Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 19:54
xineof
xineof is offline
Omdat ik zelf nogal veel naar binnen schijn te kunnen werken (bij avondeten bijv.), ben ik benieuwd of jullie jezelf een 'grote eter' vinden, en wanneer je zo iemand bent. Eet je erg veel (meer dus dan je tafelgenoten / mensen in je omgeving / vaak per dag), of juist erg weinig? En heb je altijd honger/ zin in eten, of juist niet?

Zelf kan ik behoorlijk wat op tijdens de vaste maaltijden, in die zin eet ik dus vrij veel. Ik eet niet zoveel tussendoortjes naast die maaltijden, maar kan wel weer op elk moment van de dag eten.
Oud 20-07-2004, 20:10
Verwijderd
Ons avondeten is volgend het pakje altijd voor 3 tot 4 personen, en we zijn met z'n tweeën.

En de andere is mijn moeder, die eet niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet 's morgens, 's middags en 's avonds niet echt veel maar ik eet vergeleken met anderen wel vaker iets tussendoor omdat ik anders duizelig enzo wordt als ik maar drie keer op een dag iets eet.
Oud 20-07-2004, 21:09
sexylexy
sexylexy is offline
ik eet normaal
Oud 20-07-2004, 21:11
YPrue
YPrue is offline
Vroeger (toen ik nog wat jonger was) kon ik best veel eten. Nu is dat niet meer het geval.
Ik eet ongeveer 3 keer per dag iets, en dan eigenlijk normale porties. Tussendoortjes eet ik ook iedere dag wel. Ik heb niet altijd honger, maar ik kan ook net als de ts op ieder moment van de dag wel wat eten.
Oud 20-07-2004, 21:11
Vice
Vice is offline
Ik ben niet zo'n eter. Ik heb maar een klein maagje.
Oud 20-07-2004, 21:12
@Moon
@Moon is offline
Ik ben niet zo'n enorme eter. Een vriend van me kon echt superveel eten. Als we uit eten gingen, nam hij minstens twee volle borden. Ongelofelijk wat ie allemaal naar binnen kon werken, maar de laatste tijd begint ie steeds minder te eten.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:26
Dzjes
Dzjes is offline
Ik eet voor een meisje toch vrij veel naar het schijnt, maar ik snoep ook erg veel,..
Verder ben ik wel een trage eter, terwijl heel mijn familie alles snel naar binnen schrokt, en weg is. (ik heb een grote-etersfamilie btw)

Ik heb ook bijna altijd zin in eten. Vooral in koekjes ofzo, hoeft daarom niet perse een warme maaltijd te zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:31
Verwijderd
Eerder wel, nu niet meer.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:28
Briseïs
Briseïs is offline
Bij het avondeten eet ik normaal, maar ik kan me vreselijk te buiten gaan aan tussendoortjes
Oud 21-07-2004, 00:03
Verwijderd
Ik vind dat ik normaal eet, maar andere mensen vinden vaak dat ik vrij veel eet. Ik let nooit op wat mensen in mijn omgeving eten, dus ik heb geen idee of ik meer of minder dan anderen eet; ik denk meer, anders zouden ze het wel niet veel vinden. Ik eet wel standaard 5 tot 7 keer per dag. Ik kan niet veel in één keer wegkrijgen, meteen de verklaring waarom ik dan maar vaak eet.

Ik vind zelf haast nooit iemand een grote eter want ik let er niet op
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 07:45
cyntha
cyntha is offline
Ik ben geen grote eter. Anderen vinden dat ik vaak te weinig eet, maar dat vind ik zelf niet. Ook eet ik bijna geen tussendoortjes, omdat ik eigenlijk nooit honger heb.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:11
Silver rain
Silver rain is offline
Verschilt erg. Sommige dagen eet ik meer dan m'n moeder en zus (vader is nog steeds onverslaanbaar ), andere dagen krijg ik niet veel naar binnen maar over het algemeen eet ik aardig wat. Ontbijt eet ik minder en 's middags meer, dus over het algemeen ben ik best een grote eter.
edit: tussendoor eet ik bijna niks dus eigenlijk eet ik best normaal.

