlijk moeten nemen tevens riepen ze langlanglang daarvoor al dat niet ieder mens de bijbel op de juiste manier zal interperteren en dat bv de bischop je wel kan vertellen hoe het dan wel werkt.
Ik denk dat het bewijs van het wel of niet bestaan van een god niet in de bijbel is terug te vinden, wanneer je in eerste instantie niet al in 1 god geloofd. Daarom is het enige bewijs dat er geleverd kan worden om aan te tonen dat er een god bestaat is door te vertellen dat hij in de harten van de mensen leeft? En de 10 geboden tja hebben jullie wel eens nagedacht waar die voor in het leven zijn geroepen? of waarom een moslim geen varkens eet? Wat voor baat zou je daar nou bij hebben?
||
Citaat:
ik geloof echter niet dat Hun maar een beetje besloten.. ooh hij is de zoon van God laten we dat idee maar de wereld in werken. En op je 2de vraag zou ik niet weten... waarom zou een theoloog beweren dat Jezus niet de zoon van God is...? daar doel ik toch ook op?? Je laatste stuk om te vragen of ik een site wil geven die verteld dat het verzonnen is klopt natuurlijk niet.. Jij zegt iets Dus jij moet het bewijzen, of toelichten vanuit je eigen leven bv.
||
Citaat:
dan het wishful thinking idee, tjah het zal vast wel veel voor komen. ik denk echter dat bepaalde dingen niet door ons kunnen komen, gewoon puur omdat ons breind daar niet toereikend genoeg voor is. sommige dingen liggen in het Goddelijke. De naam die mensen de geestelijke waarnemingen hebben gegeven is weer een ander verhaal.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, je kan natuurlijk ook gewoon de bronnen negeren. Citaat:
Je zegt dat je nooit iets van het concilie op een theologische site hebt gezien. Dat is logisch, anders zou die site beweren dat het idd een stemming was die jezus tot de zoon van god benoemde. Vandaar dat er niets te zien is. Citaat:
|
![]() |
|
Het Concilie van Nicea in 325 was een samenkomst van de belangrijkste christelijke kerkgeleerden van die tijd, op aansporen van keizer Constantijn de Grote. Hierin werd bepaald wat de officiële leer van de Rooms-Katholieke Kerk zou inhouden.
In de praktijk werd de meest fatalistische visie opgedrongen door Constantijn, die werd neergeschreven in de Geloofsbelijdenis van Nicea. Deze steunt onder meer op de verzoeningsleer van Irenaeus, en aldus het geloof in de erfzonde, en het geloof in één God. Het Oude Testament werd aldus niet verworpen en de God van Jezus werd gelijkgesteld aan de God van het Oude Testament, Jahweh. De goddelijke natuur van Jezus werd erkend, en het louter mens zijn, zoals het Arianisme beweerde, werd verworpen. Aldus werd de Heilige Drieëenheid gedefinieerd. Ook werden de sacramenten vastgesteld, en bepaald welke boeken tot het Nieuwe Testament behoorden en welke niet. Deze laatste worden de apocriefe geschriften genoemd. Dit stuk stond op die Wipekedia site...(dan weten we ongeveer waar we het over hebben) Het gaat hier over een samenstelling van het nieuwe testament voor de Rooms Katholieke kerk, echter de leren waren er al. Er staat op het laatste stuk ook dat de boeken die er niet in opgenomen werden tot de apocriefen werden benoemt, er staat niet dat ze vernietigd werden ofzo.. Maar eigenlijk kan dit stuk best kloppen, ze zijn echter niet de bedenkers van de samenstelling, ze namen theorien die al geschreven waren er in op. en deze gebruikte ze ook in de samenstelling.. het spijt me verder zeer maar welk probleem kwamen we hier ook al weer door tegen?, ben even de draad kwijt merk ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