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:36
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik eet veel tussendoortjes, dat is my problem. Maar avondeten eet ik niet veel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:09
finkelstien
finkelstien is offline
nou, veel tussendoortjes, wel allemaal "gezond"...
appel, crackers, ontbijtkoek, karnemelk...

Ik krijg bijvoorbeeld niet zo heel veel aardappels weg..
maar als we lassie zaden en noten rijst eten wel weer heel veel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:34
Verwijderd
Kleine eter, langzame eter en geen moeilijke eter (ik lust echt veel namelijk).

Bij mijn ouders thuis at ik altijd vrij gemiddeld, toen leerde ik mijn vriend kennen en de vriend van mijn zus en bleek ik dus echt weinig en langzaam te eten. Ik let er nu altijd op, hoeveel mensen eten dus, en ik eet echt minder. (Maar meestal zijn we tegelijk klaar omdat ik zo langzaam eet.)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:47
Verwijderd
de laatste tijd ga ik steeds minder eten (heb minder trek)
eerder kon ik echt veel eten (naar mijn idee), maar nu zit ik na 1 kopje soep al vol terwijl ik eerder er dan bv ook nog 2 boterhammen bij at ofzo...
Ook avond eten schep ik nog maar 1 keer op in plaats van 2, snap ook niet hoe 't komt
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:12
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik kan soms redelijk veel eten ja
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:49
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Grote eter !!
Oud 21-07-2004, 12:57
Myuki
Myuki is offline
Ik heb honger
Oud 21-07-2004, 14:05
transfattyacid
transfattyacid is offline
Grote eter. Ik eet elke dag 4 grote maaltijden, tussendoor elke dag wel een zak chips, kaassouflé's, kipnuggets, veel chocola, wat fruit en andere dingen.

En ik eet snel en ik lust veel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:50
Verwijderd
Nee.

Maar ben wel enorm getraind in het eten van snoep en koekjes
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:08
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Niet zo'n grote eter. 's Ochtends 1 boterham (tenzij ik er geen tijd voor heb), 's middags 1 boterham, tussendoor nog een eierkoek en wat snoepies ofzo. 's Avonds gewoon een bord vol (maar niet overvol) en 's avonds 2/3 stuks fruit. Goed toch?
Oud 21-07-2004, 15:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Heel Veel Snoep

als het moet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:26
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Meestal ben ik een normale eter, ik eet niet meer of minder dan de meeste andere personen aan tafel. Alleen wanneer ik het eten erg lekker vind (en das best vaak), eet ik ontzettend veel....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 20:11
Verwijderd
valt mee, ligt er net aan wat we eten. ik ontbijt maar weinig, net zoals de lunch, met 2 boterhammer houdt het wel op. avondeten verschilt, met lasagne eet ik heel veel maar met gewone piepers en groente minder. Tussendoortjes verschilt ook maar vaak niet heel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:21
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Het ligt eraan wat we eten. Ik eet nooit zoveel aardappelen en groente, behalve als we bloemkool eten, want dat vind ik wel lekker. Brood eet ik wel veel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:40
xineof
xineof is offline
Hm, qua grote/kleine eters verschilt het dus, maar er is ook nog een grote groep die gewoon heel veel snoept.

Heb ik ook weleens last van . Maar maakt het je een grote eter als je tussendoor veel snoept, of valt dat niet onder wat er normaal onder 'grote eter' wordt verstaan ?
Oud 22-07-2004, 00:01
Verwijderd
Hmm, áls ik snoep is het meestal ook gelijk een hele zak chips of een halve zak drop. Maar meestal eet ik gewoon veel brood en wat fruit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 01:59
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
@Moon schreef op 20-07-2004 @ 22:12 :
Ik ben niet zo'n enorme eter. Een vriend van me kon echt superveel eten. Als we uit eten gingen, nam hij minstens twee volle borden. Ongelofelijk wat ie allemaal naar binnen kon werken, maar de laatste tijd begint ie steeds minder te eten.
De fase van de man waarin hij het meest eet ligt ergens tussen de 17 en 21, dat heeft te maken met groei en ontwikkeling. Op latere leeftijd is dat niet meer en daalt de behoefte naar energie.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 09:15
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-07-2004 @ 22:11 :
Ik ben niet zo'n eter. Ik heb maar een klein maagje.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 09:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
neej, ik ben ook meer een brood-eter dan een warm-eter
Oud 22-07-2004, 15:06
Femic
Femic is offline
Ik eet iets meer dan gemiddeld denk ik. Bij het avond eten meestal niet zo veel, omdat we vaak aardappels eten en daar hou ik niet zo van. Maar als we iets lekkers eten juist wel veel. Ontbijt sla ik nooit over maar is nooit erg groot. Tussendoor ben ik van de hartige snacks. Wat toastjes met franse kaas oid of een zelfgemaakte salade, wat fruit, stuk komkommer, dat soort dingen. Heb eigenlijk wel bijna altijd zin in eten, alleen onderdruk dat gevoel vaak, omdat ik anders wel erg veel zou eten
Oud 22-07-2004, 19:50
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-07-2004 @ 00:28 :
Bij het avondeten eet ik normaal, maar ik kan me vreselijk te buiten gaan aan tussendoortjes
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:16
Auntie M
Auntie M is offline
Ik zit vrij snel vol dus kan geen grote maaltijden op. De pest is dat ik dan weer wel snel honger heb en dan aan tussendoortjes ga zitten knabbelen (van gezond tot ongezond maar ook weer niet veel). Ik zou liever willen dat ik gewoon 3 flinke maaltijden op een dag zou kunnen eten en verder niets.
Oud 22-07-2004, 22:54
snoopy
snoopy is offline
ik eet VEEL.
Oud 23-07-2004, 07:48
Quiana
Quiana is offline
Rare eter, soms groot, meestal klein. Hangt heel erg af
van m'n stemming ed, en wat er in huis is.
Oud 23-07-2004, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 22-07-2004 @ 22:16 :
Ik zit vrij snel vol dus kan geen grote maaltijden op. De pest is dat ik dan weer wel snel honger heb en dan aan tussendoortjes ga zitten knabbelen (van gezond tot ongezond maar ook weer niet veel). Ik zou liever willen dat ik gewoon 3 flinke maaltijden op een dag zou kunnen eten en verder niets.
vijf of zes kleine maaltijden is eigenlijk juist iets gezonder dan drie grote maaltijden . 't Is alleen wat meer gedoe.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:42
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
Quiana schreef op 23-07-2004 @ 08:48 :
Rare eter, soms groot, soms klein. Hangt heel erg af
van m'n stemming ed, en wat er in huis is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:47
Arox
Arox is offline
Grote eter, ik hoor altijd van mijn familie dat ik veel eet. Vrienden zeggen hetzelfde, terwijl ik het zelf niet veel vind. Het valt me wel op dat ik vaak dingen opmaak. En bij de Mac/Febo gooi ik er zo 20euro doorheen en dan kan ik een uur later zo weer een half brood naar binnen werken. En veel snacks. En het grote pluspnt is dat ik niks aankom qua gewicht
Oud 24-07-2004, 19:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
* terug van weg geweest (weekje vakantie) *