De bijbelse evangelië werden niet na het concilie van Nicea vernietigd, maar ervoor. Keizer Diocletianus gaf in 303 per edict de opdracht tot vernietiging van kerken en Bijbels. De overgebleven (verstopte) boeken werden gebruikt tijdens het concilie. Later zijn er zoals ik al aan gaf echter nog meer boeken gevonden. Hoe dan ook werd er wel op het Concilie besloten over de goddelijkheid van Jezus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat er daarvoor een antichrist bezig was om de zooi te vernietigen betekend nog niet dat die de bootschap die God wou geven ook te pakken heeft gekregen.. Kijk ïn de bijbel staat(en daar doel ik dan toch op) dat zijn woord door de HG geinspireert is en zo is zoals die hoort zijn.. toch zijn er nog verschillende bijbel versies met andere boeken wel of niet opgenomen, deze boeken veranderen echter niet de boodschap... dus deze texst zou alsnog goed gelezen kunnen worden. ik vind het niet onlogisch dat God het boek zo in elkaar heeft weten te krijgen, en er voor gezorgd heeft dat DE boodschap niet verloren gaat. daar heb ik geen bewijs voor, teminste niet in de zin die jij wilt. ik ga uit van de dingen die ik mijn wereld ben tegen gekomen,(dus persoonlijke ervaring of van andere). Maar ik vind het geen bewijs tegen de betrouwbaarheid van de bijebel, dat zou der maar net aan liggen vanuit welk perspectief je het gebeuren bekijkt!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En waar in het OT wordt gesproken over een heilige drie-eenheid? |
![]() |
||
Citaat:
Maar zelfs dan vind ik het niet onlogisch... veel van de boeken zijn nog te lezen die er niet in zijn opgenomen, ik lees ze oook wel es omdat ik het intressant vind... maar je kan wel merken dat ze niet zo zeer veel toevoegen. ze voegen niet zozeer zo veel toe aan de boodschap... maar je kan ze best lezen hoor.. de discussie over de 3eenheid.. tjah das me er 1 tje he... ik wou er studie notes over openen die ik had, helaas is die site vervallen, zal weer es opzoek gaan naar goeie info bronnen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Evangelie Filippius en Magdalena (dode zeerollen) vertellen al iets heel anders dan wat in het huidige NT staat. En die 90 procent is best rieel. 4 van de ongeveer 80. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijna alle evangelië die niet opgenomen zijn in de Bijbel beschrijven Jezus Christus als een menselijke profeet. De Evangelië die in het NT beschrijven hem als de zoon van God. Wijzend op de dode zeerollen/koptische codices: -Jezus was bijvoorbeeld getrouwd. - Maria Magdalena en niet Petrus moest de Christelijke Kerk voortzetten. |
![]() |
|
Neen, naar mijn mening bestaat er geen god.
En ook geen Allah, Zeus, Thor, Wodan, Ra, Isis, Mars, Jupiter, Mohammed, Jezus, Kerstman, Sinterklaas, Kabouters, Elfjes, Trollen, Heksen, Geesten, Duivels, Satan, Minotaurussen, Ull, Azaban, Bmola, Gluskap, Malsumis, Tabaldak, Brekyirihunuade, Kwaku Ananse, Altjira, Baiame, Bamapana, Banaitja, Bobbi-bobbi, Bunjil, Daramulum, Dilga, Djanggawul, Eingana, Galeru, Gnowee, Kidili, Kunapipi, Julunggul, Mangar-kunjer-kunja, Numakulla, Pundjel, Ulanji, Walo, Wawalag, Wuriupranili, Yurlungur, Huixtocihuatl, Xipe Totec, Yacatecuhtli, Paynal, Belenus, Bran, Brigit, Ceridwen, Cernunos, Dagda, Danu, Epona, Gwydion, Lugh, Lyr, Manannan mac Lir, Morrigan, Nemain, Nuadha, Ogma, Guanyin, Guan Di, Jade Emperor, Three Pure Ones, Nuwa, Pangu Xi Wangmu, Pah, Shakuru, Tirawa of Mamlambo Mbaba Mwana Waresa uKqili Umvelinqangi Unkulunkulu Aja Aje Egungun-oya Eshu Oba Obatala Odudua Oloddumare Olokun Olorun Orunmila Oshun Oshunmare Oya Shakpana Shango Yansan Yemaja ... en ga zo maar 300 pagina's door. NEE die bestaan allemaal niet, is dat zo moeilijk te bevatten ![]() Laatst gewijzigd op 25-07-2004 om 17:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Lijkt me lastig, aangezien God, volgens het geloof wat Hem aanhangt en claimt een boek te hebben dat Hij aan hen gegeven heeft via andere mensen, de Enige echte God is en dat de rest onzin is (want daar komt het in mijn ogen toch echt wel op neer). Als God dus bestaat, lijkt het mij logisch dat de rest niet bestaat (tenzij je je bezig gaat houden met verschillende niveau's, oftewel, alle goden en pantheons bevinden zich op veschillende niveau's waardoor ze allemaal wel naast elkaar waar zijn, maar dat niet 'zichtbaar' is voor mensen aangezien zij op één niveau ingesteld zijn (dat niveau moet dan wel weer per persoon kunnen verschillen, anders zit je weer vast aan één God of pantheon die/dat voor de mens waar is)). Guinevere
|
|
|