Ja, ik ben een grote eter. Tenminste, vergeleken met mijn ma, pa en zusje wel. Ik eet met het avondeten meer dan mijn pa en ma bij elkaar denk ik. Ik eet over het algemeen niet 3 normale maaltijden per dag, maar 2 grote maaltijden, namelijk 1 keer "brunch" en 1 keer "avondeten" en daarnaast wat tussendoortjes en voor het slapen gaan (ik ga laat slapen dus das al lang na het avondeten) ook nog een broodje of zoiets. Dus ja, ik eet eigenlijk wel veel ja.
Oud 25-07-2004, 08:04
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik eet niet zo veel, komt ook omdat ik heel zinnig ben in eten en gewoon snel vol zit en in de zomer eet ik eigenlijk helemaal weinig, komt door de warmte dan eet ik het liefste elke dag sla
tussendoor eet ik vaak veel fruit en zo nu en dan wat lekkers of als ik al honger krijg een broodje.
Ik was met een vriendin op vakantie en we hadden buffet eten in het hotel en ze schepte 2x zoveel en vaak ook nog 2x op snapte niet waar ze het kon laten.
Oud 25-07-2004, 09:57
Miracle
Miracle is offline
Ligt eraan of ik het lekker vind. Als ik niks tussendoor eet, kan ik best veel naar binnen werken ja. Alleen hier in huis concureer ik met een vader en broer en die eten toch altijd wel meer dan ik.

Over het algemeen eet ik niet zoveel, of omdat het niet lekker is, of omdat ik gewoon geen zin heb in eten.
Oud 25-07-2004, 14:20
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik ben niet echt een grote eter maar wel een grote snoeper. Als er buffet is ga ik 2 keer om gewoon eten en 3 keer om dessert...Niet echt gezond maar je leeft maar één keer zeg ik altijd...
Oud 27-07-2004, 11:16
duifeltje
duifeltje is offline
Ik eet wel veel ja. Als ik zie dat veel andere mensen de dag doorkomen met 3 sneetjes. Ik eet er wel 8. En 's avonds eet ik soms net zoveel als m'n pa.
Ik heb niet altijd honger maar ik eet wel veel en stop dan pas als ik echt vol zit, anders krijg ik halverwege de dag duizelingen enzo.
Oud 27-07-2004, 16:53
Outlaw
Outlaw is offline
Ik ben een grote eter, net als de rest van mijn familie. Ik eet dan weer niet zo heel veel tussendoortjes.
Oud 28-07-2004, 20:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik kan echt superveel eten
maar ik lust zeer weinig

vroeger werkte ik altijd enorme hoeveelheden snacks naar binnen, ongezonde tussendoortjes dus, nu ik die heb geschrapt heb ik opeens veeel meer trek in boterhammen enzo. IK verheug me nu zelfs op de lunch .
Oud 29-07-2004, 00:21
Verwijderd
Ik kan vrij veel wegkrijgen. Meestal eet ik ook gewoon avondeten en eet ik dan later op de avond nog een grote kom muesli/yoghurt (grote soepkom vol) en 3 a 4 boterhammen.

Ook komt het voor dat ik op mijn werk avondeet om 18 uur (chinees) en dan op 21:30 thuiskom en weer een bordje eet.

Het valt op zich wel mee, maar ik eet vrij veel kleine beetjes... deel alles op in 2 delen, en het valt niet op omdat ik altijd op verschillende plaatsen eet.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:48
emaeandora
emaeandora is offline
ik eet wel veel i.vm. sport en zo maar zal wel ff mijn "eetschema"
uittypen

8.00: stevig ontbijt. Brinta, bruine boterhammen (altijd met boter), (broodje kalkoen), gekookte eitjes zonder eigeel (vet). vitamine Shake

11.00 Banaan en kiwi (heeel gezond) magere melk, twee boterhammen.

14.00 Als het kan een warme maaltijd, rijst of pasta.

17.00 Warme maaltijd, wit vlees, mager eten.

20.00 nog een vitamine shake

lijkt veel maar na een tijdje wen je er wel aan
Oud 31-07-2004, 10:06
AlopiA
AlopiA is offline
Ik eet denk ik gewoon normale porties, mijn probleem is dat ik vaak te veel opschep dan dénk ik dat ik honger heb, maar dat valt dan weer tegen
Reageren

Regels voor berichten